Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Черепньов І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Черепньов І. А. 
Вплив факторів вібрації та шуму на діяльність екіпажу, бойової і спеціальної техніки / І. А. Черепньов, Є. С. Мелентьєва, І. Ю. Биков // Системи озброєння і військ. техніка. - 2006. - Вип. 4. - С. 47-52. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто питання впливу факторів вібрації та шуму на діяльність екіпажу та бойової і спеціальної техніки.


Ключ. слова: вібрація, шумовий вплив, стомлюваність, умови роботи, бойова та спеціальна техніка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.11-923:Ю9 + Ц661-92:Ю9 + Ю941.2-61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Черепньов І. А. 
Формування закону управління кібернетичною системою / І. А. Черепньов // Системи озброєння і військ. техніка. - 2006. - Вип. 3. - С. 72-75. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто загальні принципи керування кібернетичними системами й обрано адаптивну систему автоматичного керування як найбільш доцільну.


Ключ. слова: кібернетична система, апріорна інформація, координати вектора
Індекс рубрикатора НБУВ: З965.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Черепньов І. А. 
Науково-технічні основи інформаційної електромагнітної терапії бронхопневмонії в тваринництві : автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.11.17 / І. А. Черепньов; Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - Харків, 2016. - 44 c. - укp.

Одержала подальший розвиток теорія формування імпульсного випромінювання для лікування тварин, яка відрізняється від існуючих тим, що враховує особливості формування електромагнітних полів з поздовжньою поляризацією. Створено методику розрахунків антенних систем, яка відрізняється від існуючих тим, що в ній наведено алгоритми визначення основних технологічних параметрів системи, для яких оптимальне співвідношення як компонент електромагнітних полів, так і їх поляризацій. Одержала подальший розвиток теорія створення імпульсних генераторів, що відрізняються від існуючих ефективністю управління шириною спектра та змінною структурою віпромінювання. Одержало подальший розвиток теоретичне дослідження магнітних ключів для управління структурою системи генерації радіоімпульсів і шириною їх спектра. Вперше на основі модифікованої теоретичної моделі активного транспорту іонів через мембрани клітин встановлено, що потік іонів через мембрану залежить від тривалості фронту, визначено біотропні параметри надширокосмугової послідовності імпульсів. Вперше на основі модифікованих моделей встановлено, що для здійснення ефективної інформаційної електромагнітної терапії слід використовувати джерела електромагнітного випромінювання з можливістю управління частотою повторення радіоімпульсів в діапазоні від одиниць Гц до десятків кГц, і частотою заповнення до 1,2 ГГц. Удосконалено теорію широкосмугових полеутворювальних систем, яка відрізняється від інших тим, що враховує поляризацію електромагнітного поля, оптимальну для терапії тварин.


Індекс рубрикатора НБУВ: П872.232-911-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА422620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Заінченко В. І. 
Шляхи зниження віброакустичного навантаження на операторів транспортних засобів / В. І. Заінченко, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2017. - № 1. - С. 97-103. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Віброакустичний вплив на працюючих - один із шкідливих факторів виробничого середовища, який є причиною не тільки професійних захворювань, а й травматизму на виробництві. Найбільшу інтенсивність інфразвукових і звукових коливань створюють машини і механізми, які мають поверхні великих розмірів. До них відноситься і транспортні засоби, які в робочому режимі випромінюють рівні інфразвуку на 10 - 20 дБлін вище нормативних значень, а в звуковому діапазоні - на 10 - 15 дБА. В рамках дослідження запропонований алгоритм розрахунку частот власних коливань обшивки рами огороджень кабін та її гармонік з урахуванням приєднаної маси, тобто з шаром дрібно пористого матеріалу. Одержані результати дозволять визначати дійсні частоти власних коливань обшивки рами і приймати її жорсткість при конструюванні такою, щоб уникати резонансних явищ, тим самим знизити рівні віброакустичного навантаження.


Індекс рубрикатора НБУВ: О.н6 + Р124.52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Безбабічева О. І. 
Безпечна експлуатація та надійність мостових споруд на дорогах України як необхідні елементи транспортної логістики / О. І. Безбабічева, М. М. Кірієнко, І. А. Черепньов, В. Л. Топчій // Інженерія природокористування. - 2016. - № 1. - С. 29-39. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто питання надійності та безпечної експлуатації мостових споруд. Мостові споруди є складними інженерними системами 4 - 5 категорії небезпеки. При цьому стан цих споруд може суттєво впливати та транспортно - логістични схеми будь-яких перевезень в сфері агропромислового комплексу. Закриття руху через незадовільний стан споруди або ії руйнування, організація нових шляхів доставки вантажів та пассажирів є затратними. Запропоновано приділяти професійну увагу всім етапам життевого циклу споруд для подовження іх ресурсу. Розглянуто основні причини переходу автодорожніх мостів до незадовільного стану. Наведено дані про вплив стану окремих елементів на зниження строку служби споруд. Одним з основних факторів, що значно знижують надійність та термін служби мостів, є несвоєчасна заміна гідроізоляції та застосування неякісних матеріалів для ії улаштування. "Слабкими ланками" для споруд є відсутність сучасного комплексного водовідводу, недосконалість деформаційних швів та зон сполучень з підходами. Виявлено, що найбільш розповсюдженими причинами незадовільного стану мостів є дефекти та помилки етапу будівництва, зокрема, зневага до норм та правил виконання робіт. Показано, шо етап експлуатації повинен супроводжуватися своєчасними обстеженнями та виконанням поточних ремонтів, що потребує державної підтримки та спеціально підготовлених професійних кадрів. Окремою категорією зруйнованих споруд стають мости та шляхопроводи зони АТО, відновлення яких є дуже проблематичним. Переміщення по мостам важкої техніки та понаднормативних вантажів може призвести до аварій та до руйнувань прогонів та опор існуючих мостів. Відмічено, що результат функціонування мосту як системи має не тільки технічні, але й економічні, соціальні, екологічні та інші аспекты. Запропоновано проводити оцінку технічного стану споруд, їх надійності та довговічності при широкому застосуванні можливостей комп'ютерної техніки. Відмічено, що нові технології ремонту та проектування споруд, а також своєчасна діагностика дають можливість покращити стан споруд під час їх експлуатації, а також знизити ризик передчасних відмов у майбутньому.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.233-021.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ляшенко Г. А. 
Обгрунтування моделі впливу терапевтичного ультразвукового опромінювання на суглоб тварини / Г. А. Ляшенко, І. А. Черепньов, В. Л. Топчий // Інженерія природокористування. - 2016. - № 2. - С. 48-51. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто питання ультразвукового терапевтичного опромінення суглоба тварини при захворюванні синовітом. Як відомо, рідина в суглобі присутня завжди, але при синовіті її кількість значно збільшується. Виконання лікувальних процедур при застосуванні ультразвукового поля має певні особливості, які дозволяють значно підвищити ефективність процесу лікування. Розрахунки інтенсивності фізіотерапевтичного впливу дозволяють одержати максимальний ефект. Суглоб тварини можливо представити його сферичною моделлю в оточенні синовіальної рідини, змішаної з ексудатом. За розрахунками наведена картина розподілу терапевтичного ультразвукового поля. Інтенсивність розсіяного терапевтичного звукового випромінювання залежить в основному від кута падіння зовнішнього випромінювання, при чому за напрямком падаючої хвилі інтенсивність розсіяного звуку найбільша. Чим більше щільність матеріалу, тим повільніше повинні поширюватися в ньому ультразвукові хвилі, якщо пружність однакова. У цьому випадку звукове поле можна розрахувати у припущенні, що у результаті дії падаючої хвилі на перепоні виникає нова розсіяна хвиля, причому обидві хвилі - падаюча і розсіяна повинні дати на поверхні нормальну швидкість, що дорівнює нулю. За обраним напрямок розповсюдження плоскої падаючої хвилі вздовж від'ємної координати x, якщо жорстка сфера з радіусом r0 розміщена на початку координат, визначений звуковий тиск у падаючій хвилі. Пласка хвиля, що падає на сферичну перепону, виражена сумою сферичних хвиль, що виходять з центру сфери. Розроблена математична модель дозволяє зробити оцінку чисельних параметрів терапевтичної апаратури для лікування суглобів тварин із застосуванням ультразвукової терапії.


Індекс рубрикатора НБУВ: П875.561.2-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Стародубцев С. О. 
Актуальні аспекти управління організацією в кризових ситуаціях / С. О. Стародубцев, В. А. Романюк, І. А. Черепньов // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2017. - Вип. 182. - С. 256-265. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Ефективність та функціонування роботи будь-яких організацій базується на сукупності прийняття управлінських рішень, особливо, у період виникнення кризових явищ, які залежать від факторів зовнішнього і внутрішнього середовища. Особлива увага, при цьому, приділяється системі моніторингу кризових ситуацій. В результаті моніторингу визначається ймовірність і реальність появи кризових явищ, що надає змогу своєчасно розробити та здійснити ланку антикризових заходів. Розглянуто проблеми антикризового управління організацією у період кризи, надано класифікацію криз та визначено ознаки кризового стану організації. Для виходу підприємства з цього стану рекомендовано комплекс оперативних і стратегічних заходів.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-97-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ляшенко Г. А. 
Обгрунтування вибору частоти ультразвукового опромінення суглоба тварини при захворюванні на синовіт / Г. А. Ляшенко, І. А. Черепньов, Н. В. Полянова // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2016. - Вип. 175. - С. 162-163. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проведено дослідження щодо застосування терапевтичного ультразвукового випромінювання для лікування тканин тварин.


Індекс рубрикатора НБУВ: П875.561.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Макогон О. А. 
Стан та перспективи модернізації опозитних двотактних двохвальних дизелів спеціального і загального призначення / О. А. Макогон, І. А. Черепньов, В. В. Давиденко, В. Д. Тимофєєв // Інженерія природокористування. - 2018. - № 1. - С. 16-23. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

З усіх відомих схем і компоновок дизелів для забезпечення найбільш щільного компонування моторно-трансмісійного відділення танків, дизель типу 5ТДФ, за своїми основними параметрам стоїть на рівні, досягнутого світовою практикою. Він має ще достатні резерви для зменшення габаритів, підвищення потужності, технологічного і конструктивного спрощення, які до цих пір ще практично не використовувалися. Проведено аналіз контрольних параметрів робочого процесу опозитних танкових дизелів з метою пошуку нових конструкторських рішень при використанні у новітніх зразках двотактних двохвальних дизелів спеціального і загального призначення. Показано, що опозитний двигун в умовах низьких температур навколишнього повітря має незадовільні пускові характеристики, зумовлені особливостями робочого циклу. Ускладненим є його запуск без застосування додаткових засобів навіть при плюсовій температурі навколишнього повітря, а встановлені на двигун системи дозованого масловприску і автономного факельного підігріву не завжди ефективні, тягнуть додаткові витрати ПММ, особливо мастила двигуна. Не до кінця вирішена проблема очищення повітря, яке живить двигун. На харківських машинах, оснащених двотактними дизелями, традиційно застосовуються безкасетні інерційні очищувачі повітря циклонного типу, покликані забезпечити мінімально можливий опір у впускному тракті. Обгрунтовано доцільність пошуку нових конструкторських рішень, що забезпечать надійну роботу системи очищення повітря для двигуна цього типу, в тому числі за рахунок установки додаткових касет. Однак, при надщільному компонуванні моторно-трансмісійного відділення, це вкрай складне завдання, яке необхідно буде вирішити.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц531.11 + К781.3 + О155.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Черепньов І. А. 
Розвиток загальнонавчальних навичок як необхідна умова в підготовці фахівця з високою культурою безпеки життєдіяльності / І. А. Черепньов, Г. В. Фесенко, О. А. Макогон, В. А. Гунченко, С. А. Новік // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2018. - Вип. 190. - С. 178-184. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито об'єктно-суб'єктну взаємодію елементів системи безпеки життєдіяльності, розглянуто перспективи використання технологій розвитку загальнонавчальних навичок як засобу формування культури безпеки та знань про неї у студентів ВНЗ. Методичний апарат розвитку загальнонавчальних навичок та потенціал гуманітарних та профільних дисциплін є необхідними умовами у підготовці фахівця з високої культурою безпеки життєдіяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Черепньов І. А. 
Застосування методів дистанційного зондування для охорони об'єктів / І. А. Черепньов, В. А. Романюк, С. О. Стародубцев // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2018. - Вип. 190. - С. 231-238. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Серед численних питань безпеки будь-якого промислового, цивільного чи спеціального об'єкта чи не найскладніший і найважливіший - захист його периметра як першого і найбільш відповідального рубежу охорони. Захист периметра об'єкта можливий за оптимального поєднання механічних перешкод, що утрудняють і уповільнюють дії порушника, з технічними засобами раннього виявлення факту проникнення. Периметровий комплект інженерних споруд як сукупність інженерних огороджень слугує для забезпечення неприступності територій і об'єктів з метою запобігання проникненню на них сторонніх осіб і транспортних засобів. Периметровий кордон об'єкта є найкращим місцем для раннього детектування вторгнення. Таким чином, периметрові системи охорони є найбільш ефективними засобами захисту від несанкціонованого проникнення, оскільки видають сигнал тривоги задовго до того, як зловмисник може проникнути в особливо важливі зони, об'єкта, що охороняються. На українському ринку безпеки представлено величезну кількість різноманітних систем для охорони периметра. Розглянуто ті, що використовують інфрачервоний діапазон (ІЧ) діапазон хвиль. Інфрачервоні системи за своїм принципом роботи та комплектації розподіляються на два види: активні та пасивні. Активні інфрачервоні системи охорони периметру складаються з приймача та передавача ІЧ променів, які знаходяться за умов прямої видимості. Випромінюваних ІЧ променів може бути кілька, та вони посилюються за допомогою оптичних лінз. Сигнал тривоги формується у разі переривання променя. Відстань, яка охороняється, може бути значною - до сотень метрів. Пасивні інфрачервоні системи діють на основі пасивних ІЧ датчиків з просторовою діаграмою променя. Вони встановлюються там, де необхідно контролювати невеликі діляни параметра, наприклад, в'їзд на територію. Робота датчиків заснована на зміні ІЧ випромінювання навколишнього середовища під впливом руху. Мета роботи - оцінювання можливості лазерних методів охорони, які засновані на аналізі зміни просторової структури лазерного випромінювання в ІЧ діапазоні хвиль, спричиненої переміщення об'єкта. Це надасть змогу збільшити висоту зони дії засобів контролю до десятків метрів по периметру об'єкта. Для збільшення дальності дії таких систем запропоновано застосовувати світроповертаючі покриття (СПП).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц9-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гадецька С. В. 
Батокритеріальна (векторна) оптимізація раціону військовослужбовців, розташованих в стаціонарних і польових умовах / С. В. Гадецька, В. Ю. Дубницький, Ю. І. Кушнерук, Л. Д. Філатова, І. А. Черепньов // Системи озброєння і військ. техніка. - 2019. - № 2. - С. 152-167. - Бібліогр.: 51 назв. - укp.

Розглянуто еволюцію раціону військовослужбовців, діючих в стаціонарних та польових умовах, починаючи з античних часів до середини ХХ століття. Сформульовано задачу про формування оптимального раціону військовослужбовців, розташованих в стаціонарних і польових умовах. Для однокритеріальних задач критеріями обрано максимум калорійності та мінімум вартості раціону. Розв'язання задач виконано методами лінійного програмування. Для багатокритеріальної (векторної) оптимізації запропоновано використовувати згортку критеріїв: максимум калорійності та мінімум вартості раціону, яка реалізує рівномірне (чебишевське) наближення розв'язку задачі до оптимального. Виходячи з того, що основна задача роботи - розробка методичного підходу до розв'язання багатокритеріальної задачі дієти, перелік продуктів, їх калорійність, кількість в них поживних речовин, а саме білків, жирів, вуглеводів, вітамінів А, В1, С, вартість продуктів, які ввійшли до складу раціону, взято з історичних джерел. Показано, що раціон, який був визначений після майже п'ятдесятирічного практичного досвіду та багаторічних наукових досліджень, майже співпав з оптимальним, отриманим за результатами розв'язання задачі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р123.01:Ц7 + Ц7(4Укр)431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чумаченко С. М. 
Аналіз ефективності застосування безпілотної авіації в надзвичайних ситуаціях агропромислового комплексу України / С. М. Чумаченко, Л. А. Пісня, І. А. Черепньов // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2015. - Вип. 156. - С. 602-612. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано сучасний стан розвитку малої безпілотної авіації як засобів повітряного спостереження для сфери цивільного захисту та їх можливості широкого застосування в галузі екологічного забезпечення в агропромисловому комплексі України. Враховано можливості та наробітки науково-промислового потенціалу України.


Індекс рубрикатора НБУВ: П078 + О535.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Чумаченко С. М. 
Впровадження вітроенергетичного потенціалу України для середнього та малого бізнесу АПК / С. М. Чумаченко, Л. А. Пісня, І. А. Черепньов // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2015. - Вип. 156. - С. 628-635. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано сучасний стан вітрової енергетики на Україні та її внесок до світової тенденції розвитку даної галузі. Враховано можливості та наробітки науково-промислового потенціалу, наведено приклади впровадження вітроенергетичних систем в малому та середньому бізнесі агропромислового комплексу інших країн, вказано перспективні напрямки реалізації в реаліях України.


Індекс рубрикатора НБУВ: З62,0 + У532.0-55

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Макогон О. А. 
Синтез алгоритму керування тиском повітря в шинах з урахуванням параметрів динамічної системи підресорювання корпусу колісних транспортних засобів підвищеної прохідності / О. А. Макогон, І. А. Черепньов, О. П. Клімов, О. В. Косарєв, О. П. Пономаренко, О. О. Кумпан, Є. М. Шпінда // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 14-23. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Предмет вивчення - процеси зміни тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу в залежності від мікропрофілю дорожнього покриття. Мета дослідження - аналіз основних систем керування тиском в шинах та їх складу; вибір варіантів оптимального закону зміни тиску в шинах за умов покращення параметрів динамічної системи підресорювання корпусу КТЗ експлуатації машини в реальних умовах. Задачі: провести аналіз особливостей застосування колісного транспортного засобу у різноманітних дорожніх умовах; зробити огляд систем керування тиском повітря в шинах та їх розвиток; оцінити зв'язок параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу; розробити алгоритм регулювання швидкості зміни тиску в автоматизованій системі керування. Методологічною основою дослідження стали загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання. А саме: теоретичні положення аналітичної механіки - рівняння Лагранжа в узагальнених координатах - були використані для опису збуреного руху підресореної частини корпуса КТЗ та створення математичної моделі; порівняльний аналіз існуючих систем керування тиском повітря в шинах та аналіз їх розвитку був покладений в основу синтезу алгоритму керування тиском повітря в шинах КТЗ підвищеної прохідності. Отримані такі результати. Отримана аналітична залежність величини динамічного ходу амортизатора від швидкості зміни тиску в повітряній системі, яка покладена в основу алгоритму регулювання тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу, дозволяє максимально враховувати швидкісні реакції підвіски на зміну мікропрофілю рельєфу місцевості. Висновки: визначення аналітичних залежностей параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах дає можливість розробки ефективного алгоритму регулювання швидкості зміни тиску. Відпрацювання алгоритму зміни тиску повітря в шинах у автоматизованій системі керування надасть можливість водієві і його пасажирам більш комфортно пересуватися на транспортному засобі незалежно від стану доріг або їх відсутності; подовжить пробіг шин до руйнування, скоротить час роботи компресора під навантаженням; знизить потужність, що витрачається двигуном на привод допоміжного обладнання.


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-34 + О342.2-042.656

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Денисенко С. А. 
Визначення умов відсутности банкрутства страхової компанії в моделі індивідуального ризику / С. А. Денисенко, В. Ю. Дубницький, О. І. Ходирєв, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 120-135. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Розглянуто історичний розвиток задачі страхування ризиків, пов'язаних з сільськогосподарською діяльністю. Показано основні наукові та організаційні спроби її розв'язання та стан підготовки фахівців страхової справи в Російський імперії наприкінці XIX та на початку XX ст. Наведено відомості про навчальні заклади, які на той час існували в Києві та Харкові і здійснювали підготовку відповідних фахівців. Умовою успішної діяльності страхової компанії на заданому часовому проміжку в роботі прийнято умову про те, що, активи компанії, до складу яких входять суми страхових премій і власний капітал, повинні перевищувати суму страхових виплат. Прийнято, що ймовірність запобігання банкрутству страхової компанії дорівнює ймовірності того, що сума страхових виплат не перевищить суму її активів. Для розв'язання задачі використано модель індивідуального ризику. Розглянуто такі підходи до розв'язання задачі: принцип очікуваного значення та принцип середньоквадратичного відхилення. Принцип очікуваного значення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює к-кратному перевищенню середнього значення страхових виплат. Принцип середньоквадратичного відхилення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює сумі середнього значення і r-кратній величині середньоквадратичного відхилення страхових виплат. Розв'язання поставлених задач розглянуто для наступних законів розподілу: нормального, логарифмічно нормального, гамма-розподілу, розподілу Вейбулла, зворотний розподіл Гаусса, розподілу Парето, розподілу Бурра, розподілу Дагума. Наведено фрагменти відповідних таблиць, необхідних для практичного вживання співробітниками страхових компаній.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)901.410.9 + У9(4УКР)261.75

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Рашкевич Н. В. 
Спосіб виявлення пожеж на території полігону твердих побутових відходів / Н. В. Рашкевич, І. А. Черепньов, І. О. Ковальов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 3. - С. 102-109. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

У ході роботи відмічена техногенна небезпека полігонів твердих побутових відходів (ТПВ), яка пов'язана з виникненням поверхових та підповерхневих пожеж. Для своєчасного попередження виникнення та поширення пожежі потрібно визначати горіння не тільки на поверхні, а й всередині тіла полігону. Встановлено, що існуючі способи виявлення інформаційних ознак пожежі при несприятливих метеорологічних або надзвичайних умовах характеризуються низькою оперативністю, достовірністю, повнотою. Запропоновано спосіб виявлення пожеж на території полігону ТПВ. Спосіб реалізується за допомогою тепловізійної камери, відеокамери, мікрохвильового радіометру, які розташовуються паралельно один одному на вишці з можливістю панорамного огляду. Результати спостереження приладів в різних спектральних діапазонах довжин хвиль спільно з даними кутового-азимутального вимірювача напрямку осей надходять до головного серверу, де шляхом накладання та співставлення підлягають фільтруванню та виключенню теплових перешкод. Виключення теплових перешкод та використання, як мінімум двох точок спостереження, підвищують вірогідність виявлення осередків горіння. Таким чином, реалізація запропонованого способу забезпечує в автоматичному режимі виявлення осередків пожеж на ранній стадії їхнього виникнення та інформаційну підтримку прийняття управлінських рішень локалізації та ліквідації факторів небезпек із мінімальним впливом на довкілля та людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н931.1н68

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Макогон О. А. 
Синтез алгоритму керування тиском повітря в шинах з урахуванням параметрів динамічної системи підресорювання корпусу колісних транспортних засобів підвищеної прохідності / О. А. Макогон, І. А. Черепньов, О. П. Клімов, О. В. Косарєв, О. П. Пономаренко, О. О. Кумпан, Є. М. Шпінда // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 14-23. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Предмет вивчення - процеси зміни тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу в залежності від мікропрофілю дорожнього покриття. Мета дослідження - аналіз основних систем керування тиском в шинах та їх складу; вибір варіантів оптимального закону зміни тиску в шинах за умов покращення параметрів динамічної системи підресорювання корпусу КТЗ експлуатації машини в реальних умовах. Задачі: провести аналіз особливостей застосування колісного транспортного засобу у різноманітних дорожніх умовах; зробити огляд систем керування тиском повітря в шинах та їх розвиток; оцінити зв'язок параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу; розробити алгоритм регулювання швидкості зміни тиску в автоматизованій системі керування. Методологічною основою дослідження стали загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання. А саме: теоретичні положення аналітичної механіки - рівняння Лагранжа в узагальнених координатах - були використані для опису збуреного руху підресореної частини корпуса КТЗ та створення математичної моделі; порівняльний аналіз існуючих систем керування тиском повітря в шинах та аналіз їх розвитку був покладений в основу синтезу алгоритму керування тиском повітря в шинах КТЗ підвищеної прохідності. Отримані такі результати. Отримана аналітична залежність величини динамічного ходу амортизатора від швидкості зміни тиску в повітряній системі, яка покладена в основу алгоритму регулювання тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу, дозволяє максимально враховувати швидкісні реакції підвіски на зміну мікропрофілю рельєфу місцевості. Висновки: визначення аналітичних залежностей параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах дає можливість розробки ефективного алгоритму регулювання швидкості зміни тиску. Відпрацювання алгоритму зміни тиску повітря в шинах у автоматизованій системі керування надасть можливість водієві і його пасажирам більш комфортно пересуватися на транспортному засобі незалежно від стану доріг або їх відсутності; подовжить пробіг шин до руйнування, скоротить час роботи компресора під навантаженням; знизить потужність, що витрачається двигуном на привод допоміжного обладнання.


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-34 + О342.2-042.656

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Денисенко С. А. 
Визначення умов відсутности банкрутства страхової компанії в моделі індивідуального ризику / С. А. Денисенко, В. Ю. Дубницький, О. І. Ходирєв, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 120-135. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Розглянуто історичний розвиток задачі страхування ризиків, пов'язаних з сільськогосподарською діяльністю. Показано основні наукові та організаційні спроби її розв'язання та стан підготовки фахівців страхової справи в Російський імперії наприкінці XIX та на початку XX ст. Наведено відомості про навчальні заклади, які на той час існували в Києві та Харкові і здійснювали підготовку відповідних фахівців. Умовою успішної діяльності страхової компанії на заданому часовому проміжку в роботі прийнято умову про те, що, активи компанії, до складу яких входять суми страхових премій і власний капітал, повинні перевищувати суму страхових виплат. Прийнято, що ймовірність запобігання банкрутству страхової компанії дорівнює ймовірності того, що сума страхових виплат не перевищить суму її активів. Для розв'язання задачі використано модель індивідуального ризику. Розглянуто такі підходи до розв'язання задачі: принцип очікуваного значення та принцип середньоквадратичного відхилення. Принцип очікуваного значення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює к-кратному перевищенню середнього значення страхових виплат. Принцип середньоквадратичного відхилення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює сумі середнього значення і r-кратній величині середньоквадратичного відхилення страхових виплат. Розв'язання поставлених задач розглянуто для наступних законів розподілу: нормального, логарифмічно нормального, гамма-розподілу, розподілу Вейбулла, зворотний розподіл Гаусса, розподілу Парето, розподілу Бурра, розподілу Дагума. Наведено фрагменти відповідних таблиць, необхідних для практичного вживання співробітниками страхових компаній.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)901.410.9 + У9(4УКР)261.75

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Рашкевич Н. В. 
Спосіб виявлення пожеж на території полігону твердих побутових відходів / Н. В. Рашкевич, І. А. Черепньов, І. О. Ковальов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 3. - С. 102-109. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

У ході роботи відмічена техногенна небезпека полігонів твердих побутових відходів (ТПВ), яка пов'язана з виникненням поверхових та підповерхневих пожеж. Для своєчасного попередження виникнення та поширення пожежі потрібно визначати горіння не тільки на поверхні, а й всередині тіла полігону. Встановлено, що існуючі способи виявлення інформаційних ознак пожежі при несприятливих метеорологічних або надзвичайних умовах характеризуються низькою оперативністю, достовірністю, повнотою. Запропоновано спосіб виявлення пожеж на території полігону ТПВ. Спосіб реалізується за допомогою тепловізійної камери, відеокамери, мікрохвильового радіометру, які розташовуються паралельно один одному на вишці з можливістю панорамного огляду. Результати спостереження приладів в різних спектральних діапазонах довжин хвиль спільно з даними кутового-азимутального вимірювача напрямку осей надходять до головного серверу, де шляхом накладання та співставлення підлягають фільтруванню та виключенню теплових перешкод. Виключення теплових перешкод та використання, як мінімум двох точок спостереження, підвищують вірогідність виявлення осередків горіння. Таким чином, реалізація запропонованого способу забезпечує в автоматичному режимі виявлення осередків пожеж на ранній стадії їхнього виникнення та інформаційну підтримку прийняття управлінських рішень локалізації та ліквідації факторів небезпек із мінімальним впливом на довкілля та людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н931.1н68

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського