Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (21)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Чайковський М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Сич В. О. 
Кримінальне право: Загальна частина : Альб. схем: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. О. Сич, С. О. Філіпов, М. Є. Чайковський; ВНЗ Відкрит. міжнар. ун-т розв. людини "Україна". Хмельниц. філ. Каф. права. - К., 2003. - 147 c. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.

Розглянуто поняття, завдання, систему і принципи кримінального права України. Висвітлено поняття, об'єктивну і суб'єктивну сторони злочину, стадії його вчинення. Охарактеризовано систему і види покарань, наведено показання до звільнення від кримінальної відповідальності.

Рассмотрены понятия, задания, система и принципы криминального права Украины. Освещены понятия, объективная и субъективная стороны преступления, стадии его совершения. Охарактеризована система и виды наказаний, приведены показания к освобождению от криминальной ответственности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА639860 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Азарський І. М. 
Комплексна соціальна реабілітація інвалідів дитинства : монографія / І. М. Азарський, О. О. Азарська, В. М. Колосов, М. Є. Чайковський; Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна". - К. : Ун-т "Україна", 2008. - 314 c. - Бібліогр.: с. 305-313. - укp.

Наведено загальні відомості про дитячий церебральний параліч на сучасному етапі розвитку медичних, психологічних і педагогічних наук. Розглянуто етіопатогенетичну та клінічну класифікації дитячого церебрального паралічу. Розроблено комплексну лікувально-психолого-педагогічну програму для хворих на дитячий церебральний параліч, набуте слабоумство та педагогічно занедбаних дітей. Обгрунтовано рекомендації щодо використання лікувальної фізкультури та загальнозміцнювальних вправ спортивно-прикладного типу у процесі лікування хворих з даними захворюваннями. Висвітлено загальні положення проведення соціальних медико-педагогічних заходів щодо захисту дітей, хворих на дитячий церебральний параліч, набуте слабоумство та педагогічно занедбаних.

Приведены общие сведения о детском церебральном параличе на современном этапе развития медицинских, психологических и педагогических наук. Рассмотрены этиопатогенетическая и клиническая классификации детского церебрального паралича. Разработана комплексная лечебно-психолого-педагогическая программа для больных на детский церебральный паралич, приобретенное слабоумие и педагогически запущенных детей. Обоснованы рекомендации по использованию лечебной физкультуры и общеукрепляющих упражнений спортивно-прикладного типа в процессе лечения больных с данными заболеваниями. Освещены общие положения проведения социальных медико-педагогических мероприятий по защите детей, больных на детский церебральный паралич, приобретенное слабоумие и педагогически запущенных.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)442.261 + Р733.627.709.3 + Ч435.241.6 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА706286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Соціально-педагогічна реабілітація в закладах освіти: проблеми та перспективи : матеріали наук.-практ. конф., 2007 р., Хмельницький / ред.: М. Є. Чайковський; Хмельниц. ін-т соц. технологій Ун-ту "Україна", Упр. освіти і науки Хмельниц. облдержадмін., Хмельниц. обл. упр. праці та соц. захисту населення, Упр. освіти Хмельниц. міськвиконкому, Хмельниц. міське упр. праці та соц. захисту населення. - 2-ге вид. - Хмельниц. : ХІСТ Ун-ту "Україна", 2007. - 129 c. - укp.

Висвітлено актуальні проблеми, напрями вдосконалення змісту та форм соціально-педагогічної реабілітації дітей і молоді з особливими потребами (ОП) на етапах: дитячий садок - школа - ВНЗ. Увагу приділено соціальному захисту мешканців територіальної громади. Проаналізовано особливості адаптації студентів з вадами зору до набуття навиків роботи на персональному комп'ютері. Показано місце екологічної культури у системі цінностей студентської молоді з ОП. Розглянуто тренінгові технології як метод соціально-психологічної роботи з дітьми дошкільного віку з вадами опорно-рухового апарату.

Освещены актуальные проблемы, направления усовершенствования содержания и форм социально-педагогической реабилитации детей и молодежи с особыми потребностями (ОП) на этапах: детский сад - школа - ВУЗ. Внимание уделено социальной защите жителей территориальной общины. Проанализированы особенности адаптации студентов с нарушениями зрения к приобретению навыков работы на персональном компьютере. Показано место экологической культуры в системе ценностей студенческой молодежи с ОП. Рассмотрены тренинговые технологии как метод социально-психологической работы с детьми дошкольного возраста с нарушениями опорно-двигательного аппарата.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430 я431 + Ю948.2 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713412 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Чайковський М. Є. 
Соціально-педагогічні умови реабілітації студентів з особливими потребами : Автореф. дис... канд. пед. наук / М. Є. Чайковський; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Вивчено процеси соціально-педагогічної реабілітації студентів з особливими потребами у вищому навчальному закладі (ВНЗ). Проаналізовано вітчизняний і зарубіжний досвід, з'ясовано існуючі проблеми практичної реалізації права інвалідів на одержання вищої освіти та вивчено готовність ВНЗ до впровадження інтегрованого навчання. Проведено комплексне соціологічне, психологічне, фізичне та педагогічне дослідження цих питань. Розроблено критерії, показники та рівні соціально-педагогічної реабілітації даної категорії студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.43 + Ч312

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345766 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Психофізична реабілітація при лікуванні гастродуоденальних виразок : монографія / В. П. Мурза, М. Є. Чайковський, Л. С. Кравчук, В. М. Піонтковська; Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна". - К., 2010. - 273 c. - Бібліогр.: 272 назв. - укp.

Описано патогенез і клініку виразкової хвороби шлунка і дванадцятипалої кишки. Висвітлено сучасні методи діагностики та контролю ефективності засобів психофізичної реабілітації у випадку даних захворювань. Розглянуто патофізіологічні основи фармакотерапії гастродуоденальних виразок. Увагу приділено режимам рухової активності та методам комплексної фізичної реабілітації хворих за умов стаціонару, на поліклінічному та санаторному етапах реабілітації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р413.204.6-54 + Р645.024.13-57

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА734755 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Чайковський М. 
Інклюзивна компетентність як складова професійної компетентності суб’єктів навчально-виховного процесу / М. Чайковський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 2. - С. 15-21. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Зроблено порівняльний аналіз категорій "професійна компетентність", "професійна майстерність", "професійна зрілість". На основі результатів дослідження рівня сформованості інклюзивної компетентності у різних категорій учасників інтегрованих закладів освіти (ЗОШ м. Хмельницького та Хмельницького Інституту соціальних технологій) визначено критерії, рівні сформованості інклюзивної компетентності. Констатовано доцільність створення на регіональному рівні системи безперервної спеціальної підготовки учасників навчально-виховного процесу до соціальних контактів і продуктивного співробітництва з учнями і студентами з особливими потребами.

Сделан сравнительный анализ категорий "профессиональная компетентность", "профессиональное мастерство", "профессиональная зрелость". На основе результатов исследования уровня сформированности инклюзивной компетентности у различных категорий участников интегрированных учебных заведений (СОШ г. Хмельницкого и Хмельницкого Института социальных технологий) определены критерии, уровни сформированности инклюзивной компетентности. Констатирована целесообразность создания на региональном уровне системы непрерывной специальной подготовки участников учебно-воспитательного процесса к социальным контактам и продуктивному сотрудничеству с учениками и студентами с особенными потребностями.

The article considers the notions of “professional competency”, “professional skill” and “professional maturity”. The author determines the essence of inclusive competency, its criteria and levels of formation and proves the expedience of creation thesystem of preparation of educational establishment’s personnel to the social contacts and productive collaboration with pupils and students with special needs.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Чайковський М. 
Самоактуалізація студентів з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ВНЗ / М. Чайковський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 3. - С. 181-190. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Експериментально досліджено (вибірка з 68-ми студентів з особливими потребами) стан самоактуалізації та 11 показників цього феномена, з яких виділено орієнтацію в часі, цінності, погляди на природу людини, потребу в пізнанні, креативність, автономність, спонтанність, саморозуміння, ауто симпатія, контактність, гнучкість у спілкуванні. Розроблено стандартизовані показники рівнів сформованості самоактуалізації: високий, середній і низький. Виявлено у значної кількості респондентів низькі вихідні показники самоактуалізації. Розроблено програму корекційних заходів, зокрема психокорекційної роботи за методом кататимного переживання образів (символодрама), соціально-психологічний і асертивний тренінги; залучення студентів до участі у різних формах науково-дослідної роботи. Визначено можливості корекції самоактуалізації за умов інклюзивного освітнього простору ВНЗ. Перевірено вплив комплексних корекційних заходів на динаміку показників самоактуалізації: для студентів з низькими показниками до самоактуалізаціії запропоновано "Програму стимулювання самоактуалізації особистості майбутніх психологів і педагогів", експліковано схему поетапного виконання програми. Зазначено, що заключне тестування показало позитивну динаміку типологій психічного захисту в експериментальній і контрольній групах.

Экспериментально исследовано (выборка из 68-ми студентов с особыми потребностями) состояние самоактуализации и 11 показателей этого феномена, из которых выделены ориентация во времени, ценности, взгляды на природу человека, потребность в познании, креативность, автономность, спонтанность, самопонимание, аутосимпатия, контактность, гибкость в общении. Разработаны стандартизированные показатели уровней сформированности самоактуализации: высокий, средний и низкий. Выявлены низкие исходные показатели самоактуализации у значительного количества респондентов. Разработана программа коррекционных мероприятий, в которой выделены: психокоррекционная работа по методу кататимного переживания образов (символодрама), социально-психологический и асертивный тренинги; различные формы научно-исследовательской работы студентов. Определены возможности коррекции самоактуализации в условиях инклюзивного образовательного пространства ВУЗ. Проверено влияние комплексных коррекционных мероприятий на динамику показателей самоактуализации: для студентов с низкими показателями в самоактуализациии предложена "Программа стимулирования самоактуализации личности будущих психологов и педагогов"; эксплицирована схема поэтапного выполнения программы. Отмечено, что заключительное тестирование показало положительную динамику типологий психической защиты в экспериментальной и контрольной группах.

Experimental studies (68 students with special needs) state of self-actualization and eleven indicators of this phenomenon from which selected orientation in time, values and views on human nature, the need for knowledge, creativity, autonomy, spontaneity, self-understanding, sympathy auto experiences, flexibility communication. A standardized indicators of levels of self actualization: high, medium and low. Found in significantly lower number of respondents benchmarks self-actualization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.94

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Чайковський М. С. 
Модель соціально-педагогічної реабілітації молоді з особливими потребами / М. С. Чайковський // Наук. зап. Вінниц. держ. пед. ун-ту ім. М. Коцюбинського. Сер. Педагогіка і психологія : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 22. - С. 342-346. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Запропоновано модель реабілітації молоді з особливими потребами, розраховану на тривалу, системну та повноцінну підготовку молоді до вступу до ВНЗ, що проходить в колі сім'ї і за активної участі сімейного оточення у виконанні основних реабілітаційних послуг. Розроблено комплекс заходів з підтримки навчальної діяльності такої молоді, їх здоров'я, покращання адаптації за умов ВНЗ. Представлено схему моделі реабілітації.

Предложена модель реабилитации молодежи с особыми потребностями, рассчитанная на длительную, системную и полноценную подготовку молодежи к поступлению в ВУЗ, проходящая в кругу семьи и при активном участии семейного окружения в выполнении основных реабилитационных услуг. Разработан комплекс мер по поддержке учебной деятельности такой молодежи, их здоровья, улучшение адаптации к условиям ВУЗ. Представлено схему модели реабилитации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.94 + С5*148:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898/Пед. і псих. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Чайковський М. Є. 
Особливості впровадження інклюзії у вищому навчальному закладі : навч. посіб. для студентів ВНЗ / М. Є. Чайковський; Відкритий міжнар. ун-т розвитку людини "Україна", Хмельниц. ін-т соц. технологій. - Хмельницький, 2015. - 151 c. - Бібліогр.: с. 138-146 - укp.

Розкрито особливості впровадження інклюзії у ВНЗ. Висвітлено ознаки універсальної доступності навчального закладу. Акцентовано увагу на роботі із молоддю з особливими потребами. Розглянуто практику впровадження інтегрованого та інклюзивного навчання в Університеті "Україна".


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.4 я73 + Ч430.94 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797359 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Чайковський М. Є. 
Соціально-педагогічна робота з молоддю з особливими потребами в інклюзивному освітньому просторі : монографія / М. Є. Чайковський; Відкритий міжнар. ун-т розвитку людини "Україна", Хмельниц. ін-т соц. технологій, Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ, 2015. - 435 c. - Бібліогр.: с. 385-435 - укp.

Розглянуто теоретичні питання організації соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами за умов інклюзивного освітнього простору ВНЗ. Проаналізовано нормативно-правову базу та практику інклюзивного навчання. Розкрито розуміння інклюзивної освіти. Визначено сутність та складові соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами. Проаналізовано інклюзивну компетентність викладачів, а також обгрунтовано технології соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами за умов інклюзивного освітнього простору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.4 + Ч430.94 я73 + Ч312

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797365 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Психофізична реабілітація хворих при лікуванні гастродеуденальних виразок : навч. посіб. / М. Є. Чайковський, Л. С. Кравчук, В. М. Піонтковська, В. П. Мурза; Відкритий міжнар. ун-т розвитку людини "Україна", Хмельниц. ін-т соц. технологій. - Перевид. з монографії. - Хмельницький : Ун-т "Україна", 2015. - 280 c. - Бібліогр.: с. 266-274 - укp.

Описано патогенез і клініку виразкової хвороби шлунка і дванадцятипалої кишки. Висвітлено сучасні методи діагностики та контролю ефективності засобів психофізичної реабілітації. Розглянуто патофізіологічні основи фармакотерапії гастродуоденальних виразок. Детально описано режими рухової активності та методи комплексної фізичної реабілітації за умов стаціонару на поліклінічному та санаторному етапах реабілітації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р413.204.6-54 + Р645.024.13-57

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА793744 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Чайковський М. Є. 
Основи фізичної реабілітації : навч.-метод. посіб. / М. Є. Чайковський; Відкритий міжнар. ун-т розвитку людини "Україна", Хмельниц. ін-т соц. технологій. - Хмельницький : Ун-т "Україна", 2014. - 281 c. - Бібліогр.: с. 277-281 - укp.

Висвітлено засоби фізичної реабілітації у разі різних нозологій: за захворювань кардіо-респіраторної системи, травного тракту, органів виділення, ендокринних захворювань, центральної нервової системи. Розглянуто методи лікувальної фізичної культури та різні рухові режими за нозологій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.9 я7 + Р354.1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чайковський М. Є. 
Основи реабілітології : навч.-метод. посіб. / М. Є. Чайковський; Відкритий міжнар. ун-т розвитку людини "Україна", Хмельниц. ін-т соц. технологій. - Київ : Ун-т "Україна", 2015. - 171 c. - Бібліогр.: с. 158-162 - укp.

Розкрито теоретичні засади основ реабілітології та види реабілітацій, основним об'єктом яких виступає людина з особливими потребами. Висвітлено предмет, основні поняття та завдання реабілітології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р354.1 я73 + Ч510.9 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797191 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Чайковський М. Є. 
Теорія і практика соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.05 / М. Є. Чайковський; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Старобільськ, 2016. - 44 c. - укp.

Науково обгрунтовано теоретико-методичні засади соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами за умов інклюзивного освітнього простору ВНЗ. Проаналізовано проблему соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами у сучасній педагогічній науці, розкрито соціально-педагогічний контекст змісту вітчизняних і міжнародних нормативно-правових документів щодо забезпечення вищої освіти для осіб з особливими потребами. Визначено особливості практики інтегрованого й інклюзивного навчання молоді з особливими потребами в системі вищої освіти. Здійснено теоретичний аналіз інклюзивної освіти як сучасного соціально-педагогічного феномену, розкрито сутність та складові соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими погребами за умов інклюзивного освітнього простору. Надано характеристику інклюзивній компетентності викладачів як чинника розвитку соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами. За результатами дослідження обгрунтовано концептуальні основи та розроблено педагогічні технології соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами за умов інклюзивного освітнього простору ВНЗ. Визначено технології формування інклюзивної компетентності викладачів як суб’єктів соціально-педагогічної роботи зі студентами зазначеної категорії. Апробовано педагогічні технології соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами за умов інклюзивного освітнього простору ВНЗ, які складають дві провідні концептуальні ідеї: перша пов'язана із необхідністю орієнтування соціально-педагогічних технологій на розвиток інклюзивного освітнього простору ВНЗ як умови формування здатності молоді з особливими потребами до соціальної взаємодії із суб'єктами інклюзії, до адаптації та самореалізації за умов ВНЗ; друга полягає у визнанні персоніфікованої соціально-педагогічної підтримки студента з особливими потребами пріоритетним напрямом соціально-педагогічної діяльності з цією категорією молоді за умов інклюзивної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312.350.0 + Ч431.94

Шифр НБУВ: РА421701 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Теоретико-методологічні засади впровадження інклюзії в закладах освіти : монографія, присвяч. 20-річчю заснування Хмельниц. ін-ту соц. технологій Ун-ту "Україна" / М. Є. Чайковський, О. В. Польовик, Ю. І. Лучко, Л. С. Кравчук, О. О. Добровіцька, І. В. Томаржевська, М. В. Деркач, О. В. Майборода, Г. Ф. Нікуліна, О. М. Василенко; ред.: М. Є. Чайковський; ВНЗ "Відкритий міжнар. ун-т розвитку людини "Україна". - Київ : Ун-т "Україна", 2019. - 459 c. - укp.

Представлено теоретичні та методологічні засади впровадження інклюзії в закладах загальної та вищої освіти, зокрема розкрито соціально- педагогічну роботу з молоддю з особливими освітніми потребами. Розглянуто специфіку соціальної адаптації в інклюзивному освітньому просторі, охарактеризовано особливості роботи з дітьми та молоддю з різними нозологіями у навчальній діяльності та здійснення їх соціального та психологічного супроводу. Окреслено організаційно-педагогічні умови соціальної адаптації студентів з особливими освітніми потребами до навчально-виховного процесу у закладах вищої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС66023 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Прикладні аспекти діяльності психологів та соціальних працівників в соціономічній сфері : колект. монографія / Н. В. Волинець, С. М. Кондратюк, Л. В. Левицька, О. С. Ковтун, В. В. Осмолян, В. В. Вандоляк, А. М. Бучучану, Я. З. Радомська, А. І. Гуцалюк, І. І. Нестерова, Г. П. Чуфай, І. Ю. Жилкіна, І. І. Кульчицька; ред.: Н. В. Волинець, М. Є. Чайковський; Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна", Хмельницький інститут соціальних технологій . - Київ : Ун-т "Україна", 2023. - 544 c. - Бібліогр.: с. 357-371 - укp.

Представлена монографія являє собою результат виконання викладачами кафедри психології та соціальної роботи Хмельницького інституту соціальних технологій трирічної науково-дослідної роботи. Висвітлено психолого-педагогічні технології роботи з різними категоріями клієнтів, а також соціологічні й соціально-психологічні виміри корпоративної культури господарської організації. Запропоновано рекомендації та програми психологічних практик для роботи з соціально-психологічним розвитком особистості в молодшому шкільному та підлітковому віці, з особистісним розвитком дітей-аутистів та роботи з покрашення психологічного благополуччя жінок.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*332.1 + Ю949.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА862607 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського