Ціось Н. В. Проблема індивідуального підходу у процесі навчання молодших школярів у вітчизняній педагогіці (кінець XIX - початок ХХ ст.) : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. В. Ціось; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2008. - 20 c. - укp.
Вперше системно відтворено історію формування індивідуального підходу у навчанні молодших школярів в Україні до початку XX ст. Визначено соціокультурні передумови та головні тенденції розвитку даного методу в теорії та практиці навчання молодших школярів у кінці XIX - на початку XX ст. Проаналізовано ідеї вітчизняних педагогів щодо реалізації індивідуального підходу в початковій школі з урахуванням світового досвіду вирішення даної проблеми. Висвітлено історію розвитку принципу індивідуального підходу у вітчизняній педагогічній практиці. До наукового обігу введено маловідомі та невідомі раніше архівні матеріали, а також факти та теоретичні концепції про розвиток індивідуального підходу до навчання.