Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (39)
Пошуковий запит: (<.>A=Трунова В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Трунова В. А. 
Розвиток мовлення молодших школярів в умовах білінгвізму / В. А. Трунова. - К. : Вища шк., 2001. - 98 c. - Бібліогр.: 96 назв. - укp.

Розглянуто питання створення мовленнєвих ситуацій з метою формування мовленнєвих умінь за умов близькоспорідненої двомовності. Описано мовленнєві ситуації, їх види, структуру, умови побудови та методику застосування у початковій школі. Запропоновано функціональний підхід до відбору лексики для мовленнєвих ситуацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-911.33

Шифр НБУВ: ВА605453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Трунова В. А. 
Розвиток читацьких інтересів - одна з умов формування усного мовлення / В. А. Трунова // Наша шк.. - 2007. - № 5. - С. 48-50. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Акцентовано увагу на формах роботи з дитячою книжкою та завданнях учителя щодо формування читацького інтересу дітей. Визначено зміст дефініцій "інтерес" і "читацький інтерес дітей". Висвітлено результати дворічного дослідження (послідовно I та II клас) взаємозв'язку розвитку даного інтересу дітей з формуванням їх усного мовлення, здійсненого на базі середньої школи N 10 м. Ізмаїл на Одещині.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912.3

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Трунова В. А. 
Формування в учнів навичок самостійної роботи з книжкою на уроках позакласного читання (на матеріалі початкової школи) / В. А. Трунова // Наша шк.. - 2007. - № 3. - С. 54-56. - укp.

Проаналізовано результати опитування 237 учнів III - ІV класів шкіл м.Ізмаїла щодо їх інтересу до книжки взагалі. Розглянуто аспекти самостійної роботи дітей з книгою, зокрема вміння користуватися словниками. Розкрито роль самостійного читання книжок у розвитку дитини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Трунова В. А. 
Вивчення української мови в умовах білінгвізму / В. А. Трунова // Наша шк.. - 2009. - № 4. - С. 63-66. - укp.

Проаналізовано лінгвістичні особливості формування мовленнєвих умінь учнів за умов білінгвізму. Висвітлено особливості вивчення української мови (УМ) учнями, для яких вона є другою та близькоспорідненою щодо їх рідної. Запропоновано розроблений підхід на прикладі порівняння лексики УМ з російською. Наголошено, що раціональний добір навчального мовного матеріалу має відповідати психолінгвістичним і дидактико-методичним особливостям, психологічним і лінгвістичним основам формування мовленнєвих умінь за умов білінгвізму. Виділено сім лексичних груп УМ для порівняння з російською під час вивчення УМ і наведено методичні рекомендації щодо кожної групи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-916.212

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Трунова В. А. 
Про проведення в школах Одеської області експериментальної роботи з курсу "Каліграфія та розвиток мовлення" / В. А. Трунова // Наша шк.. - 2011. - № 4. - С. 72-75. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему розвитку в учнів початкової школи графічних навичок і техніки письма. Висвітлено результати трьох етапів - (діагностично-концептуального (2007 р.), розвивально-формувального (2007 - 2010 рр.), узагальнювального (2010 р.) Всеукраїнського експерименту щодо формування каліграфічних навичок в учнів II - IV класів. Охарактеризовано два напрями означеної роботи, а саме: проведення каліграфічних хвилинок на кожному уроці рідної мови та проведення спеціальних занять протягом навчального року. За результатами аналізу експериментальної роботи виявлено, що нерозбірливий почерк виробляється внаслідок недогляду або недосвідченості вчителя, і найчастіше це починається з неправильного засвоєння написання літер (I клас), коли вчитель мав навчати дітей письма від повільного й великого за розмірами до середнього, і скоропису в II класі. Доведено, що каліграфія має безпосередній зв'язок з графікою, педагогікою, фізіологією, мовознавством і сучасною шкільною практикою, з відповідними правилами, що їх визначає кожна наука. Зазначено, що уроки каліграфії є доповненням до уроків з розвитку мовлення. Наведено результати моніторингових досліджень із запропонованого курсу "Каліграфія та розвиток мовлення" учнів школи № 1 м. Одеси. Констатовано, що складена програма зозначеного курсу, розроблені плани-конспекти уроків за цією програмою, за умови творчого підходу вчителя до роботи, сприяють розумінню навчального матеріалу, а не репродуктивному його відтворенню, розвивають уяву, мислення та мовлення учнів початкової школи, дозволяють самореалізуватися.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Трунова В. А. 
Обучение письму леворуких детей (советы учителю) / В. А. Трунова, Л. Ю. Поберезкина // Наша шк.. - 2012. - № 2. - С. 36-39. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Рассмотрены особенности обучения леворуких детей. Сделан компаративный анализ понятий "леворукость" и "левша", принципиальным отличием которых является структурно-функциональная ассиметрия мозга на всех уровнях организации функций - в первом случае и частичная ассиметрия - во втором. Приведены практические советы для учителей, которые помогут в организации учебного процесса и понимания особенностей обучения левшей и леворуких детей. Кроме того, предложен тест для количественной оценки право-, леворуких детей и амбидекстров.

Розглянуто особливості навчання ліворуких дітей. Зроблено компаративний аналіз понять "ліворукість" і "лівша", головною принциповою відмінністю яких є структурно-функціональна асиметрія мозку на всіх рівнях організації функцій - в першому випадку та часткова асиметрія - в іншому випадку. Наведено практичні поради для вчителів, які допоможуть в організації навчального процесу та розуміння особливостей навчання лівшів і ліворуких дітей. Крім того, розроблено тест для кількісної оцінки праворуких дітей, ліворуких і амбідекстрів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-911.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Трунова В. А. 
Про культуру українського мовлення (запрошуємо освітян до дискусії) / В. А. Трунова // Наша шк.. - 2012. - № 5. - С. 42-44. - Бібліогр.: 5 назв. - укp. - рус.

Запропоновано у формі дискусії обговорити проблему формування культури мовлення під час викладання української мови як базової дисципліни в загальноосвітній школі. Досліджено першооснови мовленнєвої культури – здатність мовців правильно, точно, логічно, виразно, образно, доречно висловлювати свою думку. Наголошено на комунікативній функції мови як єдино суттєвій її характеристиці. Розглянуто основні орфоепічні норми сучасної української мови. Наведено пропозиції для вчителів початкової школи щодо розповсюдження передового педагогічного досвіду з проблеми формування культури українського мовлення за умов білінгвізму. Наголошено на основних вимогах до якісного мовлення – говорити стримано і впевнено; послідовно і логічно; правильно, стисло й емоційно.

Предложено в форме дискуссии обговорить проблему формирования культуры речи во время преподавания украинского языка как базовой дисциплины в общеобразовательной школе. Рассмотрены первоосновы речевой культуры – способность правильно, точно, логично, выразительно, образно, уместно высказывать свое мнение. Отмечена коммуникативная функция языка как единственно существенная ее характеристика. Изучены основные орфоэпические нормы современного украинского языка. Выдвинуты предложения учителям начальной школы по распространению передового педагогического опыта по проблеме формирования культуры украинской речи в условиях билингвизма. Отмечены основные требования к качественной речи – говорить сдержанно и уверенно; последовательно и логично; правильно, кратко и эмоционально.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.
 


Початкова освіта у контексті шкільних змін: теорія, методика, практика, досвід : монографія / Л. К. Задорожна, В. В. Ягоднікова, Г. М. Сагач, С. О. Скворцова, Р. В. Костенко, О. В. Кравчук, Н. В. Аркавенко, Р. В. Бєлоусова, С. Воронова, Т. В. Гарачук, В. М. Герасименко, І. М. Герасимова, М. В. Гриньова, Н. М. Гук, С. М. Зіміна, О. І. Кисельова, О. А. Колесова, О. В. Кузнєцова, М. Мороз, С. Д. Пенькова, В. А. Трунова, О. К. Гончарова, Н. Ю. Кравець, О. А. Оріщенко, А. М. Половський, Т. П. Садович, О. М. Солнцева, Т. Ю. Ульянова, М. В. Ференц, В. А. Щур; ред.: В. В. Ягоднікова, О. В. Кузнєцова; Комунальний заклад вищої освіти "Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради". - Умань : Сочінський М. М., 2021. - 421 c. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні засади освітніх змін в початковій школі. Розглянуто питання модернізації змісту початкової освіти та підготовки вчителів початкових класів до впровадження освітніх інновацій. Описано регіональний досвід впровадження Нової української школи в початковій ланці. Висвітлено роль цифровізації в оновленні освітніх стратегій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА852918 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського