Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (17)
Пошуковий запит: (<.>A=Трофименко Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Трофименко Л. С. 
Феномен жіночого політичного лідерства в Україні : Автореф. дис... канд. політ. наук : 23.00.02 / Л. С. Трофименко; Одес. нац. юрид. акад. - О., 2002. - 18 c. - укp.

Проаналізовано феномен жіночого політичного лідерства та його прояви за умов сучасного етапу державотворення в Україні. Досліджено суспільні процеси, що сприяють формуванню жінки як політичного лідера. Висвітлено діяльність жіночих політичних організацій у період утвердження незалежності України. Охарактеризовано стилі жіночого лідерства в політиці та психологічні особливості жінки - політичного лідера. Систематизовано досвід жіночого лідерства в історичному процесі державотворення, його вплив на сучасне громадсько-політичне життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф74(4Укр)041 + Ф038.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА320207 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Трофименко Л. І. 
Формування лексико-граматичної сторони мовлення у дітей п'ятого року життя із загальним недорозвитком мовлення : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л. І. Трофименко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

На підставі застосування психолінгвістичних методів аналізу вивчено відхилення у мовленнєвій діяльності дітей середнього дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ) у лексичному, морфологічному та синтаксичному аспектах. Встановлено їх психологічні механізми та закономірності розвитку у разі нормального та порушеного онтогенезу. З використанням спеціальної методики виявлення стану сформованості лексико-граматичного чинника мовленнєвої функції у дітей середнього дошкільного віку проведено порівняльне експериментальне дослідження осіб з ЗНМ та нормальним мовленнєвим розвитком, уточнено причини виникнення виявлених порушень і труднощів. Запропоновано методику корекційно-попереджувального та розвивального навчання дітей середнього дошкільного віку з ЗНМ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Трофименко Л. І. 
Новий зміст корекційного навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ ІІ - ІІІ рівнів / Л. І. Трофименко // Дефектологія. - 2007. - № 3. - С. 34-38. - укp.

Розглянуто проблему низького рівня мовленнєвої компетенції у дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ). Наголошено на актуальності цієї проблеми у сучасній спеціальній педагогіці. Наведено систему корекційного навчання дітей, розраховану на логопедів дошкільних закладів компенсуючого типу. Розроблений програмно-методичний комплекс сприятиме підвищенню ефективності корекційної роботи з подолання ЗНМ у дітей та якісній підготовці їх до навчання у школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Трофименко Л. 
Формування орієнтування на слово як одиницю мови у дошкільників із ЗНМ / Л. Трофименко // Дефектологія. - 2011. - № 4. - С. 35-38. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему лексичного розвитку, зокрема лексичної семантики в дітей із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ) III рівня. Експериментально досліджено сформованість узагальненого лексичного значення груп слів. Запропоновано систему корекційно-розвивального навчання, спрямованого на формування мовленнєвої функції дітей зазначеної категорії. Виокремлено напрями формування абстрактно-узагальненого лексичного значення слова як частини мови, серед яких - формування у дитини практичних уявлень про слово як самостійний носій значення, виділення слів з речення на основі сформованого функціонального використання мовних знаків, формування аналізу словесного складу речення. Констатовано, що орієнтування на слово є необхідним видом роботи у зв'язку з підготовкою дітей як з нормальним, так і порушеним онтогенезом до шкільного навчання.

Рассмотрена проблема лексического развития, в частности лексической семантики у детей с общим недоразвитием речи (ОНР) III уровня. Экспериментально исследована сформированность обобщенного лексического значения групп слов, предложена система коррекционно-развивающего обучения, направленного на формирование речевой функции детей указанной категории. Выделены направления формирования абстрактно-обобщенного лексического значения слова как части речи, среди которых - формирование у ребенка практических представлений о слове как самостоятельном носителе значения, выделение слов из предложения на основе сложившегося функционального использования языковых знаков, формирование анализа словесного состава предложения. Констатировано, что ориентирование на слово является необходимым видом работы в связи с подготовкой детей как с нормальным, так и нарушенным онтогенезом к школьному обучению.

Methodology alignment formation to the word as to the speech unit in the system of lexical-semantic side of speech development at children with general speech underdevelopment of the third level is represented in this article. Alignment to the word isthe necessary type of work because of preparation for school education of both children who have an ordinary and pathological development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.3

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Трофименко Л. С. 
Жіноче лідерство як стиль політичної діяльності / Л. С. Трофименко // Держава і право. Юрид. і політ. науки : зб. наук. пр. - 2001. - Вип. 14. - С. 446-453. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф74(4Укр) + Ф038.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69395 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Трофименко Л. І. 
Механізми засвоєння лексико-граматичних одиниць мови учнями молодшого шкільного віку із нерізко вираженим загальним недорозвитком мовленням / Л. І. Трофименко // Дефектологія. - 2013. - № 1. - С. 9-13. - укp.

Розглянуто механізми мовленнєвої діяльності та проаналізовано психологічні процеси засвоєння граматичних і лексичних одиниць мови учнями з нерізко вираженим загальним недорозвитком мовлення. Зафіксовано ознаки загального недорозвитку мовлення у дітей. Застосовано психолінгвістичний підхід до пояснення необхідності своєчасної корекції мовленнєвих порушень. Зосереджено увагу на зв’язку психологічних механізмів засвоєння мови та логічного мислення. Визначено основні напрямки корекції та наслідки несвоєчасної діагностики, корекції мовлення, сприймання мови.

Рассмотрены механизмы речевой деятельности и проанализированы психологические процессы усваивания грамматических и лексических единиц речи учениками с нерезко выраженным общим недоразвитием речи. Зафиксированы признаки общего недоразвития речи у детей. Применен психолингвистический подход для объяснения необходимости своевременной коррекции нарушений речи. Сосредоточено внимание на связи психологических механизмов усваивания языка и логического мышления. Определены основные направления коррекции и последствия несвоевременной диагностики, коррекции речи, восприятия языка.

Considered the mechanisms of speech and analyzed the psychological processes of grammatical and lexical speech assimilation by pupils with mild general speech underdevelopment. Fixed here are the signs of children’s general underdevelopment of speech.Psycholinguistic approach has used to explain the need of timely speech correction. Attention was paid to the language learning psychological mechanisms and logical thinking connecting. The basic correction directions and the consequences of delayed diagnosis and speech perception and language correction are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-917

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Трофименко Л. 
Формування морфологічних знань у молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення у контексті вивчення теми "Будова слова" / Л. Трофименко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 40-48. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано сучасні підходи до методики викладання теми "Будова слова" в початкових класах загальноосвітньої школи для дітей із тяжкими порушеннями мовлення. Розкрито основні напрями, структуру, етапи методики формування морфологічних знань у контексті вивчення зазначеної теми. Зауважено, що методика враховує класичні та сучасні методики загальної та спеціальної педагогіки. Наголошено, що формування морфологічних знань учнів із тяжкими порушеннями мовлення є однією із актуальних проблем шкільного навчання. Розкрито специфіку та особливості мовленнєвих порушень і механізмів, що лежать в їх основі, знання яких сприятиме успішному засвоєнню граматичних тем шкільної програми, зокрема теми "Будова слова", не тільки на уроках української мови, а й на корекційно-розвивальних заняттях. Запропоновано деякі зразки вправ для учнів II та III класів з тяжкими порушеннями мовлення з теми „Основа слова і закінчення”. Доведено, що в педагогічній науці й практиці, навчання і виховання школярів із тяжкими порушеннями мовленнєвого розвитку є складною загальнопедагогічною, логопедичною та психологічною проблемою.

Обоснованы современные подходы к методике преподавания темы "Строение слова" в начальных классах общеобразовательной школы для детей с тяжелыми нарушениями речи. Раскрыты основные направления, структура, этапы методики формирования морфологических знаний в контексте изучения данной темы. Указано, что методика учитывает классические и современные методики общей и специальной педагогики. Отмечено, что формирование морфологических знаний учащихся с тяжелыми нарушениями речи является одной из актуальных проблем школьного обучения. Представлены специфика и особенности речевых нарушений и механизмов, лежащих в их основе, знание которых будет способствовать успешному усвоению грамматических тем школьной программы, в частности темы "Строение слова", не только на уроках украинского языка, но и на коррекционно-развивающих занятиях. Предложены некоторые образцы упражнений для учеников II и III классов с тяжелыми нарушениями речи по теме "Основа слова и окончание". Доказано, что в педагогической науке и практике, обучение и воспитание школьников с тяжелыми нарушениями речевого развития является сложной общепедагогической, логопедической и психологической проблемой.

Among the current problems of the study of the Ukraine language by students with severe speech disabilities there is significant role in the mastering of knowledge about morphemics. Successful study of morphemic word structure is central place in the mastering of word formation, lexical semantic, spelling and style. The use of grammatical theoretical knowledge, practical skills are the basis for learning theme “The word structure”. The presents method takes into account the psychological mechanisms that cause speech disabilities of junior class’s students with severe speech disabilities, the sequence formation of their practical and basic theoretical knowledge about the language, writing skills. The article also presents the current approaches to the methods of teaching the theme “Work structure”


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.92

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського