Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (43)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Сікорський П$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 36
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Сікорський П. І. 
Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання / П. І. Сікорський; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. Львів. наук.-практ. центр. - Л. : Каменяр, 1998. - 196 c. - Бібліогр.: 179 назв. - укp.

Аналізується розвиток педагогічної практики і передової педагогічної думки з проблем диференціації. Формуються методологічні підходи до використання діалектичного методу у дослідженні педагогічних явищ. Формулюються основні поняття дидактичної диференціації. Досліджуються проблеми диференціювання змісту і цільових установок, методів і форм навчання, взаємозв'язку навчання і розвитку, індивідуалізації і диференціації, диференціації та інтеграції. Аналізуються і класифікуються навчальні технології. Формуються принципи реформування освіти в Україні, обгрунтовується модель освітньої системи, побудована на принципі диференціації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586075 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сікорський П. І. 
Теорія і методика диференційованого навчання / П. І. Сікорський. - Л. : Сполом, 2000. - 422 c. - Бібліогр.: 195 назв. - укp.

Досліджено актуальні проблеми дидактичної диференціації з використанням синергетичних підходів до аналізу педагогічних явищ. Запропоновано нестандартні підходи до вирішення суперечностей в освіті. Визначено основні дидактичні поняття, взаємозв'язки диференціації з індивідуалізацією та інтеграцією, їх вплив на формування навчальних планів, моделювання нових навчальних технологій та освітніх систем. Теоретично обгрунтовано одну з технологій диференційованого навчання та методику її застосування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601692 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сікорський П. І. 
Кредитно-модульна технологія навчання : Навч. посіб. / П. І. Сікорський; Європ. ун-т. - К., 2004. - 126 c. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Висвітлено психолого-педагогічні проблеми кредитно-модульної технології навчання з урахуванням вимог Європейської системи накопичення і зарахування кредитів, наведено методичні рекомендації щодо підготовки і проведення навчальних занять.

Освещены психолого-педагогические проблемы кредитно-модульной технологии обучения с учётом требований Европейской системы накопления и зачисления кредитов, приведены методические рекомендации относительно подготовки и проведения учебных занятий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664249 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сікорський П. І. 
Кредитно-модульна технологія навчання : Навч. посіб. / П. І. Сікорський; Європ. ун-т. - К., 2006. - 126 c. - Бібліогр.: с. 125-126. - укp.

Розкрито психолого-педагогічні проблеми кредитно-модульної технології навчання з врахуванням вимог Європейської системи накопичення та зарахування кредитів (ECTS). Визначено дидактичні поняття кредиту та модуля, систему специфічних дидактичних принципів. Наведено методичні рекомендації щодо підготовки основних навчально-методичних матеріалів, зокрема, робочих навчальних планів і програм, лекційних текстів, інформаційного забезпечення.

Раскрыты психолого-педагогические проблемы кредитно-модульной технологии обучения с учетом требований Европейской системы накопления и зачисления кредитов (ECTS). Определены дидактические понятия кредита и модуля, система специфических дидактических принципов. Даны методические рекомендации по подготовке основных учебно-методических материалов, в частности, рабочих учебных планов и программ, лекционных текстов, информационного обеспечения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290я7 + Ч484(4)я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА682043 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Товариство "Рідна школа": історія і сучасність : Наук. альм. Чис. 3 / ред.: П. Сікорський, Д. Герцюк, Ю. Заячук; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - Л., 2005. - 250 с. - укp.

Розглянуто питання розвитку української освіти в діаспорі, висвітлено еволюцію ідеї Першого педагогічного конгресу у Львові у 1935 р. в контексті завдань західноукраїнського освітнього середовища. Проаналізовано досвід роботи щодо використання українознавчих матеріалів у шкільному курсі математики, а також досвід вищих українознавчих інституцій Канади. Викладено положення про модульно-рейтингову технологію навчання, описано кредитно-модульну технологію навчання, наведено критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.

Рассмотрены вопросы развития украинского образования в диаспоре, освещена эволюция идеи Первого педагогического конгресса во Львове в 1935 г. в контексте заданий западноукраинской образовательной среды. Проанализированы опыт работы относительно использования украиноведческих материалов в школьном курсе математики, а также опыт высших украиноведческих институций Канады. Представлены положения о модульно-рейтинговой технологии обучения, представлена кредитно-модульная технология обучения, приведены критерии оценки учебных достижений учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр3) л5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71110 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Товариство "Рідна школа": історія і сучасність : наук. альм. Чис. 4 / ред.: Д. Герцюк, П. Сікорський; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - Л., 2007. - 276 с. - укp.

Висвітлено проблеми освіти, навчання і виховання учнів та студентів, сучасної філософії освіти, роль громадськості у процесах її реформування в Україні, зарубіжний досвід діяльності громадських організацій. Розглянуто питання про розбудову державно-громадського управління загальноосвітніми школами. Розкрито концептуальні засади українознавства, його роль у національному вихованні та формуванні світогляду молоді. Проаналізовано просвітню діяльність українських громадських організацій релігійного спрямування у Галичині на початку ХХ ст., Українського педагогічного товариства "Рідна школа" у процесі заснування бібліотек у галицькому краї в 1919 - 1939 рр., вплив вчительських громадських товариств Польщі на розвиток центрального осередку підвищення кваліфікації вчителів у Варшаві у сучасний період, особливості навчання жінок у громадських організаціях США та Канади, становлення та розвиток молодіжних громадських організацій Швеції.

Освещены проблемы образования, обучения и воспитания учеников и студентов, современной философии образования, роль общественности в процессах его реформирования в Украине, зарубежный опыт деятельности общественных организаций. Рассмотрен вопрос о развитии государственно-общественного управления общеобразовательными школами. Раскрыты концептуальные основы украиноведения, его роль в национальном воспитании и формировании мировоззрения молодежи. Проанализированы просветительская деятельность украинских общественных организаций религиозного направления в Галиции в начале ХХ ст., Украинского педагогического общества "Родная школа" в процессе основания библиотек в галицком крае в 1919 - 1939 гг., влияние учительских обществ Польши на развитие центра повышения квалификации учителей в Варшаве в современный период, особенности обучения женщин в общественных организациях США и Канады, становление и развитие молодежных общественных организаций Швеции.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф79(4/8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71110 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сікорський П. І. 
Математика : [посіб. для профтехучилищ]. Ч. 1 / П. І. Сікорський. - К. : Пед. думка, 2007. - 411 c. - укp.

Розглянуто множини раціональних і дійсних чисел, лінійні, квадратні й ірраціональні рівняння, поняття функції та її властивості, трикутники, чотирикутник, коло. Викладено теоретичні відомості про тригонометричні функції гострого та довільного кутів, паралельність і перпендикулярність площин, степінь з лінійним показником, координати та вектори у просторі, тригонометричні тотожності, рівняння та нерівності. Наведено приклади застосування аксіоматичного методу в геометрії, а також розв'язання показникових логарифмічних рівнянь і нерівностей.

Рассмотрены множества рациональных и действительных чисел, линейные, квадратные и иррациональные уравнения, понятие функции и ее свойства, треугольники, четыреугольник, круг. Изложены теоретические сведения о тригонометрических функциях острого и произвольного углов, параллельности и перпендикулярности плоскостей, степени с линейным показателем, координатах и векторах в пространстве, тригонометрических тождествах, уравнениях и неравенствах. Приведены примеры применения аксиоматического метода в геометрии, а також решения показательных логарифмических уравнений и неравенств.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 я722

Рубрики:

Шифр НБУВ: В350914 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сікорський П. І. 
Теорія і методика диференційованого навчання в середніх загальноосвітніх і професійних навчальних закладах : Автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.04 / П. І. Сікорський; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2001. - 39 c. - укp.

Теоретико-методологічно обгрунтовано основи диференційованого навчання на всіх освітніх ступенях. Визначено поняття, систему дидактичних принципів диференційованого навчання, методологічні підходи до класифікації змісту, методів, форм і навчальних технологій за умов диференціації. Розглянуто взаємозв'язки між індивідуалізацією та диференціацією, диференціацією та інтеграцією. Представлено одну з апробованих моделей диференційованого навчання - модульно-рейтингову технологію, її методичні основи. Висвітлено проблеми реформування освіти в Україні та на основі принципу диференціації змодельовано цілісну структуру освітньої системи в регіоні та державі загалом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Громадсько-освітні ініціативи в контексті реформування системи освіти в Україні: традиції, проблеми, перспективи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 2011 р., Львів / ред.: Д. Герцюк, П. Сікорський. - Л., 2011. - 309 с. - (Т-во "Рідна шк.": історія і сучасність: наук. альм. Львів. нац. ун-ту ім. І. Франка; Чис. 6). - укp.

Висвітлено історію українського педагогічного товариства (УПТ) "Рідна школа" в Галичині у контексті творчого використання досвіду за умов сьогодення. Розглянуто питання формування теоретико-методичних засад діяльності українських інституцій дошкільного виховання у доробку УПТ "Рідна школа". Проаналізовано роль громадськості у вирішенні проблем освіти, навчання і виховання молоді. Визначено вплив громадських організацій (ГО) на розвиток українського шкільництва в діаспорі. Вивчено діяльність українських ГО у розбудові рідномовної освіти українців у західній діаспорі. Увагу приділено проблемам сучасної української освіти у контексті їх розв'язання. Розкрито педагогічні аспекти формування гендерної культури студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.53

Шифр НБУВ: Ж71110 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сікорський П. І. 
Збірник наукових праць. Т. 1. Середня освіта / П. І. Сікорський. - Л., 2009. - 388 c. - укp.

Наведено результати психолого-педагогічних досліджень з проблем диференційованого навчання та модульних навчальних технологій. Розкрито методологічні підходи до вирішення суперечностей педагогічного процесу. Визначено шляхи становлення державно-громадської форми управління в освіті. Запропоновано концепцію розвитку сільської загальноосвітньої національної школи. Увагу приділено проблемам класифікації методів навчання, принципам моделювання оцінювальних систем, питанням математичної обробки результатів психолого-педагогічних досліджень.

Приведены результаты психолого-педагогических исследований по проблемам дифференцированного обучения и модульных учебных технологий. Раскрыты методологические подходы к решению противоречий педагогического процесса. Определены пути становления государственно-общественной формы управления в образовании. Предложена концепция развития сельской общеобразовательной национальной школы. Уделено внимание проблемам классификации методов обучения, принципам моделирования оценочных систем, вопросам математической обработки результатов психолого-педагогических исследований.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352183/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сікорський П. І. 
Збірник наукових праць. Т. 2. Середня освіта / П. І. Сікорський. - Л., 2009. - 395 c. - укp.

Висвітлено актуальні проблеми реформування середньої школи, національного виховання учнів і впровадження державно-громадської форми управління в освіті. Розкрито особливості використання педагогічної діагностики в роботі школи з формування всебічно розвинутої особистості. Проаналізовано філософсько-методологічні засади диференційованого навчання. Визначено соціально-економічні та психолого-педагогічні умови впровадження альтернативних технологій навчання. Увагу приділено аналізу традиційних форм навчання, перспективам розвитку в Україні ліцейної освіти, психолого-педагогічним і кібернетичним проблемам навчання математики, формуванню системи цінностей учнів засобами ураїнознавства.

Освещены актуальные проблемы реформирования средней школы, национального воспитания учащихся и внедрения государственно-общественной форми управления в образовании. Раскрыты особенности использования педагогической диагностики в работе школы по формированию всесторонне развитой личности. Проанализированы философско-методологические основы дифференцированного обучения. Определены социально-экономические и психолого-педагогические условия внедрения альтернативных технологий обучения. Уделено внимание анализу традиционных форм обучения, перспективам развития в Украине лицейного образования, психолого-педагогическим и кибернетическим проблемам обучения математике, формированию системы ценностей учащихся средствами украиноведения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352183/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Сікорський П. І. 
Збірник наукових праць. Т. 3. Професійно-технічна освіта / П. І. Сікорський. - Л., 2009. - 330 c. - укp.

Розкрито проблеми реформування професійно-технічної освіти в Україні. Розглянуто особливості підготовки кваліфікованих робітників, дидактичні питання економічної освіти за ринкових умов, теоретико-педагогічні засади професійно спрямованого вивчення загальноосвітніх предметів у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ). Увагу приділено національному вихованню учнів ПТНЗ, моделюванню адаптованих навчальних технологій і оцінювальних систем, питанням профілізації старшої школи в контексті професійної підготовки учнів.

Раскрыты проблемы реформирования профессионально-технического образования в Украине. Рассмотрены особенности подготовки квалифицированных рабочих, дидактические вопросы экономического образования в рыночных условиях, теоретико-педагогическе основы профессионально направленного изучения общеобразовательных предметов в профессионально-технических учебных заведениях (ПТУЗ). Уделено внимание национальному воспитанию учащихся ПТУЗ, моделированию адаптированных учебных технологий и оценочных систем, вопросам профилизации старшей школы в контексте профессиональной подготовки учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352183/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сікорський П. І. 
Збірник наукових праць. Т. 4. Вища освіта / П. І. Сікорський. - Л., 2009. - 300 c. - укp.

Проаналізовано актуальні проблеми удосконалення навчально-виховного процесу в ВНЗ. Розкрито сутність дидактичних понять модуля, кредиту та кредитно-модульної системи навчання. Показано можливості використання диференціювання навчального процесу в ВНЗ. Увагу приділено психолого-педагогічним засадам моделювання нових технологій навчання у ВНЗ, дидактичному структуруванню навчального матеріалу з фундаментальних дисциплін, теоретико-методологічним проблемам підготовки викладачів вищої школи.

Проанализированы актуальные проблемы усовершенствования учебно-воспитательного процесса в ВУЗ. Раскрыта сущность дидактических понятий модуля, кредита и кредитно-модульной системы обучения. Показаны возможности использования дифференцирования учебного процесса в ВУЗ. Уделено внимание психолого-педагогическим основам моделирования новых технологий обучения в ВУЗ, дидактическому структурированию учебного материала по фундаментальным дисциплинам, теоретико-методологическим проблемам подготовки преподавателей высшей школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) я43 + Ч481.290 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352183/4 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сікорський П. І. 
Моделювання контрольно-оцінювальних систем у середній школі : монографія / П. І. Сікорський, О. О. Біляковська. - Л. : ФОП Корпан Б.І., 2010. - 178 c. - Бібліогр.: с. 163-175. - укp.

Досліджено актуальні проблеми оцінювання знань учнів. Розглянуто теорію та практику оцінювання навчальних досягнень учнів у вітчизняному та зарубіжному шкільництві, критично проаналізовано стан контролю й оцінювання в сучасній українській школі. Досліджено позитивні та негативні елементи 12-бальної шкали оцінювання, сформовано нові теоретико-практичні підходи до об'єктивного оцінювання з використанням багатобальної шкали оцінювальних систем залежно від профілю навчання, спрямованості цільових установок.

Исследованы актуальные проблемы оценивания знаний учеников. Рассмотрены теория и практика оценивания учебных достижений учащихся в отечественном и зарубежном образовании, критически проанализировано состояние контроля и оценки в современной украинской школе. Исследованы позитивные и негативные элементы 12-балльной шкалы оценивания, сформированы новые теоретико-практические подходы к объективному оцениванию с использованием многобалльной шкалы оценочных систем в зависимости от профиля обучения, направленности целевых установок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА726315 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сікорський П. І. 
Професійно спрямоване вивчення природничо-математичних дисциплін у ПТНЗ : монографія / П. І. Сікорський, І. Є. Курляк, В. Є. Робак, А. В. Литвин, Л. Ф. Ємчик, І. М. Матійків, Л. І. Джулай; Львів. наук.-практ. центр проф.-техн. освіти АПН України. - Л., 2009. - 182 c. - укp.

Висвітлено теоретичні та практичні аспекти реалізації дидактики професійно спрямованого вивчення загальноосвітніх предметів (ПСВЗОП) у контексті підвищення мотивації учнів у процесі професійної підготовки (ППП). Розкрито організаційно-педагогічні засади ПСВЗОП для підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників. Описано моделі структурної взаємодії загальноосвітньої та професійної шкіл, різні технології навчання та обгрунтовано доцільність їх застосування в ППП, проаналізовано особливості загальноосвітньої підготовки в професійно-технічних навчальних закладах.

Освещены теоретические и практические аспекты реализации дидактики профессионально направленного изучения общеобразовательных предметов (ПНИООП) в контексте повышения мотивации учеников в процессе профессиональной подготовки (ППП). Раскрыты организационно-педагогические основы ПНИООП для повышения качества подготовки квалифицированных рабочих. Описаны модели структурного взаимодействия общеобразовательной и профессиональной школ, разные технологии обучения и обоснована целесообразность их применения в ППП, проанализированы особенности общеобразовательной подготовки в профессионально-технических учебных заведениях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)21-38,021

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА722158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сікорський П. 
Психолого-педагогічні особливості моделювання нових технологій навчання у професійно-технічних закладах освіти / П. Сікорський, Н. Сікорська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 1. - С. 17-26. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

На підставі розгляду основних підходів до визначення сутності поняття "навчальна технологія" розкрито його зміст як алгоритму організації ефективного засвоєння знань з оптимальною комбінацією основних навчальних компонентів (змісту, прийомів і методів, форм і засобів навчання), що забезпечує досягнення запланованих навчально-виховних результатів. Охарактеризовано різновиди технологій навчання, які можна моделювати з урахуванням спрямованості професійно-технічного навчального закладу, рівня його технічної оснащеності та психологічних особливостей учнів. З'ясовано психологічні та дидактичні ознаки технології навчання, розкрито роль даних чинників у розробці її інноваційних варіантів.

На основании рассмотрения основных подходов к определению сущности понятия "учебная технология" определено его содержание как целостного алгоритма организации эффективного усвоения знаний с оптимальной комбинацией основных учебных компонентов (содержания, приемов и методов, форм и способов обучения), что обеспечивает достижение запланированных учебно-воспитательных результатов. Охарактеризованы разновидности технологий обучения, которые можно моделировать с учетом направленности професионально-технического учебного заведения, уровня его технической оснащенности и психологических особенностей учеников. Выяснены психологические и дидактические признаки учебной технологии, раскрыта роль даных факторов в обосновании ее инновационных вариантов.

The essence of the notion "educational technology", its psychological and didactic features and their role in innovation educational technologies are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24 + Ю984.030.2-9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Сікорський П. І. 
Теоретико-педагогічні засади професійно спрямованого вивчення загальноосвітніх предметів у ПТНЗ / П. І. Сікорський, Н. П. Сікорська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 2. - С. 46-55. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проанализированы инновационные изменения, которые реализуются в условиях реформирования средней школы, их эффективность и нацеленность на субъекты обучения. Обоснованы модели профессиональных учебных заведений в зависимости от роли и места в их деятельности общеобразовательной слагаемой. Определены способы взаимодействия общеобразовательной и профессиональной подготовки в каждой из трех моделей.

Проанализированы инновационные изменения, которые реализуются во время реформирования средней школы, их эффективность и нацеленность на субъекты обучения. Обоснованы модели профессиональных учебных заведений в зависимости от роли и места в их деятельности общеобразовательной слагаемой. Определены способы взаимодействия общеобразовательной и профессиональной подготовки у каждой из трех моделей.

The innovative changes which are being made during the process of school reforming, their efficiency and their orienting to individuals studies are analyzed. The models of vocational schools depending on the role and place of the general education in their work are grounded. The methods of general education institutions and vocation schools coordination in each of the three models are defined


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.266 + Ч464(4УКР)7

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Сікорський П. 
Використання математичної моделі для генералізації навчального матеріалу / П. Сікорський, О. Вітер // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 2. - С. 37-63. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто проблему структурування навчального матеріалу, обсяг якого швидко зростає, одночасно зменшується аудиторний час на його вивчення. Подано модель генералізації, що дозволяє находити оптимальний набір елементів знань, необхідних для повного засвоєння того чи іншого модуля або дисципліни загалом.

Рассмотрена проблема структурирования учебного материала, объем которого быстро растет, одновременно уменьшается аудиторное время на его изучение. Представленная модель генерализации, позволяющая находить оптимальный набор элементов знаний, необходимых для полного усвоения того или иного модуля или дисциплины в целом.

The problem of structuring the learning material, its volume is growing rapidly, while decreases Classroom time to study it. The model presented generalization for finding the optimal set of elements of knowledge required for the full assimilation of a particular module or discipline as a whole .


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.9

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Сікорський П. 
Методичні умови диференційованого навчання студентів у вищих навчальних закладах / П. Сікорський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 3. - С. 14-21. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено методичні умови диференційованого навчання студентів та обгрунтовано їх впровадження у ВНЗ. З метою організації диференційованого навчання підсумовано й узагальнено різні критерії для типологічного групування суб'єктів учіння. На основі проведених досліджень і встановленої системи методичних умов укладено організаційно-дидактичну модель диференційованого підходу до навчання фундаментальних дисциплін у ВНЗ і графічно розглянуто її структуру. Акцентовано увагу на тому, що реалізація основних методичних засад диференційованого підходу до навчання потребує не лише відповідної дидактичної підготовки науково-педагогічних працівників, а й проведення серйозної роботи з підготовки навчально-методичних матеріалів, визначення надійних критеріїв типологічного групування студентів, використання адаптованих контрольно-оцінювальних систем.

Определены методические условия дифференцированного обучения студентов и обосновано их внедрение в ВУЗ. С целью организации дифференцированного обучения подытожены и обобщены различные критерии для типологического группирования субъектов учения. На основе проведенных исследований и установленной системы методических условий создана организационно-дидактическая модель дифференцированного подхода к изучению фундаментальных дисциплин в ВУЗ и графически представлена ее структура. Акцентировано внимание на том, что реализация основных методических принципов дифференцированного подхода к обучению требует не только соответствующей дидактической подготовки научно-педагогических работников, но и проведения серьезной работы по подготовке учебно-методических материалов, определения надежных критериев типологического группирования студентов, использования адаптированных контрольно-оценочных систем.

The author motivates the introduction of methodics conditions of students' differentiated training at a higher school and analyses reliable criteria of typological grouping of subjects of training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сікорський П. 
Основні завдання системного реформування освіти в Україні та роль громадськості в їх реалізації / П. Сікорський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 4. - С. 165-184. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено кроки з системного реформування освіти в Україні, які пропонувало Львівське крайове товариство (ЛКТ) "Рідна школа" для забезпечення високоефективного навчання у школі, та роль громадськості в їх реалізації. За результатами досліджень членів ЛКТ (якому в 2011 р. виповниться 130 років) проаналізовано різні аспекти функціонування сучасної системи освіти України (двомовність, незалежне тестування, умови прийому до ВНЗ, підручники з національного виховання, хабарництво, підвищення заробітної плати працівникам освіти, тощо). Висвітлено в цілому негативний досвід звернень ЛКТ із виробленими ним рекомендаціями до Кабміну та президентів України. Наголошено на пасивності української громадськості та необхідності переходу на державно-громадську систему управління освітою. Запропоновано створення громадської організації Української національної ради (своєрідного народного парламенту) з метою розвитку й утвердження демократичної української державності.

Освещены шаги по системному реформированию образования в Украине, предлагаемые Львовским краевым обществом (ЛКО) "Родная школа" для обеспечения высокоэффективного обучения в школе, и роль общественности в их реализации. По результатам исследований, проводимых ЛКО (которому в 2011 г. исполнится 130 лет), проанализированы различные аспекты функционирования современной системы образования Украины (двуязычие, независимое тестирование, условия приема в ВУЗ, учебники по национальному воспитанию, взяточничество, оплата труда работников образования). Освещен в целом негативный опыт обращений ЛКО с выработанными им рекомендациями к Кабмину и президентам Украины. Отмечена пассивная роль украинской общественности и необходимость перехода на государственно-общественную систему управления образованием. Предложено создание общественной организации Украинского национального совета (своеобразного народного парламента) с целью развития и утверждения демократической украинской государственности.

The author analyzes main tasks of the systematic reformation of education in Ukraine and the role of the public in its realization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.5 + Ч34(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського