Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Сторіжко Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
Категорія:    
1.

Сторіжко Л. В. 
Філософські інтерпретації проблеми несвідомого в контексті фройдистської та неофройдистських парадигм : Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.05 / Л. В. Сторіжко; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2007. - 30 c. - укp.

Здійснено систематичну рецепцію джерел, сутності та специфіки психоаналітичних концепцій фройдизму та неофройдизму, присвячених з'ясуванню ролі несвідомого у трансформації особистості. На підставі історико-філософського аналізу психоаналітичних концепцій несвідомого з'ясовано, що дане поняття в них тлумачилось як невід'ємний компонент психіки людини, пов'язаний з її креативним і духовним розвитком. Визначено особливості підходів у тлумаченні несвідомого у концепціях З.Фройда, К.Юнга, Е.Фромма, А.Маслоу. Зазначено, що головною рисою у визначенні несвідомого у концепції З.Фройда була динамічна теорія психіки людини, де головним компонентом є несвідоме. Показано, що динаміка психічного життя людини екстраполюється З.Фройдом на основні закономірності функціонування суспільства, розвиток культури, сутність релігії. З'ясовано, що несвідоме в концепції К.Юнга трактується як загальна основа психічного життя людини, джерело творчої уяви. Доведено, що соціальне несвідоме в концепції Е.Фромма є домінуючим, яке має принципове значення для соціальної адаптації людини та гуманізації суспільства. Встановлено місце та роль несвідомого у теорії мотивації А.Маслоу для вирішення головного завдання - виявлення шляхів розвитку та самоактуалізації особистості, який інтегрував у межах єдиної теоретичної структури основні положення про несвідоме З.Фройда, К.Юнга та Е.Фромма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.28 + Ю3(4АВС)6-674 + Ю91(4АВС)6-736

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348636 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сторіжко Л. В. 
Структуралістська інтерпретація людини та світу як тексту / Л. В. Сторіжко // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2015. - № 3. - С. 30-34. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Структуралістське тлумачення людини як тексту відображає новий принцип розуміння природи людини та складає новий структуралістський світогляд, який стверджує себе як ще один спосіб методологічної рефлексії вчення про людину. Ю. Кристєва сформулювала концепцію гено- і фено-тексту. Генотекстом вона називає систему змістів і значень, засвоєну індивідом на ранніх стадіях розвитку, фено-тексти - це реальні тексти, окремі фрази та висловлювання, різні типи дискурсів. Р. Барт розглядав текст як динамічний феномен, який знаходиться у постійному русі та розвитку і який належить дискурсу, що виходить за межі докси (побутової думки). У будь-якому тексті існує 5 кодів, які організують його семіотичний простір. Р. Барт називає кодами асоціативні поля, надтекстову організацію значень, які нав'язують уявлення про певну структуру. Творцем структурного психоаналізу є Ж. Лакан. Саме він сформулював нове розуміння особистості як споконвічно розщепленої, подвійної істоти, яка зазнає бажання внаслідок своєї символічної природи. Нову модель аналізу в межах постструктуралізму запропонував Ж. Дельоз. Він сформулював теорію шизоаналізу, яка полягає в запереченні ідеї зовнішнього впливу (вимушеної каузальності). Психотерапія тільки починає опановувати структуралістську парадигму. Але з часом психотерапевтичний дискурс усе ж таки посяде своє місце в низці мовних практик, які доповнять зміст постмодерністських ідей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)6-664 + Ш107.70

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сторіжко Л. В. 
Проблема існування людини в німецькому екзистенціалізмі / Л. В. Сторіжко // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 1. - С. 20-25. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Екзистенціалізм - це у першу чергу філософія людини, філософія людського буття, яка, у свою чергу, виходить з людини. "Останнє філософське питання" сформулював М. Гайдеггер - це було питання про "смисл сущого", про визначення людського буття. М. Гайдеггер формулює також поняття "повсякденного існування" та його суб'єкта, протиставляє "повсякденне існування" та "повсякденність" "справжньому людському буттю". Справа в тому, що у "повсякденному" бутті люди живуть "як усі", підпорядковані цілком певним законам та приписам. Якщо ж людина вирішує слідувати "справжньому існуванню", підпорядковуючи себе своєму "Я", своїм внутрішнім спонукам, вона сама за все відповідає, оскільки вона є вільною. К. Ясперс спробував, встановити діагноз "хвороби нашого сторіччя", який полягає у констатації домінування "масового існування" над окремою особистістю. Мета філософії за цих умов набуває характеру "філософії існування" і є терапевтичною: шляхом апеляції до окремої особистості, її "самості", необхідно вказати вихід з "несправжнього існування людини маси" до "справжнього існування" й тим самим забезпечити "свободу" у світі, де панує "маса". Людина не терпить своєї відповідальності та свободи, уникає їх і тому змушена залишитися у сфері повсякденності. Тому, згідно з екзистенціалістами, не перебудова власне суспільних відносин між людьми, не зміна способу виробництва повернуть людині її справжнє людське буття й перетворять її знову з речі на людину, а перебудова, зміна її свідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4НІМ)6-663.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського