Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Соларьов О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Мельник В. І. 
Аналітичний спосіб дослідження криволінійного руху чотирьохколісної машини / В. І. Мельник, М. Я. Довжик, Б. Я. Татьянченко, О. О. Соларьов, Ю. В. Сіренко // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2017. - № 3/7. - С. 59-65. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Одержано рівняння траєкторії руху чотириколісної машини в параметричній формі у функції кута повороту остова машини. Запропоновані рівняння надають можливість будувати траєкторії з урахуванням інтенсивності повороту передніх керованих коліс. Розроблено спосіб урахування явища відведення коліс обох осей під дією бічних сил. Наведено програму побудови складної траєкторії і спосіб спряження окремих її ділянок.


Індекс рубрикатора НБУВ: О12-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Довжик М. Я. 
Спосіб урахування впливу відведення коліс при визначенні траєкторії криволінійного руху машини / М. Я. Довжик, Б. Я. Татьянченко, О. О. Соларьов, Ю. В. Сіренко // Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. - 2017. - № 3. - С. 92-97. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Запропоновано спосіб урахування впливу бічного відведення коліс на траєкторію криволінійного руху машини. Розглянуто чинники, які викликають відведення коліс. Розроблено аналітичний метод одержання траєкторії криволінійного руху двовісних колісних машин з урахуванням впливу явища відведення коліс.


Індекс рубрикатора НБУВ: О12-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Довжик М. Я. 
Аналітичний спосіб визначення траєкторії криволінійного руху чотирьохколісної машини з передніми керованими колесами / М. Я. Довжик, Б. Я. Татьянченко, О. О. Соларьов, Ю. В. Сіренко // Інженерія природокористування. - 2017. - № 1. - С. 16-20. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Приведено результати аналітичного дослідження руху чотирьохколісної машини по криволінійній траєкторії, одержані загальні рівняння траєкторії входу в поворот і виходу з повороту, приведені чисельні рішення на прикладі трактора МТЗ-82. Відомо, що криволінійний рух машинно-тракторного агрегата (МТА) істотно відрізняється від прямолінійного руху. Кінематика і динаміка криволінійного руху машин набагато складніші. Це вимагає додаткового вивчення багатьох факторів, які впливають на керованість, стабільність і надійність руху машини. Існує потреба у визначенні траєкторії руху за допомогою аналітичних рівнянь, що дало б можливість створювати програми управління рухом машин. Наведено аналіз останніх досліджень і публікацій з питань криволінійного руху машин і зроблено спробу одержати рівняння криволінійної траєкторії центра ваги чотирьохколісної машини з передніми керованими колесами. Ці рівняння можна використати для планування розворотів МТА під час обробки поля або для автоматичного управління агрегатами і машинами. Існує потреба у визначенні траєкторії руху за допомогою аналітичних рівнянь, що дало б можливість створювати програми управління рухом машин. Наведено аналіз останніх досліджень і публікацій з питань криволінійного руху машин і зроблено спробу одержати рівняння криволінійної траєкторії центра ваги чотирьохколісної машини з передніми керованими колесами. Ці рівняння можна використати для планування розворотів МТА під час обробки поля або для автоматичного управління агрегатами і машинами.


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Довжик М. Я. 
Графічний спосіб визначення траєкторії криволінійного руху чотирьохколісного трактора з передніми керованими колесами / М. Я. Довжик, Б. Я. Татьянченко, О. О. Соларьов // Інженерія природокористування. - 2016. - № 1. - С. 6-9. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто графічний спосіб побудови траєкторії руху колісного трактора. Загальновідомо, що криволінійний рух машино-тракторних агрегатів (МТА) суттєво відрізняється від його прямолінійного руху. Як правило, кінематичні і динамічні умови роботи під час криволінійного руху значно ускладнюються, що потребує вивчення багатьох додаткових факторів, які впливають на керованість, стійкість і надійність руху машини. Незважаючи на складність процесу, дослідження умов криволінійного руху МТА є актуальним та має важливе практичне значення. Адже під час прогнозування майбутніх витрат паливо-мастильних матеріалів важливо чітко знати, яку відстань під час тих чи інших операцій необхідно буде подолати трактору. Відомо, що близько 10 - 40 % траєкторії руху МТА складають повороти та розвороти. У навчальній літературі описано технологічні схеми поворотів агрегатів на різних ділянках поля, а також існують спроби побудови траєкторії криволінійного руху графоаналітичним методом. Запропоновано графічний спосіб побудови траєкторії входу в поворот і виходу із повороту МТА на прикладі трактора МТЗ-82. Розглянуто випадок руху МТА при постійному середньому значенні кута повороту керованих коліс і відповідному йому значенні кута між вектором швидкості центра ваги трактора і віссю рухомої системи координат, не беручи до уваги вплив кутів ведення коліс, які обумовлені дією бокових сил, що виникають під час криволінійного руху. Таким чином, стаття має досить важливе теоретичне та практичне значення.


Індекс рубрикатора НБУВ: П072-1 + О342.2-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мельник В. І. 
Кінематична невідповідність і динамічна нерівномірність навантаження спарених коліс трактора / В. І. Мельник, М. Я. Довжик, Б. Я. Татьянченко, О. О. Соларьов // Інженерія природокористування. - 2015. - № 1. - С. 90-95. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Представлено результати теоретичних досліджень кінематичної невідповідності і динамічної нерівномірності навантаження спарених коліс, їх вплив на реакції з боку грунту та втрати потужності трактора. Наведено випадок використання здвоєних коліс з різним тиском у шинах та різним вільним радіусом. У результаті маємо систему паралельних сил, для якої можна записати тільки два рівняння рівноваги статики при чотирьох невідомих реакціях. Задача двічі статично невизначена. Для її вирішення методом сил необхідно скласти два рівняння сумісності деформацій. Деформація грунту під шиною може бути визначена одним з методів, які використовуються в розрахунках фундаментів. У випадку при невеликому значенні власної ваги і високій пористості верхнього шару грунту можна використовувати наближений метод Розенфельда.


Індекс рубрикатора НБУВ: П072-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Мікуліна М. О. 
Роль складської інфраструктури в транспортних технологіях для аграрного виробництва / М. О. Мікуліна, О. О. Соларьов, О. В. Таценко // Інженерія природокористування. - 2020. - № 4. - С. 29-34. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Для виробничої діяльності підприємств однією з головних проблем сьогодення є розподільча логістика, яка виконує невід'ємну частину оптимізації та підвищення ефективності транспортних процесів аграрного виробництва. Однією з важливих складових логістичної системи автомобільних перевезень в аграрному виробництві є складська інфраструктура, яка використовується для рівномірного завантаження транспортного парку підприємства, підвищення ритмічності та організованості транспортних перевезень і роботи транспортних засобів, зменшення простоїв автомобільних транспортних засобів, зменшення транспортних витрат, збереження та підвищення якості продукції, що підлягає транспортуванню, вивільнення працівників підприємства для задіяння в основному виробництві. Використання складської інфраструктури в транспортних технологіях набуває все більш широкого поширення та системного й ефективного використання у виробничій діяльності підприємств, що знаходить своє впровадження у розробці форм і методів управління, а також у постійному розширенні до розробки логістичного підходу при плануванні транспортних перевезень і маршрутів. Мета роботи - вирішити питання аналізу та дослідження щодо підвищення ефективності транспортних технологій в аграрному виробництві через впровадження та оптимізацію використання складської інфраструктури при транспортуванні продукції аграрного виробництва, що забезпечує мінімізацію матеріальних, трудових, енергетичних ресурсів і підвищення якості й ефективності транспортного обслуговування основного виробництва аграрних підприємств. Елементи наукової новизни включають в себе розробку рекомендацій по використанню складської інфраструктури в транспортних технологіях для аграрного виробництва та оцінку ефективності транспортування продукції з використанням складської інфраструктури.


Індекс рубрикатора НБУВ: П075 + О184.891 + У532.0-592

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Соларьов О. О. 
Основні фактори, які впливають на побудову транспортних розв'язок / О. О. Соларьов, М. О. Мікуліна, О. В. Таценко // Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. - 2021. - № 1. - С. 102-107. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто фактори, які впливають на побудову транспортних розв'язок, та програмне забезпечення для проєктування. Важливо пам'ятати, що для дорожнього руху необхідною складовою є безпека переміщення, тому всі компоненти, які описані у статті та елементи транспортної розв'язки необхідної ділянки, повинні відповідати загальним вимогам. На сьогодні вимоги до побудови технологічних розв'язок постійно змінюються. Перш за все цьому сприяє конструктивний розвиток транспортних засобів та відповідно до цього зміна режимів руху. Питання проєктування транспортних розв'язок є достатньо складним, позаяк необхідно також враховувати інтенсивні темпи зростання кількості автомобілів на дорогах нашої країни. Ключовим питанням під час проєктування транспортної розв'язки є безпека руху, тому всі роботи з проєктування повинні проходити з чітким дотриманням нормативних документів. Ключовими факторами, які необхідно враховувати при проєктуванні транспортної розв'язки є: швидкість руху транспортних засобів по прилеглих автомобільних шляхах та на з'їздах; ширина смуг для руху та їх кількість; наявність схилів; необхідна пропускна здатність для задоволення потреб регіону. Важливо також приділяти значну увагу якості виконання проєкту, а в подальшому і будівництву транспортної розв'язки. Існує велика кількість прикладів, які показують, що недотримання вимог технічної документації та якості будівельних робіт призводить до зменшення терміну безремонтного використання споруди. Загальноприйнята методика проєктування транспортної розв'язки включає в себе такі кроки: вибір основи типу перетинів транспортних шляхів; проєкт та розробка схеми руху, підготовка технічної документації; розрахунок технічних параметрів перетину транспортних шляхів; проєктування допоміжних споруджень (вузла водовідведення, освітлення); проєктування профілів. На сьогодні існує велика кількість програмного забезпечення, яке дозволяє виконати необхідні розрахунки та побудувати схеми транспортної розв'язки. Найвідомішими є такі програми, як: IndorCAD, AutoCad, MXROAD.


Індекс рубрикатора НБУВ: О113

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Мікуліна М. О. 
Аналіз та прогнозування показників пасажирських перевезень на автомобільному транспорті / М. О. Мікуліна, О. О. Соларьов, О. В. Таценко // Інженерія природокористування. - 2021. - № 1. - С. 21-26. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розвиток автомобільного транспорту тісно взаємопов'язаний зі змінами показників функціонування виробництва, торгівлі, туризму та іншого. Тенденції зміни цих показників перш за все позначаються на показниках пасажирообігу та кількості перевезених пасажирів автомобільним транспортом. Як показують тенденції розвитку на перспективу слід очікувати подальшого коливання обсягів перевезень пасажирів автомобільним транспортом за умови прогнозуємого помірного зростання економіки торгівлі та туризму. Можливі кризові явища, які також прогнозуються експертами, вимагають подальшого системного підходу і аналізу можливих ризиків, що постануть перед автомобільним транспортом в тому числі пасажирськими перевезеннями. Мета роботи - аналіз, статистична обробка та надання рекомендацій щодо зміни показників пасажирських перевезень на автомобільному транспорті для підвищення ефективності транспортних технологій та якості транспортного обслуговування в регіонах України. Аналіз зміни показників пасажирообігу і кількості перевезених пасажирів для умов Сумської області на основі даних Головного управління статистики в Сумській області підтвердив загальнодержавні тенденції змін показників в пасажирських перевезеннях на автомобільному транспорті. Обробка статистичних значень показників пасажирообігу та кількості перевезених пасажирів автомобільним транспортом надають можливість розробити шляхи вдосконалення пасажирських перевезень, які визначатимуть основні напрями і цільові орієнтири розвитку транспортної системи в регіонах. Дані шляхи вдосконалення знаходять своє впровадження у розробці форм та методів управління, а також у постійному розширенні до розробки логістичного підходу при плануванні транспортних пасажирських перевезень та маршрутів руху транспортних засобів. Елементи наукової новизни включають в себе розробку рекомендацій по функціонуванню та плануванню роботи пасажирського автомобільного транспорту в межах регіону, що є цілком актуальним для соціально-економічного розвитку регіону.


Індекс рубрикатора НБУВ: О385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Старіков А. І. 
Використання різних підходів до розв'язання логістичних задач / А. І. Старіков, О. О. Соларьов, М. О. Мікуліна, Н. В. Тарельник, О. В. Таценко // Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. - 2021. - № 4. - С. 85-91. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Формування економічно обгрунтованого маршруту руху є одним з ключових завдань фахівця з транспортних технологій. Складання обгрунтованої матриці маршруту є важливим елементом будь-якого підприємства, задіяного в транспортному процесі. Метою складання маршруту руху є мінімізація коштів та персоналу, необхідного для перевезення вантажу. Досить часто саме вдало вибрані маршрути дають змогу суттєво вплинути на економічну ситуацію виробництва, адже витрати на паливо-мастильні матеріали є одними з найбільших. Під час формування маршруту руху логістичний центр часто стикається з таким явищем як "порожній пробіг", який має негативний вплив на економічний показник. Найширше маршрутизація може бути використана в оптовій торгівлі. Завданням першої є мінімізація витрат на доставку товару споживачам. На сьогоднішній день транспорт є одним з головних елементів у логістичних системах, за його допомогою відбуваються переміщення товарів чи продукту на будь-якому підприємстві в середині або між виробництвами. Розвиток цього напрямку може дозволити суттєво скоротити витрати, поліпшити умови праці водіїв та обслуговувального персоналу. Вдало спроєктувати маршрут руху сьогодні можна, використовуючи сучасне програмне забезпечення та відомі математичні алгоритми, які досить просто використовувати у таких базах, як: Microsoft Excel або MathCad. Вибрано та обгрунтовано найактуальніший метод побудови матриці маршруту. Запропонований метод дає можливість швидкого накопичення та оброблення даних. Головним завданням статті є аналіз сучасних методів побудови матриць маршрутів для реального виробництва. Проаналізувавши відомі методи побудови матриць маршруту визначено, що найвдалішим з економічної точки зору є метод потенціалів, який дозволяє мінімізувати не тільки витрати, а й відстані руху. Економічний ефект від використання методу потенціалів для побудови матриці маршруту складає близько 15 %.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)370-813 + О184.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Тарельник В. Б. 
Зниження інтенсивності автомобільних перевезень в системі технічного обслуговування й ремонту машин агропромислового комплексу / В. Б. Тарельник, О. О. Соларьов, Н. В. Тарельник, Т. П. Волошко // Інженерія природокористування. - 2021. - № 3. - С. 21-31. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Проведено аналіз впливу науково-технічного прогресу (НТП), в ремонтних технологіях, які використовують при виконанні поточного та капітального ремонтів сільськогосподарської техніки, на транспортну технологію і інтенсивність автомобільних перевезень між підприємствами агропромислових комплексів (АПК) і ремонтними базами. Аналіз останніх досліджень та публікацій показав, що в ремонтних технологіях, як правило, використовують екологічно небезпечні методи наплавлення та зварювання. НТП в ремонтних технологіях значно розширив номенклатуру методів виконання ремонтних робіт новими короткотривалими, екологічно безпечними, енергозберігаючими і маловитратними технологіями відновлення і зміцнення деталей машин. Показано, що запропоновані авторами нові енергозберігаючі, менш затратні і екологічно безпечні технології, такі як електроіскрове легування (ЕІЛ), нанесення металополімерних матеріалів (МПМ) та поверхневе пластичне деформування (ППД), дозволяють перерозподілити об'єми ремонтних робіт, шляхом перенесення значної їх кількості з ремонтних баз на підприємства АПК і, таким чином, знизити вантажопотік сільськогосподарської техніки. Представлені окремі технології ремонту. Так методом ЕІЛ проводять ремонт валів роторів гвинтових і відцентрових компресорів і насосів. Нанесенням МПМ відновлюють напрямні верстатів, корпуси насосів, блоки циліндрів, вали, гнізда підшипників. Комбінованими технологіями ЕІЛ + МПМ ремонтують шнеки машин, задіяних в переробці і утилізації гною та центрифуг для очистки побутових та промислових стічних вод, диски грунтообробних машин і ін. Елементи наукової новизни включають в себе удосконалення технології транспортних перевезень при виконанні робіт, пов'язаних з ремонтом сільськогосподарської техніки на ремонтних базах, за рахунок перерозподілу значного його об'єму на підприємства АПК, пов'язаного з розробкою нових, енергозберігаючих і екологічно безпечних технологій відновлення і зміцнення деталей машин.


Індекс рубрикатора НБУВ: П075

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
11.

Соларьов О. О. 
Методика розподілу навантаження на осі вантажного транспортного засобу / О. О. Соларьов, В. О. Герасименко, О. В. Таценко // Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. - 2022. - № 6. - С. 65-68. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Переважна більшість автомобільних доріг в Україні побудована близько 50 - 60 років тому. Дороги мали розрахункову здатність максимального навантаження 5 - 6 тонн на вісь, а загальна вага транспортного засобу не повинна була перевищувати 24 тонни. Розподіл навантаження між осями транспортного засобу має доволі важливе значення. Відповідно до чинного законодавства є відповідні норми навантаження на осі транспортних засобів. Насамперед нерівномірно навантажені осі машини призводять до механічних пошкоджень та зменшення ресурсу роботи автомобіля. По-друге, є негативний вплив на дорожнє покриття, особливо за достатньо високої температури навколишнього середовища та у місцях інтенсивного гальмування транспортних засобів. Мета статті - дослідження наявних та розроблення нової методики визначення розподілу навантаження на осі двовісного транспортного засобу, який використовує причіп. Проаналізовано фактори, які впливають на розподіл навантаження на осі вантажного автомобіля та розроблено методику, яка допоможе вирішити це питання. Для покращення процесу перевезення та рівномірного розподілу навантаження між осями транспортного засобу на багатьох фірмах використовуються різне програмне забезпечення, що дозволяє значно спростити вирішення цього питання. Під час використанні причепу на гаку транспортного засобу виникає сила, що впливає на розподіл навантаження на осі автомобіля та суттєво додатково навантажує задню вісь. Отримані в статті дані та дані з літературних джерел щодо розподілу навантаження на осі показують такий розподіл: 35 % на передню вісь та 65 % на задню вісь. Під час руху транспортного засобу з причепом в залежності від ваги причепа в динаміці вага може досягати розподілу між передньою та задньою віссю відповідно 20 та 80 %. Запропонована методика дозволяє швидко визначити розподіл навантаження на осі транспортного засобу та вжити заходів для раціонального переозподілу.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-011

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Волошко Т. П. 
Підвищення ефективності використання транспортних засобів для аграрного виробництва / Т. П. Волошко, О. В. Таценко, О. О. Соларьов // Вісн. Приазов. держ. техн. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2022. - Вип. 45. - С. 135-142. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

В сучасному аграрному виробництві транспортування продукції є однією з найважливіших складових економічного ефекту, так як левова частка витрат складає саме процес перевезення вантажу. Підвищення ефективності даного процесу значною мірою дозволяє зменшити собівартість вирощуваної продукції. Перевезення в аграрному секторі є досить складним процесом, в якому найчастіше задіяні різні види техніки як під час завантажувально-розвантажувальних робіт, так і під час самого процесу перевезення. Проаналізовано та досліджено основні складові, які впливають на підвищення ефективності процесу перевезення вантажу з використанням як одного виду транспортних засобів, так і в змішаному варіанті. Сьогодні в аграрному виробництві транспортування продукції саме автомобільними транспортними засобами постійно зростає і в порівнянні з минулим роком досягло збільшення обсягів перевезення на 5,1 %. Досить важливим фактором, що впливає на ефективність перевезення, є також дотримання вимог сервісного обслуговування, мінімізації часу простою рухомого складу, планування та використання оптимальних маршрутів руху. У кожному конкретному випадку, який розглядається, повинні бути встановлені основні критерії, які забезпечать оптимізацію ефективності використання рухомого складу. Як результат, ряд критеріїв, розглянутих у статті, впливають на економічну складову процесу перевезення вантажу. Для раціонального забезпечення процесу перевезення необхідне обгрунтоване планування складових рухомого складу, який задіяний у транспортуванні продукції та використанні відповідних заходів з підвищення ефективності його роботи. Для забезпечення економічно вигідного вибору рухомого складу для перевезення вантажу, необхідно застосовувати певні закономірності, характеристики експлуатаційних властивостей транспортних засобів, що є умовою цілеспрямованого управління реалізованими показниками ефективності.


Індекс рубрикатора НБУВ: П075

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69254:Техн.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського