Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (17)
Пошуковий запит: (<.>A=Сліпчишин Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Сліпчишин Л. В. 
Вивчення загальнотехнічних дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах: гуманітарно-інтегративний підхід : монографія / Л. В. Сліпчишин. - Л. : Сполом, 2007. - 256 c. - Бібліогр.: с. 164-180. - укp.

На підставі застосування інтегративного підходу висвітлено проблему загальнотехнічної підготовки фахівців машинобудівного профілю у педагогічній теорії. Визначено методологічні та психолого-педагогічні передумови запровадження інтегративного підходу у практику викладання технічних і гуманітарних дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ). Наведено критерії відбору гуманітарних знань у контексті структури особистості. Запропоновано шляхи здійснення інтеграції знань. Увагу приділено методиці проведення дослідно-експериментальної роботи учнями ПТНЗ з питань матеріалознавства.

На основе применения интегративного подхода освещена проблема общетехнической подготовки специалистов машиностроительного профиля в педагогической теории. Определены методологические и психолого-педагогические предпосылки внедрения интегративного подхода в практику преподавания технических и гуманитарных дисциплин в профессионально-технических учебных заведениях (ПТУЗ). Приведены критерии отбора гуманитарных знаний в контексте структуры личности. Предложены пути осуществления интеграции знаний. Внимание уделено методике проведения опытно-экспериментальной работы учащимися ПТУЗ по вопросам материаловедения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5 + К5 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718122 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сліпчишин Л. В. 
Психолого-педагогічні основи впровадження сучасних підходів до навчання у ПТНЗ : [навч.-метод. посіб.] / Л. В. Сліпчишин; Львів. наук.-практ. центр проф.-техн. освіти АПН України. - Л. : Сполом, 2008. - 148 c. - Бібліогр.: с. 75-77. - укp.

Розглянуто актуальні психолого-педагогічні питання викладання загальнотехнічних і спеціальних предметів у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ) у контексті сучасних вимог до підготовки майбутніх робітників. Висвітлено наукові засади методики навчання, розглянуто його модель і форми організації. Описано види діяльності учнів та викладачів на уроці, визначено послідовність і взаємозв'язок етапів розробки технології навчання, виявлено основні чинники, що впливають на його ефективність. Розкрито можливості використання інтегративного й особистісно орієнтованого підходів у навчальному процесі. Розглянуто сучасні організаційні форми та методи продуктивного навчання, висвітлено дидактичний аспект основних структурних елементів уроків різних типів. Розроблено методику узагальнення досвіду гуманітаризації навчальних предметів професійного циклу у ПТНЗ.

Рассмотрены актуальные психолого-педагогические вопросы преподавания общетехнических и специальных предметов в профессионально-технических учебных завадениях (ПТУЗ) в контексте современных требований к подготовке будущих рабочих. Освещены научные основы методики обучения, рассмотрены его модель и формы организации. Описаны виды деятельности учащихся и преподавателей на уроке, определена последовательность и взаимосвязь этапов разработки технологии обучения, выявлены основные факторы, влияющие на его эффективность. Раскрыты возможности использования интегративного и личностно ориентированного подходов в учебном процессе. Рассмотрены современные организационные формы и методы продуктивного обучения, освещен дидактический аспект основных структурных элементов уроков различных типов. Разработана методика обобщения опыта гуманитаризации учебных предметов профессионального цикла в ПТУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24/29 р + Ю984.030.2-9 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА717069 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сліпчишин Л. В. 
Інтегрований підхід до вивчення матеріалознавства та гуманітарних дисциплін у вищих професійних училищах машинобудівного профілю : Автореф. дис... канд. пед. наук / Л. В. Сліпчишин; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2006. - 21 c. - укp.

Досліджено проблеми вивчення машинобудівного матеріалознавства та гуманітарних дисциплін у вищих професійних училищах на основі інтегративного підходу. Визначено методологічні, психологічні та педагогічні передумови формування інтегрованих знань і уявлень учнів з різноциклових дисциплін. Розроблено модель інтегративного підходу щодо вивчення матеріалознавства та гуманітарних дисциплін. На підставі визначених передумов обгрунтовано дидактичні принципи відбору змісту навчальної інформації (мотиваційного забезпечення, асоціативності, особистісного підходу, індивідуалізації та рефлективності), які відповідають певній сфері структури особистості учня, розроблено критерії добору гуманітарних знань. Удосконалено зміст матеріалознавства, визначено ефективні форми та методи навчання. Розроблено методику вивчення матеріалознавста, яка дозволяє сформувати в учнів уявлення щодо професійного, естетичного, економічного аспектів навчальної дисципліни. Розкрито інтеграційний потенціал взаємодіючих дисциплін за допомогою субмеханізмів інтеграції. Доведено вплив нової методики вивчення машинобудівного матеріалознавства та відповідної моделі інтегративного підходу щодо вивчення даного навчального предмета та гуманітарних дисциплін на успішність і творчий розвиток учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж3р(4УКР)2-3 + С.я72

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345634 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сліпчишин Л. 
Психолого-педагогічні передумови реалізації інтегративного підходу до вивчення різноциклових дисциплін / Л. Сліпчишин // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 1. - С. 127-136. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто психолого-педагогічні передумови формування системи інтегрованих знань учнів на прикладі вивчення машинобудівного матеріалознавства і гуманітарних дисциплін. Розглянуто різні аспекти застосування інтегративного підходу: змістовий, процесуальний і психологічний, а також основні механізми його реалізації, зокрема, загальнотехнічні поняття, метафору, асоціацію, образ світу.

Раскрыты психолого-педагогические предпосылки формирования системы интегрированных знаний учеников на примере изучения машиностроительного материаловедения и гуманитарных дисциплин. Рассмотрены различные аспекты применения интегративного подхода: содержательный, процессуальный и психологический, а также основные механизмы его реализации, в частности, общетехнические понятия, метафора, ассоциация, образ мира.

Psychological and pedagogical conceptions of machine-building material science and humanitarian disciplines sudying on the integrative approach base and its main realization mechanisms such as a general technical concept, an association, a metaphor and a World picture are defined in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.260.15 + Ю984.030.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сліпчишин Л. В. 
До проблеми взаємозв'язку між функціонуванням виробничих систем та організацією професійної підготовки робітників / Л. В. Сліпчишин // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 201-207. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Виявлено взаємозв'язок між ефективністю функціонування виробничих систем і психолого-педагогічними основами професійної підготовки майбутніх робітників для них. Звернено увагу на визначення впливу зовнішніх факторів на науково-технічні засади професій, на відмінності праці фахівців широкого профілю і вузькопрофільної праці сучасних робітників.

Выявлена взаимосвязь между эффективностью функционирования производственных систем и психолого-педагогическими основами профессиональной подготовки будущих рабочих для них. Особое внимание сосредоточено на определении влияния внешних факторов на научно-технические основы профессий, различие труда специалистов широкого профиля и узкопрофильной работы современных рабочих.

With the help of scientific research on various aspects of training of workers in the current economic conditions, revealed the relationship between the efficiency of industrial systems and psycho-pedagogical foundations of training future workers forthem. Particular attention is focused on determining the influence of external factors on the scientific and technical basis of professions, the differences of work of generalists and narrow the work of contemporary workers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Камінецький Я. Г. 
Львівському науково-практичному центру професійно-технічної освіти Академії педагогічних наук України виповнилося 15 років! / Я. Г. Камінецький, А. В. Литвин, Л. В. Сліпчишин // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 11-22. - укp.

Висвітлено історію, діяльність і досягнення Львівського науково-практичного центру професійно-технічної освіти АПН України (НПЦ ПТО) протягом 15-ти років як самостійної наукової установи, створеної постановою Президії АПН України від 25 травня 1994 р. Звернуто увагу на напрямки наукових досліджень і тематику науково-дослідних робіт НПЦ ПТО, висвітлено його дослідно-експериментальну роботу на всеукраїнському рівні, наведено висновки щодо експериментальної роботи науковців НПЦ ПТО.

Освещены история, деятельность и достижения Львовского научно-практического центра профессионально-технического образования АПН Украины (НПЦ ПТО) на протяжении 15-ти лет как самостоятельного научного учреждения, созданного постановлением Президиума АПН Украины 25 мая 1994 г. Обращено внимание на направления научных исследований и тематику научно-исследовательских работ НПЦ ПТО, освещена его исследовательско-экспериментальная работа на всеукраинском уровне, приведены выводы относительно экспериментальной работы ученых НПЦ ПТО.

The history, activities and achievements of the Lviv scientific-practical center of vocational education APS of Ukraine during (SPC VE) 15 years as an independent scientific institution, established by decision of Presidium of APS of Ukraine May 25, 1994. Attention is paid to research directions and topics of scientific research SPC VE lighted his research and experimental work on the Ukrainian national level, given the findings on the experimental work of scientists SPC VE. Discussed the results of an experimental teaching affiliate Ukrainian level on the basis of VS number 20 in Lviv. Accentuated in the current position of the SPC VE for the fundamental theoretical and methodological and applied research, exploring issues of regionalization of training, participation in the development of the national development programs of vocational education and regulations, improving the theoretical and methodological level development scientists SPC VE, implement and use of research results in the practice of vocational education, etc.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464 е(4УКР) л

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сліпчишин Л. 
Моделювання процесу вивчення матеріалознавства і гуманітарних дисциплін на основі інтегративного підходу / Л. Сліпчишин // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 4. - С. 113-122. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Детально розглянуто методику побудови моделі процесу вивчення різноциклових дисциплін на основі інтегративного підходу на прикладі машинобудівного матеріалознавства і гуманітарних дисциплін у вищому професійному училищі машинобудівного профілю і графічно представлено її схему. Зроблено висновок про те, що спроектована функціональна модель інтегративного підходу до вивчення матеріалознавства та гуманітарних дисциплін дозволяє визначити оптимальні форми і методи навчання і передбачити психологічні механізми інтеграції різноциклових несуміжних знань.

Детально рассмотрена методика построения модели процесса изучения разноцикловых дисциплин на основе интегративного подхода на примере машиностроительного материаловедения и гуманитарных дисциплин в высшем профессиональном училище машиностроительного профиля и графически представлена ее схема. Сделан вывод о том, что спроектированная функциональная модель интегративного подхода к изучению материаловедения и гуманитарных дисциплин позволяет определить оптимальные формы и методы обучения и предусмотреть психологические механизмы интеграции разноцикловых несмежных знаний.

The paper considers a model construction method of different circle disciplines studying process on the integrative approach base; machine-building Material Science and Humanitarian disciplines are used as an example.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.211.5 + Ж3 р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сліпчишин Л. 
Труднощі підготовки учнів ПТНЗ до майбутньої творчої професійної діяльності / Л. Сліпчишин // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 3. - С. 75-83. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено принципи організації навчання висококваліфікованих робітників, детально розглянуто та проаналізовано труднощі, що виникають під час підготовки учнів ПТНЗ до майбутньої творчої професійної діяльності. За результатами констатувального експерименту зроблено висновки про доцільність подолання суперечностей між: необхідністю творчо вирішувати професійні завдання і недостатньою готовністю випускників ПТНЗ до цього, потребою у формуванні творчого професійного мислення і відсутністю системи в роботі педагогів у цьому напрямі, необхідністю організовувати роботу педагогів із розвитку творчих здібностей учнів в урочній і в позаурочній діяльності та відсутністю науково-методичного забезпечення для цього.

Определены принципы организации обучения высококвалифицированных рабочих, детально рассмотрены и проанализированы трудности, возникающие при подготовке учащихся ПТУЗ к будущей творческой профессиональной деятельности. По данным констатирующего эксперимента сделаны выводы о целесообразности преодоления противоречий между: необходимостью творчески решать профессиональные задачи и недостаточной готовностью выпускников ПТУЗ к этому, потребностью в формировании творческого профессионального мышления и отсутствием системы в работе педагогов в этом направлении; необходимостью организовывать работу педагогов по развитию творческих способностей учащихся в урочной и во внеурочной деятельности и отсутствием научно-методического обеспечения для этого.

The author analyzes basic difficulties that arise in the process of vocational school pupils' training to creation work in their future professional activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.220

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Вачевський М. В. 
Теоретичні та методичні засади реалізації нововведень в управління ПТО регіону : посібник / М. В. Вачевський, Я. Г. Камінецький, Б. І. Клим, Л. Я. Криницька, Л. В. Сліпчишин; НАПН України, Львів. наук.-практ. центр проф.-техн. освіти. - Київ : Пед. думка, 2013. - 239 c. - укp.

Викладено теоретичні та методичні реалізації нововведень в управління професійно-технічною освітою. Досліджено стан і перспективи розвитку професійно-технічної освіти (ПТО) в Україні з використанням основних концепцій маркетингу. Наведено основні принципи та методи маркетингу у процесі їх вивчення професійно-технічними навчальними закладами. Досліджено сучасні проблеми ПТО. Запропоновано нові підходи до управління ступеневою ПТО за умов ринку. Окреслено концептуальні засади та принципи організації професійної підготовки підприємців сфери послуг із числа безробітних. Розглянуто питання підготовки фахівців до творчої професійної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА778694 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сліпчишин Л. 
Взаємодія професійно-технічних і позашкільних навчальних закладів з розвитку творчого потенціалу учнів / Л. Сліпчишин // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 33-36. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Показано можливості професійно-технічного навчального та позашкільного закладів (ПЗ) у формуванні творчої особистості учнів ПТНЗ. Акцентовано увагу на те, що процес соціалізації учня як майбутнього фахівця є важливим для майбутнього професійного фаху, в якому повинні враховуватись як суб'єктивні, так і об'єктивні чинники. Відзначено зростання значення діяльності позашкільних закладів як важливого компоненту освітньої та культурної сфери, навчальний процес в яких грунтується на принципах гуманістичної особистісно орієнтованої педагогіки. Розглянуто особливості педагогічного процесу такого ПЗ як Будинок техніки. З огляду на досвід функціонування гуртків технічної творчості та наявність проблем, які виникли вже за сучасних умов, запропоновано щляхи їх розв'язання і визначено перспективність напряму дослідження, пов'язаного з такою формою організації як мала технічна академія для учнів професійних шкіл і розробкою необхідного методичного і навчально-методичного забезпечення для її функціонування.

Показаны возможности профессионально-технического учебного и внешкольного заведений (ВЗ) в формировании творческой личности учащихся ПТУ. Акцентировано внимание на том, что процесс социализации ученика как будущего специалиста является важным для профессионального становления, в нем (процессе) должны учитываться как субъективные, так и объективные факторы. Отмечен рост значения деятельности внешкольных учреждений как важного компонента образовательной и культурной сферы, учебный процесс в которых основывается на принципах гуманистической личностно ориентированной педагогики. Рассмотрены особенности педагогического процесса такого ВЗ как Дом техники. Учитывая опыт функционирования кружков технического творчества и наличие проблем, которые возникли уже в современных условиях, предложены пути их решения и определена перспективность направления исследования, связанного с такой формой организации как малая техническая академия для учащихся профессиональных школ и разработкой необходимого методического и учебно-методического обеспечения для ее функционирования.

In the article the important aspects of co-operation and out-of-school educational establishments are examined from development of creative capabilities of students. Certainly role of out-of-school educational establishment in co-ordination of work ofgroups of technical creation, which operate on the base of professional schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.351.6 + Ч421.385.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сліпчишин Л. 
Підготовка учнів професійної школи до майбутньої творчої професійної діяльності: результати дослідження / Л. Сліпчишин // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 2. - С. 99-107. - Бібліогр.: 3 назви. - укp.

Висвітлено результати дослідження підготовки учнів професійно-технічних навчальних закладів до майбутньої творчої професійної діяльності у рамках комплексу "ПТНЗ - Будинок техніки - мала робітнича академія".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бібліографічний покажчик праць науковців Львівського науково-практичного центру Інституту професійно-технічної освіти НАПН України (1994 - 2014 р.) / уклад.: А. В. Литвин, Л. В. Сліпчишин, О. М. Дубницька; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Львів, 2014. - 210 c. - укp.

Систематизовано монографії, підручники, навчальні та навчально-методичні посібники, методичні рекомендації, концепції та навчальні програми, статті у науково-методичних збірниках і журналах співробітників і здобувачів Львівського науково-практичного центру Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Подано також перелік дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора, кандидата педагогічних наук, захищених співробітниками і здобувачами Центру.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461 я175(4УКР-4ЛЬВ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА786563 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сліпчишин Л. В. 
Як організувати творчу діяльність учнів ПТНЗ / Л. В. Сліпчишин // Проф.-техн. освіта. - 2014. - № 1. - С. 50-53. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто важливі аспекти взаємодії професійно-технічних і позашкільних навчальних закладів з розвитку творчих здібностей учнів. Зауважено, що така взаємодія ставить за мету виховання майбутнього фахівця з високою загальною культурою, зі сформованим стійким інтересом до творчої діяльності, практично підготовленого виконувати творчі здібності. Акцентовано увагу на гуртковій роботі, що здійснює підготовку майбутніх майстрів народного мистецтва, сприяє зростанню виконавської майстерності та народженню нових творчих особистостей. З’ясовано, що основними проблемами організації творчої діяльності за умов гурткової роботи є: недостатня кількість науково-методичної літератури для забезпечення ефективної роботи гуртків, низький рівень матеріально-технічного забезпечення, недостатній рівень методичної компетентності керівників з організації творчої роботи в гуртках на основі наукових підходів (компетентнісного, інтегративного та особистісно-орієнтованого).

Рассмотрены важные аспекты взаимодействия профессионально-технических и внешкольных учебных заведений по развитию творческих способностей учащихся. Отмечено, что такое взаимодействие ставит целью воспитание будущего специалиста с высокой общей культурой, со сложившимся устойчивым интересом к творческой деятельности, практически подготовленного выполнять творческие способности. Акцентировано внимание на кружковой работе, которая осуществляет подготовку будущих мастеров народного искусства, способствует росту исполнительского мастерства и рождению новых творческих личностей. Выяснено, что основными проблемами организации творческой деятельности в условиях кружковой работы являются: недостаточное количество научно-методической литературы для обеспечения эффективной работы кружков, низкий уровень материально-технического обеспечения, недостаточный уровень методической компетентности руководителей по организации творческой работы в кружках на основе научных подходов (компетентностного, интегративного и личностно-ориентированного).

Considered important aspects of the interaction and vocational school educational institutions on the development of creative abilities of students. Noted that such interaction aims future education specialist with high common culture with the existing strong interest in creative activities, almost prepared to carry out creative abilities. The attention is focused on group work, which prepares future masters of folk art, promotes the growth of performance skills and the creation of new creative individuals. It was found that the main problems of organization of creative activity in the conditions of group work are insufficient scientific and methodical literature to ensure efficient operation circles; low level of logistics; inadequate methodological competence of heads on the organization of creative work in circles on the basis of scientific approaches (the competency, integrative and person-oriented).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сліпчишин Л. В. 
Методичні засади впровадження сучасних підходів у роботу гуртків : [посібник] / Л. В. Сліпчишин; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Львів : Сполом, 2015. - 115 c. - Бібліогр.: с. 81-83, 106-110 - укp.

Показано необхідність модернізації змісту гурткової роботи на вимогу часу. Розглянуто методичні засади модернізації змісту гурткової роботи у контексті сучасних підходів до позашкільної освіти. Розкрито особливості реалізації змісту гурткової роботи в професійно-технічних навчальних закладах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385 + Ч461.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797123 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сліпчишин Л. В. 
Концепція художньо-технічного проектування у фаховій підготовці майбутніх кваліфікованих робітників : [навч. посіб.] / Л. В. Сліпчишин; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Львів : Корпан Б.І., 2019. - 25 c. - Бібліогр.: с. 23-25 - укp.

Огрунтовано доцільність та актуальність упровадження художньо-технічного проєктування (індустріального дизайну) у фахову підготовку майбутніх кваліфікованих робітників технічного профілю. Визначено мету, завдання та напрями реалізації художньо-технічного проєктування у професійній (професійно-технічній) освіті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р136572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сліпчишин Л. В. 
Методична система художньо-технічного проектування у фаховій підготовці майбутніх кваліфікованих робітників : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Л. В. Сліпчишин; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2019. - 39 c. - укp.

Обгрунтовано психолого-педагогічну доцільність залучення майбутніх кваліфікованих робітників технічних професій до професійно орієнтованого художньо-технічного проектування. Сформульовано тлумачення понять "художньо-технічне проектування", "художньо-технічна творчість" і "проектно-творча компетентність" для професійної (професійно-технічної) освіти. Запропоновано концепцію художньо-технічного проектування у фаховій підготовці, мета якої поглибити в майбутніх робітників технічних професій контекстне розуміння розвитку професійної галузі, сприяти розвитку творчого мислення в процесі проектно-технологічної та проектно-художньої діяльності, підвищити мобільність та адаптацію випускників на ринку праці. Розроблено комплекс взаємопов'язаних моделей, що всебічно описують розвиток художньо-технічного проектування в процесі фахової підготовки у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Розроблено та експериментально перевірено методичну систему художньо-технічного проектування у фаховій підготовці майбутніх кваліфікованих робітників, яка грунтується на полінауковому підході. Удосконалено зміст художньо-технічного проектування для професій профілю "людина-техніка", який пов'язаний із змістовим наповненням проектно-творчої компетентності. Запропоновано методику навчання художньо-технічного проектування у фаховій підготовці та методику формування проектно-творчої компетентності майбутніх кваліфікованих робітників. Ефективність методичної системи підтверджена результатами педагогічного експерименту. Визначено ефективні шляхи поетапного впровадження художньо-технічного проектування у фахову підготовку кваліфікованих робітників технічної галузі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА444410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Вікова спадщина українського народу: регіональний аспект : зб. наук. пр. / Н. А. Денькович, Н. В. Дешиця, О. М. Дубницька, Н. Й. Дядюх-Богатько, Р. М. Киселюк, Н. М. Косик, О. І. Луковська, М. В. Мелько, В. В. Пахнюк, Л. П. Радько, М. Б. Сидор, Л. В. Сліпчишин, О. Я. Федина, О. В. Хомік, О. Д. Шпак, Т. Д. Якимович, Н. Ю. Яремчук; ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Львівський навчально-науковий центр професійної освіти, Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Львівській області, "Художнє професійно-технічне училище імені Й. П. Станька", державний навчальний заклад. - Львів : СПОЛОМ, 2018. - 143, [8] c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Висвітлено результати наукових досліджень і практичного досвіду професійної освіти та навчання, художньої освіти, збереження й розвитку традиційних народних промислів. Розглянуто питання регіонального аспекту збереження вікової спадщини, ролі особистості в культурологічних процесах, проблеми підготовки майбутніх фахівців художнього профілю, збереження етнотрадицій в умовах глобалізаційних змін. Охарактеризовано проблеми художньої професійної освіти і навчання молоді, збереження етнотрадицій та вікової спадщини народу. Окреслено художні традиції вітражної школи у контексті збереження мистецьких надбань Львова та України. Оцінено збереження і розвиток традицій яворівської вишивки в умовах глобалізаційних змін. Виокремлено регіональні особливості харчування українців як культурну спадщину, описано історію поліської кухні, рокитнівського краю, стародавні страви поліської кухні. Увагу приділено яворівському традиційному костюму, означено яворівські джерела творчості Наталії Дюг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)0 я43 + Ч111.154 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА857297 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського