1. |
Саприкіна О. В. Методика розвитку активного мовлення дітей третього року життя у процесі художньо-предметної діяльності : автореф. дис... канд. пед. наук / О. В. Саприкіна; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2008. - 21 c. - укp.Досліджено проблему розвитку активного мовлення дітей третього року життя у процесі художньо-предметної діяльності. Науково обгрунтовано визначення категоріальних і сутнісних ознак понять "художньо-предметна діяльність", "мовленнєві жанри", "дитячий персональний дискурс" стосовно дітей третього року життя. Визначено критерії та показники розуміння (ступінь узагальнення та інтерес до мовлення) та активного мовлення (самостійність, ініціативність та адекватність) дітей третього року життя. Встановлено особливості прояву мовленнєвої активності дітей у даний віковий період. Підтверджено ефективність реалізації таких педагогічних умов розвитку активного мовлення дітей третього року життя у процесі художньо-предметної діяльності: поступове збагачення мовленнєвих жанрів дитячого мовлення (від елементарних етикетних моделей до участі у розмові з дорослим, іншою дитиною, іграшкою) у процесі художньо-предметної комунікації; поетапне формування персонального дискурсу дітей третього року життя методом застосування спонукальних мовленнєвих дій педагога; стимулювання мовленнєвої активності дітей засобами художнього слова. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ю983.513.201
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА355832 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Богуш А. Становлення і розвиток діалогічного мовлення дітей раннього віку в контексті дискурсивної лінгвістики / А. Богуш, Н. Гавриш, О. Саприкіна // Наука і освіта. - 2012. - № 5. - С. 11-14. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Розглянуто становлення діалогічного мовлення дітей раннього віку в контексті дискурсивної лінгвістики: від перших голосових проявів до становлення жанрового мовлення та жанрового мислення до активного ініціативного мовлення. Виокремлено три аспекти спілкування дитини першого року життя з людьми, які її оточують. Окреслено виокремлені полюси інформатики та факти у просторі мовленнєвої поведінки. Розглянуто проблему формування в дитини навичок участі в дискурсі, оскільки для спілкування малюк повинен мати певні вміння участі в комунікації. Рассмотрено становление диалогической речи детей раннего возраста в контексте дискурсивной лингвистики: от первых голосовых проявлений до становления жанровой речи и жанрового мышления к активной инициативной речи. Выделены три аспекта общения ребенка первого года жизни с людьми, которые его окружают. Определены выделенные полюса информатики и факты в пространстве речевого поведения. Рассмотрена проблема формирования у ребенка навыков участия в дискурсе, поскольку для общения малыш должен иметь определенные умения участия в коммуникации. Filed becoming dialogue speech of young children in the context of discourse linguistics: from the first symptoms to becoming the voice of speech genre and genre of thinking, to the active initiative of speech. Three aspects of child's communication of the first year of life with the people who surround him. Define the selected pole science and facts in the space of verbal behavior. The problem of the formation of the child's skills, participate in the discourse as to communicate baby should have theability to participate in certain communications. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
5. |
Саприкіна О. Нетрадиційна герменевтика як засіб інтерпретації творів Онере де Бальзака / О. Саприкіна // Нова пед. думка. - 2014. - № 2. - С. 49-52. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.На основі психологічного аналізу особистості і творчості Оноре де Бальзака сформульовано основні особливості його творчості: ендиміонів мотив та наполеонізм, які реалізовані у його творах. Наскрізною темою творчості є викриття влади грошей, їх вплив на життя і творчість. Обгрунтовано особистісні проблеми, дитячі переживання автора, які об’єктивуються в його подальшому житті і долі персонажів. Оноре де Бальзака по праву можна вважати майстром психологічного аналізу. Засобами нетрадиційної герменевтики він відкриває можливості для повнішого прочитання і самого тексту, і автора в ньому, і характеру персонажів. Саме нетрадиційна герменевтика надає можливість віднайти мотивацію поведінки героїв Бальзака, які керуються своїми внутрішніми, прихованими бажаннями, що є основою психоаналізу. Все це, у свою чергу, допомагає зрозуміти самого Оноре де Бальзака як особистість, який, як і його герої, також наділений бажаннями і земними пристрастями. Саме завдяки цьому і досягається адекватність сприйняття тексту письменника, адже ці бажання завуальовані у його ж персонажах і прослідковуються завдяки зверненню до нетрадиційної герменевтики. Отже, “Я”–концепція знаходить своє втілення в “бальзаківському” образі, а особисте митця об’єктивується у його героях. На основании психологического анализа личности и творчества Оноре де Бальзака сформулированы основные особенности его творчества: эндимионов мотив и наполеонизм, которые реализованы в его произведениях. Сквозной темой его творчества является разоблачение власти денег, их влияние на жизнь и творчество. Обоснованы личные проблемы, детские переживания автора, которые объективируются в его дальнейшей жизни и судьбе персонажей. Оноре де Бальзака по праву можно считать мастером психологического анализа. Благодаря средствам нетрадиционной герменевтики, открываются возможности для более полного прочтения и самого текста, и автора в нем, и характера персонажей. Именно нетрадиционная герменевтика позволяет найти мотивацию поведения героев Бальзака, которые руководствуются своими внутренними, скрытыми желаниями, что является основой психоанализа. Все это помогает понять самого Оноре де Бальзака как личность, который, как и его герои, также наделен желаниями и земными страстями. Именно благодаря этому и достигается адекватность восприятия текста писателя, ведь эти желания завуалированные в его же персонажах и прослеживаются благодаря обращению к нетрадиционной герменевтики. Итак, “Я”–концепция находит свое воплощение в “бальзаковском” образе, а личное художника объективируется в его героях. The article examines the theoretical basis of nontraditional interpretation, the interpretation of a literary text. Characterized the work of Honore de Balzac positions with non-traditional hermeneutics. Non-traditional hermeneutics, analysis and interpretation of a literary text. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ФРА)5-4Бальзак Оноре де 4/5
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ
|