Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Романишина Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Романишина Л. М. 
Вплив форміату на реакцію відновного амінування alpha-кетоглутарату у риб / Л. М. Романишина, В. І. Белей // Наук. зап. Терноп. держ. пед. ун-ту. Сер. Хімія. - 1998. - № 2. - С. 68-74. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено вплив форміату на реакцію відновного амінування alpha-кетоглутарату в плітки і коропа. Визначено, що форміат у концентрації 4,4 мм підвищує активність ферменту реакції - глутаматдегідрогенази.(КФ 1.4.1.2.). В умовах іn vivo у мітохондріях риб під впливом форміату зростає вміст глутамінової кислоти, що буде сприяти наступному синтезу білків. При дослідженні реакції відбудовного амінування in vitro було визначено, що рівновага зміщується у бік дезамінування глутамінової кислоти. Отже, під впливом форміату в концентрації 4,4 мм підсилюється процес віддачі аміногруп глутамінової кислоти, що може вказувати на підвищення інтенсивності синтезу білку у риб.


Ключ. слова:
Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*725 + Е623.334

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/хім. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Романишина Л. М. 
Органічна хімія : Навч. підруч. / Л. М. Романишина, Р. О. Сабадишин, І. М. Хмеляр, М. М. Лукащук. - Рівне : Рівнен. друк., 2006. - 503 c. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Висвітлено теоретичні положення органічної хімії та класи органічних сполук. Розкрито теоретичні основи природи хімічного зв'язку, вплив будови на реакційну здатність органічних сполук, описано явища ізотермії. Розглянуто промислові та лабораторні методи одержання основних класів органічних сполук, проаналізовано їх фізичні та хімічні властивості, визначено галузі застосування. Наведено відомості про основні номенклатурні правила органічних сполук, наукову діяльність вчених-хіміків, їх вклад у розвиток органічної хімії, історію відкриття деяких органічних речовин.

Освещены теоретические положения органической химии и классы органических соединений. Раскрыты теоретические основы природы химической связи, влияние структуры на реакционную способность органических соединений, описаны явления изотермии. Рассмотрены промышленные и лабораторные методы получения основных классов органических соединений, проанализированы их физические и химические свойства, определены отрасли применения. Приведены сведения об основных номенклатурных правилах органических соединений, научной деятельности ученых-химиков, их вкладе в развитие органической химии, истории открытия некоторых органических веществ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г2я73-1

Шифр НБУВ: ВС43642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Янкович О. І. 
Освітні технології у короткому викладі : навч.-метод. посіб. для вчителів, вихователів. та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко, Н. М. Лупак, Л. М. Паламарчук. - Т. : Астон, 2012. - 143 c. - Бібліогр.: с. 134-141 - укp.

Розкрито теоретичні аспекти технологізації освіти та проаналізовано найбільш поширені освітні технології загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів. Визначено критерії та відображено історію розвитку технологічного підходу. Охарактеризовано навчальні, виховні, соціально-виховні технології та технології управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761278 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
4.

Гулай О. І. 
Методичні основи формування фундаментальної складової професійної компетентності фахівців будівельного профілю : монографія / О. І. Гулай; ред.: Л. М. Романишина; Луц. нац. техн. ун-т. - Луцьк : РВВ Луц. НТУ, 2013. - 293 c. - Бібліогр.: с. 260-293 - укp.

Проаналізовано теоретичні основи ступеневого навчання фахівців будівельного профілю. Обгрунтовано зміст фундаментальної складової професійної компетентності майбутнього фахівця будівельного профілю. Вивчено психолого-педагогічні аспекти навчання інженерів-будівельників. Розроблено методичні основи ступеневого навчання фахівців будівельного профілю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768546 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Янкович О. І. 
Освітні технології у короткому викладі : навч.-метод. посіб. для вчителів, вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко, Н. М. Лупак, Л. М. Паламарчук. - Т. : Астон, 2013. - 159 c. - Бібліогр.: с. 151-157 - укp.

Розкрито теоретичні аспекти технологізації освіти та проаналізовано найбільш поширені освітні технології загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів. Показано взаємозв'язок понять "технологія" у педагогіці. Визначено критерії та відображено історію розвитку технологічного підходу. Охарактеризовано навчальні, виховні, соціально-виховні технології та технології управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА771029 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Романишина Л. М. 
Формування ключових компетентностей майбутніх фахівців у процесі навчання в медичному коледжі / Л. М. Романишина, І. М. Хмеляр, М. М. Лукащук // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 71-78. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто питання реформування медичної освіти в медичному коледжі, що потребує формування ключових компетентностей – загальнонавчальних, предметних, професійних, адаптаційних. З’ясовано, що їх формування забезпечується застосуванням стратегій навчання відповідно до поставленої мети, здатністю до аналізу власної діяльності, критичного оцінення поглядів та вчинків інших, організацією та презентацією власної діяльності. Обґрунтовано використання діяльнісного підходу до вивчення ключових компетентностей особистості та подано модель їх формування.

Рассмотрены вопросы реформирования медицинского образования в медицинском коледже, которое требует формирования ключевых компетентностей - общеобразовательных, предметных, профессиональных, адаптационных. Выяснено, что их формирование обеспечивается применением стратегий обучения в соответствии с поставленной целью, способностью к анализу собственной деятельности, критической оценки взглядов и поступков других, организацией и презентацией собственной деятельности. Обосновано использование деятельностного подхода к изучению ключевых компетентностей личности и приведена модель их формирования.

The article deals with the issue of medical education reform in college, which requires the formation of key competencies,: all educational, objective, professional and adaptable. Their formation is provided through the use of learning strategies according to the purpose, the ability to analyze their own activities, critical evaluation of views and actions of the others; organization and presentation of their activities. The influence of activity key competencies of individuals is considered and provides a model of their formation is presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мельничук І. М. 
Особливості викладання курсу «Історія української культури» iноземним студентам-медикам / І. М. Мельничук, Л. М. Романишина, О. В. Яцишина // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 2. - С. 114-118. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність дослідження особливостей вивчення суспільних наук іноземними студентами медичних ВНЗ. На прикладі курсу «Історія української культури» зроблено аналіз основних аспектів викладання гуманітарних дисциплін у системі вищої медичної освіти України загалом та у Тернопільському державному медичному університеті ім. І. Я. Горбачевського зокрема. Визначено особливості адаптації іноземних студентів до українського соціально-культурного простору у процесі вивчення суспільних наук. Запропоновано деякі можливі шляхи покращання сприйняття та засвоєння навчального матеріалу іноземними студентами-медиками.

Обоснована необходимость исследования особенностей изучения общественных наук иностранными студентами медицинских ВУЗ. На примере курса «История украинской культуры» произведен анализ основных аспектов преподавания гуманитарных дисциплин в системе высшего медицинского образования Украины в целом и в Тернопольском государственном медицинском университете им. И. Я. Горбачевского в частности. Выделены особенности адаптации иностранных студентов к украинскому социально-культурному пространству в процессе изучения общественных наук. Предложены некоторые возможные пути улучшения восприятия и усвоения учебного материала иностранными студентами-медиками.

The analysis of the main aspects of humanities teaching in the system of higher medical education of Ukraine in general and, in particular, in Ternopil I. Horbachevsky National Medical University was made on the example of the course of “Ukrainian Culture History”. The peculiarities of foreign students’ adaptation to the Ukrainian socio-cultural environment in the process of social sciences studying are defined. Some possible ways of improvement of foreign medical students’ perception and learning ofeducational materials are proposed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)48 + С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Романишина Л. М. 
Дослідження ефективності методики формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до використання комп’ютерних технологій / Л. М. Романишина, В. В. Кабак // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 7 (50). - С. 146-150. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Відзначено, що розвиток сучасних комп’ютерних технологій та проникнення їх в усі сфери життя дедалі більше впливають на освітній процес, визначаючи потребу в модернізації засобів навчання. Розглянуто проблему підготовки майбутніх інженерів-педагогів засобами комп’ютерних технологій. Досліджено ефективність методики формування готовності майбутніх інженерів-педагогів технічного університету до використання комп’ютерних технологій у подальшій професійній діяльності.

Отмечено, что развитие современных компьютерных технологий и проникновения их во все сферы жизни оказывает все большее влияние на образовательный процесс, определяя потребность в модернизации средств обучения. Рассмотрена проблема подготовки будущих инженеров-педагогов средствами компьютерных технологий. Исследована эффективность методики формирования готовности будущих инженеров-педагогов технического университета к использованию компьютерных технологий в дальнейшей профессиональной деятельности.

The article considers the training of future engineer-teachers with the use of computer technology. Efficacy of the training methods engineer-teachers of technical university to use computer technology in their professional activities is posted.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
9.

Гулай О. І. 
Професійна підготовка майбутніх фахівців будівельного профілю в умовах неперервної освіти : монографія / О. І. Гулай; ред.: Л. М. Романишина; Хмельниц. гуманіт.-пед. акад. - Луцьк : РВВ Луц. НТУ, 2015. - 387 c. - Бібліогр.: с. 334-368 - укp.

Висвітлено акмеологічні та синергетичні засади професійного навчання. Проаналізовано аспекти неперервної підготовки фахівців будівельної сфери. Окреслено концептуальні засади ступеневого навчання майбутніх будівельників у технічних ВНЗ. Розглянуто теоретичні аспекти компетентнісного підходу. Досліджено компоненти професійної компетентності загалом та особливості її формування у майбутніх інженерів-будівельників зокрема. Розкрито зміст фундаментальної складової професійної компетентності на прикладі викладання дисциплін природничо-наукової підготовки. Показано систему професійної підготовки майбутніх фахівців будівельної галузі за умов неперервної освіти. Наведено результати дослідження стану готовності та адаптації студентів до навчальної діяльності на різних етапах неперервного навчання, охарактеризовано психолого-педагогічні основи професійної підготовки майбутніх будівельників. Розглянуто інноваційні педагогічні технології викладання фундаментальних дисциплін (фізики, хімії, вищої математики) у підготовці майбутніх інженерів-будівельників з використанням проблемного навчання як чинника активізації навчального процесу, подано результати моніторингу рівня знань, обгрунтовано систему навчально-методичного забезпечення реалізації ступеневого навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА799216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Романишина Л. Й. 
Комп’ютерні технології в навчально-реабілітаційному процесі / Л. Й. Романишина // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2014. - Вип. 5. - С. 55-65. - Бібліогр.: 5 назв - укp.

Досліджено особливості запровадження комп’ютерних технологій у навчання дітей з різними сенсорними, фізичними та інтелектуальними вадами. Акцентовано увагу на те, що ефективність впровадження безпосередньо залежить від того, який саме психолого-педагогічний зміст закладено в цих технологіях, які функції їм приписують, яку роль і місце вони займають в системі навчання. Визначено умови, за яких комп’ютерні технології відіграють прогресивну роль в розвитку спеціальної педагогіки. Висвітлено роль розвиваючих комп’ютерних ігор та методику їх використання у навчальному процесі. Охарактеризовано особливості використання комп’ютера на уроці та його можливості. Представлено ряд корекційно-реабілітаційних комп’ютерних програм для дітей з особливими потребами, розроблених в Кам’янець-Подільському багатопрофільному реабілітаційному центрі.

Исследованы особенности внедрения компьютерных технологий в обучение детей с различными сенсорными, физическими и интеллектуальными недостатками. Акцентировано внимание на то, что эффективность внедрения напрямую зависит от того, какой именно психолого-педагогический смысл заложен в этих технологиях, какие функции им приписывают, какую роль и место они занимают в системе обучения. Определены условия, при которых компьютерные технологии играют прогрессивную роль в развитии специальной педагогики. Освещена роль развивающих компьютерных игр и методика их использования в учебном процессе. Охарактеризованы особенности использования компьютера на уроке и его возможности. Представлен ряд коррекционно-реабилитационных компьютерных программ для детей с особыми потребностями, разработанных в Каменец-Подольском многопрофильном реабилитационном центре.

The peculiarities of computer technology introduction into education of children with a variety of sensory, physical and intellectual disabilities. Evidence is given that the effectiveness of the implementation depends on what kind of psycho-pedagogical sense is incorporated in these technologies, which functions are attributed to them, what role and the place they occupy in the education system. The conditions under which computer technology plays a progressive role in the development of special education is elucidated. The role of developing computer games and methods of their use in the educational process is highlighted. The features of using a computer in the classroom and its possibilities are characterized. A number of computer corrective and rehabilitation programs for children with special needs, developed in Kamenetz-Podolsky multidisciplinary rehabilitation center are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.253

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського