Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (5)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Пальшкова І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Пальшкова І. О. 
Практико-орієнтований підхід у формуванні професійно-педагогічної культури вчителів початкової школи : монографія / І. О. Пальшкова. - О. : [Букаєв В.В.], 2009. - 339 c. - Бібліогр.: с. 263-300. - укp.

Розглянуто історію становлення теорії та практики початкової освіти, системи підготовки вчителів початкових класів (ВПК) у період ХІХ - початок ХХІ ст. Проаналізовано основні напрямки розробки теоретичних і методичних основ організації процесу підготовки майбутніх ВПК професійної діяльності у системі вищої педагогічної освіти. Розкрито сутність культурологічної освітньої парадигми, показано особливості її відображення у феномені професійно-педагогічної культури ВПК.

Рассмотрена история становления теории и практики начального образования, системы подготовки учителей начальных классов (УНК) в период ХІХ - начала ХХІ вв. Проанализированы основные направления разработки теоретических и методических основ организации процесса подготовки будущих УНК профессиональной деятельности в системе высшего педагогического образования. Раскрыта сущность культурологической образовательной парадигмы, показаны особенности ее отображения в феномене профессионально-педагогической культуры УНК.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Пальшкова І. О. 
Формування професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя початкової школи: практико-орієнтований підхід : автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.04 / І. О. Пальшкова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2009. - 44 c. - укp.

Науково обгрунтовано концепцію формування професійно-педагогічної культури майбутніх учителів початкової школи на засадах практико-орієнтованого підходу. Доведено, що професійно-педагогічна культура за своїм змістом відображає та акумулює лише частину досвіду різноманітної педагогічної практики та педагогічної діяльності. Визначено компоненти професійно-педагогічної культури вчителів початкової школи (когнітивний, діяльнісно-поведінковий, ціннісно-орієнтаційний), педагогічні умови її формування (відображення у змісті навчальних предметів професійно-педагогічної культури вчителя як історично, соціально- та суб'єктно-персоніфікованого феномену, використання у навчальному процесі пізнавальних ситуацій, що спонукають майбутніх учителів до усвідомлення цілей, змісту та засобів професійної діяльності у контексті їх культурної відповідності історичним і соціальним обставинам, упровадження інтерактивних форм навчання, що забезпечують набуття майбутніми вчителями досвіду пізнання та критичного осмислення практики навчання та виховання учнів за відповідними культурними зразками та нормами професійної діяльності), критерії (обізнаність, навченість, схильність), показники (знання, уміння, настанови) й охарактеризовано рівні сформованості професійно-педагогічної культури майбутніх учителів початкових класів (високий, середній, низький). Обгрунтовано та введено до наукового обігу поняття "практико-орієнтований підхід".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365911 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сучасний навчально-виховний процес: теорія і практика : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. викладачів, молодих науковців та студ., 30 - 31 берез. 2010 р., Одеса / упоряд.: І. О. Пальшкова; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О. : М.П.Черкасов, 2010. - 386 c. - укp.

Висвітлено актуальні проблеми соціально-педагогічної теорії та практики. Розкрито роль інноваційних технологій у змісті підготовки вчителя початкової школи. Розглянуто формування математичних компетенцій в учнів початкової школи. Наведено технологічний підхід до викладання дисциплін образотворчого мистецтва та трудового навчання. Розглянуто проблеми розвитку мовної освіти в початковій школі, виховні технології у школі I ступеня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА735307 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Пальшкова І. О. 
Культурологічний підхід до формування особистості майбутнього вчителя в педагогіці вищої школи / І. О. Пальшкова // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 142. - С. 99-104. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему культурологічного підходу до формування особи майбутнього вчителя початкової школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч11 в2:Ч48

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Пальшкова І. О. 
Педагогічна діагностика як складова професійної культури майбутніх вчителів початкової школи / І. О. Пальшкова // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 166. - С. 118-122. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблеми педагогічної діагностики як професійної культури майбутніх учителів початкової школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч30 в6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Пальшкова І. 
Аксіологічний підхід до вивчення поняття "педагогічна культура майбутнього вчителя початкової школи" / І. Пальшкова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 4. - С. 32-40. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розкрито феномен становлення педагогічної культури вчителя початкової школи з позицій аксіологічного підходу. Відзначено, що домінування соціального та діяльнісного підходів приводить до звуження самого поняття "професійна-педагогічна культура", до ототожнення його з професійною діяльністю тощо. Проаналізовано явище педагогічної культури через категоріальні опозиції, які виражають антропометричну сутність самого феномену культури ("соціальна - індивідуальна культура", "культура суспільства - культураособистості", "культура - цивілізація"). Зазначено, що вивчати цінності та свідомо використовувати їх можна лише через вияв у реальному людському житті та діяльності, яка завжди є суспільною. Підсумовано, що найбільш актуальним для даного дослідження є гуманітарний підхід, який відводить людині роль духовного суб'єкта культури, якому властиві побудова та "вичитування" смислів, відповідальність діяльності та поведінки, здатність до саморозвитку, саморегуляції і самореалізації.

Раскрыт феномен становления педагогической культуры учителя начальной школы с позиций аксиологического подхода. Отмечено, что доминирование социального и деятельностного подходов приводит к сужению самого понятия "профессиональная-педагогическая культура", к отождествлению его с профессиональной деятельностью. Проанализировано явление педагогической культуры через категориальные оппозиции, выражающие антропометрические сущность самого феномена культуры ("социальная - индивидуальная культура", "культура общества - культура личности", "культура - цивилизация"). Утверждается, что изучать ценности и сознательно использовать их можно только через проявление в реальной человеческой жизни и деятельности, которая всегда является общественной. Подытожено, что наиболее актуальным для данного исследования является гуманитарный подход, который отводит человеку роль духовного субъекта культуры, способного к построению и "вычитке" смыслов, к ответственности деятельности и поведения, к способности к саморазвитию, саморегуляции и самореализации.

The article considers approaches to studying the notion of the "pedagogical culture" from a position of valuable orientation of the personality of an elementary school teacher.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.02 + Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Пальшкова І. 
Етапи формування професійно-педагогічної культури майбутніх учителів початкової школи засобом практико-орієнтованого підходу / І. Пальшкова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 1. - С. 49-58. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено етапи формування професійно-педагогічної культури (ФППК) майбутнього вчителя початкових класів як особливого виду професійно-творчої діяльності педагога, спрямованої на передачу дітям соціокультурного досвіду у ході освітнього процесу і створення умов для їх розвитку. Описано когнітивно-збагачувальний, репродуктивно-відтворювальний, діяльнісний, конструктивно-творчий етапи ФППК. Запропоновано модель ФППК. Описано експериментальну роботу (ЕР), за результатами якої головним засобом ФППК названо теоретичні вправи, семінари, бесіди, ігрові та тренінгові вправи, педагогічні ситуації, перегляд відеофільмів, вивчення на відеозаписах передового педагогічного досвіду вчителів шкіл. Проаналізовано результати ЕР, які сприяють підвищенню активності й ініціативності студентів експериментальної групи, умінню установлювати правильний стиль і тон взаємин з учнями, чинити адекватний вольовий вплив на учнів, виявляти педагогічний такт тощо.

Определены этапы формирования профессионально-педагогической культуры (ФППК) будущего учителя начальных классов как особого вида профессионально-творческой деятельности педагога, направленной на передачу детям социокультурного опыта в ходе образовательного процесса и создание условий для их развития. Описаны когнитивно-обогатительный, репродуктивно-воспроизводственный, деятельностный, конструктивно-творческий этапы ФППК. Предложена модель ФППК. Описана экспериментальная работа (ЭР), по результатам которой главным средством ФППК названы теоретические упражнения, семинары, беседы, игровые упражнения, тренинговые упражнения, педагогические ситуации, просмотр видеофильмов, изучение монографических трудов с психолого-педагогических проблем. Проанализированы результаты ЭР, которые способствуют повышению активности и инициативности студентов экспериментальной группы, умению устанавливать правильный стиль и тон взаимоотношений с учениками, делать адекватное волевое влияние на учеников, проявлять педагогический такт и т. д.

defined stages of forming of vocational-educational culture (FVEC) future primary school teacher as a special kind of vocational and teacher of creative activity, aimed at the transfer of socio-cultural experience of children during the educational process and create the conditions for their development. We describe the cognitive and processing, reproductive, reproduction, activity, constructive and creative stages FVEC. A model FVEC. We describe the experimental work (EW), which resulted in the principal means FVEC called theoretical exercises, seminars, talks, game drills, training exercises, educational situation, watching videos, studying the monographic with psychological and pedagogical issues, examination of videotapes of good pedagogical practices of school teachers , modeling teaching situations, identification of individual style of professional activity. The results of EW, who found increased activity and initiative of students, the ability to set the correct style and tone of the relationship with students, make adequate volitional influence on students to exercise pedagogical tact, etc.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Пальшкова І. О. 
Історичний аспект підготовки вчителів початкової школи до професійної діяльності як складової професійно-педагогічної культури / І. О. Пальшкова // Наука і освіта. - 2008. - № 1/2. - С. 80-84. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено проблеми історичного розвитку та підготовки учителів початкової школи як процесу становлення професійної педагогічної культури.

Освещены проблемы исторического развития и подготовки учителей начальных классов как процесса становления профессиональной педагогической культуры.

The article deals with the problems of historical development and training of teachers of initial classes as process of becoming of professional pedagogical culture. Corresponding conclusions by results of research are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Пальшкова І. О. 
Формування професійно-педагогічної культури вчителя початкових класів / І. О. Пальшкова // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 299-304. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

В соціально-педагогічному та соціально-історичному аспектах експериментально досліджено стан формування педагогічної культури вчителя початкових класів як сферу людської практики, складний динамічний процес поступового формування професійних знань, професійних умінь і професійно значущих якостей особистості, з'ясовано ієрархію моральних, професіональних і когнітивних якостей, значущих для студентів і вчителів. Виокремлено основні завдання загальнокультурної підготовки: формування загальної культури майбутнього вчителя, виховання високих культурних потреб і інтересів, вдосконалення особистісної, комунікаційної культури, усвідомлення свого місця в діалозі культур, розвиток культурної і професійно-педагогічної самосвідомості. Відзначено дуалістичний характер культури як властивості, так і об'єктивного буття. Простежено форми об'єктивації культури: об'єктивація в нейродинамічних структурах мозку індивіда аксіологічних інтенцій, професійних умінь і навичок, духовної практики.

В социально-педагогическом и социально-историческом аспектах экспериментально исследовано формирование педагогической культуры учителя начальных классов как сфера человеческой практики, сложный динамический процесс постепенного формирования профессиональных знаний, профессиональных умений и профессионально значимых качеств личности. Выяснена иерархия моральных, профессиональных и когнитивных качеств, значимых для студентов и учителей. Выделены основные задачи общекультурной подготовки: формирование общей культуры будущего учителя, воспитание высоких культурных потребностей и интересов, совершенствование личностной, коммуникационной культуры, осознание своего места в диалоге культур, развитие культурного и профессионально-педагогического самосознания. Отмечен дуалистический характер культуры как качества действующего субъекта, так и объективного бытия. Прослежены формы объективации культуры: объективация в нейродинамических структурах мозга индивида аксиологических интенций, профессиональных умений и навыков, духовной практики.

The article analyzes the phenomenon of professional pedagogical culture of primary school teacher. Professional pedagogical culture is a complex dynamic process of gradual formation of professional knowledge, professional abilities and professionally essential qualities of a personality. Primary goals of general cultural training are as follows: formation of general culture of future teacher, education of high cultural requirements, improvement of personal and communication culture, comprehension of own place in the dialogue of cultures, and also development of cultural and professional pedagogical consciousness.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пальшкова І. О. 
Визначення критеріїв оцінювання рівнів сформованності професійно-педагогічної культури вчителя початкових класів / І. О. Пальшкова // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 30. - С. 11-18. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано психолого-педагогічну літературу з питань професійної та педагогічної культури. Визначено сутність і критерії професійно-педагогічної культури студентів. Обґрунтовано компоненти професійно-педагогічної культури вчителів початкових класів та їх показники. На підставі експериментальних досліджень з’ясовано, що педагогічна культура пов’язується не стільки з предметним змістом навчальних дисциплін, скільки з прийомами і методами позиційної взаємодії з дітьми, міжособової взаємодії у спілкуванні та співпраці.

Проанализирована психолого-педагогическая литература по вопросам профессиональной и педагогической культуры. Определены сущность и критерии профессионально-педагогической культуры студентов. Обоснованы компоненты профессионально-педагогической культуры учителей начальных классов и их показатели. На основании экспериментальных исследований выяснено, что педагогическая культура связана не столько с предметным содержанием учебных дисциплин, сколько с приемами и методами позиционного взаимодействия с детьми, межличностного взаимодействия в общении и сотрудничестве.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Пальшкова І. О. 
Професійно-педагогічна культура майбутнього вчителя початкової школи: практико-орієнтований підхід / І. О. Пальшкова // Пед. науки. - 2015. - Вип. 67. - С. 251-257. - Бібліогр.: 7 назв - укp.

Розглянуто проблему професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя початкової школи. Визначено особливості змісту та методів пізнання професійнно-педагогічної культури в контексті практико-орієнтованого підходу.

Рассмотрена проблема профессионально-педагогической культуры будущего учителя начальной школы. Определены особенности содержания и методов познания профессионально-педагогической культуры в контексте практико-ориентированного подхода.

The problem of professionally pedagogical culture future elementary school teacher is reviewed. Defined features of maintenance and methods of cognition of professional-pedagogical culture are certain in the context of practical-oriented to approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Пальшкова І. О. 
Формування професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя: компетентнісний підхід / І. О. Пальшкова // Педагогіка вищ. та серед. шк.. - 2012. - Вип. 36. - С. 3-10. - Бібліогр.: с. 10 (4 назв.) - укp.

Розкрито поняття компетентнісної освіти. Проаналізовано поняття "компетентність" і "компетенція". Схарактеризовано професійно-змістовий, технологічний і професійно-особистісний компоненти професійної компетентності педагога. Описано форми організації навчального процесу, які будуть сприяти підвищенню професійної компетентності майбутнього вчителя. Запропоновано педагогічні ситуації різного типу складності, що узгоджувалося з особливостями рівня сформованості педагогічної культури. Проаналізовано експериментальний матеріал, що довів залежність між упровадженням у навчальний процес індивідуальних, творчих задач і формуванням творчих здібностей майбутніх педагогів, розвитком педагогічної культури.

Раскрыто понятие компетентностного образования. Проанализированы понятия "компетентность" и "компетенция". Охарактеризован профессионально-содержательный, технологический и профессионально личностный компоненты профессиональной компетентности педагога. Описаны формы организации учебного процесса, которые будут способствовать повышению профессиональной компетентности будущего учителя. Предложены педагогические ситуации разного типа сложности, согласованные с особенностями уровня сформированности педагогической культуры. Проанализирован экспериментальный материал, доказавший зависимость между внедрением в учебный процесс индивидуальных, творческих задач и формированием творческих способностей будущих педагогов, развитием педагогической культуры.

Notion of competence-based education is clarified. Notions of “competence” and “competency” are analyzed. Professional-substantial, technological and professional-personal components of teacher’s professional competence are characterized. Forms of organization of educational process aiming to facilitate the improvement of future teacher’s professional competence are described. The paper suggests pedagogical situations of various difficulty levels, corresponding to specific features of the pedagogical culture development level.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського