Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Островерх Б$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
Категорія:    
1.

Островерх Б. М. 
Розвиток теорії і методів моделювання руслових процесів в Інституті гідромеханіки НАН України / Б. М. Островерх, В. В. Хомицький // Приклад. гідромеханіка. - 2007. - 9, № 2/3. - С. 139-149. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено досягнення у розвитку теорії та моделювання руслових процесів в ІГМ НАНУ протягом 1952 - 2007 рр. В Інституті сформульовано основні положення методики дослідження деформацій русел рівнинних річок з піщаним ложем, розроблено методику розрахунку повеневих і попускових течій і деформацій русел для передгірських і гірських річок. На підставі теоретичних досліджень набули подальшої розробки методики розрахунку та лабораторного моделювання деформацій піщаних русел річок і каналів, у тому числі біля річкових гідротехнічних споруд, де наноси транспортуються, головним чином, у завислому та тяглому стані. Роботи щодо вдосконалення теорії руслових процесів і методів числового та лабораторного моделювання виконуються в межах комплексної теми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж123 + Д225.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Хомицький В. В. 
Удосконалення захисної огороджувальної дамби морського підхідного каналу Дунай - Чорне море / В. В. Хомицький, Б. М. Островерх, В. А. Ткаченко, В. А. Воскобійник, Л. М. Терещенко // Екол. безпека та природокористування : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 35. - С. 57-77. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Одним з важливих завдань для України є відновлення судноплавства по гирлу Дунаю Бистре, використовуючи його як європейсько-азійську магістраль від Балтійського моря у Чорне море, а далі в країни Сходу. Відновлення глибоководного суднового ходу р. Дунай - Чорне море було розпочато близько десяти років тому і просувалося з великими труднощами і перервами. Було збудовано захисну огороджувальну дамбу морського підхідного каналу глибоководного суднового ходу Дунай - Чорне море в акваторії гирла Бистре Килійської дельти р. Дунай. В роботі представлено результати математичного та фізичного моделювання щодо удосконалення та реконструкції цієї огороджувальної дамби. Проведено числові розрахунки трансформації вітрових хвиль в акваторії поблизу дамби для найбільш небезпечних напрямків вітру за штормових умов. Для математичного моделювання використовувались максимальні значення вітру та висоти хвилі, які спостерігались за весь період досліджень в районі огороджувальної дамби. В межах рефракційної теорії виконано розрахунки трансформації хвиль для найбільш хвиленебезпечних напрямків розгону вітру, а саме, північно-східного, східного, південно-східного та південного напрямків вітру. Результати розрахунків показують, що будівництво захисної огороджувальної дамби на виході з гирла Бистре призводить до значного зменшення висот хвиль (майже вдвічі) та їх довжин більше, ніж у 1,5 раза, що забезпечить безпроблемний захід і вихід суден у гирло Бистре. Для оцінки характеристик штормових нагонів і вітрового хвилювання в досліджуваному районі задавався "гіпотетичний" шторм, коли над всім Чорним морем діє однорідний по простору і постійний за часом вітер, взятий за дослідний період. Моделювання вітрового хвилювання проводилися за допомогою 3-крокового методу вкладених сіток. Розрахунки виконувалися для дванадцяти варіантів напряму. Морфодинамічні розрахунки показали області циркуляційних придонних течій усередині захисної дамби та особливості деформації дна під дією хвильового руху та штормових нагонів. Експериментальні дослідження на фрагменті моделі дамби виявили області найбільших хвильових навантажень, особливості трансформації хвиль та поля тиску на гребені дамби. На базі теоретичних і експериментальних досліджень запропоновано нову ступеневу форму дамби, яка витримує штормові хвильові навантаження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н777.233

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73553 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського