Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (12)
Пошуковий запит: (<.>A=Нікітчина С$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Доброскок І. І. 
Інноваційні педагогічні технології: теорія та практика використання у вищій школі : монографія / І. І. Доброскок, В. П. Коцур, С. О. Нікітчина, О. І. Шапран, Л. М. Різник, Т. Л. Деркач; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г.Сковороди, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. - Переяслав-Хмельниц. : Вид-во С.В.Карпук, 2008. - 284 c. - укp.

Висвітлено проблеми використання інноваційних навчальних, виховних, управлінських і соціально-педагогічних технологій. Розглянуто технологію проведення комп'ютерного тестування як підсумкової форми контролю у вищій школі. Висвітлено можливості використання оздоровчих технологій у процесі підготовки педагогічних кадрів. Увагу приділено формуванню готовності майбутніх учителів до впровадження в практику роботи інноваційних технологій фізичного виховання, психологічним механізмам професійного самовдосконалення майбутнього вчителя, використанню соціально-педагогічних технологій у роботі соціального педагога. Запропоновано модель студентського самоврядування в педагогічному університеті.

Освещены проблемы использования инновационных учебных, воспитательных, управленческих и социально-педагогических технологий. Рассмотрена технология проведения компьютерного тестирования как итоговой формы контроля в высшей школе. Освещены возможности использования оздоровительных технологий в процессе подготовки педагогических кадров. Уделено внимание формированию готовности будущих учителей к внедрению в практику работы инновационных технологий физического воспитания, психологическим механизмам профессионального самоусовершенствования будущего учителя, применению социально-педагогических технологий в работе социального педагога. Предложена модель студенческого самоуправления в педагогическом университете.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА723924 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Нікітчина С. О. 
Освіта дорослих як соціально-економічна та педагогічна проблема / С. О. Нікітчина // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 3, ч. 1. - С. 40-51. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено базові аспекти розвитку освіти для дорослих та проаналізовано її значення в економічному та соціальному розвитку держави.

Исследованы базовые аспекты развития образования для взрослых и анализируется ее значение в экономическом и социальном развитии государства.

In this article is investigation of the basis aspect development education for adults and analyse this meaning in economical and social development state.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч444(4УКР) + Ч441.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Нікітчина С. О. 
Розвиток освіти дорослих: історико-педагогічний аспект / С. О. Нікітчина // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 4. - С. 248-257. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розкрито історико-педагогічний аспект становлення та розвитку концепції освіти дорослих на основі документальної бази ЮНЕСКО (фонди ООН НБУ ім. В.І. Вернадського). Рівень реалізації проблеми в Україні висвітлено в контексті інтеграції у світовий освітній простір.

Раскрыты историко-педагогический аспект становления и развития концепции образования взрослых на основе документальной базы ЮНЕСКО (фонды ООН НБУ им. В.И. Вернадского). Уровень реализации проблемы в Украине освещен в контексте интеграции в мировое образовательное пространство.

The article deals with the historical and pedagogical aspect of condition and development of educational conception of adults in base of docymentary basis UNECO (funds OON NBU name is vernadskiy). Level of realization the problem in Ukraine is educidated in context of integration in world educational spacionsness.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4/8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Нікітчина С. 
Актуальність педагогічної спадщини С.Я. Батишева / С. Нікітчина // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 1. - С. 231-238. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано педагогічну спадщину С.Я. Батишева, розкрито її значення для професійно-технічної освіти за умов переходу держави від індустріального виробництва до науково-інформаційних технологій, передумовою появи та впровадження яких є високий рівень розвитку особистості. Розглянуто принципи запропонованої С.Я. Батишевим концепції професійної орієнтації молоді, охарактеризовано її складові: професійну освіту, професійну консультацію та професійний відбір. Зроблено висновок, що реалізація структурної перебудови промисловості та розвиток інноваційної моделі економічного зростання потребують висококваліфікованих виконавців робіт.

Проанализировано педагогическое наследие С.Я. Батышева, раскрыто его значение для профессионально-технического образования в условиях перехода государства от индустриального производства к научно-информационным технологиям, предпосылкой формирования и внедрения которых является высокий уровень развития личности. Рассмотрены основные принципы предложенной С.Я. Батышевым концепции профессиональной ориентации молодежи, охарактеризованы ее составляющие: профессиональное образования, профессиональная консультация и профессиональный выбор. Сделан вывод, что для реализации структурной перестройки промышленности и развития инновационной модели экономического роста необходимы высококвалифицированные исполнители работ.

In this article the actuality of the S.Y. Batychev's pedagogical inheritance in the XXIst century is considered. It is the time when the transition of the most developed states from individual production to scientific-informational technologies is realized. The latter is the prime evidence of the high level of a personality's development and nation's intellectuality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4РОС)6д + Ч463(4РОС)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Нікітчина С. 
Народні традиції у професійному вихованні учнівської молоді / С. Нікітчина // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 27-29. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розкрито традиції народної педагогіки та найважливіші чинники системи трудового виховання українського народу. Наголошено на вагомому значенні традицій, звичаїв і обрядів українців у вихованні учнівської молоді. Висвітлено основні засоби та методи трудового виховання підростаючого покоління, що визначаються особливостями економіко-господарської зайнятості населення України. Зроблено висновок, що народні трудові традиції формуються всім укладом суспільного життя та суспільними відносинами, збагачуються у ході виховання наступних поколінь, їх підготовки до активної трудової громадської діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Андреєва Т. Т. 
Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія і практика в умовах вищого навчального закладу : навч. посіб. для студентів ВНЗ / Т. Т. Андреєва, Г. В. Бєлєнька, Л. В. Білоусько, В. У. Кузьменко, С. О. Нікітчина; ред.: С. О. Нікітчина; НАПН України, ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Київ : Слово, 2014. - 365 c. - укp.

Розглянуто концептуальні підходи до організації, функціонування та подальшого розвитку дошкільної освіти в Україні. Розкрито можливості формування базової компетентності вихователів у процесі університетської освіти. Висвітлено теоретико-методологічні засади проблеми розвитку обдарованості на етапі дошкільного дитинства. Викладено педагогічні основи формування здорового способу життя середу студентської молоді. Обгрунтовано доцільність використання матеріалізованих засобів наочності у навчанні елементів математики старших дошкільників. Показано необхідність духовно-морального виховання підростаючого покоління на християнських цінностях, виховання етичного ставлення до природи дітей дошкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА779647 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Нікітчина С. 
Формування критичного мислення в майбутніх учителів початкових класів – інтелектуальні ресурси особистості / С. Нікітчина // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 133-137. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Зазначено, що критичне мислення як інтелектуальні ресурси особистості – питання цікаве і повністю не вивчене. Недостатньо досліджена і викликає багато протиріч проблема формування критичного мислення як інтелектуальних ресурсів особистості в учнів початкових класів. Висвітлено окремі аспекти цієї проблеми, виділено ознаки критичного мислення в підготовці майбутніх учителів початкових класів як інтелектуальних ресурсів особистості, визначено шляхи формування критичного мислення у майбутніх фахівців на основі принципів і методів педагогіки та психології.

Отмечено, что критическое мышление как интеллектуальные ресурсы личности – проблема интересная и полностью не изучена. Недостаточно исследована и вызывает много противоречий проблема формирования критического мышления как интеллектуальных ресурсов личности у учащихся начальных классов. Освещены некоторые аспекты этой проблемы, раскрыты особенности критического мышления в подготовке будущих учителей начальных классов как интеллектуальных ресурсов личности, определены пути формирования критического мышления у будущих специалистов на основе принципов и методов педагогики и психологии.

The formation of the critical mentality of the future teachers in the primary classes is the intellectual resources of the personality. The question of the critical mentality as intellectual resources is interesting and uninvestigated. The problem of formation the critical mentality as intellectual resources of the primary school pupils’ personality is especially uninvestigated and causes many inconsistences. The out some sides of this problem, distinguishes the features of the critical mentality of the pupils in primary school as the personality’s intellectual resources are examined. The ways of formation of critical mentality in the future teachers to the principles and methods of pedagogy and psychology are indicated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Нікітчина С. 
Педагогічна просвіта батьків до виховання дітей в українській народній педагогіці / С. Нікітчина // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-тер. зб. - 2008. - Вип. 14. - С. 184-187. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Показано важливу роль української народної педагогіки, національних традицій українського народу у підготовці батьків до виховання дітей, розкрито необхідність гармонійного поєднання цінностей наших попередників і сучасних досягнень у вітчизняній освіті.

Показана важная роль украинской народной педагогики, национальных традиций украинского народа в подготовке родителей к воспитанию детей, раскрыта необходимость гармоничного соединения ценностей наших предшественников и современных достижений в отечественной педагогике.

In this article is shown an important role of the Ukrainian national pedagogy national pedagogy, national traditions of Ukrainian people in preparation the parents to training children, is opened a necessity of harmonius combination of our precurcors values and modern achievements in home education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Нікітчина С. 
Теоретичні аспекти розробки сучасної концепції підготовки менеджерів освіти у вищій школі / С. Нікітчина // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2010. - Вип. 19. - С. 144-151. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто шляхи підвищення ефективності підготовки менеджерів освіти у ВНЗ, основні структурні елементи цього процесу та визначено роль і місце оцінки ефективності підготовки менеджерів освіти у вищій школі. Теоретично обгрунтовано та показано особливості сучасної концепції підготовки управлінських кадрів. Розроблено психограму менеджера в освіті. Проаналізовано досвід зарубіжних країн. Виділено основні тенденції в менеджменті американських, японських і західноєвропейських фірм.

Рассмотрены пути повышения эффективности подготовки менеджеров образования в ВУЗ, основные структурные элементы этого процесса, определены роль и место оценки эффективности подготовки менеджеров образования в высшей школе. Теоретически обоснованы и показаны особенности современной концепции подготовки управленческих кадров. Разработана психограмма менеджера в образовании. Проанализирован опыт зарубежных стран. Выделены основные тенденции в менеджменте американских, японских и западноевропейских фирм.

Ways of raising the effectiveness of preparation the managers of education in higher school, main structural elements of such a process are regarded and is determined the role and place of the evaluation of effectiveness in preparing the managers of education in higher school. Theoretically substantiated and showing the features of modern concepts of management preparation. The manager's psychogram of education is developed. The experience of foreign countries is analyzed. The main trends in the management of American, Japanese and Western firms are highlighted.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Нікітчина С. 
Формування соціального, фізичного і духовного здоров’я української молоді засобами етновиховання і громадської соціалізації / С. Нікітчина // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 147-150. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито питання формування соціального, фізичного та духовного здоров'я української молоді засобами етновиховання і громадської соціалізації. Подано стислий зміст дитячої діяльності й поведінки у відповідності до основних календарних свят та обрядів, під час яких у молоді формувалося повноцінне соціальне і фізичне здоров'я. Проаналізовано традиції формування здорового способу життя запорізьких козаків та особливості їх фізичного й духовного виховання.

Раскрыта проблема формирования социального, физического и духовного здоровья украинской молодежи способами этновоспитания и общественной социализации. Дано краткое содержание детской деятельности и поведения в соответствии с основными календарными праздниками и обрядами, во время которых у молодежи формировалось полноценное социальное и физическое здоровье. Проанализированы традиции формирования здорового образа жизни запорожских казаков и особенности их физического и духовного развития.

The features of forming social, physical and spiritual health of the Ukrainian young peophe open up. A leading role is taken folk pedagogical facilities and forms of education and public socialization. Tradition of healthy way of life Zaporozhian cossacks are analyzed. The features of physical and pshychological education and culture of health of glorius descendants of the Ukrainian people are revealed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313.1

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Нікітчина С. 
Педагогічні умови формування в старших дошкільників художньої творчості засобами пейзажного жанру живопису / С. Нікітчина, Л. Білоусько, Н. Мусаєва // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 151-156. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз психолого-педагогічних досліджень з означеної проблеми. Розроблено адекватну концепцію, програму та педагогічну технологію і здійснено експериментальну апробацію, вивчено особливості стимулювання художньої творчості старших дошкільників в образотворчій діяльності. Окреслено основні педагогічні умови формування художньої творчості в дітей засобами мистецтва живопису (пейзажу).

Осуществлен анализ психолого-педагогических исследований по данной проблеме. Разработана концепция, программа и педагогическая технология и осуществлена экспериментальная апробация, изучены особенности стимулирования художественного творчества старших дошкольников в изобразительной деятельности. Выделены основные педагогические условия формирования художественного творчества у детей средствами искусства живописи (пейзажа).

The theoretical analysis psychological and pedagogical investigation in theme is implemented. Basic pedagogical ways a formation of the art work of the pre-school children of the means a painting (landscape) is lined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.22 + Ч411.355.82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Нікітчина С. 
Соціально-педагогічні особливості управління професійно-технічним навчальним закладом у сучасних ринкових умовах / С. Нікітчина // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 24. - С. 227-233. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто чинники розвитку професійно-технічної освіти та професійної підготовки кадрів. Розкрито особливості управління професійно-технічним училищем за ринкових умов, відображено педагогічну майстерність керівника професійно-технічного училища, спрямовану на підвищення авторитету системи професійно-технічної освіти, репутації викладача, майстра виробничого навчання, учнів, кожного члена колективу.

Рассмотрены факторы развития профессионально-технического образования и профессиональной подготовки кадров. Раскрыты особенности управления профессионально-техническим училищем в рыночных условиях, отображено педагогическое мастерство руководителя профессионально-технического училища, направленное на повышение авторитета системы профессионально-технического образования, имиджа преподавателя, мастера производственного обучения, учащихся, каждого члена коллектива.

In this article is showing a management of the vocation training college in the market condition, is showing a pedagogical skill of the head directed of the vocation training college, on increase of authority of system of vocation training, reputationof teachers, masters of cach member of collective in the market conditions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Нікітчина С. 
Розвиток мовлення дітей переддошкільного віку: фізіологічний і психолінгвістичний аспекти / С. Нікітчина // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - 2013. - Вип. 28. - С. 345-348. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Актуалізовано психолінгвістичний підхід до розвитку мовлення дітей, оскільки психолінгвістика, окрім іншого, описує, яким чином мовлення дитини дозволяє їй оволодіти мовною й немовною «картиною світу». Розглянуто фізіологічні аспекти, що впливають на розвиток мовленнєвої діяльності дітей переддошкільного віку, теоретично обґрунтовано необхідність врахування рівня розвитку сенсорної системи в процесі формування мовленнєвої діяльності.

Актуализирован психолингвистический подход к развитию речи детей, поскольку психолингвистика, помимо прочего, описывает, каким образом речь ребенка позволяет ему овладеть языковой и неязыковой «картиной мира». Рассмотрены физиологические аспекты, которые влияют на развитие речевой деятельности детей преддошкольного возраста, теоретически обоснована необходимость учета уровня развития сенсорной системы в процессе формирования речевой деятельности.

Physiology aspects which influence on development of vocal activities of children of preschool age are examined. The necessity of account of level of development of the sensory system in the process of forming of vocal activity is grounded in theory.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382 + Ш100.52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Нікітчина С. О. 
Традиції ідентичності у педагогічній освіті / С. О. Нікітчина // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 6. - С. 270-277. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто питання ідентичності в педагогічній освіті, яка грунтується на культурно-історичних цінностях українського народу. Показано, що освіта в Україні розвивається на основі педагогічної спадщини Київської Русі, епохи українського козацтва, світоглядної парадигми видатних українських мислителів.

Рассмотрены вопросы идентичности в педагогическом образовании, которое основывается на культурно-исторических ценностях украинского народа. Показано, что образование в Украине развивается на основе педагогического наследия Киевской Руси, эпохи украинского казачества, мировоззренческой парадигмы выдающихся украинских мыслителей.

This article considers a questions about indetity in the pedagogical education based on the culture and historical values of the Ukrainian people. In this article the author demonstrates, that the education in Ukraine develops on foundation of the pedagogical inheritance of Kyiv Rus, Ukrainian kozaks, and philosophical conception of other well-known Ukrainia thinkers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в06 + Ч489.511

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Нікітчина С. 
Духовні аспекти здоров’я в поглядах Я. А. Коменського і Г. С. Сковороди / С. Нікітчина // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 27. - С. 422-426. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто образ Ісуса Христа як ідеалу моральної досконалості людини в поглядах Я. Коменського та Г. Сковороди. Досліджено особливості постаті Сина Божого у творах педагогів, значення та вплив на їх творчість. З’ясовано спільне в поглядах обох філософів на образ Ісуса Христа.

Рассмотрен образ Иисуса Христа как идеала нравственного совершенства человека во взглядах Я. Коменского и Г. Сковороды. Исследованы особенности фигуры Сына Божия в произведениях педагогов, значение и влияние на их творчество. Выяснено общее во взглядах обоих философов на образ Иисуса Христа.

The article deals with the image of Jesus Christ as the ideal of moral perfection of man in the views of Ja. A. Komenskyi and H. S. Skovoroda. The features of the figure of the Son of God in the work of teachers, the importance and impact in their work. It turns out the total in the views of both philosophers on the image of Jesus Christ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.350.4 + Э37-228.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Нікітчина С. О. 
Інтелектуальна власність : навч. посіб. / С. О. Нікітчина; ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Переяслав-Хмельницький : Переяслав-Хмельниц. ун-т, 2014. - 226 c. - Бібліогр.: с. 176-183 - укp.

Розглянуто поняття інтелектуальної власності та його співвідношення з рядом суміжних категорій, значення інтелектуальної власності для суспільства, історичні аспекти формування її правової охорони. Акцентовано увагу на базових принципах, суб'єктах та об'єктах, законодавчому й інституційному забезпеченні функціонування системи охорони прав інтелектуальної власності в Україні. Розлянуто порядок та особливості правової охорони різних категорій об'єктів прав інтелектуальної власності. Особливу увагу приділено механізмам комерціалізації та захисту прав інтелектуальної власності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)3 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА796050 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського