Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (7)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Міляєва В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія:    
1.

Міляєва В.  
Взаємодія сім'ї і школи як психолого-педагогічна проблема / В. Міляєва // Соц. психологія. - 2006. - № 6. - С. 141-146. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано дослідження проблеми взаємодії сім'ї і школи у вітчизняній науці. Розглянуто перспективи та можливі шляхи вирішення цієї актуальної проблеми.


Ключ. слова: школа, сім'я
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.91 + Ю983.21-213.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Міляєва В. Р. 
Підходи до визначення поняття професійної компетентності у сучасній психологічній теорії / В. Р. Міляєва // Наука і освіта. - 2010. - № 9. - С. 101-104. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано різні наукові підходи до визначення психологічного змісту поняття професійної компетентності. Описано приклади аналізу даного поняття як психологічного феномену. Висвітлено соціальні, мотиваційні, функціональні компетентності, модель компетентності за Дж. Равеном. Серед найбільш значимих для виконання професійної діяльності компетностей виділено когнітивні (готовність використовувати нові ідеї та інновації для досягнення цілей, аналіз середовища з метою виявлення нових можливостей, звичка до абстрагування, оригінальність мислення, готовність вирішувати складні проблеми, спроможність навчатися самостійно), афективні (довіра, терпимість до різних стилів життя, адаптивність, широта перспективи тощо), вольові (упевненість у собі, самоконтроль, наполегливість, відповідальність, здатність спонукати інших до співпраці тощо). Запропоновано продовжити аналіз зазначеної проблеми в напрямі пошуку психологічних механізмів оптимізації професійної компетентності.

Проанализированы различные научные подходы к определению психологического содержания понятия профессиональной компетентности. Освещены социальные, мотивационные, функциональные компетентности, модель компетентности по Дж. Равену. Среди наиболее значимых для выполнения профессиональной деятельности компетностей выделены когнитивные (готовность использовать новые идеи и инновации для достижения целей, анализ среды с целью выявления новых возможностей, привычка к абстрагированию, оригинальность мышления, готовность решать сложные проблемы, способность учиться самостоятельно), аффективные (доверие, терпимость к различным стилям жизни, адаптивность, широта перспективы т.п.), волевые (уверенность в себе, самоконтроль, настойчивость, ответственность, способность побудить других т.п.). Предложено продолжить анализ указанной проблемы в направлении поиска психологических механизмов оптимизации профессиональной компетентности.

The article shows different scientific approaches to ascertaining psychological contents of the notion Уprofessional competenceФ. Traditionally the phenomenon of professional competence has been considered and investigated in the sphere of management,administration and other sciences. But in terms of urgent social need of increasing effectiveness of using human resources, psychology aims at searching and profound amazing of the main mechanisms and methods of influence on development of professional competence. The article reviews some published works, demonstrates examples and suggests original conclusions on the issues.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Міляєва В. Р. 
Розвиток потенціалу особистості в умовах сучасного освітнього середовища / В. Р. Міляєва, Н. К. Лебідь, Ю. В. Бреус // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2013. - 18, вип. 23. - С. 53-60. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз проблеми розвитку потенціалу особистості за умов сучасного освітнього середовища. Визначено пріоритетні напрями психолого-педагогічного забезпечення розвитку потенціалу особистості на різних рівнях освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Міляєва В. Р. 
Психологічні основи розвитку фахової компетентності державних службовців у системі підвищення кваліфікації : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / В. Р. Міляєва; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2012. - 43 с. - укp.

Проаналізовано проблему розвитку фахової компетентності державних службовців у системі підвищення кваліфікації. Узагальнено сучасні підходи до визначення поняття професійної компетентності у психологічній науці. Обгрунтовано провідну роль мотивації професійного вдосконалення та фахового досвіду в процесі формування фахової компетентності державних службовців. Здійснено теоретичне обгрунтування психологічних складових фахової компетентності державних службовців, розроблено її змістово-професійну модель. Виявлено закономірності та механізми розвитку фахової компетентності працівників державної служби у системі підготовки та підвищення кваліфікації. Визначено форми, принципи, функції та психолого-педагогічний зміст підготовки й підвищення кваліфікації, а також розроблено структурно-функціональну модель психологічного забезпечення системи підвищення кваліфікації. Впроваджено рекомендації з удосконалення системи підвищення кваліфікації державних службовців.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19:Х + Х819(4УКР)012 р7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА393741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Міляєва В. Р. 
Психологічні законо мірності та механізми розвитку професійної компетентності державних службовців у системі підвищення кваліфікації / В. Р. Міляєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2014. - № 21. - С. 107-112. - Бібліогр.: 5 назв - укp.

Актуалізовано проблему розвитку професійної компетентності державних службовців у системі підвищення кваліфікації. Обгрунтовано основні методологічні підходи до аналізу досліджуваної проблеми та визначено базові поняття. Подано результати теоретичного пошуку й їх експериментальне підтвердження, з'ясовано специфіку діагностики психологічних закономірностей та механізмів розвитку професійної компетентності державних службовців.

Представлен авторский поход к разрешению проблемы развития профессиональной компетентности государственных служащих в системе повышения квалификации. Описаны и обоснованы методологические подходы к анализу проблемы, определены базовые понятия. Презентованы результаты теоретического поиска авторов и их экспериментальное подтверждение путем диагностики психологических закономерностей и механизмов развития профессиональной компетентности государственных служащих.

The article deals with the problem of the development of civil servants’ professional competence in professional training system. The author describes the main methodological approaches to the analysis of this problem and outlines the basic concepts. The results of theoretical researches and experimental confirmation of them are given, the specificity concerning the diagnosis of psychological peculiarities and mechanisms in the development of civil servants’ professional competence is determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Х819(4УКР)012 р7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Міляєва В. Р. 
Компетентнісно-зорієнтований підхід у вищій освіті як основа розвитку / В. Р. Міляєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2016. - № 24. - С. 103-109. - Бібліогр.: с. 109 (20 назв) - укp.

Розглянуто роль компетентнісно-зорієнтованого підходу у розвитку професійної компетентності студентів ВНЗ. Визначено його місце у вітчизняній та европейській концепціях професійної освіти. Висвітлено розбіжності між існуючими та необхідними моделями становлення професійної компетентності студентів. Вказано внутрішні детермінанти професійного становлення та складові потенціалу, які визначають професійне зростання індивіда. Встановлено відповідність між основними детермінантами професійного становлення та критеріями особистісної зрілості людини. Проведено дослідження рівня сформованості професійних планів студентів залежно від ступеня їх залучення у професійну діяльність. Встановлено, що професійна діяльність під час навчання формує у студентів реалістичні професійні плани та розвиває здатність до рефлексії здібностей, які регулюють навчальну діяльність. Підкреслено роль ВНЗ у формуванні професійної компетентності.

Рассмотрена роль компетентостно-ориентированного подхода в развитии профессиональной компетентности студентов ВУЗ. Определено его место в отечественной и европейской концепциях профессионального образования. Найдены расхождения между существующими и необходимыми моделями становления профессиональной компетентности студентов. Указаны внутренние детерминанты профессионального становления и составляющие потенциала, определяющие профессиональный рост. Установлено соответствие между основными детерминантами профессионального становления и критериями личностной зрелости. Проведено исследование уровня сформированности профессиональных планов студентов в зависимости от степени их вовлечения в профессиональную деятельность. Установлено, что профессиональная деятельность во время учебы формирует у студентов реалистичные профессиональные планы и развивает способность к рефлексии способностей, регулирующих учебную деятельность. Подчеркнута роль ВУЗ в формировании профессиональной компетентности.

The article discusses the role of competence-oriented approach in the development of professional competence of university students. It outlines the place of competence-oriented approach in Ukrainian and European concepts of education, and shows the diff erences between current and required models of professional competence development. The article defi nes internal determinants of professional development and components of professional growth. It also demonstrates the correspondence between the main determinants of professional development and criteria of personal maturity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського