Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (8)
Пошуковий запит: (<.>A=Метешкін К$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Метешкін К. О. 
Інтелектуальні інформаційні технології у процесі підготовки спеціалістів [Електронний ресурс] / К. О. Метешкін, В. Є. Козлов, І. О. Юзьков // Вісн. Міжнар. Слов'ян. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2006. - 9, № 1. - С. 22-26. - Бібліогр.: 2 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто місце, роль та перспективи використання інтелектуальних інформаційних технологій у системі вищої освіти.

Рассмотрены место, роль и перспективы использования интеллектуальных инфoрмационных технологий в системе высшего образования.

The place, role and prospects of use of intellectual information technologies in system of higher education are considered.


Ключ. слова: навчання, інформаційні технології, система вищої освіти, моделі.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16622/тех Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Метешкін К. О. 
Кваліметричний підхід до оцінювання знань, умінь та навичок тих, хто навчається [Електронний ресурс] / К. О. Метешкін, Ю. П. Белокурський // Вісн. Міжнар. Слов'ян. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2008. - 11, № 1. - С. 51-54. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2008/

Розглянуто шляхи подолання суб'єктивізму під час оцінювання знань, умінь та навичок тих, хто навчається, за умов Болонського процесу. Запропоновано використовувати усереднені оцінки. Це дозволяє застосовувати відомі методи математичної статистики для оцінювання якості освітянських послуг.

Рассмотрены пути преодоления субъективизма для оценки знаний, умений и навыков обучаемых в условиях Болонского процесса. Предложено использовать усредненные оценки. Это позволяет применять известные методы математической статистики для оценки качества образовательных услуг.

Ways of overcoming of subjectivity are considered at an estimation of knowledge, skills of students in conditions bolognas of process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16622/тех. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Раковський Х. А. 
Підхід до автоматизації процесів управління підготовкою військ Повітряних Сил / Х. А. Раковський, К. О. Метешкін, М. А. Павленко // Системи оброб. інформації. - 2008. - Вип. 6. - С. 98-102. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Управління бойовою підготовкою військ - складний і багатогранний процес, що включає в область своїх інтересів велику кількість різноманітних факторів. З метою створення інтелектуальних систем управління бойовою підготовкою запропоновано, на підставі формальної мови категорій, один з можливих способів формалізації процесів управління бойовою підготовкою. Використання такого підходу дозволить застосовувати у ході планування бойової підготовки не тільки вимоги керівних документів, але й досвід, знання особливості підготовки фахівців різного профілю. Розглянуто особливості формалізації процесів управління підготовкою військ виходячи з багаторівневої системи управління даним процесом. Використання мови категорій дозволяє створити гнучкий, і досить універсальний, інструмент формалізації процесів управління бойовою підготовкою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц65,8(4УКР)-331.020 + Ц823

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70474 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Метешкін К. О. 
Методологічні основи автоматизованого навчання фахівців з використанням інтелектуальних інформаційних технологій : Автореф. дис... д-ра техн. наук / К. О. Метешкін; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". - Х., 2006. - 33 c. - укp.

На підставі аналізу та наукового узагальнення фактів і явищ, пов'язаних з впровадженням у процеси навчання методів автоматизації, виявлено тенденції та закономірності їх розвитку щодо підготовки фахівців. Розроблено концептуальні та принципові положення використання інтелектуальних інформаційних технологій навчання. Уперше формально описано процес одержання знань студентами на засадах комплексного застосування логічних і евристичних моделей, що відрізняються від існуючих, використанням інтелектуальних інформаційних технологій. Розроблено системну трирівневу модель знань процесу навчання, у якій використовується комбіноване уявлення у вигляді семантичної моделі верхнього рівня, що забезпечує інтелектуальну підтримку самонавчання студентів за рахунок використання знань викладачів у комп'ютерній формі. Удосконалено структурно-логічні моделі процесу навчання за рахунок використання формального представлення професійних знань викладачів, що дозволяє раціонально інтегрувати елементи традиційних освітніх методик до інноваційної освітньої технології, що забезпечує індивідуальну комп'ютерну віртуальну взаємодію студента та викладача. Розвинуто методи лінгвістичного забезпечення інформаційних систем автоматизованого навчання на підставі створення знання-орієнтованих моделей, що забезпечують побудову об'єктивно-орієнтованих словниково-довідкових засобів для лінгвосемантичної підтримки освітніх процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826 + Ч481.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА344231 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Метешкін К. О. 
Математична обробка геодезичних вимірів : навч. посіб. для студ. ВНЗ / К. О. Метешкін, Д. В. Шаульський; Харк. нац. акад. міс. госп-ва. - Х. : ХНАМГ, 2012. - 176 c. - укp.

Розглянуто основні питання застосування теорії похибок і способу найменших квадратів для обробки та порівняння результатів геодезичних вимірів. Надано основні відомості з метрології, а також класифікацію вимірювань і похибок вимірів. Наведено моделі розподілу випадкових і систематичних похибок вимірів, кількісні критерії оцінювання точності ряду рівноточних вимірів однієї величини. Розглянуто основну теорему теорії похибок та її застосування для розрахунку гранично допустимої кутової нев'язки теодолітного або нівелірного ходу. Наведено послідовність математичної обробки ряду рівноточних вимірів однієї та тієї ж величини. Увагу приділено нерівноточним і подвійним вимірам. Описано кількісні характеристики лінійної стохастичної залежності, приклади залежних випадкових похибок в геодезії. Розкрито сутність задачі порівняння результатів вимірів у геодезії. Викладено знання щодо параметричного та корелатного способів порівняння геодезичних побудов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д104.4 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761746 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Метешкін К. О. 
Методологічний парадокс педагогічної практики й мовознавства / К. О. Метешкін, В. М. Русскін // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2008. - № 21. - С. 25-32. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано взаємозв'язок методологічних основ педагогіки й мовознавства. Виявлено причини недостатнього проникнення методологічних основ мовознавства в методологію й практику педагогіки - наук, які рівною мірою повинні забезпечувати ефективність практичного навчання сучасної людини. На думку авторів, лінгвістичний підхід до вирішення проблем стандартизації освітніх процесів дозволить забезпечити розробку нових інноваційних освітніх технологій, що виведуть на більш якісний рівень розвитку педагогічну науку.

Проанализирована взаимосвязь методологических основ педагогики и языкознания. Выявлены причины слабого проникновения методологических основ языкознания в методологию и практику педагогики - наук, которые в равной степени должны обеспечивать эффективность практического обучения современного человека. По мнению авторов, лингвистический подход к решению проблем стандартизации образовательных процессов позволит обеспечить разработку новых инновационных образовательных технологий, которые выведут на более качественный уровень развития педагогическую науку.

The interrelation of methodological bases of pedagogics and linguistics is analyzed. The reasons of weak penetration of methodological bases of linguistics in methodology and practice of pedagogics Ц the sciences which should equally provide the efficiency of practical training of the modern person are revealed. In opinion of authors, the linguistic approach to the decision of problems of standardization of educational processes will allow to provide the development of new innovative educational technologies which will promote the pedagogical science to a more qualitative level.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1 в2:Ч30 + Ч30 в04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Шинкарук В. 
Системний підхід до дослідження інтеграційних процесів у вищій освіті України / В. Шинкарук, Х. Раковський, К. Метешкін // Вища шк.. - 2008. - № 9. - С. 12-28. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Визначено фактори, які ускладнюють дослідження проблем сучасної вищої освіти. Здійснено спробу системно представити інтеграційні процеси, які відбуваються у вищій освіті. Розкрито методи дослідження та зміст опорної дефініції "інтеграція". Розроблено модель знань про систему вищої освіти. На основі системного підходу виділено три напрями дослідження інтеграційних процесів, що протікають у вищій школі. Представлено результати дослідження за кожним напрямком. Акцентовано увагу на інтеграційних процесах у процесі формування методологічної парадигми побудови і функціонування вищої освіти за умов глобалізації та інформатизації суспільства; інтеграції елементів системи вищої освіти. Детально охарактеризовано шість рівнів інтеграції, зокрема, мовний рівень інтеграції у ВНЗ, інтеграцію на рівні навчального матеріалу однієї предметної галузі (навчальної дисципліни), інтеграції знань на рівні окремих ВНЗ. Викладено основні ідеї мультиплексної освітньої технології, реалізація якої сприятиме більш тісній та цілеспрямованій інтеграції між ВНЗ. Виявлено особливості інтеграції освітніх та інформаційних технологій.

Определены факторы, усложняющие исследование проблем современного высшего образования. Осуществлена попытка системно представить интеграционные процессы, происходящие в высшем образовании. Раскрыты методы исследования и содержание опорной дефиниции "интеграция". Разработана модель знаний про систему высшего образования. На основе системного подхода выделены три направления исследования интеграционных процессов, протекающих в высшей школе. Представлены результаты исследования по каждому направлению. Акцентировано внимание на интеграционных процессах при формировании методологической парадигмы построения и функционирования высшего образования в условиях глобализации и информатизации общества; интеграции элементов системы высшего образования. Детально охарактеризованы шесть уровней интеграции в том числе, языковый уровень интеграции в ВУЗ, интеграция на уровне учебного материала одной предметной отрасли (учебной дисциплины), интеграция знаний на уровне отдельных ВУЗ. Изложены основные идеи мультиплексной образовательной технологии, реализация которой приведет к более тесной и целенаправленной интеграции между ВУЗ. Выявлены особенности интеграции образовательных и информационных технологий.

The integration processes and phenomena at higher school have investigated on the basis of system approach. The peculiarities of the integration of teaching matter on interdiscipline level, as well as specific featurs of integrated teaching have been revealed. The conceptual tenets of a new multiplex educational technology have been furnished.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Раковський Х. В. 
Стратегії управління вищими навчальними закладами на основі методів геоінформатики / Х. В. Раковський, К. О. Метешкін // Держава та регіони. Сер. Економіка та підприємництво. - 2010. - Вип. 2. - С. 167-172. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано процеси, що відбуваються у вищому навчальному закладі з погляду реалізації різних стратегій управління всіма видами забезпечення навчального процесу. Зроблено висновки про можливості використання методів геоінформатики для розробки геоінформаційних систем збору, збереження й обробки даних про результати реалізації окремих стратегій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.41 в7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244/екон. та підпр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Метешкін К. О. 
Моделювання процесів освіти і навчання у вищих навчальних закладах з використанням IT-технологій / К. О. Метешкін, О. Є. Поморцева // Системи оброб. інформації. - 2014. - Вип. 5. - С. 183-189. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Актуальність матеріалу, наведеного у статті, обумовлена проблемами, що склалися у вищих навчальних закладах нашої країни. Річ у тім, що сучасна навчальна й наукова література з педагогіки недостатньо висвітлює питання, пов'язані із впливом інформаційно-комунікаційних чинників на процеси навчання, освіти й виховання. Наведені дослідження можливості реалізації системної моделі у вигляді бази навчальних знань показали доцільність використання існуючих інформаційних систем і ресурсів, таких як Moodle (який використовується багатьма вишами) з метою зберігання навчальних програм, навчально-методичних матеріалів, змісту дисциплін для дистанційного навчання, а також системи підтримки освітніх процесів у вигляді сайту кафедри. Наведений матеріал базується на реально діючій системі підтримки освітніх процесів, яка постійно використовується в рамках однієї окремої кафедри. Грамотне використання всіх ресурсів цієї системи дозволило підвищити ефективність як якісного, так і кількісного оцінювання окремих сторін професійної діяльності науково-педагогічних працівників вишів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70474 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Метешкін К. О. 
Досвід використання web-технологій у інтерактивній рекламі освітніх послуг [Електронний ресурс] / К. О. Метешкін, О. Є. Поморцева // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 4. - С. 110-120. - Бібліогр.: 5 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/880/656

Актуальність дослідження обумовлена проблемами, що склалися під час проведення вступної кампанії до ВНЗ. Більшість навчальних закладів використовують досвід реклами товарів загального споживання, не враховуючи те, що надається специфічна послуга: одному студенту, якого обслуговує великий колектив високоінтелектуальних науково-педагогічних працівників, а також допоміжний персонал ВНЗ. Тому рекламна діяльність профілюючої кафедри за умов ринкової економіки повинна бути на одному щаблі з навчальною, методичною, науковою та виховною діяльністю. Наведений матеріал базується на реально діючій системі підтримки освітніх процесів у вигляді сайту кафедри. Грамотне використання одного з ресурсів цієї системи дозволило підвищити ефективність набору студентів за рахунок інтерактивного характеру реклами.

Актуальность исследования обусловлена проблемами, сложившимися при проведении вступительной кампании в ВУЗ. Большинство учебных заведений используют опыт рекламы товаров общего потребления, не принимая во внимание то, что предоставляется специфическая услуга. Надо учитывать, что услугу одному студенту предоставляет большой коллектив высокоинтеллектуальных научно-педагогических работников, а также вспомогательного персонала ВУЗ. Поэтому рекламная деятельность профилирующей кафедры в условиях рыночной экономики должна быть в одном ряду с учебной, методической, научной и воспитательной деятельностью. Изложенный материал базируется на реально действующей системе поддержки образовательных процессов в виде сайта кафедры. Грамотное использование одного из ресурсов этой системы позволило увеличить эффективность набора студентов за счет интерактивного характера рекламы.

The urgency of the material given in the article is caused by the problems which are usual for the entering a university campaign. The majority of educational institutions use experience of advertising activity of the goods of general consumption not considering that the specific service is given. It is necessary to take into account that the service to one student is given by the large collective of the scientific-pedagogical workers, and also auxiliary personnel of high school. Therefore advertising activity of the major faculty in conditions of market economy should be in one line with educational, methodical and scientific activity. The stated material is based on the real working system supporting the educational processes such as a site of thefaculty. Competent use of one of resources of this system has allowed to increase the efficiency of enrolling students at the university by means of interactive character of advertising.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:З97

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Технології оцінки та моніторингу використання нерухомості міських агломерацій : монографія / К. А. Мамонов, Є. І. Кучеренко, К. О. Метешкін, І. С. Глушенкова, В. О. Пеньков; ред.: К. А. Мамонов; Харків. нац. ун-т міського госп-ва ім. О.М. Бекетова. - Харків : Панов А. М., 2016. - 251 c. - Бібліогр.: 172 назв. - укp.

Охарактеризовано концептуальні положення щодо застосування сучасних інструментів просторового аналізу, оціночних процедур, щодо використання нерухомості міських агломерацій. Визначено організаційні напрями та особливості здійснення процесів навчання у ВНЗ у сфері геоінформаційних систем, оцінювання нерухомості, землеустрою та кадастру. Розглянуто технології моделювання міських агломерацій, наведено результати нормативно-правового забезпечення топографічно-геодезичної та картографічної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР)22 + У9(4УКР)441.0-571.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА801856 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Метешкін К. О. 
Аналіз можливості формалізації земельних відносин / К. О. Метешкін, М. А. Кухар // Радіоелектрон. і комп'ютер. системи. - 2017. - № 2. - С. 33-37. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

На прикладах показано формальне подання на теоретико-множинній мові, а також мові логіки обчислення предикатів і теорії категорій деяких земельних відносин. Розкрито необхідність використання математичних методів формалізації земельних відносин в Україні. Отримані формалізми в подальшому стануть фундаментом для створення системи підтримки прийняття рішень в вирішені завдань у сфері землеустрою. Підставою для виникнення такої необхідності стала недосконалість сучасної української системи земельних відносин, яка в своїх межах не надає можливості втілення в життя норм і правил земельного законодавства України.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-51 + Х859(4УКР)11-4 ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Морозова О. І. 
Методологічні основи інформаційної технології здобуття професійних знань в дуальній системі підготовки фахівців = Methodological foundations of information technology for acquiring professional knowledge in the dual system of specialists training : монографія / О. І. Морозова; ред.: К. О. Метешкін; Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут". - Харків : ФОП Лисенко І. В., 2021. - 331 c. - Бібліогр.: с. 294-318 - укp.

Виконано аналіз процесів функціонування дуальної системи підготовки фахівців. Наведено системологічні й онтологічні основи підтримки процесів здобуття професійних знань у дуальній системі підготовки фахівців. Запропоновано модель побудови освітнього ресурсу підтримки процесів здобуття знань для освітніх систем на основі онтологічного моделювання, призначеного для широкого кола користувачів, як для абітурієнтів, так і для науково-педагогічних працівників. Запропоновано концепцію будування й використання цифрової платформи здобуття знань за спеціальністю. Розроблено засади формалізації слабоструктурованих процесів здобуття професійних знань у дуальній системі підготовки фахівців. Наведено методологічні основи створення інформаційної технології підтримки процесів здобуття професійних знань у дуальній системі підготовки фахівців. У наш час мережні інформаційні технології набувають усе більшої популярності. Таким чином, виникає необхідність правильного будування й використання мережних інформаційних технологій підтримки освітньої діяльності. Запропоновано принципи створення систем підтримки процесів здобуття знань, що забезпечують інтеграцію освітніх і виробничих систем, значну увагу приділено такому питанню, як всебічне відображення науково-дослідної, навчальної, виховної і професійної діяльності кафедри. Запропоновані принципи також спрямовані на підвищення рівня професійної підготовки співробітників освітніх і виробничих систем. Побудовано модель організації та функціонування закладу вищої освіти у вигляді термінологічної системи, терміни якої пов'язані між собою гіперономічними відношеннями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253 + Ч481.223.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА859465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Практикум комплексної систематизації навчальних знань: моделювання і візуалізація : навч. посіб. / К. О. Метешкін, І. В. Гамаюн, О. Р. Крамаренко, Н. В. Холодна; ред.: К. О. Метешкін; Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова. - Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. - 186 c. - Бібліогр.: с. 147-150 - укp.

Досліджено спроби вдосконалення освітньої сфери шляхом розроблення нових і вдосконалення старих законів України про освіту. Уточнено та введено нові терміни та визначення, такі як: модельна навчальна програма, педагогічна інтернатура, інтегровані курси тощо. Крім того, у законі про повну загальну середню освіту введено безліч новацій. Побудовано індивідуальної освітньої траєкторії. Стрижнем послідовного і гармонійного навчання на всіх етапах навчання може бути науковий підхід до пізнання реального світу, і зокрема, використання методу моделювання від дошкільного віку і до побудови студентами-магістрами ЗD-моделей об’єктів (процесів) підвищеної складності для дослідження їхніх властивостей. Розглянуто концептуальні положення створення і використання електроних силабусів. Увагу приділено формуванню навичок створення професійних знань, що вимагає високої напруги пам’яті, вміння абстрагуватися від зайвих деталей і виділення головного, а також узагальнювати та декомпозувати процеси і явища, які пов’язані з вивченням тієї чи іншої предметної області.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА862513 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Метешкін К. О. 
Математична обробка геодезичних вимірів : навч. посіб. / К. О. Метешкін, О. О. Воронков; Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова. - Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2022. - 287 c. - Бібліогр.: с. 271 - укp.

Викладено елементи теорії імовірностей, теорії похибок та способу найменших квадратів для опрацювання результатів геодезичних вимірів. Висвітлено поняття закону розподілу випадкової величини, універсальні закони розподілу імрвірностей. Розглянуто особливості обробки вимірювань у планових і висотних геодезичних мережах. Теоретичні засади проілюстровано практичними прикладами. Кожну тему завершують контрольні запитання та завдання для самостійного виконання. Останній розділ містить індивідуальні завдання для самостійної роботи студентів, а додатки - деякі довідкові дані.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д1 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА862462 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського