Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (8)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Мельниченко Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Дутчин М.  
Визначення оптимального положення деформаційних марок при спостереженні за вертикальними переміщеннями фундаментів споруд газокомпресорних станцій / М. Дутчин, Г. Мельниченко, І. Біда // Зб. наук. пр. Зах. геодез. т-ва УТГК. - 2007. - Вип. 2. - С. 95-100. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Рассмотрены вопросы точности определения величин вертикальных перемещений фундаментов инженерных сооружений и технологического оборудования газокомпрессорных станций. На основе метода эквивалентного слоя грунта предложен метод определения положения точек на фундаменте, оседание которых отвечает величине среднего оседания жесткого и гибкого фундаментов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н581.121

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дутчин М.  
Дослідження точності визначення площ земельних ділянок з врахуванням кількості контурних точок та їх розташування / М. Дутчин, І. Біда, Г. Мельниченко // Зб. наук. пр. Зах. геодез. т-ва УТГК. - 2009. - Вип. 1. - С. 301-308. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Наведено результати досліджень оцінки точності визначення площ земельних ділянок залежно від кількості контурних точок та їх розташування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д1,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Мельниченко Г. В. 
Педагогічні засади модульної технології навчання у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів англійської мови і літератури : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Г. В. Мельниченко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м. Одеса). - О., 2004. - 21 c. - укp.

Досліджено проблему реалізації модульної технології навчання у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів англійської мови та літератури. Уточнено та науково обгрунтовано поняття "модульна технологія навчання", "модульне навчання", "модульна система навчання", "модульний підхід", "навчальний модуль". Визначено сутність і структуру професійної компетентності майбутніх учителів англійської мови та літератури, встановлено критерії, показники та рівні її сформованості. Обгрунтовано та експериментально апробовано модель формування професійної компетентності засобами модульної технології навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш043.21 р3 + Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332418 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дутчин М.  
Дослідження деформаційних характеристик фундаментів газоперекачувальних агрегатів компресорних станцій з використанням методів механіки грунтів / М. Дутчин, Г. Мельниченко, І. Біда, В. Скриль // Сучас. досягнення геодез. науки та вир-ва. - 2012. - Вип. 2. - С. 86-88. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто метод визначення допустимих величин деформаційних характеристик фундаментів газоперекачувальних агрегатів компресорних станцій із використанням теорії еквівалентного шару кутових точок. Наведено результати досліджень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н582.82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мельниченко Г. В. 
Модель розвитку здатності до взаємоуправління у студентів вищого педагогічного закладу / Г. В. Мельниченко // Наука і освіта. - 2007. - № 3. - С. 147-151. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наведено модель розвитку здатності майбутніх вчителів до виконання функції взаємоуправління. Розглянуто й охарактеризовано цілі, умови, принципи, форми, методи, прийоми та етапи реалізації зазначеної функції. Констатовано, що дана модель не є остаточним варіантом вирішення поставленої проблеми, оскільки потребує подальшого удосконалення.

Приведена модель развития способности будущих учителей к исполнению функции взаимоуправления. Рассмотрены цели, условия, принципы, формы, методы, приемы и этапы реализации указанной функции. Констатирован факт, что данная модель не является конечным вариантом решения поставленной проблемы, поскольку требует дальнейшего улучшения.

The article deals with the model of development of ability of the future teachers to performance of function of mutual management. The purposes, conditions, principles, forms, methods, receptions and stages of realization of the specified function areconsidered. The fact is ascertained, that the submitted model is not a final variant of the decision of the put problem as demands the further improvement.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мельниченко Г. В. 
Реалізація принципу взаємоуправління у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів іноземних мов / Г. В. Мельниченко // Наука і освіта. - 2006. - № 1/2. - С. 78-80. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему реалізації принципу взаємоуправління в студентському колективі в процесі формування професійної компетентності майбутнього вчителя, зокрема - вчителя іноземних мов. Зазначено, що даний метод, реалізуючись практично, забезпечує інтенсифікацію навчального процесу, орієнтує викладача та студента на професійний та особистісний розвиток.

Рассмотрена проблема реализации принципа взаимоуправления в студенческом коллективе в процессе формирования профессиональной компетентности будущего учителя, в частности - учителя иностранных языков. Замечено, что данный метод, реализуясь на практике,обеспечивает интенсификацию учебного процесса, ориентируя преподавателя и студента на профессиональное и личностное развитие.

The article deals with the problem of realization of a principle of self-management in student's collective during formation of professional competence of the future teacher, in particular - teachers of foreign languages. It is noticed, that the givenmethod, being realized in practice, provides an intensification of educational process, focusing the teacher and the student on professional and personal development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мельниченко Г. В. 
Умови розвитку здатності до взаємоуправління у студентів вищого педагогічного закладу / Г. В. Мельниченко // Наука і освіта. - 2006. - № 3/4. - С. 117-119. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто проблему взаємоуправління в студентському колективі як важливу передумову формування та виховання активної особистості за умов демократичної спільноти. Зазначено, що як нетрадиційна та незвична форма існування суб'єктів навчально-виховного процесу, взаємоуправління підтримується сукупністю умов його організації, а саме: наявністю сформованої кооперативної культури та розвинених управлінських навичок студентів, забезпеченням орієнтувальною основою для дій, наявністю навичок самостійної пізнавальної діяльності.

Рассмотрена проблема взаимоуправления в студенческом коллективе, как важную предпосылку формирования и воспитание активной личности в условиях демократического сообщества. Указано, что будучи нетрадиционной и непривычной формой существования субъектов учебно-воспитательного процесса, взаимоуправление поддерживается совокупностью условий его организации, а именно: наличием сформированной кооперативной культуры и развитых управленческих привычек студентов; наличием ориентировочной основы для действий; наличием привычек самостоятельной познавательной деятельности.

The article deals with the problem cooperative learning in student's collective, as the important precondition of formation and education of the active person in conditions of democratic community is considered. It is specified, that being the nonconventional and unusual form of existence of subjects of teaching and educational process, cooperative learning is supported by set of conditions of its organization, namely: presence of the generated cooperative culture and the advanced administrative habits of students; maintenance with a rough basis for actions; presence of habits of independent cognitive activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18:Ч30 + Ч489.514(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Мельниченко Г. В. 
Концептуальні засади розвитку навчально-пізнавальної компетентності в опрацюванні теоретичних курсів у межах модульної технології навчання / Г. В. Мельниченко // Наука і освіта. - 2008. - № 4/5. - С. 164-167. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено проблему розвитку навчально-пізнавальної компетентності студентів як однієї з ключових компонент, які дозволяють вирішувати різні питання у повсякденному, професійному та соціальному житті. Зроблено спробу вирішення проблеми в аспекті вивчення теоретичних курсів, у ході організації та проведення лекційних форм роботи. Подано вимоги до лекцій, їх види, фактори стимуляції навчально-пізнавальної діяльності, схему моделі перебігу лекції-майстерні, що поєднує індивідуальні, колективні та групові форми роботи.

Исследована проблема развития учебно-познавательной компетентности студентов как одна из ключевых компетентностей, позволяющих решать различные вопросы в повседневной, профессиональной и социальной жизни. Сделана попытка решения проблемы в аспекте изучения теоретических курсов, в частности, при организации и проведении лекционных форм работы. Даны требования к лекциям, их виды, факторы стимуляции учебно-познавательной деятельности, схема модели хода лекции-мастерской, которая объединяет индивидуальные, коллективные и групповые формы работы.

The problem of development of educational-cognitive competence of students is investigational as one of key component allowing to work out different problems in everyday, professional and social life. Done attempt decisions of problem in the aspect of study of theoretical courses, in particular, during organization and lead through of lecture forms of work. Give of requirement to the lecture, types of lectures, factors of stimulation of educational-cognitive activity, chart of model of motion of lecture- workshop which unites the individual, collective and group forms of work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Мельниченко Г. В. 
Розвиток іншомовних граматичних навичок майбутніх учителів іноземних мов у контексті модульного навчання / Г. В. Мельниченко // Наука і освіта. - 2010. - № 4/5. - С. 179-184. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Обгрунтовано й апробовано дієвість принципів модульного навчання з розвитку граматичних навичок студентів. Висвітлено процес розвитку граматичних навичок майбутніх учителів іноземних мов засобами модульного навчання. Охарактеризовано поняття "граматична навичка"; обговорено модульно-рейтингову програму з курсу "Практична Граматика", яка знайшла апробацію на третьому курсі інституту мов світу Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Ушинського. Наведено таблицю системи оцінювання з курсу "Практична Граматика". Встановлено, що модульне навчання, яке сьогодні набуває все більшої популярності, є одним з найефективніших шляхів у набутті іншомовних граматичних навичок.

Обоснована и апробирована действенность принципов модульного обучения развитию грамматических навыков студентов. Освещен процесс развития грамматических навыков будущих учителей иностранных языков средствами модульного обучения. Охарактеризовано понятие "грамматический навык"; обсуждена модульно-рейтинговая программа курса "Практическая Грамматика", которая прошла апробацию на третьем курсе института языков мира Южноукраинского национального педагогического университета имени К. Ушинского. Приведена таблица системы оценки курса "Практическая Грамматика". Установлено, что модульное обучение, которое на современном этапе приобретает все большую популярность, является одним из наиболее эффективных путей в процессе обучения иноязычным грамматическим навыкам.

Substantiated and verified the validity of the principles of modular training for the development of grammatical skills of students. It's lighted the development of grammatical skills of future teachers of foreign languages by means of modular training. Characterized by the concept of "grammar"; discussed module-rating program for the course "Practical Grammar", which found approbation in his third year of the Institute of languages South Ukrainian National Pedagogical University named after K. Ushyns'kogo. It's considered the table of assessment for the course "Practical Grammar". ItТs established that the modular training that is now gaining popularity is one of the most effective ways of acquiring foreign language grammar skills.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.290 + Ш12-913.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Мельниченко Г. В. 
Формування уявлення про мову як фундамент етнічної культури в аспекті розвитку етнолінгвістичної компетенції майбутнього вчителя / Г. В. Мельниченко // Наука і освіта. - 2009. - № 1/2. - С. 206-209. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні основи формування етнолінгвістичної культури майбутніх учителів-словесників. Розкрито функції національної мови як одного з основних елементів культурного життя, що характеризує етнічну приналежність носіїв культури і є важливим чинником розвитку етнічної самосвідомості. Зазначено, що подальшого дослідження потребує проблема співвідношення понять "мова" і "психологічний склад етносу".

Освещены теоретико-методологические основы формирования этнолингвистической культуры будущих учителей-словесников. Раскрыты функции национального языка как одного из основных элементов культурной жизни, который характеризует этническую принадлежность носителей культуры и является важным фактором развития этнического самосознания. Отмечено, что в последующем исследовании нуждается проблема соотношения понятий "язык" и "психологический состав этноса".

Understanding culture is impossible without understanding the role of language as a form of cultural self-expression and means of its forming. It is the language, being one of the basic elements of cultural life, that characterizes ethnic belonging ofculture bearers and, thus, becomes an important factor of ethnonational development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.33 р30 + Ш141.14-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Мельниченко Г. В. 
Розвиток іншомовних діалогічних навичок студентів у системі модульного навчання / Г. В. Мельниченко // Наука і освіта. - 2011. - № 2. - С. 97-100. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто модульну технологію навчання як ефективну модель для подолання труднощів, що виникають у процесі розвитку навичок іншомовного діалогічного мовлення, спричиненими, в основному, штучними умовами ситуації мовлення для обох учасників діалогу. Наведено модель процесу розвитку діалогічних навичок у межах модульної технології навчання, де першим кроком є створення мотивації зовнішнього та внутрішнього плану, забезпечення студентів змістовим компонентом висловлювання, який спирається на мовленнєвий та мовний блоки та блок оцінювання й корекції набутих мовленнєвих навичок. Запропоновану модульну технологію навчання апробовано і констатовано позитивну динаміку формування мовленнєвих навичок, що може стати перспективним напрямом дослідження означеного виду мовленнєвої діяльності.

Рассмотрена модульная технология обучения как эффективная модель преодоления трудностей, возникающих при развитии навыков иноязычной диалогической речи, вызванных, в основном, искусственными условиями данного процесса для обоих участников диалога. Представлена пошаговая структура модели процесса развития диалогических навыков в рамках модульной технологии обучения и результаты ее апробации. Констатирована положительная динамика формирования речевых навыков, что может стать перспективным направлением дальнейшего исследования обозначенного вида речевой деятельности.

Development of foreign language dialogue skills implies involved long-term work due to artificial conditions of the process at contemporary home higher school. Analysis of the character of dialogue speech as a kind of speech activity testifies its complicated nature, which results in appearance of a number of difficulties in developing the corresponding skills. This in its turn requires searching for an effective model of solving such complex educative tasks, which is the modular technology of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Мельниченко Г. В. 
Поточна психологічна готовність викладача іноземної мови до заняття / Г. В. Мельниченко // Наука і освіта. - 2011. - № 5. - С. 105-107. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Вивчено поточну психологічну готовність викладача іноземної мови до заняття, визначено її чинники та компоненти - мотиваційний, пізнавальний, емоційний і діяльнісний. Розглянуто сутність методичного прийому налаштування вчителя на потрібний робочий лад - поступове підсвідоме входження. Зроблено висновок, що для підвищення поточної готовності викладача іноземної мови до заняття необхідно організувати паритетний діалог між учасниками навчального процесу, під час якого невимушені відносини взаємної зацікавленості та вільної дискусії на різні теми створюють невимушену психологічну атмосферу, скріплюють міжособистісні відносини між суб'єктами навчання.

Изучена текущая психологическая готовность преподавателя иностранного языка к занятию, определены ее факторы и компоненты - мотивационный, познавательный, эмоциональный и деятельностный. Рассмотрена сущность методического приема настройки учителя на нужный рабочий лад - постепенное подсознательное вхождение. Сделан вывод о том, что для повышения текущей готовности преподавателя иностранного языка к занятию необходимо организовать паритетный диалог между участниками учебного процесса, во время которого отношения взаимного интереса и свободной дискуссии на разные темы создают непринужденную психологическую атмосферу, скрепляют межличностные отношения между субъектами учебы.

Psychological readiness of teacher of foreign language to employment 34 current psychological readiness of teacher of foreign language is Studied to employment, certainly its factors and components - motivational, cognitive, emotional and active. Essence of methodical reception of tuning of teacher is considered on a necessary working line-up - gradual subconscious including. A conclusion is done that for the increase of current readiness of teacher of foreign language to employment it is necessary to organize a parity dialog between the participants of educational process, during which relation of mutual interest and free discussion on different themes create the relaxed psychological atmosphere, clamp interpersonally relations between the subjectsof studies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 + Ю954.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Мельниченко Г. В. 
Розвиток навичок іншомовної комунікативної компетенції учнів старших класів засобами текстів публіцистичного стилю / Г. В. Мельниченко, А. О. Шлапаченко // Наука і освіта. - 2012. - № 1. - С. 137-141. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проведено дослідження з метою визначення й експериментальної апробації ефективних засобів розвитку іншомовної комунікативної компетенції учнів старших класів. Розглянуто різні підходи до визначення сутності понять "компетенція", "комунікативна компетенція". Викладено авторську позицію щодо іншомовної комунікативної компетенції учнів, яка формується за допомогою поєднання її базисних складових: мовної (лінгвістичної), мовленнєвої та соціокультурної. Розкрито освітній потенціал і лінгвістичні особливості текстів публіцистичного стилю та обгрунтовано їх використання для розвитку іншомовної комунікативної компетенції учнів під час вивчення іноземної мови. Розроблено та практично апробовано модель послідовності опрацювання газетного матеріалу на уроці іноземної мови. На підставі аналізу отриманих даних дослідження зроблено висновки, що використання газетних матеріалів є могутнім засобом підвищення мотивації навчання, багатим дидактичним джерелом тем і видів діяльності для розвитку всіх мовленнєвих навичок учнів.

Проведено исследование с целью определения и экспериментальной апробации эффективных средств развития иноязычной коммуникативной компетенции учащихся старших классов. Рассмотрены различные подходы к определению сущности понятий "компетенция", "коммуникативная компетенция". Изложена авторская позиция относительно иноязычной коммуникативной компетенции учащихся, которая формируется с помощью сочетания ее базисных составляющих: языковой (лингвистической), речевой и социокультурной. Раскрыт образовательный потенциал и лингвистические особенности текстов публицистического стиля, обосновано их использование для развития иноязычной коммуникативной компетенции учащихся при изучении иностранного языка. Разработана и практически апробирована модель последовательности обработки газетного материала на уроке иностранного языка. На основании анализа полученных данных исследования сделаны выводы, что использование газетных материалов является мощным средством повышения мотивации обучения, богатым дидактическим источником тем и видов деятельности для развития всех речевых навыков учащихся.

The article analyzes the notion of communicative competence in foreign languages, educational potential and lingo-stylistic peculiarities of texts of publicistic style.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мельниченко Г. Г. 
Обгрунтування вибору способу нівелювання верхньої твірної магістральних газопроводів під час проведення їх капітального ремонту / Г. Г. Мельниченко, Ю. Г. Мельниченко // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Число. - 2014. - № 1. - С. 178-185. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Описано аварійну зміну просторового положення магістрального газопроводу (МГП), яка відбулась після його звільнення від грунту. Проаналізовано проблему зміни просторового положення ділянки МГП під час капітального ремонту без зупинки транспортування продукту. Наведено математичну модель напружено-деформованого стану (НДС) і вказано на метод її розв'язання. Одержано параметри НДС трубопроводу внаслідок зміни умов його залягання. Обгрунтовано необхідність геодезичного знімання просторового положення МГП.


Індекс рубрикатора НБУВ: О76-083

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Мельниченко Г. 
Весняний аеропалінологічний спектр урбоекосистеми Івано-Франківська у 2014 році / Г. Мельниченко // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. біол.. - 2015. - Вип. 69. - С. 81-86. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Представлено результати аеропалінологічного дослідження урбоекосистеми Івано-Франківська у весняий період 2014 року. Встановлено аеропалінологічний спектр весняної хвилі палінації у місті. До десятки найактивніших пилкопродуцентів увійшли береза, вільха, верба, дуб, сосна, горіх, клен, ліщина, тополя та ясен. Проаналізували початок, пік і закінчення пилення зазначених таксонів, а також дні з перевищеним значенням порогової концентрації пилку в атмосферному повітрі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*806 в761

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/б. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Миленька М. 
Динаміка концентрації пилку родини злакових (Poaceae) в атмосферному повітрі міста Івано-Франківська / М. Миленька, Г. Мельниченко // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. біол.. - 2016. - Вип. 71. - С. 157-162. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*696.215.3 + Е522.912.25*69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/б. Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Додик Т. Я. 
Обгрунтування допустимості застосування технології локалізації ділянок магістральних нафтопроводів за допомогою перекривальних пристроїв / Т. Я. Додик, Ю. Г. Мельниченко, Г. Г. Мельниченко, О. М. Марчук // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Число. - 2017. - № 2. - С. 267-273. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Обгрунтовано проблему звільнення від продукту ділянок магістральних нафтопроводів на період проведення їх ремонту. Запропоновано технологію локалізації ділянок нафтопроводів. Обгрунтовано конструктивні особливості запропонованого пристрою та досліджено його герметичність.


Індекс рубрикатора НБУВ: О77-083

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мельниченко Ю. Г. 
Сучасний стан та проблеми технологій локалізації ділянок трубопроводів для ремонту із зупинкою транспортування продукту / Ю. Г. Мельниченко, Г. Г. Мельниченко, Т. Я. Додик // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Число. - 2018. - № 2. - С. 170-178. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проведено критичний аналіз існуючої технології звільнення від продукту ділянок магістральних нафтопроводів (МНП) на суші на період ремонту та встановлено її недоліки. Проведено огляд сучасних пристроїв для перекривання порожнини МНП на період ремонту, зокрема проаналізовано переваги та недоліки кожної з розглянутих конструкцій пристроїв. На підставі огляду запропоновано оптимальну конструкцію пристрою для перекривання порожнини ділянок нафтопроводів на суші на період ремонту. Наведено переваги та недоліки запропонованого пристрою. Обгрунтовано необхідність моделювання руху запропонованого перекривального поршня в процесі його доставлення в місце герметизації. Сформульовано математичну модель руху перекривального пристрою вздовж МНП. Запропоновано методику розрахунку нестаціонарного потоку під час руху та зупинки перекривального пристрою в МНП.


Індекс рубрикатора НБУВ: О77-083

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Мельниченко Г. М. 
Механізм розвитку інноваційної діяльності регіональної економічної системи / Г. М. Мельниченко, С. П. Білоус // Актуал. проблеми економіки. - 2019. - № 12. - С. 116-123. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено розвиток механізму інноваційної діяльності регіональних економічних систем (РЕС). Надано авторське визначення дефініції "інноваційний механізм". Визначено регулятивно-адаптивну сутність інноваційного механізму розвитку РЕС. Досліджено найважливіші функції інноваційного механізму в економічній системі, які визначаються його специфікою. Проаналізовано основоположні умови яким повинен відповідати інноваційний механізм РЕС. Визначено та доведено наявність трьох чинників, які виступають необхідними умовами ефективності механізм розвитку інноваційної діяльності в РЕС. Обгрунтовано механізм розвитку інноваційної діяльності, що включає різноманітні можливості вибору й оцінки ефективності інноваційного розвитку РЕС і наведено його схематично в "контурно-модульному" вигляді.


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР)60-55

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Мельниченко Г. М. 
Паліноіндикація урбоекосистеми Івано-Франківська : автореф. дис. ... канд. біол. наук : 03.00.16 / Г. М. Мельниченко; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. - Чернівці, 2017. - 20 c. - укp.

Досліджено таксономічну структура аеропалінологічного спектру та біоіндикаційне значення пилку в розрізі домінуючих природних та антропогенних чинників в урбоекосистемі м. Івано-Франківська. Наведено якісний склад і кількісну динаміку алергенного пилку в атмосферному повітрі міста упродовж 2013 - 2015 рр. Побудовано календарі пилення алергомодулюючих рослин. Визначено ступінь кореляційних залежностей між вмістом пилкових зерен в атмосферному повітрі, середньодобовою температурою та відносною вологістю повітря. Установлено перспективність використання параметрів мікроспорогенезу для оцінювання ступеня антропопопресії у різнофункціональних екотопах міста. Наведено зростання морфологічної різноякісності, збільшення частки стерильних пилкових зерен у пилковій культурі та порушення у співвідношенні еу- та гетерохроматину в пилкових ядрах домінуючих деревних рослин. Рекомендовано використовувати календарі пилення алергомодулюючих рослин у практиці лікарів-алергологів та імунологів. Застосовані цитологічні та морфофункціональні параметри рекомендовано до застосування у біомоніторингових дослідженнях на урбанізованих територіях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*696.215.3*801.8 + Е0*809(45УКР3-4ІВА-2І)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА429791 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського