Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Масік І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
Категорія:    
1.

Масік І. П. 
Розробка моделі і методу ідентифікації навігаційних ситуацій для підвищення ефективності управління в ергатичних системах / І. П. Масік // Системи озброєння і військ. техніка. - 2019. - № 1. - С. 98-106. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто розробку моделі та ідентифікації навігаційних ситуацій для підвищення ефективності управління в ергатичних системах. Управління рухом суден у зонах інтенсивного судноплавства реалізується спеціалізованими підприємствами. Єх основним завданням є запобігання небезпечних ситуацій, зокрема, недопущення небезпечного зближення суден. Інформаційною базою сучасних систем управління рухом суден є радіолокаційні станції кругового огляду, що доповнюються засобами супутникової навігації - автоматичної ідентифікаційної системи. Але інтенсивність судноплавства по маршрутах руху з кожним роком зростає. Тому висуваються нові вимоги до безпеки при виконанні плавання особливо в акваторіях зі складними (стисненими) умовами. Рішення завдання оперативного управління судном в умовах інтенсивного судноплавства займає важливе місце в загальному комплексі рішень завдань управління судном через безпосередній вплив на рівень загальної безпеки судноплавства в місці знаходження судна. Для ефективного оперативного управління судном в умовах інтенсивного судноплавства необхідно застосовувати моделі ситуаційного управління. Представлено модель визначення навігаційної ситуації при взаємодії двох ергатичних систем залежно від стану судна за ступенем безпеки (небезпеки) для моніторингу параметрів руху суден у разі їх безпеки, або вибору траєкторій розходження суден у разі їх реальної чи потенційної небезпеки. Вдосконалена нечітка математична модель визначення ступеня небезпеки зовнішнього середовища до ергатичної системи, яка дозволяє формалізувати можливості ОПР щодо розв'язання ситуації. Розроблений метод розпізнавання небезпечного зближення суден в акваторії з інтенсивним судноплавством, що характеризується визначеною кількістю рівнів небезпеки навігаційних ситуацій, що розраховуються за допомогою нечіткого логічного виведення. Розроблений метод є фундаментом побудови системи підтримки прийняття рішень для судноводіїв та операторів берегової системи управління рухом суден для вироблення адекватних рішень у ситуаціях з різним рівнем небезпеки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц661.1-922 + О42-082.022.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Єлєазаров О. П. 
Синтез методу оцінки ступеня небезпеки ситуацій під час руху судна / О. П. Єлєазаров, І. П. Масік // Системи оброб. інформації. - 2019. - Вип. 2. - С. 140-145. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто розроблений метод визначення ступеню небезпеки, що виникає в ситуації зближення (зіткнення) судна з навігаційною небезпекою. Інтенсивність судноплавства по водних артеріях світового океану з кожним роком зростає. В свою чергу, це зумовлює аварії на воді через зіткнення суден одне з одним або з іншими навігаційними об'єктами. У даній ситуації, при виконанні плавання особливо в акваторіях зі складними (стисненими) умовами, підвищуються вимоги щодо безпеки. Отже, при ухваленні рішення судноводію необхідно оцінювати великий обсяг інформації. У цих умовах знань, досвіду і інтуїції судноводія вже недостатньо, щоб гарантувати безпеку руху (тут і далі під безпекою руху розуміється навігаційна безпека). Підвищення оперативності та обгрунтованості прийняття рішень при виникненні небезпечних ситуацій вимагає розробки нових підходів. Аналіз небезпеки ситуації має на меті оцінку ризику потенційних ушкоджень, аварій та катастроф або нещасних випадків. Визначення ступеню небезпеки дозволяє визначити послідовності розвитку подій, ймовірності аварій, величину ризику, величину наслідків, шляхи запобігання аварій та пом'якшення наслідків. Оцінка навігаційної ситуації проводиться на основі прогнозу зміни ситуації під час руху власного судна і суден-потенційних загроз. При цьому враховується як ризик зіткнення з судами в районі плавання, так і наявність навігаційних небезпек і обмежень. Розроблено шкалу небезпеки і запропонована система правил для оцінки ступеня небезпеки кожного із судів-потенційних загроз. Для оцінки небезпеки зіткнення з навігаційною небезпекою використовуються параметри зближення суден: час, дистанція і швидкість найкоротшого зближення. Застосування методів ситуаційного аналізу та математичного апарату нечіткої логіки дозволяють оперативно та повноцінно оцінити ступінь небезпеки для побудови моделі небезпечної ситуації для оцінки обстановки та прийняття рішення, що є необхідною умовою для побудови маневру розходження. В результаті проведеного дослідження розроблено метод, який дозволяє комплексно оцінити небезпеку статичних та динамічних навігаційних об'єктів в акваторії руху власного судна відповідно до ситуації, в якій він знаходиться. Даний метод дозволяє ефективно оцінювати небезпеку ситуації та видавати попередження про небезпеку під час руху судна. Це дозволяє ефективно побудувати маневр для запобігання небезпечного зближення та (або) зіткнення.


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70474 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського