Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (7)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Лякішева А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Лякішева А. В. 
Соціально-педагогічні умови розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості : Автореф. дис... канд. пед. наук / А. В. Лякішева; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2007. - 18 c. - укp.

Здійснено аналіз філософських, психолого-педагогічних і соціально-педагогічних праць щодо вивчення соціально-педагогічних умов розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості. Розкрито суть понять "творча обдарованість", "творча технічна обдарованість", "дитяча технічна творчість". Розглянуто форми та методи виховної діяльності з учнями у даних центрах та соціально-педагогічні умови їх реалізації. Розроблено й експериментально перевірено ефективність сукупності соціально-педагогічних умов, запровадження яких до навчально-виховного процесу позашкільних навчальних закладів технічного профілю дозволило одержати позитивну динаміку збільшення кількості учнів експериментальної групи з високим рівнем творчого розвитку. Розроблено та науково обгрунтовано методику розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості учнів, спрямовану на проведення навчально-виховної роботи за певною системою, у контексті наступності та логічної єдності навчання, виховання та творчого розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ч421.220 + Ю984.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349169 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Грицюк Л. К. 
Методика викладання соціально-педагогічних дисциплін : навч. посіб. / Л. К. Грицюк, А. В. Лякішева; Волин. нац. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк, 2010. - 327 c. - (Посіб. та підруч. ВНУ ім. Л.Українки). - укp.

Висвітлено теоретичні засади методики викладання соціально-педагогічних дисциплін і її місце в професійній підготовці магістрів соціальної педагогіки. Розкрито особливості проведення лекційних, семінарських, практичних і лабораторних занять у ВНЗ. Показано можливості використання сучасних форм організації навчальної діяльності студентів. Увагу приділено проблемам формування у майбутніх науково-педагогічних працівників компетенцій успішного викладання соціально-педагогічних дисциплін.

Рассмотрены теоретические основы методики преподавания социально-педагогических дисциплин и ее место в профессиональной подготовке магистров социальной педагогики. Раскрыты особенности проведения лекционных, семинарских, практических и лабораторных занятий в ВУЗ. Показаны возможности использования современных форм организации учебной деятельности студентов. Уделено внимание проблемам формирования у будущих научно-педагогических работников компетенций успешного преподавания социально-педагогических дисциплин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р30-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА731756 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Грицюк Л. К. 
Професійно-дидактична адаптація студентів в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу / Л. К. Грицюк, А. В. Лякішева // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2011. - № 7. - С. 4-9. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито теоретичні й емпіричні аспекти процесу адаптації студентів-першокурсників спеціальності "Соціальна педагогіка" до особливостей навчання за кредитно-модульною системою організації навчання у вищому навчальному закладі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.29

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Грицюк Л. К. 
Культура навчальної праці студентів як умова успішного навчання в сучасній вищій школі / Л. К. Грицюк, А. В. Лякішева // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2012. - № 8. - С. 44-49. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито теоретичні та емпіричні аспекти основ наукової організації праці студентів за умов здійснення навчального процесу в сучасній вищій школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Грицюк Л. 
Спеціальність "ресоціалізація" в системі вищої освіти Польщі / Л. Грицюк, А. Лякішева // Наук. вісн. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2013. - № 8. - С. 146-152. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито теоретичні засади вивчення особливостей спеціальності "Ресоціалізація" в системі вищої освіти Польщі. Актуальність теми зумовлена потребою вивчення досвіду здійснення професійної підготовки в системі вищої освіти Польщі в період створення єдиного простору вищої освіти у Європі. Мета роботи - аналіз сутнісних особливостей спеціальності "Ресоціалізація" у вищих навчальних закладах (ВНЗ) Польщі в контексті професійної підготовки фахівців до здійснення соціально-педагогічної діяльності. Завдання: вивчення особливостей визначення напрямів і спеціальностей професійної підготовки в системі вищої освіти Польщі; аналіз організаційних і змістових характеристик підготовки фахівців зі спеціальності "Ресоціалізація" у ВНЗ Польщі; визначення основних напрямів можливого запозичення досвіду діяльності польських ВНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.911.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лякішева А. 
Соціальна поведінка – соціальна взаємодія: точки дотику (на прикладі поглядів зарубіжних дослідників) / А. Лякішева // Вища шк.. - 2012. - № 12. - С. 87-95. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто проблему підходів зарубіжних дослідників до розуміння сутності соціальної взаємодії як прояву соціальної поведінки на основі аналізу літературних джерел. Представлено погляди науковців на сутність соціальної поведінки, що стали підгрунтям для визначення особливостей та механізмів її реалізації вітчизняними дослідниками. Виокремлено соціологічні концепції В. Парето, засновників прагматизму В. Джеймса і М. Болдуїна, засновників біхевіоризму Дж. Ватсона та В. Скіннера, Ч. Кулі та Дж. Міда, "фігураційної" соціології Н. Еліса. Охарактеризовано основні об'єкти досліджень Дж. Хоманса, М. П. Блау, А. Шюца. Констатовано, що розглянуті підходи зарубіжних дослідників до розуміння сутності соціальної взаємодії як прояву соціальної поведінки засвідчують про зосередження уваги в них на таких ознаках цього феномену, як прояв інстинктів, вербальна комунікація, реалізація системи стимулів і реакцій, оволодіння життєвими навичками, одержання винагород, обмін "біографіями".

Рассмотрена проблема подходов зарубежных исследователей к пониманию сущности социального взаимодействия как проявления социального поведения на основе анализа литературных источников. Представлены взгляды ученых на сущность социального поведения, которые стали основой для определения особенностей и механизмов ее реализации отечественными исследователями. Выделены социологические концепции В. Парето, основателей прагматизма В. Джеймса и М. Болдуина, основателей бихевиоризма Дж. Ватсона и В. Скиннера, Ч. Кули и Дж. Мида, "фигурацийной" социологии Н. Элиса. Охарактеризованы основные объекты исследований Дж. Хоманса, М. П. Блау, А. Шюца. Констатировано, что рассмотренные подходы зарубежных исследователей к пониманию сущности социального взаимодействия как проявления социального поведения свидетельствуют о сосредоточении внимания в них на таких признаках этого феномена, как проявление инстинктов, вербальная коммуникация, реализация системы стимулов и реакций, овладение жизненными навыками, получение вознаграждений, обмен "биографиями".

The problem of foreign researchers approaches to the understanding of social interaction as a manifestation of social behavior based on analysis of the literature. Presents the views of scientists on the nature of social behavior, which became the basis for determining the characteristics and mechanisms of its implementation. Marked sociological concepts V. Pareto, founder of pragmatism, B. James and M. Baldwin, founder of behaviorism J. Watson and V. Skinner, Ch. Cooley and J. Mead, "figuratsiynoy" sociology N. Alice. Describes the main research objects J. Homans, M. P. Blau, A. Schutz. It was stated that foreign researchers examined approaches to the understanding of social interaction as a manifestation of social behavior suggest they focus in onthese signs of this phenomenon as a manifestation of instincts, verbal communication, the implementation of incentives and reactions, learning life skills, getting rewards exchange "biography".


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*332 + С5*333.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Лякішева А. В. 
Соціальна поведінка і групова взаємодія : монографія / А. В. Лякішева; Ін-т проблем виховання, НАПН України. - Луцьк : Вежа-Друк, 2014. - 367 c. - Бібліогр.: с. 303-337 - укp.

Розглянуто наукові підходи українських і російських дослідників до розкриття сутності соціальної поведінки. Висвітлено концептуальні підходи до визначення природи групової взаємодії. Досліджено особливості функціонування академічної групи як середовища соціальної взаємодії студентів. З'ясовано структуру і рівні сформованості соціальної поведінки студентів. Розроблено модель формування у студентів такої поведінки у процесі групової взаємодії. Обгрунтовано реалізацію соціально-педагогічних умов формування зазначеної поведінки.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*332

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА778338 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Лякішева А. В. 
Методика викладання навчальних дисциплін соціально-педагогічного напряму студентам ВНЗ : навч. посіб. для студентів ВНЗ / А. В. Лякішева, Л. К. Грицюк; Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2013. - 503 c. - (Сер. "Посіб. та підруч. СНУ ім. Лесі Українки"). - Бібліогр.: с. 407-418 - укp.

Охарактеризовано методику викладання соціально-педагогічних дисциплін як науку та навчальну дисципліну. Висвітлено генезу професійної підготовки соціальних педагогів у системі вищої освіти. Викладено зміст фахової підготовки соціального педагога у ВНЗ. Розкрито загальнодидактичні засади процесу навчання у ВНЗ. Увагу приділено організаційним особливостям процесу навчання за умов ВНЗ. Розглянуто основні форми організації пізнавальної діяльності студентів. Висвітлено особливості семінарських, практичних, лабораторних занять соціально-педагогічного спрямування. Подано інформацію про організацію науково-дослідної роботи студентів. Викладено методику організації соціально-педагогічних практик у процесі фахової підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.25 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА779521 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лякішева А. 
Механізми регуляції соціальної поведінки особистості / А. Лякішева // Нова пед. думка. - 2012. - № 3. - С. 68-71. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

На основі аналізу наукової літератури досліджено суперечності, що впливають на соціальну поведінку особистості за сучасних умов. Розглянуто сутність соціальної поведінки, розкрито співвідношення “модальної особистості” та психологічної особистості. Охарактеризовано провідні механізми соціальної поведінки – соціальні диспозиції та ціннісні ставлення. Зроблено висновок, що за своєю сутністю соціальна поведінка – це зовнішній прояв вчинкової діяльності, у процесі якої проявляється конкретна позиція людини. Підкреслено, що серед механізмів, які детермінують поведінку індивіда, надають їй соціального характеру, важливе місце посідають соціальні норми та настановлення (диспозиції), які формуються під впливом взаємодії зовнішніх обставин і внутрішніх його мотивів, вибірковості ціннісних ставлень до об’єктів і суб’єктів соціальної дійсності.

Исследованы противоречия, которые влияющие на социальное поведение личности в современных условиях. Рассмотрена сущность социального поведения, раскрыто соотношение “модальной личности” и психологической личности. Охарактеризованы ведущие механизмы социального поведения – социальные диспозиции и ценностные отношения.

Description of contradictions that influence on social behavior of personality in modern terms is investigational. Essence of social behavior is considered, correlation of “modal personality” and psychological personality is exposed. The leading mechanisms of social behavior - social dispositions and valued relations are described.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Лякішева А. В. 
Психологічні та соціально-педагогічні особливості функціонування студентської групи / А. В. Лякішева // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 4. - С. 69-74. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито сутність малої соціальної групи. Схарактеризовано різновиди таких груп як суб’єктів життєдіяльності. Розглянуто особливості функціонування студентської групи як колективу. Виокремлено ступені розвитку взаємин студентського колективу й особистості. Констатовано, що для того, щоб стати колективом, студентська група має набути його ознак, тобто мати спільну мету та завдання, а зміст її діяльності має бути особистісно значущим. Визначено рівні, суб’єктів і складові педагогічного управління колективом студентської групи.

Раскрыта сущность малой социальной группы. Охарактеризованы разновидности таких групп как субъектов жизнедеятельности. Рассмотрены особенности функционирования студенческой группы как коллектива. Выделены ступени развития взаимоотношений студенческого коллектива и личности. Констатировано, что для того, чтобы стать коллективом, студенческая группа должна приобрести его признаки, т.е. иметь общую цель и задачи, а содержание ее деятельности должно быть личностно значимым. Определены уровни, субъекты и составляющие педагогического управления коллективом студенческой группы.

The essence of small social group. Described species of such groups as the subjects of life. The features of the functioning of the student group as a collective. Marked degree of relationship of the student group and the individual. Stated that in order to become a team, a student group must purchase the signs, that is have a common goal and objectives, and the content of its activities must be personally meaningful. The levels, subjects and elements of pedagogical personnel management student group.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Лякішева А. 
Проблема групової згуртованості: аналіз наукових досліджень / А. Лякішева // Вища шк.. - 2013. - № 5. - С. 93-102. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто погляди науковців на сутність формування групової згуртованості в процесі взаємодії. Відображено внутрішньогрупові процеси, консолідаційні відносини, настановлення, взаємодії та характеристики стану, оскільки однією з вагомих складових цієї поведінки є стихійні процеси, на основі яких часто реалізується групова поведінка. Відзначено, що тільки згуртованість надає змогу сформувати малу групу, головною детермінантою якої є спільна діяльність. Проаналізовано вплив взаємодії учасників групи на їхню спільну діяльність, акцентовано увагу на нерозривний зв’язок всіх складових спілкування. Зауважено, що крім визначення сутності спільної діяльності у загальному процесі становлення групи вивчається питання співвідношення міжособистісних пріоритетів у групі та різних параметрів спільної діяльності.

Рассмотрены взгляды ученых на сущность формирования групповой сплоченности в процессе взаимодействия. Отражены внутригрупповые процессы, консолидирующие отношения, установки, взаимодействие и характеристики состояния, поскольку одной из весомых составляющих этого поведения являются стихийные процессы, на основе которых часто реализуется групповое поведение. Отмечено, что только сплоченность позволяет сформировать малую группу, главной детерминантой которой является совместная деятельность. Проанализировано влияние взаимодействия участников группы на их совместную деятельность, акцентировано внимание на неразрывной связи всех сторон общения. Отмечено, что помимо определения сущности совместной деятельности в общем процессе становления группы изучается вопрос соотношения межличностных приоритетов в группе и различных параметров совместной деятельности.

The problem of the group unity is being considered: the views of the scientists at the essence of the formation of group unity which is realized in the process of interaction have been furnished.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Грицюк Л. 
Реалізація програм "Подвійний диплом" як спосіб входження вітчизняних ВНЗ до Європейського простору вищої освіти / Л. Грицюк, А. Лякішева // Вища шк.. - 2014. - № 7. - С. 46-54. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито особливості академічної мобільності та гарантії підготовки фахівця для внутрішнього ринку праці в межах програми «подвійного диплома». Проаналізовано історичні передумови створення програм подвійного диплома та роль процесів світової інтеграції систем освіти у втіленні цих програм в освітнє середовище світу. Висвітлено роль міжнародних програм академічної мобільності у розвитку кооперації студентів та підготовці конкурентоспроможних фахівців. Виокремлено умови освітньої інтеграції, які виконуються в межах міжнародних програм академічного обміну. Охарактеризовано досвід участі ВНЗ України у програмах міжнародного обміну студентами. Подано таблицю структури програм подвійного диплома в іноземних ВНЗ та варіантів їх забезпечення. Визначено переваги навчання за програмами подвійного диплома для українських студентів. Виявлено перелік перешкод, які стають на заваді реалізації програм одержння подвійних і множинних дипломів для українців.

Раскрыты особенности академической мобильности и гарантии подготовки специалиста для внутреннего рынка труда в рамках программы «двойного диплома». Проанализированы исторические предпосылки создания программ двойного диплома и роль процессов мировой интеграции систем образования в воплощении этих программ в образовательную среду мира. Освещена роль международных программ академической мобильности в развитии кооперации студентов и подготовке конкурентоспособных специалистов. Выделены условия образовательной интеграции, выполняемые в рамках международных программ академического обмена. Охарактеризован опыт участия ВУЗ Украины в программах международного обмена студентами. Подана таблица структуры программ двойного диплома в иностранных ВУЗ и вариантов их обеспечения. Определены преимущества обучения по программам двойного диплома для украинских студентов. Выявлен перечень препятствий, которые мешают реализации программ получения двойных и множественных дипломов для украинцев.

Disclosed are the features of academic mobility and guarantee professional training for the domestic labor market within the framework of "dual degree". Analyzed is the historical background of the creation of double degree programs and processes of global integration role of education in implementing these programs in the educational environment of the world. Elucidated is the role of international academic mobility programs in development cooperation and students preparing competitive specialists. Determined are the conditions of educational integration performed within the international academic exchange programs. Characterized is the experience of Ukraine Universities in programs of international exchange students. Posted is the table of double degree programs structure with foreign universities and options for support. Noted are the advantages training programs for Ukrainian dual degree students. Discovered is the list of obstacles that hinder the implementation of programs receiving double and multiple degrees to Ukrainian.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) Ж

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Грицюк Л. 
Компетентнісний підхід до підготовки фахівців соціально-педагогічного спрямування у ВНЗ Польщі / Л. Грицюк, А. Лякішева // Вища шк.. - 2014. - № 10. - С. 63-70. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито теоретичні засади вивчення особливостей компетентнісного підходу до професійної підготовки у системі вищої освіти Польщі. Розглянуто національні підходи до імплементації таких важливих документів у напрямі підвищення якості вищої освіти, як Рамки кваліфікацій європейського простору вищої освіти. Показано роль національної рамки кваліфікацій у запровадженні компетентнісного, тобто результатного, підходу у підготовці фахівців соціально-педагогічного спрямування. Відмічено, що вся система професійної підготовки у вищій освіті Польщі на основі розширення повноважень вищих закладів освіти, забезпечує досить високу якість підготовки фахівців.

Раскрыты теоретические основы изучения особенностей компетентностного подхода к профессиональной подготовке в системе высшего образования Польши. Рассмотрены национальные подходы к имплементации таких важных документов в направлении повышения качества высшего образования, как Рамки квалификаций европейского пространства высшего образования. Показана роль национальной рамки квалификаций во внедрении компетентностного, то есть результативного, подхода в подготовке специалистов социально-педагогического направления. Отмечено, что вся система профессиональной подготовки в высшем образовании Польши на основе расширения полномочий ВУЗ, обеспечивает достаточно высокое качество подготовки специалистов.

The article deals with theoretical basis of studying peculiarities of competence approach to the process of vocational training in higher education system in Poland. The authors consider national approaches to the implementation of such important documents concerning improving of the quality of higher education as The framework of qualifications for the European Higher Education Area. The role of the national framework of qualifications in the implementation of competence, i.e. effective, approach to the process of training of socio-pedagogical specialists is shown. It is noted that the whole system of vocational training in Higher Education of Poland on the basis of wide powers of higher education institutions provides training of high quality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Лякішева А. В. 
Теоретико-методичні засади формування соціальної поведінки студентів у процесі групової взаємодії : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.05 / А. В. Лякішева; НАПН України, Ін-т проблем виховання. - Київ, 2015. - 38 c. - укp.

Висвітлено новий підхід до формування соціальної поведінки студентів у процесі групової взаємодії (ГВ). Досліджено теоретичні погляди вітчизняних і зарубіжних науковців на сутність соціальної поведінки та детермінанти, які забезпечують її дотримання. Окреслено основні характеристики ГВ та розкрито її вплив на формування соціальної поведінки студентів. Охарактеризовано структурні компоненти соціальної поведінки студентів у процесі ГВ, визначено критерії, показники та рівні її сформованості. Визначено методологічні засади формування соціальної поведінки студентів у процесі ГВ. Розроблено структурно-функціональну модель формування соціальної поведінки студентів у процесі ГВ. Обгрунтовано соціально-педагогічні умови формування соціальної поведінки студентів у процесі ГВ.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*332

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА412384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Лякішева А. 
Ретроспективний огляд поняття "критичне мислення" / А. Лякішева, В. Вітюк, І. Кашуб'як // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 1. - С. 29-37. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Представлено критичне мислення як цілеспрямований процес мислення, який дає можливість здобувачам освіти сприймати, аналізувати, інтерпретувати, систематизувати, оцінювати інформацію, результат діяльності й обирати власну позицію, аргументувати власні думки й вчинки. Проаналізовано класифікації мислення за: характером виконуваних завдан; способом виконання завдань; рівнем новизни й оригінальності; функціями. Визначено ключові ознаки критичного мислення, описано погляди на критичне мислення відомих філософів, провідних науковців-психологів, зарубіжних і вітчизняних педагогів минулого і сьогодення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1/8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Психологія. Цінності. Духовність : монографія / М. М. Адамович, В. І. Бенедюк, Ю. М. Візнюк, А. Воробей, П. Д. Гайдучик, Г. О. Гац, Д. Т. Гошовська, Я. О. Гошовський, А. Грабан, В. А. Єлов, Ю. П. Ємельянова, Л. В. Засєкіна, Н. В. Іванова, О. О. Киричук, О. П. Колісник, Н. І. Корпач, Н. С. Коструба, А. В. Кульчицька, Л. С. Курило, О. В. Лазорко, М. Ледзінська, А. В. Лякішева, О. С. Матвійчук, Ю. С. Мельник, В. Ф. Моргун, Н. М. Савелюк, А. І. Сімовоник, І. І. Сидорук, Л. П. Стасюк, М. З. Степуляк, Р. П. Федоренко, О. Я. Фенина, І. Ю. Філіппова; ред.: М. Лєдзінська, І. Ю. Філіппова, Я. О. Гошовський; Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк : Волиньполіграф, 2018. - 211 c. - укp. - пол. - англ.

Узагальнено результати досліження цінностей і духовного розвитку особистості. Розглянуто методологічні проблеми вивчення особистості та динаміку ціннісних орієнтацій громадян України та Польщі. Проаналізовано проблему часової орієнтації людини та її ціннісне ставлення до процесів глобалізації. Простежено зміни в преференціях цінностей у польської молоді після 1989 р. Досліджено чинники формування духовних цінностей людини. Наведено результати дослідження впливу життєвих сценаріїв на спрямованість особистості в юнацькому віці. Представлено узагальнені положення щодо системогенезу структурно-функціональної організації професійної безпеки особистості на різних етапах професіоналізації, зазначено синергетичні ефекти самоуправління професійною безпекою особистості. Теоретично обгрунтовано й емпірично вивчено особливості батьківсько-дитячих взаємин підлітків із суїцидальними намірами. Описано причини формування дитячих неврозів, наведено їх класифікацію.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА823112 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Психологія   
17.

Лякішева А. 
Особливості конфліктної поведінки у міжособистісній взаємодії підлітків / А. Лякішева, С. Мілінчук // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 1. - С. 30-35. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Здійснено аналіз сучасних підходів до визначення поняття конфліктної поведінки, проаналізовано особливості її прояву в підлітковому віці. Уточнено сутність понять "конфлікт", "конфліктність", "конфліктна поведінка", "міжособистісна взаємодія". Виявлено, що підлітки під час конфлікту найчастіше обирають такі стратегії поведінки, як "суперництво", а найменше - "співпраця". Автори отримали дані, що характеризують різні типи взаємин і визначили різні типи: авторитарний, егоїстичний, агресивний, підозрілий, підлеглий, залежний, доброзичливий, альтруїстичний. Отримані результати надають можливість підвищити ефективність соціально-педагогічних заходів, що спрямовані на подолання конфліктної поведінки в підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.22-81

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського