Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (12)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Луцан Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Луцан Н. І. 
Мовленнєво-ігрова діяльність дітей дошкільного віку : Моногр. / Н. І. Луцан; Півден. наук. центр АПН України. - О.: СВД М.П.Черкасов, 2005. - 320 c. - Бібліогр.: с. 297-318. - укp.

Розкрито суть поняття мовленнєво-ігрової діяльності (МІД) у контексті психології, лінгвістики, лінгводидактики. Висвітлено проблему розвитку зв'язного мовлення (ЗМ) дошкільників у МІД. Наведено педагогічні погляди на проблему ігрової та мовленнєвої діяльності у вітчизняній та зарубіжній педагогіці, описано особливості розвитку МІД у дошкільному дитинстві. Запропоновано методику діагностики та стимулювання розвитку ЗМ у дітей даної вікової категорії в МІД.

Раскрыта сущность понятия речевой и игровой деятельности (РИД) в контексте психологии, лингвистики, лингводидактики. Освещена проблема развития связной речи (СР) дошкольников в ИРД. Приведены педагогические взгляды на проблемы ИРД в отечественной и зарубежной педагогике, описаны особенности развития РИД у дошкольников. Предложена методика диагностики и стимулирования развития СР у детей данной возрастной категории в РИД.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382 + Ш141.4-910

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673002 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Луцан Н.  
Розвиток мовлення дітей в ігровій діяльності : навч.-метод. посіб. / Н. Луцан; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. Пед. ін-т. - Івано-Франківськ, 2008. - 168 c. - Бібліогр.: с. 151-156. - укp.

Розглянуто психологічний і лінгвістичний аспекти зв'язного мовлення, розкрито теоретичні засади мовленнєво-ігрової діяльності дітей, наведено характеристику та класифікацію різних видів вербальних ігор і вправ, а також мовленнєвих ситуацій. Проаналізовано особливості становлення та розвитку діалогічного та монологічного мовлення у дітей. Наведено рекомендації щодо використання вербальних творчих ігор та ігрових мовленнєвих вправ і ситуацій у навчально-виховному процесі, спрямованому на розвиток зв'язного мовлення у дітей. Визначено особливості проведення репродуктивної та творчої вербальної гри. Розроблено зміст занять щодо розвитку діалогічного мовлення та збагачення словника дітей лексикою українських народних ігор. Описано структурні компоненти та форми організації мовної гри.

Рассмотрены психологический и лингвистический аспекты связной речи, раскрыты теоретические основы речевой игровой деятельности детей, дана характеристика и классификация различных видов вербальных игр, упражнений и речевых ситуаций. Проанализированы особенности становления и развития диалогической и монологической речи у детей. Сформулированы рекомендации по использованию вербальных творческих игр и игровых языковых упражнений и ситуаций в учебно-воспитательном процессе, направленном на развитие связной речи у детей. Определены особенности проведения репродуктивной и творческой вербальной игры. Разработано содержание занятий по развитию диалогической речи и обогащению словаря детей лексикой украинских народных игр. Описаны структурные компоненты и формы организации языковой игры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382 + Ш141.4-911.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА698430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Луцан Н. І. 
Теорія і практика розвитку зв'язного мовлення дітей дошкільного віку в мовленнєво-ігровій діяльності : Автореф. дис... д-ра пед. наук / Н. І. Луцан; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2006. - 45 c. - укp.

Представлено концептуально-методичний підхід до проблеми розвитку зв'язного мовлення дітей дошкільного віку у мовленнєво-ігровій діяльності. Розроблено та науково обгрунтовано функціональну модель даного розвитку, яка містить мовленнєво-стимульований, продуктивно-діяльнісний і креативний етапи. Доведено ефективність її використання. Розкрито суть понять "мовленнєво-ігрова діяльність", "мовленнєво-ігрова компетенція", "вербальна гра". Уточнено та структуровано зміст понять "словесна гра", "ігрова компетенція", "ігрова мовленнєва вправа". Визначено показники, критерії й охарактеризовано рівні розвитку зв'язного мовлення дітей у мовленнєво-ігровій діяльності. Установлено педагогічні умови та закономірності сприяння її розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343526 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Луцан Н. І. 
Розвиток мовлення дітей засобами народних ігор : монографія / Н. І. Луцан; АПН України. - О., 2007. - 255 c. - укp.

Розглянуто проблему розвитку мовлення дітей дошкільного віку засобами українських народних ігор. Обгрунтовано тлумачення поняття "етногра". На підставі лінгвістичного аналізу текстів українських народних ігор виявлено потенційні можливості лексичної роботи та розвитку діалогічного мовлення дошкільнят. Запропоновано варіативну класифікацію українських народних ігор, а також методику лексичної роботи та розвитку діалогічного мовлення дітей за текстами даних ігор.

Рассмотрена проблема развития речи детей дошкольного возраста средствами украинских народных игр. Обосновано толкование понятия "этноигра". На основе лингвистического анализа текстов украинских народних игр выявлены потенциальные возможности лексической работы и развития диалогической речи дошкольников. Предложены вариативная классификация украинских народных игр, а также методика лексической работы и развития диалогической речи детей по текстам данных игр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1 + Ч411.375.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА727770 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Луцан Н. І. 
Формування готовності майбутнього вчителя початкових класів до викладання інтегрованого курсу "Я і Україна" / Н. І. Луцан // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2012. - № 14. - С. 12-16. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми удосконалення підготовки кадрів у сфері початкової освіти. Запропоновано авторську програму навчального курсу "Людина і світ" з методикою викладання, розроблену за модульною системою навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Богуш А. М. 
Розвиток особистості дитини дошкільного віку в різних видах діяльності : монографія / А. М. Богуш, Н. Г. Грама, Н. І. Луцан, О. С. Трифонова, О. П. Соцька; ред.: А. М. Богуш; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського", Ін-т дошк. та спец. освіти. - О. : Букаєв В.В., 2013. - 235 c. - Бібліогр.: с. 225-235 - укp.

Подано результати наукових досліджень з розвитку особистості дитини дошкільного віку у взаємозв'язку різних видів діяльності: мовленнєвої, комунікативної, ігрової, художньо-предметної, образотворчої, музичної, пізнавальної та ін. Описано діагностувальні й експериментальні методики розвитку особистості дитини відповідно до освітніх ліній БКДО, а також подано практичний матеріал з досліджуваної проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА775234 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Луцан Н. І. 
Вербальні ігри в теорії дошкільної педагогіки / Н. І. Луцан // Наука і освіта. - 2007. - № 3. - С. 93-96. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Описано особливості ігрової діяльності дитини. Охарактеризовано та класифіковано вербальні ігри, які використовуються на етапі дошкільного дитинства. Констатовано, що вербальні ігри є складовою провідної діяльності дітей дошкільного віку.

Описаны особенности игровой деятельности ребенка. Рассмотрены и классифицированы вербальные игры, которые используются на этапе дошкольного детства. Констатировано, что вербальные игры являются важной составляющей деятельности детей дошкольного возраста.

The article deals with the features of game activity of the child. The corresponding scientific literature on this problematics is analysed. Verbal games which are used at a stage of the preschool childhood are considered and classified. It is ascertained, that verbal games are the important making activity of children of preschool age.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.375.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Луцан Н. І. 
Формування ігрової компетенції дітей старшого дошкільного віку / Н. І. Луцан // Наука і освіта. - 2007. - № 1/2. - С. 99-102. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто рівні сформованості ігрової компетенції дітей старшого дошкільного віку.

Рассмотрены уровни сформированности игровой компетенции детей старшего дошкольного возраста.

The article considers the levels of development of the game competence of children of preschool.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.334 + Ч411.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Луцан Н. І. 
Розвиток мовлення дітей у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського / Н. І. Луцан // Наука і освіта. - 2008. - № 6. - С. 104-106. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського щодо методу розвитку мовлення дітей за допомогою казки. Описано методику експериментального дослідження, яке проводилося у три етапи: описові мовленнєві ігри, заняття з художньої літератури та креативні ігри. Результатами дослідження підтверджено, що казка має позитивний вплив на розвиток зв'язного мовлення дітей старшого дошкільного віку. Зроблено висновок про актуальність основних педагогічних думок, поглядів, порад щодо навчання та виховання дітей, що міститься у спадщині В. О. Сухомлинського, та необхідність впровадження його ідей у навчально-виховний процес дошкільних закладів.

Проанализированы педагогические идеи В. А. Сухомлинского относительно метода развития речи детей с помощью сказки. Описана методика экспериментального исследования, которое проводилось в три этапа: описательные речевые игры, занятия по художественной литературе, креативные игры. Результаты исследовании подтвердили, что сказка оказывает позитивное влияние на развитие связной речи детей старшего дошкольного возраста. Сделан вывод об актуальности основных педагогических мыслей, взглядов, советов относительно обучения и воспитания детей, которые содержатся в наследии В. А. Сухомлинского, и необходимость внедрения его идей в учебно-воспитательный процесс дошкольных заведений.

The article analyses pedagogical ideas of V.O. Suhomlynsky's describing some actual ideas of children's speech development via fairy-tales; investigates the influence of fairy-tales on development of coherent speech of children of senior preschool age.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 д + Ч411.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Луцан Н. І. 
Упровадження інноваційних технологій в освіту / Н. І. Луцан // Наука і освіта. - 2010. - № 7. - С. 143-146. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обговорено проблему впровадження освітніх технологій у навчально-виховний процес. Проаналізовано діючі навчальні проекти за умов гірської місцевості. Висвітлено педагогічні технології та окреслено напрями впровадження технологій виховання та навчання дітей Прикарпаття.

Обсуждена проблема внедрения образовательных технологий в учебно-воспитательный процесс. Проанализированы действующие учебные проекты в условиях горной местности. Освещены педагогические технологии и намечены направления внедрения технологий воспитания и обучения детей Прикарпатья.

It's considered the problem of the introduction of educational technologies in educational process. It's analyzed existing training projects in mountainous terrain. Covered educational technology and outlined the areas of implementation of technology education and upbringing of children Carpathians.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР3) + Ч311.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Богуш А. М. 
Розвиток особистості дитини в ігрових мовленнєвих ситуаціях / А. М. Богуш, Н. І. Луцан // Наука і освіта. - 2011. - № 5. - С. 3-5. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито вплив ігрових мовленнєвих ситуацій на розвиток особистості дитини дошкільного віку. Визначено поняття ситуації, ігрової мовленнєвої ситуації, класифіковано їх види (природні та навчальні), систему ознак. Наведено схеми класифікацій ігрових мовленнєвих ситуацій, розглянуто їх групи (ситуації розвитку діалогічного і монологічного мовлення) та системи, що існують у дошкільній лінгводидактиці. Охарактеризовано підходи до класифікації ігрових мовленнєвих ситуацій (інсценування на основі готових текстів, рольова гра на основі ілюстрацій, навчальні ситуації). Ігрову мовленнєву ситуацію розглянуто як штучно змодельовані ігрові обставини за змістом знайомих художніх творів (казок) або епізодів життя дитини та створені для цього умови їх реалізації, що стимулюють і активізують мовленнєве спілкування дітей, сприяють розвитку діалогічного і монологічного мовлення. З'ясовано, що ігрові мовленнєві ситуації посідають значне місце в роботі з розвитку мовлення дітей дошкільного віку.

Раскрыто влияние игровых речевых ситуаций на развитие личности ребенка дошкольного возраста. Определено понятие ситуации, игровой речевой ситуации, классифицированы их виды (естественные и учебные), система признаков. Приведены схемы классификаций игровых речевых ситуаций, рассмотрены их группы (ситуации развития диалогической и монологической речи) и системы, существующие в дошкольной лингводидактике. Охарактеризованы подходы к классификации игровых речевых ситуаций (инсценировка на основе готовых текстов, ролевая игра на основе иллюстраций, учебные ситуации). Игровые речевые ситуации рассмотрены как искусственно смоделированные игровые условия, основанные на содержании знакомых художественных произведений (сказок) или эпизодов из жизни ребенка, и созданные для этого условия их реализации, которые стимулируют и активизируют речевое общение детей, содействуют развитию диалогической и монологической речи. Выяснено, что игровые речевые ситуации занимают значительное место в работе по развитию речи детей дошкольного возраста.

Influence of playing vocal situations is Exposed on development of personality of child of preschool age. The concept of situation is certain, to the playing vocal situation, their kinds (natural and educational), system of signs, are classified. The charts of classifications of playing vocal situations are resulted, their groups (situations of development of the dialogic and monologue broadcasting) and systems, existing in preschool. Going is described near classification of playing vocal situations(staging on the basis of the prepared phototypography role game on the basis of illustrations, educational situations). Playing vocal situations are considered as the artificially modeled playing terms, based on maintenance of the acquainted artistic works (fairy-tales) or episodes from life of child, are created for this condition their realization which stimulate and activate vocal intercourse of children assist development of dialogic and monologic vocal. It is found out that playing vocal situationsoccupy a considerable place in-process on development speech of children of preschool age.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Луцан Н. І. 
Взаємозв'язок дошкільної та передшкільної освіти в західному регіоні України / Н. І. Луцан // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 236-238. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему готовності дітей до навчання у школі на Західній Україні, зокрема в Галичині. Наведено статистичні дані щодо відвідування дошкільних закладів дітьми п'ятирічного віку в Івано-Франківській області. Констатовано, що соціально-педагогічні умови, що склалися в Україні, вимагають розв'язання основної суперечності, яка виникла в системі безперервної освіти, а саме виникнення самостійного етапу між дошкільною і початковою освітою - перед дошкільної освіти. Запропоновано шляхи вирішення даної проблеми як на теоретичному, так і прикладному рівнях. Окреслено актуальні питання підготовки спеціалістів до роботи з дітьми, які не відвідують дошкільний навчальний заклад. Обгрунтовано доцільність здійснення професійної підготовки педагогів, зокрема введення до навчального плану ВНЗ спеціальності "Початкове навчання" спецкурсу "Передшкільна освіта - складова безперервної освіти".

Рассмотрена проблема готовности детей к школе на Западной Украине, в частности в Галичине. Приведены статистические данные о посещении дошкольных учреждений детьми пятилетнего возраста в Ивано-Франковской области. Констатировано, что социально-педагогические условия, которые сложились в Украине, требуют решения основного противоречия, которое возникло в системе непрерывного образования, а именно возникновение самостоятельного этапа между дошкольным и начальным образованием - предшкольного образования. Предложены пути решения данной проблемы как на теоретическом, так и прикладном уровнях. Определены актуальные вопросы подготовки специалистов для работы с детьми, которые не посещают дошкольное учебное заведение. Обоснована целесообразность осуществления профессиональной подготовки педагогов, в частности введение в учебный план ВУЗ специальности "Начальное обучение" спецкурса "Предшкольное образование - составная непрерывного образования".

The article raises the problem of children's readiness for school; outlines some actual questions of training specialists for work with children not going to preschool establishments; substantiates expedience of realizing professional training of teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(4УКР3) + Ч411.389

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Богуш А. М. 
Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників: мовленнєві ігри, ситуації, вправи : навч. посіб. / А. М. Богуш, Н. І. Луцан. - 3-тє вид., допов. - Київ : Слово, 2014. - 302, [1] c. - Бібліогр.: с. 193-199 - укp.

Розкрито теоретичні засади мовленнєво-ігрової діяльності дітей дошкільного віку. Охарактеризовано і класифіковано різні види ігор: дидактичні словесні, вербальні; а також мовленнєві, ігрові ситуації і вправи. Подано опис різних видів ігор, вправ, мовленнєвих ситуацій. Розглянуто спецкурс для студентів "Мовленнєво-ігрова діяльність дітей у дошкільних закладах".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.375.4 я73 + Ч411.382 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА784036 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Луцан Н. І. 
Взаємозв'язок ігрової та комунікативно-мовленнєвої діяльності дошкільника / Н. І. Луцан // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 58. - С. 224-227. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто теоретико-методологічні засади взаємозв’язку ігрової, мовленнєвої діяльності та спілкування в дошкільному віці.

Рассмотрены теоретико-методологические вопросы взаимосвязи игровой, речевой деятельности и общения в дошкольном воздасте.

Discusses theoretical and methodological bases of the relationship game, speech activity and communication in the preschool age.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського