Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Лашко М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Лашко М. В. 
Підручник для початкової школи М. Грінченко „Наша рідна мова” (1917 - 1918): структура, зміст і принципи / М. В. Лашко // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 11. - С. 167-172. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На основі аналізу підручника М. Грінченко „Наша рідна мова” охарактеризовано його структуру, зміст і принципи.

На основе анализа учебника М. Гринченко „Наша ридна мова” охарактеризованы его структура, содержание и принципы.

On the basis of the analysis of Maria Grinchenko’s „Nasha Ridna Mova” its structure, content and principles are characterized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-013

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лашко М. В. 
Становлення Марії Грінченко як педагога-просвітника / М. В. Лашко // Шлях освіти. - 2011. - № 4. - С. 33-37. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Досліджено просвітницько-педагогічну діяльність відомої просвітниці, педагога, письменниці Марії Грінченко. Розглянуто історико-педагогічні дослідження, в яких висвітлено етапи її життя та діяльності, освітню й видавничу діяльність, роль у популяризації творів Б. Д. Грінченка. Охарактеризовано об’єктивні і суб’єктивні чинники, що сприяли формуванню її світогляду, а саме: загальну політичну обстановку й соціально-економічні умови тогочасної Російської імперії, родинне виховання та стосунки з родичами, зв’язки з провідними представниками просвітницько-педагогічного руху, активну літературну, просвітницьку та видавничу діяльність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лашко М. В. 
Основні періоди просвітницько-педагогічної діяльності М. Грінченко (1863 - 1928) / М. В. Лашко // Пед. освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2012. - № 18. - С. 4-8. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Виокремлено та розглянуто основні етапи й особливості просвітницько-педагогічної діяльності М. Грінченко. Визначено й охарактеризовано вісім основних періодів просвітницько-педагогічної діяльності М. Грінченко: перший період (1881 – 1884) – Богодухівський – педагогічна діяльність у богодухівських народних школах; другий період (1884 – 1887) – просвітницько-педагогічна діяльність у співпраці з Б. Грінченком у Харківській та Херсонській губерніях; третій період (1887 – 1893) – Олексіївський – просвітницько-педагогічна діяльність в Олексіївській народній школі на Луганщині; четвертий період (1893 – 1902) – Чернігівський – просвітницько-видавнича діяльність у складі Чернігівської “Просвіти”; п’ятий період (1902 – 1910) – Київський – просвітницько-видавнича діяльність у складі Київської “Просвіти”; шостий період (1910 – 1917) – боротьба з утисками української мови в часи реакції; сьомий період (1917 – 1920) – просвітницько-видавнича діяльність у добу Української Народної Республіки (УНР); восьмий період (1920 – 1928) – робота у складі Всеукраїнської академії наук (ВУАН) над словником живої української мови за часів радянської влади. Встановлено, що напрями та зміст її просвітницько-педагогічної діяльності поступово змінювалися залежно від суспільно-політичних, і культурологічних обставин на різних етапах її життєвого шляху.

Выделены и раскрыты основные периоды просветительско-педагогической деятельности М. Гринченко. Определены и охарактеризованы восемь основных периодов просветительско-педагогической деятельности М. Гринченко: первый период (1881 – 1884) – Богодуховский– педагогическая деятельность в Богодуховском народных школах; второй период (1884 – 1887) – просветительско-педагогическая деятельность в сотрудничестве с Б. Гринченко в Харьковской и Херсонской губерниях; третий период (1887 – 1893) – Алексеевский – просветительско-педагогическая деятельность в Алексеевской народной школе на Луганщине; четвертый период (1893 – 1902) – Черниговский – просветительско-издательская деятельность в составе Черниговского "Просвещения"; пятый период (1902 – 1910) – Киевский –просветительско-издательская деятельность в составе Киевского "Просвещения"; шестой период (1910 – 1917) – борьба с притеснениями украинского языка во времена реакции; седьмой период (1917- 1920) – просветительско-издательская деятельность во время Украинской Народной Республики (УНР); восьмой период (1920 – 1928) – работа в составе Всеукраинской академии наук (ВУАН) над словарем живого украинского языка во времена советской власти. Установлено, что направления и содержание ее просветительско-педагогической деятельности постепенно менялись в зависимости от общественно-политических и культурологических обстоятельств на разных этапах ее жизненного пути.

The main periods of M. Grinchenko’s pedagogical and enlightmental activity are characterized. Dentified and the basic stages and features of educational and pedagogical activities M. Grinchenko. Identify and describe eight major periods education and teaching activities Grinchenko: the first period (1881 – 1884) – Bogodukhov – Bogodukhov teaching activity in the public schools, the second period (1884 – 1887) – education and teaching activities in cooperation with B.Grinchenko in Kharkiv and Kherson provinces, and the third period (1887 – 1893) – Alexis – education and teaching activities in Alekseevskoy folk school in Luhansk, fourth period (1893 – 1902) – Chernihiv – education and publishing in the Chernigov "Enlightenment", the fifth period ( 1902 – 1910) – Kiev – education and publishing in the Kiev "Enlightenment", the sixth period (1910 – 1917) – the fight against oppression of the Ukrainian language in the time of reaction, the seventh period (1917- 1920) – education and publishing in Ukrainian night National Republic (UNR), the eighth period (1920 – 1928) – work in the Ukrainian Academy of Sciences (UAS) of the Dictionary of the Ukrainian language during the Soviet era. Found that the direction and content of its educational and pedagogicalactivities gradually changed with the social, political and cultural circumstances in the different stages of her life.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Грінченко М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Лашко М. В. 
Педагогічна і просвітницька діяльність Марії Грінченко (1863 - 1928) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. В. Лашко; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ, 2015. - 20 c. - укp.

Розкрито педагогічну та просвітницьку діяльність М. Грінченко як педагога, відомої громадської діячки, перекладача, автора науково-популярних книжок для народу, письменниці. Вперше з'ясовано основні чинники, що впливали на формування і становлення М. Грінченко як педагога-просвітника. Визначено періоди та особливості її педагогічно-просвітницької діяльності. Розкрито загальнопедагогічні ідеї М. Грінченко, її внесок в українське підручникотворення, а також підходи до створення підручника як провідного засобу поширення грамотності серед українського населення, розвитку розумових здібностей учня. Виявлено погляди на сімейне виховання. Охарактеризовано напрями просвітницької діяльності М. Грінченко: видавнича діяльність, створення науково-популярних книжок та популяризація творчої спадщини Б. Грінченка. Введено невідомі та маловідомі документи, що розширюють уявлення щодо особистості М. Грінченко як педагога, просвітниці, громадської діячки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Грінченко М. М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418761 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Лашко М. В. 
Педагогічна і просвітницька діяльність Марії Грінченко (1863 - 1928) : монографія / М. В. Лашко; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ : Ун-т ім. Б. Грінченка, 2019. - 269, [1] c. - Бібліогр.: с. 140-160, с. 258-265 - укp.

На основі глибокого вивчення історико-педагогічних джерел висвітлено педагогічну та просвітницьку діяльність М. Грінченко, педагога, відомої громадської діячки, перекладача, автора науково-популярних книжок для народу, письменниці. З’ясовано основні чинники, що вплинули на формування і становлення М. Грінченко як педагога-просвітника. Висвітлено її загальнопедагогічні ідеї, внесок в українське підручникотворення, погляди на сімейне виховання. Охарактеризовано зміст і напрями просвітницької діяльності, зокрема щодо популяризації творчої спадщини Б. Грінченка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Грінченко М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА837803 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Клещонок В. В. 
Спостереження покриттів зір астероїдом (259) Алетея і кометою 21Р/Джакобіні - Циннера / В. В. Клещонок, В. Л. Карбовський, М. І. Буромський, М. В. Лашко // Кінематика і фізика небес. тіл. - 2021. - 37, № 1. - С. 71-88. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: В655.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14258 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія: Астрономія   
7.

Клещонок В. В. 
Спостереження дотичного покриття зорі TYC 1280-832-1 астероїдом (486) Кремона / В. В. Клещонок, В. Л. Карбовський, М. І. Буромський, М. В. Лашко // Кінематика і фізика небес. тіл. - 2021. - 37, № 3. - С. 58-67. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: В66-1 + В655.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14258 Пошук видання у каталогах НБУВ 


 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського