Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (38)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Колупаєва А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Колупаєва А. В. 
Українські кахлі XVIII-початку XX ст. (Історія. Типологія. Іконографія. Ансамблевість) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.06 / А. В. Колупаєва; Львів. акад. мистец. - Л., 1999. - 17 c. - укp. - рус.

Розглянуто українські кахлі як самобутнє мистецьке явище. Уточнено витоки, висвітлено історію українського кахлярства. Розглянуто техніки формування й декорування народних кахель. Розроблено типологію творів за тектонічною формою, пластикою, декором. З'ясовано ансамблевість кахляних печей у системі інтер'єру народного житла.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА305119 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Колупаєва А. А. 
Формування у першокласників з мовленнєвими вадами уявлень про фонетичну і графічну системи рідної мови : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А. А. Колупаєва; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 1998. - 18 c. - укp. - рус.

У дисертації викладено науково обгрунтовану та експериментально перевірену методичну систему роботи з формування у першокласників з мовленнєвими вадами уявлень про фонетичну і графічну системи рідної мови в період опанування грамоти. Суть методики навчання полягає у формуванні у школярів усвідомленого оволодіння правильною артикуляцією звуків на основі використання наукових даних з фонетики української літературної мови, розвитку мовленнєвого слуху та початкових графічних уявлень у процесі удосконалення просторової орієнтації та графо-моторних навичок. Встановлено, що запропонована методика істотно підвищує результативність подолання мовленнєвих вад в учнів загальноосвітньої школи, сприяє ефективному засвоєнню фонетико-графічних знань і вмінь.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-911

Шифр НБУВ: РА301291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Колупаєва А. А. 
Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання : наук.-метод. посіб. / А. А. Колупаєва, Л. О. Савчук; МОН України, НАПН, Ін-т спец. педагогіки. - Вид. доповн. та переробл. - К. : Атопол, 2011. - 272 c. - (Інклюзив. освіта). - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Праналізовано особливості інклюзивної освіти як моделі соціального устрою. Висвітлено стан спеціального навчання та інтегрування дітей з порушеннями психофізичного розвитку у загальноосвітній простір України. Розглянуто питання надання корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами та проблеми родинного виховання таких дітей. Розкрито особливості індивідуального навчання у контексті модернізації освітньої галузі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА747347 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Колупаєва А. А. 
Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку у загальноосвітні навчальні заклади : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.03 / А. А. Колупаєва; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. - К., 2007. - 46 c. - укp.

Обгрунтовано теоретико-методологічні підходи щодо інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку у загальноосвітні навчальні заклади. Наведено результати аналізу й узагальнення відповідних психологічних і педагогічних досліджень. Систематизовано наукові дані з проблем інтеграції дітей з особливостями розвитку у загальноосвітній простір. Розкрито сучасні наукові підходи щодо даного процесу та системно проаналізовано міжнародне законодавче, нормативно-правове його забезпечення. Подано результати причинно-системного аналізу ставлення щодо інклюзії учасників освітнього процесу на підставі експериментальної перевірки даних концептуальних підходів і методичних розробок. Обгрунтовано теоретичні основи й організаційно-педагогічні умови залучення дітей з особливостями психофізичного розвитку до загальноосвітніх навчальних закладів на підставі одержаних експериментальних даних.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376613 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Колупаєва А. А. 
Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку у загальноосвітні навчальні заклади : монографія / А. А. Колупаєва; Ін-т спеціал. педагогіки АПН України. - К., 2007. - 458 c. - укp.

Розкрито проблеми інтегрованого навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку. Вивчено практику залучення даної категорії дітей до загальноосвітніх навчальних закладів у країнах Західної Європи та Північної Америки. Обгрунтовано теоретико-методологічні засади, визначено організаційно-педагогічні підходи та запропоновано цілісну модель інклюзивного навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку.

Раскрыты проблемы интегрированного обучения детей с особенностями психофизического развития. Изучена практика привлечения данной категории детей в общеобразовательные учебные заведения в странах Западной Европы и Северной Америки. Разработаны теоретико-методологические основы, определены организационно-педагогические подходы и предложена целостная модель инклюзивного обучения детей с особенностями психофизического развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА732428 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вавіна Л.  
Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку : посібник / Л. Вавіна, Е. Данілавічюте, В. Засенко, Л. Коваль, А. Колупаєва; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : АТОПОЛ, 2010. - 242 c. - Бібліогр.: 63 назв - укp.

Розкрито проблеми розвитку та соціалізації дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку. Висвітлено особливості корекційної, навчально-виховної та психологічної роботи з даною категорією дітей. Показано можливості використання корекційно-розвивальних комп'ютерних програм у навчанні дітей шкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 я7 + Ч435.2 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744759 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Колупаєва А. В. 
Українські кахлі ХІV - початку ХХ століть. Історія. Типологія. Іконографія. Ансамблевість : монографія / А. В. Колупаєва; Ін-т народознав. НАН України. - Л., 2006. - 383 c. - укp.

Розглянуто українські кахлі як самобутнє мистецьке явище в національній культурі в європейському контексті. Визначено їх спільні основи, а мтакож етноспецифічні, локальні риси та витоки. Висвітлено історію українського кахлярства. Увагу приділено народним кахлям XIX - початку XX ст. Розглянуто технічні засоби художнього формотворення кахель, запропоновано типологію пам'яток за тектонічною формою, пластикою, декором. Вивчено іконографію, художні особливості, стилістику творів кахлярства, а також ансамблевість кахляних печей у системі інтер'єру народного житла.

Рассмотрены украинские изразцы как самобытное художественное явление в национальной культуре в европейском контексте. Определены их общие основы, а также этноспецифические, локальные черты и истоки. Освещена история украинского изразцового искусства. Уделено внимание народным изразцам XIX - начала XX вв. Рассмотрены технические средства художественного формообразования изразцов, предложена типология памяток по тектонической форме, пластике, декору. Изучены иконография, художественные особенности, стилистика произведений изразцового искусства, а также ансамблевость изразцовых печей в системе интерьера народного жилища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.163(4УКР)4/6

Шифр НБУВ: ВС48892 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Вавіна Л. 
Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та затримкою психічного розвитку : [посібник] / Л. Вавіна, Е. Данілавічютє, В. Засенко, А. Колупаєва, С. Литовченко; ред.: Л. С. Вавіна; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : Атопол, 2011. - 178 c. - Бібліогр.: с. 173-178 - укp.

Висвітлено окремі аспекти навчання та виховання дітей з дитячим церебральним паралічем та затримкою психічного розвитку. Розглянуто стратегії індивідуальної підтримки та супроводу дітей цієї категорії. Наведено особливості розвитку компонентів психологічної структури процесу письма в таких дітей і формування готовності до опанування навичок письма. Приділено увагу особливостям навчання української мови і читання учнів молодшого шкільного віку з порушенням опорно-рухового апарату і затримкою психічного розвитку. Описано процес корекції порушень психофізичного розвитку учнів із зазначеними порушеннями засобами продуктивних видів діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Ч430.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА773294 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Колупаєва А. А. 
Засадничі понятійно-термінологічні визначення інклюзивної освіти / А. А. Колупаєва // Дефектологія. - 2009. - № 2. - С. 3-8. - укp.

Досліджено теоретичні підходи у науковій літературі до визначення понять - "мейнстримінг", "інтеграція", "інклюзивне навчання" щодо надання освіти дітям з обмеженими можливостями здоров'я. Акцентовано увагу на вживанні словосполучень "діти з особливостями психофізичного розвитку", "діти з порушеннями", "діти з обмеженими можливостями здоров'я", "інваліди " тощо. Визначено категорії дітей з особливими потребами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430 в

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Колупаєва А. 
Інклюзивна освіта як модель соціального устрою / А. Колупаєва // Дефектологія. - 2009. - № 4. - С. 3-4. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено засади інклюзивної освіти (ІО) як моделі соціального устрою, в якій навчання відповідним чином адаптовано до потреб дітей з особливими освітніми проблемами (ООП) на відміну від традиційної спеціальної системи освіти для них. Обгрунтовано актуальність ІО, за якої увага акцентується насамперед на розвитку сильних якостей і талантів дітей, а не на їх проблемах. Наголошено на позитивному досвіді інклюзивної школи (ІШ) у багатьох країнах. Перераховано основні принципи ІШ. Зазначено, що концепція ІО відображає одну з головних демократичних ідей (усі діти є цінними й активними членами суспільства), є корисною для учнів з типовим рівнем розвитку, які вчаться природно сприймати людські відмінності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Колупаєва А. 
Навчання дітей з порушеннями зору в масових загальноосвітніх закладах / А. Колупаєва // Дефектологія. - 2011. - № 1. - С. 13-17. - укp.

Розглянуто особливості та вимоги до навчання дітей з порушеннями зору в масових навчальних закладах: дотримання санітарно-гігієнічних умов, використання озвучених підручників, спеціальних дидактичних посібників, розрахованих на дотикове або на зорово-дотичне сприймання, спеціальних адаптивних оптичних та неоптичних пристроїв, проведення тифлопедагогічних методичних консультацій для учителів, учнів і батьків у спеціальних школах. Виокремлено методичні прийоми, застосування яких сприятиме забезпеченню навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах. Обгрунтовано значення організаційних і психологічних факторів для їхньої адаптації в новому середовищі. На основі індивідуальних спостережень за виконанням завдань учнями з порушенням зору рекомендовано визначати їх робоче навантаження, відслідковувати темп і якість їх роботи в порівнянні з аналогічними показниками дітей, котрі не мають проблем із зором.

Рассмотрены особенности и требования к обучению детей с нарушениями зрения в массовых учебных заведениях, а именно: соблюдение санитарно-гигиенических условий, использование озвученных учебников, специальных дидактических пособий, рассчитанных на осязательное или зрительно-касательное восприятие, специальных адаптивных оптических и неоптические устройств, проведение тифлопедагогических методических консультаций для учителей, учащихся и родителей в специальных школах. Выделены методические приемы, применение которых будет способствовать обеспечению учебных потребностей таких учеников в инклюзивных условиях. Обосновано значение организационных и психологических факторов для их адаптации в новой среде. На основе индивидуальных наблюдений за выполнением заданий учащимися с нарушением зрения рекомендуется определять их рабочую нагрузку, отслеживать темп и качество их работы в сравнении с аналогичными показателями детей, не имеющих проблем со зрением.

The peculiarities of development, teaching and upbringing of children with visual impairments in regular establishments are represented in the article. The teaching techniques towards educational environment adaptation and modification; methodical means, providing educational needs of abovementioned students in inclusive conditions are described, as well.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221.05

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Колупаєва А. 
Програма навчального курсу "Основи інклюзивної освіти" для вищих навчальних закладів та закладів післядипломної освіти / А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 1. - С. 7-11. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Подано програму навчального курсу "Основи інклюзивної освіти” для ВНЗ, що здійснюють підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра (спеціаліста, магістра педагогічного спрямування), та закладів післядипломної педагогічної освіти. Визначено мету навчальної дисципліни, вихідні концептуальні положення у процесі розроблення курсу, її теоретичні засади, основні завдання та навчальну стратегію. У Програмі враховано сучасні тенденції та передовий міжнародний досвід, зокрема канадських науковців, використано сучасну наукову термінологію на позначення особливих психофізичних станів, форм і методів роботи з учнями з особливими потребами, організації навчально-виховного процесу тощо. Зазначено, що водночас враховувалося вживання класичної української термінології, що сформувалася у процесі становлення спеціальної педагогіки як науки, а також термінів та їх тлумачень, поданих у чинних законах і нормативно-правових актах України, які регулюють правовідносини у різних сферах життя осіб з особливими потребами та їх родин.

Представлена программа учебного курса "Основы инклюзивного образования" для ВУЗ, осуществляющих подготовку специалистов по образовательно-квалификационному уровню бакалавра (специалиста, магистра педагогического направления), и учебных заведений последипломного педагогического образования. Определены цель учебной дисциплины, выходные концептуальные положения при разработке курса, ее теоретические основы, основные задачи и учебная стратегия. В Программе учтены современные тенденции и передовой международный опыт, в частности канадских ученых, использована современная научная терминология для обозначения особых психофизических состояний, форм и методов работы с учащимися с особыми потребностями, организации учебно-воспитательного процесса. Отмечено, что в то же время учитывалось употребление классической украинской терминологии, сформировавшейся в процессе становления специальной педагогики как науки, а также терминов и их толкований, представленных в действующих законах и нормативно-правовых актах Украины, регулирующих правоотношения в различных сферах жизни лиц с особыми потребностями и их семей.

The author presents the program of the course "Fundamentals of Inclusive Education" for higher school institutions which train specialists in the qualification of Bachelor (as well as degrees of Specialist and Master of Education). The curriculum is approved by Ministry of Education and Science of Ukraine (letter № 1/11-1912 MONMS of Ukraine from 13.02.2012). The course "Fundamentals of Inclusive Education" was recommended by Ministry of Education and Science of Ukraine to implement the learning process in high school institutions from the 2012/2013 school year in case to provide training in the educational fields (specialties) of "Early childhood education", "Primary education" and "Social pedagogy" (order № 1/9 − 456 MONMS of Ukraine from 18.06/2012 year). This academic discipline is based on Ukrainian and international research in the field of inclusive education, e.g. research carried out by Canadian academics, and is aimed at developing professional skills in pedagogy and psychology students at universities ant improving the skills of practicing teachers who take their regular professional development courses in related areas at In-Service Teacher training Institutes. The course consists of a set of academic credits that are similar to ECTS; two content modules consisting of 12 learning topics; self-study assignments and individual projects for students; and a rating scale to evaluate the learning outcomes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.7 + Ч430.221.05 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Колупаєва А. 
Інклюзивна освіта як модель соціального устрою / А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 7-18. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Визначено методологічні та законодавчо-нормативні засади інклюзивної освіти. Розкрито генезис, понятійно-термінологічні визначення та основні принципи інклюзивної освіти. Охарактеризовано п’ять періодів в еволюції стосунків суспільства і держави до осіб з порушеннями в розвитку, які охоплюють часовий проміжок у дві з половиною тисячі років. Зосереджено увагу на соціальній та медичній моделі порушень. Висвітлено українське освітнє законодавство та, зокрема нормативно-правові акти в галузі інклюзивної освіти. Відзначено, що реалізація ідеї інклюзії як однієї з провідних тенденцій сучасного етапу розвитку національної системи освіти можлива лише за умов постійного удосконалення систем загальної та спеціальної освіти, ліквідації наявних кордонів між ними.

Определены методологические и законодательно-нормативные основы инклюзивного образования. Раскрыт генезис, понятийно-терминологические определения и основные принципы инклюзивного образования. Охарактеризованы пять периодов в эволюции отношений общества и государства к лицам с нарушениями в развитии, которые охватывают временной промежуток в две с половиной тысячи лет. Сосредоточено внимание на социальной и медицинской модели нарушений. Освещено украинское образовательное законодательство и, в частности нормативно-правовые акты в области инклюзивного образования. Отмечено, что реализация идеи инклюзии как одной из ведущих тенденций современного этапа развития национальной системы образования возможна лишь в условиях постоянного совершенствования систем общего и специального образования, ликвидации существующих границ между ними.

The author presents five periods covering the time period of two and a half thousand years. This is the path from hate and aggression towards acceptance, partnership and integration of persons with mental and physical disabilities. Genesis, definitions of concepts and terminology, basic principles of inclusive education were revealed as a model of social organization. In defining the term of „inclusive education” the main international instruments which contain such a definition were analyzed (UN Standard Rules on the Equalization of Opportunities for Persons with Disabilities, Declaration of the Rights of the Child UN, Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education, International Consultation on Early Childhood Education and Special Educational Needs). Ukrainian educational legislation and current regulations in the field of inclusive education presented by the author show that the trends of the present stage of national education system’s development, are possible only in continuous improvement of general and special educational systems and the elimination of borders between them, which still exist today.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Колупаєва А. 
Спеціальна освіта в Україні та модернізація освітньої галузі / А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 7-12. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито особливості спеціальної освіти в Україні. Звернено увагу на класифікацію порушень психофізичного розвитку у дітей. Виокремлено суттєві недоліки спеціальної освіти. Розглянуто особливості впровадження інклюзивного навчання в Україні та ресурсні можливості спеціальної освіти. Зазначено, що інклюзивна освіта, являючи собою закономірний і логічний варіант трансформації інститутів загальної та спеціальної освіти, є одним із основних інститутів соціальної інтеграції. Доведено, що ефективне інтегрування можливе лише за умов постійного удосконалення систем загальної та спеціальної освіти, ліквідації наявних кордонів між ними. Обгрунтовано науково-методичні підходи впровадження інклюзивної освіти в Україні.

Раскрыты особенности специального образования в Украине. Обращено внимание на классификацию нарушений психофизического развития у детей. Выделены существенные недостатки специального образования. Рассмотрены особенности внедрения инклюзивного обучения в Украине и ресурсные возможности специального образования. Указано, что инклюзивное образование, представляя собой закономерный и логичный вариант трансформации институтов общего и специального образования, является одним из основных институтов социальной интеграции. Отмечено, что эффективное интегрирование возможно лишь в условиях постоянного совершенствования систем общего и специального образования, ликвидации существующих границ между ними. Обоснованы научно-методические подходы внедрения инклюзивного образования в Украине.

The authors describe the features of special education in Ukraine. Attention is paid to the classification of disorders psychophysical development of children. Considered the most common single controversial issues in teaching children with special needs. Ukrainian educational legislation and current regulations in the field of inclusive education presented by the author show that the trends of the present stage of national education system’s development, are possible only in continuous improvement of general and special educational systems and the elimination of borders between them, which still exist today.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4(УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Засенко В. 
Діти з особливими потребами: пріорітетні напрями державної політики України в галузі освіти, соціального захисту й охорони здоров'я / В. Засенко, А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 20-29. - укp.

Розкрито особливості реформування системи освіти для дітей з особливими потребами та інвалідністю в Україні, що відбувається з урахуванням прогресивних світових тенденцій: від інституалізації до інклюзії. Висвітлено діяльність Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, який, керуючись інноваційною методологічною парадигмою дитиноцентризму, разом з МОН України розробив концептуальну базу розвитку вітчизняної дефектології, визначив нові напрями та шляхи здобуття освіти дітьми з особливими потребами. Виокремлено наукові результати досліджень проблеми використання української жестової мови, а також інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні дітей з особливими потребами. Названо гальмівні чинники розвитку системи освіти осіб з особливостями психічного розвитку, зокрема відсутність стабільності у термінах їх навчання, постійні зміни змістового наповнення окремих освітніх галузей „масової” школи. Виначено пріоритетні напрями державної політики у галузі освіти, соціального захисту й охорони здоров’я. Акцентовано увагу на змісті парламентських слухань "Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей із порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх розв’язання” (червень 2014 р.). Розглянуто рекомендації парламентських слухань щодо шляхів покращення роботи за вказаними напрямами.

Раскрыты особенности реформирования системы образования для детей с особыми потребностями и инвалидностью в Украине, что происходит с учетом прогрессивных мировых тенденций: от институализации к инклюзии. Освещена деятельность Института специальной педагогики НАПН Украины, который, руководствуясь инновационной методологической парадигмой детоцентризма, вместе с МОН Украины разработал концептуальную базу развития отечественной дефектологии, определил новые направления и пути получения образования детьми с особыми потребностями. Выделены научные результаты исследований проблемы использования украинского языка жестов, а также информационно-коммуникационных технологий в обучении детей с особыми потребностями. Названы тормозные факторы развития системы образования лиц с особенностями психического развития, в частности отсутствие стабильности в терминах их обучения, постоянные изменения содержательного наполнения отдельных образовательных областей "массовой" школы. Определены приоритетные направления государственной политики в области образования, социальной защиты и здравоохранения. Акцентировано внимание на содержании парламентских слушаний "Образование, здравоохранение и социальное обеспечение детей с нарушениями психофизического развития: проблемы и пути их решения" (июнь 2014 г.). Рассмотрены рекомендации парламентских слушаний о путях улучшения работы по указанным направлениям.

The features of the reform of the education system for children with special needs and disabilities in Ukraine, which is based on progressive global trends: from institutionalization to inclusion. Deals with the Institute of Special Pedagogy NAPS Ukraine, who guided innovative methodological paradigm childcentrism, together with MES of Ukraine has developed a conceptual framework of national Defectology, outlined new areas and ways of education of children with special needs. Author determined scientific results of studies on the use of Ukrainian sign language and ICT in teaching children with special needs. Named brake factors for developing the education of persons with features of mental development, including the lack of stability in terms of their learning, constant change content in the context of individual educational areas "mass" school. Outlined the priority directions of state policy in the field of education, social security and health care. The emphasis is on the content of parliamentary hearings on "Education, health and welfare of children with psychophysical development: problems and solutions" (June 2014). Specified acute unresolved problems in this field. Consider the recommendations of the parliamentary hearings on ways to improve the performance for your directions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Колупаєва А. 
Соціально-педагогічна підтримка дітей із епілепсією в Україні / А. Колупаєва, В. Мартинюк // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 35-39. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено питання медичного забезпечення та соціальної адаптації осіб, хворих на епілепсію в Україні. У контексті змін до вітчизняного законодавства в частині інклюзивної освіти приділено увагу педагогічному супроводу таких дітей. Надано перелік основних принципів та синдромів епілепсії. Наголошено, що діти, хворі на епілепсію, часто мають ознаки шкільної неуспішності та потребують спеціальної педагогічної підтримки, яка враховує їхні психологічні та психофізіологічні особливості. Причинами цього можуть бути порушення психіки та поведінки, які мають високий рівень коморбідності з епілепсією – аутизм, специфічні затримки розвитку мовленнєвої функції, порушення поведінки, пізнавальних функцій, розлади з дефіцитом уваги та гіперактивність, репресивність, тривожність тощо. Зроблено висновки, що часто основний процес стабілізації стану хворої дитини залежить не так від медичних, як від психосоціальних чинників: відношення в родині, адаптація в суспільстві тощо. Тому, передусім, варто спрямовувати зусилля на подолання дискримінації та соціальної стигматизації (упередження) стосовно хворих на епілепсію, що, між іншим, подолати складніше, ніж самі епілептичні напади.

Освещены вопросы медицинского обеспечения и социальной адаптации лиц, больных эпилепсией в Украине. В контексте изменений в отечественном законодательстве в части инклюзивного образования уделено внимание педагогическому сопровождению таких детей. Представлен перечень основных принципов и синдромов эпилепсии. Отмечено, что дети, больные эпилепсией, часто имеют признаки школьной неуспеваемости и нуждаются в специальной педагогической поддержке, которая учитывает их психологические и психофизиологические особенности. Причинами этого могут быть нарушения психики и поведения, которые имеют высокий уровень коморбидности с эпилепсией – аутизм, специфические задержки развития речевой функции, нарушения поведения, познавательных функций, расстройства с дефицитом внимания и гиперактивность, репрессивность, тревожность и тому подобное. Сделаны выводы, что часто основной процесс стабилизации состояния ребенка с эпилепсией зависит не столько от медицинских, как от психосоциальных факторов: отношения в семье, адаптация в обществе и т. п. Поэтому, прежде всего, следует направлять усилия на преодоление дискриминации и социальной стигматизации (предубеждение) по отношению к больным эпилепсией, что, между прочим, преодолеть сложнее, чем сами эпилептические припадки.

In recent years Ukraine has made significant steps towards the standardization of medical and educational assistance to children with organic lesion of the nervous system, including epilepsy. There is an active explanatory work in the media, implemented the program though which the public is beginning to realize that epilepsy – not a sentence. A child with epilepsy, like any other, has the right to training and education, deserves the support and understanding of others. The impetus for leaving the shadow of children with epilepsy were changes in legislation in terms of inclusive education. It introduced a new approach to the education of children with special needs, which focuses not on the disability that is in the child but on needs of child. This approach is based on an interdisciplinary basis, interdepartmental relations, which in this context means the coherence of experts from different fields – education, health and social protection in full support of children with epilepsy


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.0(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського