Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Количева Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
Категорія:    
1.

Количева Т. В. 
Наукове і художнє пізнання: їх специфіка і взаємодія : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.01 / Т. В. Количева; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2004. - 17 c. - укp.

Досліджено проблеми специфіки та взаємодії наукового та художнього пізнання як взаємного доповнення двох способів пізнання: логічного та емоційно-чуттєвого, що сумісно відтворюють його цілісність. Виявлено рушійні сили наукового та художнього пізнання - відповідно пізнавальну задачу суб'єкта, яка є винятково результатом роботи інтелектуальних операцій, і домінуючу потребу суб'єкта, що пізнає, яка випливає з його внутрішнього світу та є емоційно-чуттєвою. Виявлено, що пізнавальний процес - це науково-художнє моделювання суб'єктом об'єкта. Встановлено, що в реальному пізнавальному процесі логічне й образне мислення не вступають у протиріччя, а взаємодіють і доповнюють одне одного, й у цій взаємодії образне мислення допомагає сформулювати предметний зміст задачі, що змінюється і трансформується, а логічне мислення є інструментом розв'язання пізнавальної задачі. Доведено можливість розгляду емоцій як сполучної ланки між науковим і художнім пізнанням, а також їх здатність одночасно виступати у ролі цінності пізнавального акту як такого й у ролі оцінки можливості задоволення домінуючої потреби під час пізнання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.8 + Ю935.131.1/8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330359 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Количева Т. В. 
Особливості наукового і художнього пізнання та їх взаємодія : монографія / Т. В. Количева; Укр. держ. акад. залізн. трансп. - Х., 2009. - 172 c. - Бібліогр.: с. 157-172. - укp.

Розглянуто особливості наукового та художнього пізнання, визначено принципи їх розмежування та механізми взаємного доповнення. Взаємодію наукового та художнього пізнання вивчено за допомогою принципу доповнюваності Н. Бора, який розглядає об'єкт у взаємозаперечних, додаткових системах опису. Показано, що цей принцип дозволяє виявити в об'єкті, що пізнається, різні визначеності, які досягаються пізнавальною задачею і логікою суб'єкта, а також його художньо-образним мисленням, керованим домінуючою потребою. Увагу приділено специфіці наукових понять і художніх образів, методу моделювання в пізнавальній діяльності, взаємодії логічного й образного мислення, ролі уяви в науковому та художньому пізнанні.

Рассмотрены особенности научного и художественного познания, определены принципы их размеживания и механизмы взаимного дополнения. Взаимодействие научного и художественного познания изучено при помощи принципа дополняемости Н. Бора, рассматривающего объект во взаимоотрицающих, дополнительных системах описания. Показано, что этот принцип позволяет выявить в познаваемом объекте разные определенности, достигаемые познавательной задачей и логикой субъекта, а также его художественно-образным мышлением, управляемым доминирующей необходимостью. Уделено внимание специфике научных понятий и художественных образов, методу моделирования в познавательной деятельности, взаимодействию логического и образного мышления, роли воображения в научном и художественном познании.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.23 + Ю225.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА720255 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Количева Т. В. 
Самопізнання: розмаїття смислових меж / Т. В. Количева // Наук. зап. Харк. ун-ту Повітр. сил. Соц. філос., психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 95-101. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання, які стосуються смислових меж самопізнання. Проаналізовано ряд чинників, що впливають на ці смислові межі: свобода волі, самоідентичність суб'єкта, пластичність свідомості, а також, можливість самовідчуження з ціллю розуміння власної екзистенції. З'ясовано значення ірраціонального пізнання. Зроблено висновок щодо головної ролі діяльності внутрішньої сталої "Я - концепції" індивіда в формуванні меж самопізнання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського