Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Йовенко Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
Категорія:    
1.

Бондаренко Г. Л. 
Народний золотослів як засіб формування вчителя-філолога, народознавця для оновлюваної національної школи / Г. Л. Бондаренко, Л. І. Йовенко; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. Наук. лаб. "Етнологія Черкас. краю". - Умань, 2003. - 47 c. - Бібліогр.: с. 46-47. - укp.

Наведено мудрі рекомендації святих і подвижників про можливість спасіння та гріхопадіння засобами слова. Охарактеризовано прислів'я та приказки як джерело вивчення родинно-виховного досвіду українців. Висвітлено мовні традиції української родини, викладено фольклорні правила риторичного спілкування.

Приведены мудрые рекомендации святых и подвижников о возможности спасения и грехопадения средствами слова. Охарактеризованы пословицы и поговорки как источник семейно-воспитательного опыта украинцев. Освещены языковые традиции украинской семьи, изложены фольклорные правила риторического общения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Э37-117 + Ш3(2=1Ук)-651

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р97669 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Йовенко Л. І. 
Підготовка студентів-філологів вищого педагогічного навчального закладу до родинного виховання : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. І. Йовенко; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2005. - 19 c. - укp.

Досліджено проблему підготовки студентів-філологів вищого педагогічного навчального закладу до родинного виховання. Розглянуто дефініцію "родинне виховання" у контексті професійної підготовки даних студентів, зокрема, його суть і функції, стан і особливості виховного процесу у сучасній вищій школі та українській родині. Акцентовано увагу на організаційно-педагогічних засадах підготовки студентів-філологів до родинного виховання, зокрема, теоретико-методичній підготовці, їх позаурочній роботі у даній галузі. Прослідковано динаміку формування готовності даних студентів до родинного виховання, визначено її критерії та рівні (високий, середній, низький, критичний). Розроблено й експериментально перевірено модель підготовки студентів-філологів до родинного виховання, згідно з якою до програмового матеріалу вищого педагогічного навчального закладу, зокрема, до навчальних планів спеціальних курсів "Українські елітарні родини кінця XIX - початку XX ст.", "Український дитячий фольклор", "Українське дитинознавство" введено родинно-виховний компонент.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ш.р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА339540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Йовенко Л. 
Програма спецкурсу "Українське дитинознавство" / Л. Йовенко // Рідна шк.. - 2007. - № 2. - С. 68-70. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Зазначено, що з метою виконання положень Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ ст. розроблена програма навчальної дисципліни "Українське дитинознавство", яка має виняткове значення у підготовці майбутніх учителів до педагогічної діяльності. Наведено структуру залікового кредиту зазначеної дисципліни. Наголошено, що під час вивчення передбачених програмою тем варто застосовувати комплексний підхід, який полягає в поєднанні етнографічних матеріалів з мистецтвознавчими та фольклорними, у використанні поезії, музики, танцю, гри та обрядових дійств, різних видів наочності. Наголошено на впровадженні національної системи виховання, широкому використанні надбань народної педагогіки і культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.211 + Ч313(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Йовенко Л. І. 
Образ героя в українській літературі та його інтерпретація в шкільних підручниках XX століття : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Л. І. Йовенко; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань, 2018. - 40 c. - укp.

Здійснено теоретичне узагальнення і запропоновано новий підхід до вирішення важливої й актуальної проблеми, що полягає у виявленні й розкритті тенденцій розвитку образу героя в художніх творах, що вивчалися в середніх навчальних закладах упродовж ХХ століття, його інтерпретації в шкільних підручниках окресленого періоду та визначенні перспектив упровадження виховного потенціалу національного героя української літератури в сучасний освітній процес. Розкрито міждисциплінарний характер дослідження еволюції образу героя в українській літературі та його інтерпретації в шкільних підручниках ХХ століття, адаптовано методологічний інструментарій історії, філософії, культурології, літературознавства, мовознавства та інших наук. З’ясовано передумови творення образу героя в українській писемній літературі та педагогічній думці ХІ – ХХ століть у контексті розвитку поглядів на досконалу особистість (через образи позитивних героїв-добротворців українських народних казок, звитяжців билин, героїв народних дум та історичних пісень, ідеал людини у літописних джерелах та повчаннях ХІ – ХІV століття, у педагогічних теоріях і літературних творах ХVІ – ХVІІІ століття, концепції героїв у творах І. Котляревського, Лесі Українки, Г. Сковороди, П. Куліша, І. Франка, Т. Шевченка та інших українських письменників, ідеалізованих героїв "доби соцреалізму" (жовтенята-герої, комсомольці-герої, комуністи-герої, герої праці та ін.), образ героя-сучасника – захисника суверенітету України тощо). У дослідженні обгрунтовано періодизацію розвитку образу героя в шкільних підручниках з української літератури ХХ століття у єдності 5 періодів: 1-й період – 1900 – 1917 рр.; 2-й період – 1917 – 1920 рр.; 3-й період – 1920 – 1960-і рр.; 4-й період – 1970 – 1980-і рр.; 5-й період – 1991 – 1999 рр. Розкрито сутність образу героя та його інтерпретацію в шкільних підручниках з української літератури на сучасному етапі (2000 – 2017 рр.); Визначено причини, що впливали на концепцію героя: внутрішньодержавні (правові, освітні, методичні), особистісні (рівень сформованості національної свідомості, громадянської відповідальності, соціальної активності), ідеологічні (вплив державної ідеології, наявність у громадян сформованих політичних переконань); зміст формування героїчної особистості у спадщині українських педагогів (Г. Ващенка, В. Сухомлинського та ін.). Уточнено ключові поняття дослідження ("герой"– це пасіонарна особистість, яка втілює моральні чесноти й етичні ідеали народу, серед яких – боротьба за певні ідейно-світоглядні цінності, переконання, у його вчинках і прагненнях відображається дух нації, епохи; "образ героя" – створення в художньому творі цілісної, національно-свідомої особистості, діяння якої спрямовані на боротьбу за рідну землю, народ, його незалежність, що набуває науково-ілюстративних, фактографічних та художніх ознак, істотні для автора; "підручник з української літератури" – багатофункціональна модель певного досвіду, що передусім залежить від педагогічної системи та державної політики конкретної історичної доби, є її своєрідним відображенням і впливає на принцип добору авторів та їх творів, на аналіз їх змісту, способи інтерпретації, а також на методичне забезпечення вивчення навчальної дисципліни). Подальшого розвитку у дослідженні набули: аналіз історіографії проблеми та джерельної бази дослідження; історико-педагогічні рефлексії щодо образу героя у контексті шкільного курсу української літератури; концепція героя пасіонарного типу (поєднує кращі людські особистісні якості з цінностями суспільства, що втілено в художніх творах українського народу); ідеї застосування досвіду патріотичного виховання молоді засобами української літератури, що здійснюється на прикладі вивчення образів героїв за допомогою технології розвитку критичного мислення та застосовується для інтерпретаційного аналізу художнього твору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА433294 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського