Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Демида Є$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Карпенко О. В. 
Суперечливість трактування категорій освітніх послуг у сучасній педагогічній науці Російської Федерації / О. В. Карпенко, В. В. Вербова, Є. Ф. Демида // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 4. - С. 88-93. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Проаналізовано суперечливість наукових підходів до трактування дефініції „освітні послуги” в джерельній базі Російської Федерації. Обгрунтовано потребу практичного застосування в Україні категорій освітніх послуг у процесі розбудови сервісної держави. Зазначено, що базовим механізмом побудови стабільної й ефективної галузі здобуття знань на всіх рівнях є переосмислення ідеології сучасних взаємовідносин держави та громадянина в контексті запровадження політично збалансованої, економічно обгрунтованої та соціально значущої системи освітніх послуг.

Проанализирована противоречивость научных подходов к трактовке дефиниции "образовательные услуги" в базе первоисточников Российской Федерации. Обоснована потребность практического применения в Украине категорий образовательных услуг в процессе развития сервисного государства. Указано, что базовым механизмом построения стабильной и эффективной отрасли получения знаний на всех уровнях является переосмысление идеологии современных взаимоотношений государства и гражданина в контексте введения политически сбалансированной, экономически обоснованной и социально значимой системы образовательных услуг.

Examined controversial scientific approaches to the interpretation of the definition of "educational services" in the source base of the Russian Federation. Legitimate need of practical application in Ukraine categories of educational services in the development process of service of the state. Indicated that the underlying mechanism of building a stable and effective branch of learning at all levels is a modern reinterpretation of the ideology of relations between the state and the citizen towards the introduction of a politically balanced, economically viable and socially relevant system of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4РОС)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Карпенко О. В. 
Децентралізаційні процеси у сфері надання освітніх послуг в Ізраїлі / О. В. Карпенко, Є. Ф. Демида // Педагогіка і психологія. - 2013. - № 1. - С. 92-96. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

На основі наявної джерельної бази проаналізовано сучасну систему освіти Ізраїлю. Розглянуто децентралізаційні процеси управління системою освітніх послуг муніципальною владою. Узагальнено позитивний досвід реформування ізраїльських загальноосвітніх навчальних закладів через надання їм автономії. Зазначено, що керівництво самоврядних шкіл, отримуючи більшу автономію від органів місцевої влади, має й більшу підтримку з боку громадськості. Констатовано, що у самоврядних школах повсякденна робота директора стає ефективнішою, а педагогічна діяльність учителів розширюється, стає більш різноманітною й значущою, в педагогічному колективі зростає почуття обов’язку та особистої відповідальності за всю систему освіти.

На основе имеющихся источников проанализирована современная система образования Израиля. Рассмотрены децентрализационные процессы управления системой образовательных услуг муниципальными властями. Обобщен положительный опыт реформирования израильских учебных заведений путем предоставления им автономии. Отмечено, что руководство самоуправляющихся школ, получая большую автономию от органов местной власти, имеет и большую поддержку со стороны общественности. Констатировано, что в самоуправляющихся школах повседневная работа директора становится эффективной, а педагогическая деятельность учителей расширяется, становится более разнообразной и значимой, в педагогическом коллективе растет чувство долга и личной ответственности за всю систему образования.

On the basis of available sources to analyze the current education system in Israel. Examined the processes of decentralization of educational services system management by municipal authorities. Generalized positive experience of reforming Israeli academic institutions by providing them with autonomy. It is noted that the management of self-governing schools, receiving greater autonomy from the local authorities, and has a lot of support from the public. It was stated that in the daily work of self-governing schools director becomes effective and the teacher's work is expanding, becoming more diverse and important in teaching staff is a growing sense of duty and personal responsibility for the entire education system.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(5ІЗР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Карпенко О. В. 
Реформування системи надання освітніх послуг: досвід Фінляндії / О. В. Карпенко, Є. Ф. Демида // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 1. - С. 88-98. - Бібліогр.: 28 назв - укp.

Проаналізовано фінський досвід у сфері реформування системи надання освітніх послуг. Зазначено, що в країні навчання на всіх освітніх рівнях є безкоштовним, фінансування освіти здійснюють центральні та місцеві органи влади, при цьому обсяг інвестицій в освіту є значним у порівнянні з масштабами економіки. Виокремлено головні принципи фінської освітньої політики, серед яких - повага до учня та учителя, інвестування в людський потенціал, безплатні освітні послуги, відсутність обов’язкових тестів або іспитів, автономія навчальних закладів, якість освіти, тісна співпраця між органами виконавчої влади, профспілками та організаціями роботодавців. Рекомендовано практичне застосування в Україні позитивних здобутків фінської системи освіти (застосування першого і єдиного обов’язкового екзамену, відмову від оцінювання знань учнів до VI класу середньої школи, необов’язковість дошкільної освіти тощо).

Проанализирован финский опыт в сфере реформирования системы предоставления образовательных услуг. Отмечено, что в стране обучение на всех образовательных уровнях является бесплатным, финансирование образования осуществляют центральные и местные органы власти, при этом объём инвестиций в образование значителен по сравнению с масштабами экономики. Выделены главные принципы финской образовательной политики, среди которых - уважение к ученику и учителю, инвестирование в человеческий потенциал, бесплатные образовательные услуги, отсутствие обязательных тестов или экзаменов, автономия учебных заведений, качество образования, тесное сотрудничество между органами исплнительной власти, профсоюзами и организациями работодателей. Рекомендовано практическое применение в Украине положительных достижений финской системы образования (применение первого и единого обязательного экзамена, отказ от оценивания знаний учеников до VI класса средней школы, необязательность дошкольного образования и т. п.).

Finnish experience in the sphere of educational services grant system reformation is analyzed. Noted that the country's education at all levels of education is free, educational funding is carried out by central and local authorities, while the volume of investment in education is significant in comparison with the size of the economy. The main principles of the Finnish educational policy were highlighted, including respect for pupils and teachers, investing in human potential, free educational services, the absence of mandatory tests or exams, the autonomy of educational institutions, the quality of education, cooperation between authorities enforcement authorities, trade unions and employers' organizations. The recommendations of positive achievements of the Finnish system of education practical application in Ukraine (the application of common obligatory examination, abolition of students knowledge evaluation to the VI form of secondary school, optional choice of preschool education etc.) are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4ФІН)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Демида Є. Ф. 
Формування бази даних «Періодика» електронного каталогу державної науково-педагогічної бібліотеки України імені в. О. Сухомлинського: здобутки і можливості модернізації [Електронний ресурс] / Є. Ф. Демида // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2015. - № 4. - С. 185-198. - Бібліогр.: 33 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1254

Розглянуто інформаційний бібліографічний ресурс – базу даних «Періодика» електронного каталогу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, що розкриває зміст фонду сучасних періодичних видань книгозбірні. Висвітлено організаційні аспекти формування цього ресурсу й окреслено низку завдань щодо його модернізації, рішення яких можуть забезпечити можливості технологічної платформи бази даних – система автоматизації бібліотек (САБ) ІРБІС 64. Виконання завдань надасть змогу значно покращити якість і ефективність автоматизованого аналітико-синтетичного опрацювання періодичних видань і рівень бібліографічного обслуговування користувачів.

Представлен информационный библиографический ресурс – база данных «Периодика» электронного каталога Государственной научно-педагогической библиотеки Украины имени В. А. Сухомлинского, раскрывающий содержание фонда современных периодических изданий библиотеки. Освещены организационные аспекты формирования данного ресурса и обозначен ряд задач по его модернизации, решение которых могут обеспечить возможности технологической платформы базы данных – система автоматизации библиотек (САБ) ИРБИС 64. Выполнение задач позволит значительно улучшить качество и эффективность автоматизированной аналитико-синтетической обработки периодических изданий и уровень библиографического обслуживания пользователей.

The article presents the information and bibliographic resource – e-catalogue “Periodicals” database of V. O. Sukhomlynskyi State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine, which shows the content of the fund of the library contemporary periodicals. The author describes organizational aspects of this resource formation and the tasks concerning its modernization, the solution of which can provide for potential of the database technological platform – IRBIS 64 Library Automation System (LAS). Carrying out tasks will make it possible to improve the quality and efficiency of the automatized analytical-synthetic processing of periodicals and the level of bibliographic service of readers considerably.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч737.054-568(4УКР)589:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Карпенко О. В. 
Децентралізація надання освітніх послуг школами Фінляндії / О. В. Карпенко, Є. Ф. Демида // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 2. - С. 91-98. - Бібліогр.: 26 назв - укp.

Обгрунтовано децентралізаційні тенденції сучасного розвитку європейської шкільної освіти через демократизацію управління навчальним процесом. Проаналізовано фінський досвід реформування загальноосвітніх навчальних закладів. Рекомендовано практичне застосування в Україні позитивних здобутків у контексті децентралізації системи надання освітніх послуг фінськими школами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4ФІН)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Демида Є. Ф. 
Сервіси електронних каталогів як засіб розвитку інформаційної компетентності користувачів наукової бібліотеки [Електронний ресурс] / Є. Ф. Демида // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2016. - № 5. - С. 125-135. - Бібліогр.: 18 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1436

Розглянуто проблему недостатньої обізнаності користувачів науково-педагогічних книгозбірень щодо сучасних бібліотечно-інформаційних технологій та низького рівня використання ними електронних довідково-бібліографічних ресурсів, зокрема баз даних статей і матеріалів з періодичних видань. З метою підвищення інформаційної компетентності користувачів розглянуто функціональні й інформаційно-пошукові можливості галузевої бібліографічної бази даних «Періодика» електронного каталогу Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського – координаційного й науково-методичного центру мережі освітянських бібліотек України. Розкрито форми роботи щодо просування ресурсу до споживачів, зокрема із залученням інформаційних можливостей Інтернету.

Затрагивается проблема недостаточной осведомленности пользователей научно-педагогических библиотек о современных библиотечно-информационных технологиях и низкого уровня использования ими электронных справочно-библиографических ресурсов, в том числе баз данных статей и материалов из периодических изданий. С целью повышения информационной компетентности пользователей рассмотрены функциональные и информационно-поисковые возможности отраслевой библиографической базы данных «Периодика» электронного каталога Государственной научно-педагогической библиотеки Украины им. В. А. Сухомлинского – координационного и научно-методического центра сети педагогических библиотек Украины. Раскрыты формы работы по продвижению ресурса к потребителям, в том числе с привлечением информационных возможностей Интернета.

The author of the article raises a question about library users; she is concerned that they are not well aware of modern library information technologies and how to use electronic reference and bibliographic resources, in particular databases of articles and materials taken from periodicals. In order to improve user information competence the author of the article presents functional and information retrieval features of the subject “Periodicals” bibliographic database of the electronic catalogue of V. Sukhomlynskyi State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine, a coordinating and scientific methodical centre of the system of education libraries of Ukraine. The forms of propagating the resource to users in particular using Internet informationservices are described.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)841

Рубрики:

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Демида Є. 
База даних "Періодика" електронного каталогу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського: досвід створення та перспективи розвитку / Є. Демида // Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В.І. Вернадського. - 2016. - Вип. 44. - С. 482-495. - укp.

Висвітлено один із напрямів інформаційно-бібліографічної діяльності Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського – формування електронної бази даних «Періодика». Цей ресурс розкриває зміст фонду сучасних періодичних видань книгозбірні й слугує лоцією в пошуку документів, опублікованих на сторінках часописів. Досліджено організаційні засади, принципи побудови та процес формування бази даних. Окреслено низку завдань щодо модернізації ресурсу, рішення яких можуть забезпечити можливості технологічної платформи бази даних – системи автоматизації бібліотек (САБ) ІРБІС-64. Виконання завдань надасть змогу значно покращити якість та ефективність автоматизованого аналітико-синтетичного опрацювання періодичних видань та рівень бібліографічного обслуговування користувачів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)841

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського