Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (17)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Гулай О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Середницький Я. А. 
Кремнійорганічні лакофарбові композиційні покриття в протикорозійному захисті / Я. А. Середницький, В. І. Маруха, О. І. Гулай // Хім. пром-сть України. - 2001. - № 2. - С. 17-21. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

З використанням механізму структурування систем поліметилфенілсилоксанового лаку КО-921 з мінеральними наповнювачами, епоксидними олігомерами й амінними каталізаторами "холодного" тверднення, розроблено композиційні кремнійорганічні матеріали та покриття. Наведено результати дослідження їх структурних і фізико-механічних властивостей, водостійкості та хімічної стійкості, термостабільності, протикорозійних характеристик. Запропоновано основні сфери практичного застосування кремнійорганічних протикорозійних покриттів.


Ключ. слова: механізм структурування, поліметилфенілсилоксановий лак, кремнійорганічний матеріал, протикорозійне покриття
Індекс рубрикатора НБУВ: Л749

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гулай О. І. 
Вплив силазанових каталізаторів на властивості кремнійорганічних лакових покриттів / О. І. Гулай, Я. А. Середницький // Фіз.-хім. механіка матеріалів. - 1999. - 35, № 1. - С. 103-106. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Влияние силазановых катализаторов на структурирование и формирование кремнийорганических покрытий на основе лака КО-921 заключается в обеспечении затвердевания при температурах (20 +- 2) °С. Каталитический механизм действия силазанов подтвержден инфракрасными спектрами отвержденных композитов, повышение их химической стойкости и термостабильности - экспериментально определенными физико-химическими параметрами.


Індекс рубрикатора НБУВ: К663.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29109 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гулай О. В. 
Амфібії та рептилії : довід. / О. В. Гулай, В. В. Гулай. - Кіровоград : ПОЛІМЕД-Сервіс, 2007. - 84 c. - (Природа Кіровоградщини). - Бібліогр.: с. 82. - укp.

Розглянуто систематичне положення, особливості морфології й екології, сучасний стан популяцій, охоронний статус видів амфібій і рептилій, що мешкають на території Кіровоградщини. Наведено визначникові схеми, малюнки та фотографії для встановлення їх видової належності. Висвітлено основні положення Закону України "Про Червону книгу України", що стосуються даних питань.

Рассмотрены систематическое положение, особенности морфологии и экологии, современное состояние популяций, охранный статус видов амфибий и рептилий, которые проживают на территории Кировоградской области. Приведены определительные схемы, рисунки и фотографии для установления их видовой принадлежности. Освещены основные положения Закона Украины "О Красной книге Украины", которые касаются данных вопросов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е623.341 я22 + Е623.342 я22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА694150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гулай О. І. 
Вплив органічних та неорганічних модифікаторів на властивості термостійких кремнійорганічних протикорозійних покриттів : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.02.01 / О. І. Гулай; НАН України. Фіз.-мех. ін-т ім. Г.В.Карпенка. - Л., 2000. - 18 c. - укp.

Наведено результати дослідження впливу мінеральних наповнювачів, полімер-олігомерних модифікаторів і каталізаторів "холодного" (20 +- 5 °C) твердення на структуру і властивості кремнійорганічних композиційних матеріалів на базі полімерфенілсилоксанового лаку КО-921. Експериментально обгрунтовано склад кремнійорганічних композитів, сформульовано механізми їх структурування. Отримано термостійкі протикорозійні покриття КО-ФМІ. Тест-випробуваннями і промисловою перевіркою підтверджено їх відповідність вимогам нормативно-технічної документації на ізоляцію трубопроводів, ємностей і технологічного обладнання в нафтогазовому теплоенергетичному комплексах, комунальному та водному господарствах і харчовій промисловості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К663.34

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311208 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гулай О. В. 
Консортивні зв'язки спірохет ILeptospira interrogansD у прибережно-водних екосистемах : Автореф. дис... канд. біол. наук : 03.00.16 / О. В. Гулай; Ін-т агроекології та біотехнології УААН. - К., 2005. - 20 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е422.112*806 + П873.218

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336017 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гулай О. В. 
Алелопатичні зв'язки спірохет IBLeptospira interrogansD у фітоценозах справжніх заплавних лук / О. В. Гулай, В. В. Гулай // Вісн. Полтав. держ. аграр. акад. - 2011. - № 1. - С. 75-76. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: П221.8 + Е422.112

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69944 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія: Будівництво   
7.

Гулай О. І. 
Методичні основи формування фундаментальної складової професійної компетентності фахівців будівельного профілю : монографія / О. І. Гулай; ред.: Л. М. Романишина; Луц. нац. техн. ун-т. - Луцьк : РВВ Луц. НТУ, 2013. - 293 c. - Бібліогр.: с. 260-293 - укp.

Проаналізовано теоретичні основи ступеневого навчання фахівців будівельного профілю. Обгрунтовано зміст фундаментальної складової професійної компетентності майбутнього фахівця будівельного профілю. Вивчено психолого-педагогічні аспекти навчання інженерів-будівельників. Розроблено методичні основи ступеневого навчання фахівців будівельного профілю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768546 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
8.

Гулай О. І. 
Особливості ступеневої підготовки фахівців будівельного профілю / О. І. Гулай // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 4. - С. 100-107. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано зміст навчальних планів підготовки фахівців будівельного профілю різних ланок ступеневої освіти, окреслено шляхи реалізації неперервної будівельної освіти. Детально розглянуто особливості підготовки фахівців будівельного профілю. Систему ступеневої професійної освіти подано як складну організаційну структуру, яка формує та розвиває особистість фахівця, починаючи із загальноосвітньої та професійно-технічної шкіл і закінчуючи ВНЗ. Наведено таблиці основних показників і порівняльні характеристики навчальних планів підготовки бакалаврів і молодших спеціалістів напряму "Будівництво". На прикладі розвитку ступеневої освіти в Луцькому національному технічному університеті представлено інтегрований навчальний план підготовки за скороченим терміном навчання бакалаврів за напрямом 6.060101 "Будівництво", які мають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста за галуззю знань 0601 "Будівництво й архітектура". Доведено необхідність створення загального системного підходу до формування професійної компетентності фахівців-будівельників різних освітньо-кваліфікаційних рівнів – молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр - у ланцюгу "ліцей - коледж - технічний університет" з урахуванням потреб виробництва у спеціалістах вказаних рівнів.

Проанализирована ступенчатая подготовка специалистов в ВУЗ по направлению "Строительство". Сделан вывод о том, что формирование профессиональной компетентности специалистов-строителей разных образовательно-квалификационных уровней нуждается в общем системном подходе.

Step preparation of specialists is analyzed in higher educational establishment to direction “Building”. It’s drawn conclusion that forming of professional competence of specialists-builders of different educationally-qualifying levels needs general approach of the systems.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гулай О. І. 
Викладач вищої школи в контексті компетентнісного підходу / О. І. Гулай // Наука і освіта. - 2010. - № 7. - С. 71-73. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито зміст професійної компетентності викладача вищої школи. Визначено суть педагогічної діяльності викладача як організатора навчального процесу. Наведено три вагомі ролі викладача за мірою педагогічного втручання у процес навчання студентів - науковий просвітитель, наставник, фасилітатор. Окреслено компоненти професійної усталеності викладача - мотиваційний, емоційний, особистісний та професійно-педагогічний. З'ясовано, що високий рівень розвитку професійних, особистісно-ділових і ціннісних орієнтацій визначає наявність професійної компетентності викладача вищої школи.

Раскрыто содержание профессиональной компетентности преподавателя высшей школы. Определена суть педагогической деятельности преподавателя как организатора учебного процесса. Приведены три основные роли преподавателя относительно меры педагогического вмешательства в процесс обучения студентов - научный просветитель, наставник, фасилитатор. Очерчены компоненты профессиональной устойчивости преподавателя - мотивационный, эмоциональный, личностный и профессионально-педагогический. Выяснено, что высокий уровень развития профессиональных, личностно-деловых и ценностных ориентаций определяют наличие профессиональной компетентности преподавателя высшей школы.

It's disclosure of professional competence of teachers of high school. It's defined the essence of teaching by the teacher as the organizer of the educational process. Are the three main role of the teacher with respect to pedagogical intervention in the education of students - the scientific educator, mentor, facilitator. Outlines the components of the sustainability of teacher training - motivational, emotional, personal and vocational teaching. Found that the high level of professional, personal and business and values determine the presence of professional competence of teachers of high school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гулай О. І. 
Дидактичне обгрунтування цілей навчальної діяльності / О. І. Гулай // Наука і освіта. - 2011. - № 6. - С. 68-71. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано проблему проектування цілей навчальної діяльності, визначено основні складові знань, умінь і навичок на прикладі вивчення хімії у технічному університеті. Сформульовано вимоги до проектування цілей навчальної діяльності: забезпечення зрозумілості, ієрархічності та прогнозованості. Виокремлено основні складові цілепокладання, яке є одним із вольових компонентів мотиваційної сфери людини: відбір цілей, прийняття та розуміння цілі, поставленої викладачем, вибір однієї цілі серед багатьох та обгрунтування цього вибору, співвідношення цілей зі своїми можливостями, визначення послідовності цілей, ресурсів, постановка нових цілей, конкретизація цілі, зміна цілей залежно від ситуації, вибір засобів і способів досягнення цілі, постановка нестандартних, творчих цілей.

Проанализирована проблема проектирования целей учебной деятельности, определены основные составляющие знаний, умений и навыков на примере изучения химии в техническом университете. Сформулированы требования к проектированию целей учебной деятельности: обеспечение понятности, иерархичности и прогнозированности. Выделены основные составляющие целеполагания, которое является одним из волевых компонентов мотивационной сферы человека: отбор целей, принятие и понимание цели, поставленной преподавателем, выбор одной цели среди многих и обоснование этого выбора, соотношение целей с их возможностями, определение последовательности целей, ресурсов, постановка новых целей, конкретизация цели, изменение целей в зависимости от ситуации, выбор средств и способов достижения цели, постановка нестандартных, творческих целей.

The article presents results of research on the problem of projecting educational activity aims. It determines the basic constituents of knowledge, abilities and skills on chemistry. Due to the elaborated model it is possible to effectively plan educational process at the level of course, content module and concrete lesson.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Жукорский О. М. 
Влияние состояния водной среды на популяции патогенных бактерий / О. М. Жукорский, О. В. Гулай // Агроекол. журн.. - 2014. - № 1. - С. 102-105. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Досліджено динаміку щільності популяцій патогенних бактерій Erysipelothrix rhusiopathiae за умов послідовних процесів замерзання - розмерзання водного середовища. Визначено, що між послідовними процесами замерзання - розмерзання водного середовища та зниженням щільності популяцій бактерій Е. rhusiopathiae існує високий (сильний) зворотний зв'язок (r = -0,72). Зміна агрегатного стану водного середовища з переходом з рідкої фази у тверду, і навпаки, спричиняє зниження щільності популяцій патогенних бактерій Е. rhusiopathiae. У дослідах, проведених in vitro, після 12-го циклу замерзання - розмерзання середовища життєздатні клітини Е. rhusiopathiae у зразках не виявлялись. За природних умов у холодну пору року популяції патогенних бактерій Е. rhusiopathiae можуть зазнавати найбільшого негативного впливу за періодичних процесів замерзання - розмерзання субстратів (води, грунту).


Індекс рубрикатора НБУВ: Е422.263*80

Шифр НБУВ: Ж23660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гулай О. В. 
Біотичні зв'язки патогенних бактерій Erysipelothrix rhusiopathiae та синьозелених водоростей Microcystis pulverea / О. В. Гулай, О. М. Жукорський // Біологія тварин. - 2013. - 15, № 3. - С. 9-15. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е422.263*801.31 + Е521.20*801.31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23570 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Гулай О. С. 
Удосконалення соціально-економічної організації пільгових залізничних перевезень : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03 / О. С. Гулай; Укр. держ. акад. залізн. трансп. - Х., 2013. - 20 c. - укp.

Увагу приділено вдосконаленню соціально-економічної організації системи надання проїзду та компенсації витрат за здійснення перевезень громадян за категоріями на пільгових умовах. З цією метою проведено аналіз закордонного досвіду принципів надання пільг, розкрито сутність та системність їх надання. Доведено необхідність збереження державою соціальної політики стосовно захисту малозабезпечених громадян України та подальшого здійснення пільгових перевезень. Запропоновано практичні методи поетапного розв'язання питань реформування діючої системи пільгового проїзду. Вдосконалено існуючі та запропоновано нові підходи до системи надання пільг і до системи компенсацій збитків за виконання перевезень пільгового контингенту. Розроблено упорядкування організації пільгових перевезень залізницями України на основі концептуального підходу до системи надання пільг, що надає можливість: впорядкувати систему надання пільг на залізничному транспорті; створити чіткий механізм обліку пільговиків; одержати прозорість розрахунків з державними та місцевими бюджетами; впровадити норми витрат з оплати за перевезення пільгових категорій громадян тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-814

Шифр НБУВ: РА398629 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гулай О. В. 
Алелопатичний вплив рослин роду Salix на популяції бактерії Erysipelothrix rhusiopathiae / О. В. Гулай // Агроекол. журн.. - 2014. - № 4. - С. 79-83. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено наслідки впливу листкових змивів Salix caprea, Salix alba, Salix fragilis на популяції патогенних бактерій Erysipelothrix rhusiopathiae. Встановлено, що листкові змиви верб мають пригнічувальний вплив на популяції E. rhusiopathiae. У дослідних зразках щільність клітин E. rhusiopathiae була нижчою, ніж на контролі. Визначено, що між рівнем розведення листкових змивів рослин роду Salix та інтенсивністю пригнічення популяцій бактерій існує високий (сильний) корелятивний зв'язок. У природних умовах через виділення біологічно активних речовин S. caprea, S. alba, S. fragilis можуть впливати на стан популяцій патогенних бактерій E. rhusiopathiae, внаслідок чого між цими видами формуються біоценотичні зв'язки топічного типу.


Індекс рубрикатора НБУВ: П382.24-27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гулай О. 
Вплив прижиттєвих виділень Typha angustifolia на патогенні бактерії Erysipelothrix rhusiopathiae / О. Гулай // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. біол.. - 2014. - Вип. 67. - С. 118-122. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Прижиттєві виділення Typha angustifolia in vitro здійснюють стимулюючий вплив на патогенні бактерії Erysipelothrix rhusiopathiae VR-2 var. IVM. Виразність стимулюючого ефекту прямо залежить від концентрації у зразках прижиттєвих виділень піддослідного виду рослин. У природі при взаємодії патогених бактерій E. rhusiopathiae з T. angustifolia виникає топічний тип міжвидових зв'язків. В умовах прісноводних екосистем у формаціях рогозу вузьколистого можуть складатися сприятливі умови для існування патогенних бактерій E. rhusiopathiae.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е522.914.4 + Е422.263

Шифр НБУВ: Ж28852/б. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
16.

Гулай О. І. 
Акмеологічні та синергетичні засади неперервного навчання майбутніх будівельників / О. І. Гулай // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 6 (49). - С. 126-131. - Бібліогр.: 8 назв - укp.

Розглянуто основні досягнення акмеології в галузі професійної освіти. Проаналізовано основні концепти синергетики – міждисциплінарної науки, що займається вивченням процесів виникнення, самоорганізації і розпаду систем різної природи. Окреслено шляхи формування компетентності майбутніх фахівців.

Рассмотрены основные достижения акмеологии в области профессионального образования. Проанализированы основные концепты синергетики – междисциплинарной науки, занимающейся изучением процессов возникновения, самоорганизации и распада систем различной природы. Определены пути формирования компетентности будущих специалистов.

In the paper an idea of continuous education and models her realization is analyzed. The main achievements of ackmeology in the field in professional education are considered. The basic concepts of synergetics as an interdisciplinary science about processes of origin, organization and disintegration of the systems of different nature are analyzed in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р + А4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Гулай О. В. 
Біологічна активність рослин роду Lemna щодо патогенних бактерій / О. В. Гулай // Агроекол. журн.. - 2015. - № 3. - С. 102-107. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено біологічну активність рослин роду Lemna на популяціях патогенних бактерій Erysipelothrix rhusiopathiae. Встановлено, що прижиттєві виділення рослин роду Lemna мають стимулюючий вплив на бактерії Е. rhusiopathiae, а інтенсивність впливу залежить від рівня розведення виділень рослин. В умовах прісноводних екосистем у формаціях рослин Lemna trisulca, Lemna minor та Spirodela polyrrhiza можуть складатись сприятливі умови для існування патогенних бактерій Е. rhusiopathiae, що необхідно враховувати під час господарської діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: П478.14 + Е522.914.51 Lem*80

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
18.

Гулай О. І. 
Професійна підготовка майбутніх фахівців будівельного профілю в умовах неперервної освіти : монографія / О. І. Гулай; ред.: Л. М. Романишина; Хмельниц. гуманіт.-пед. акад. - Луцьк : РВВ Луц. НТУ, 2015. - 387 c. - Бібліогр.: с. 334-368 - укp.

Висвітлено акмеологічні та синергетичні засади професійного навчання. Проаналізовано аспекти неперервної підготовки фахівців будівельної сфери. Окреслено концептуальні засади ступеневого навчання майбутніх будівельників у технічних ВНЗ. Розглянуто теоретичні аспекти компетентнісного підходу. Досліджено компоненти професійної компетентності загалом та особливості її формування у майбутніх інженерів-будівельників зокрема. Розкрито зміст фундаментальної складової професійної компетентності на прикладі викладання дисциплін природничо-наукової підготовки. Показано систему професійної підготовки майбутніх фахівців будівельної галузі за умов неперервної освіти. Наведено результати дослідження стану готовності та адаптації студентів до навчальної діяльності на різних етапах неперервного навчання, охарактеризовано психолого-педагогічні основи професійної підготовки майбутніх будівельників. Розглянуто інноваційні педагогічні технології викладання фундаментальних дисциплін (фізики, хімії, вищої математики) у підготовці майбутніх інженерів-будівельників з використанням проблемного навчання як чинника активізації навчального процесу, подано результати моніторингу рівня знань, обгрунтовано систему навчально-методичного забезпечення реалізації ступеневого навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА799216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
19.

Гулай О. І. 
Теоретико-методичні основи професійної підготовки майбутніх фахівців будівельного профілю в умовах неперервної освіти : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. І. Гулай; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. - Вінниця, 2016. - 40 c. - укp.

Обгрунтовано та розроблено теоретичні і методичні засади ступеневої підготовки майбутніх фахівців будівельного профілю в технічних колледжах і університетах за умов неперервної освіти (НО). Педагогічна система грунтується на положеннях компетентнісного, системного, діяльнісного, особистісно орієнтованого, синергетичного, акмеологічного підходів. На основі ідей НО запропоновано концепцію професійної підготовки майбутніх фахівців будівельного профілю, яка базується на взаємодії ланок ступеневої освіти: вертикально - шляхом узгодження та побудови інтегрованих навчальних планів, а горизонтально - використанням ефективних засобів, методів і форм навчання, спрямованих на досягнення спільної мети - формування компетентного будівельника. Розроблено модель компетентнісно орієнтованої підготовки майбутніх будівельників і наведено результати її експериментальної перевірки у системі "коледж (ПТНЗ) - технічний університет". Обгрунтовано та реалізовано педагогічні умови ефективної підготовки фахівців будівельного профілю та вказано шляхи їх реалізації. Визначено місце і роль фундаментальної складової у структурі професійної компетентності таких фахівців, а також критерії та рівні її сформованості; розроблено інноваційні технології її формування та діагностики у системі ступеневої освіти. Доведено, що практична реалізація рекомендованих положень щодо підготовки фахівців будівельного профілю сприяє формуванню їх професійної компетентності та загалом зумовлює підвищення ефективності неперервної підготовки студентів у технічних коледжах та університетах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА422605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Гулай О. І. 
Особливості ступеневої підготовки майбутніх інженерів / О. І. Гулай // Фіз.-мат. освіта. - 2018. - № 1. - С. 176-180. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано теоретичні основи багаторівневої підготовки майбутніх інженерних фахівців у технічних вузах. Концепція сталого розвитку передбачає інтенсифікацію навчально-виховного процесу професійної школи. Встановлено тенденцію збільшення числа абітурієнтів, які прагнуть здобути кваліфікаційний рівень бакалавра за скороченою програмою. У Луцькому національному технічному університеті цьогоріч стали студентами 567 молодших спеціалістів, що складає 42,3 % від загальної кількості бакалаврів. Проаналізовано переваги та недоліки ступеневого навчання. Експериментально встановлено рівень освітніх досягнень з фундаментальних дисциплін (фізики, хімії, вищої математики), виокремлено репродуктивний, реконструктивний, продуктивний і творчий рівні. Виявлено суттєво нижчий рівень компетентності з дисциплін природничонаукової підготовки студентів скороченої форми навчання. Визначено проблеми (середній рівень знань) і переваги (професійна мотивація) студентів скороченої форми навчання. Основними завданнями природничонаукових дисциплін, що вивчаються на першому курсі, вбачаємо адаптацію до нових умов навчання, формування вміння вчитися та потребу його реалізувати. Студенти скороченої форми навчання значно частіше знаходять офіційну чи неформальну роботу за фахом, що надає можливість за реальних виробничих умов розвивати професійну компетентність на основі здобутих впродовж навчання знань та умінь. Близько чверті бакалаврів протягом навчання отримують досвід неформальної зайнятості, близько 15 % випускників вищих навчальних закладів продовжують працювати за здобутим фахом на підприємствах, де розпочинали свою кар'єру ще студентами. Вища технічна освіта технічного профілю повинна поєднувати переваги двоступеневості - практичні професійні навики, які формуються на рівні училищ, ліцеїв, коледжів, і глибокі теоретичні знання та креативне мислення, які можна розвинути у ВНЗ. Поєднання професійно-технічної та вищої освіти суттєво збільшує шанси працевлаштування і майбутнього кар'єрного зростання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського