Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (8)
Пошуковий запит: (<.>A=Градовський А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Градовський А. В. 
І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь : Метод. аспекти вивч. укр. л-ри у взаємозв'язках із зарубіж. / А. В. Градовський. - К. : ПП РВФ "Софія", 1998. - 255 c. - укp.

Вперше робиться спроба в методиці української літератури системного підходу до вивчення вітчизняної літератури у взаємозв'язках із зарубіжною на основі всебічного історико-літературного аналізу шляхів становлення і розвитку їх взаємовідносин. Зібрано обширний літературний і літературознавчий фактаж, підпорядкований конкретній проблемі. Виявлено типологічну спільність і національну своєрідність кожної літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)-318.3р2-34 + Ш5(0)р-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: АО259802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Волошина Н. Й. 
Наукові основи методики літератури : Посіб. для студ. вищ. закл. освіти / Н. Й. Волошина, О. М. Бандура, О. А. Гальонка, А. В. Градовський, В. С. Гречинська. - К. : Ленвіт, 2002. - 344 c. - Бібліогр.: с. 341-344. - укp.

Обговорено особливості формування та розвитку української методики літератури, висвітлено її традиції та функції. Висвітлено специфіку навчального предмета літератури, проаналізовано його зміст, охарактеризовано навчальні програми. Розглянуто види літературних занять, наведено огляд літературного періоду, обговорено особливості проведення факультативних занять з літератури. Розкрито основні методи вивчення літератури, визначено зв'язок уроків з іншими формами літературних занять. Показано психологічні вікові особливості учня-читача, висвітлено історичний досвід створення шкільного підручника з літератури. Показано особливості наукової організації праці учнів у кабінеті літератури та бібліотеці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш40р20

Шифр НБУВ: ВА620732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Волошина Н. Й. 
Ми є. Були. І будем ми! Виховання національної самосвідомості учнів засобами художньої літератури : Навч.-метод. посіб. / Н. Й. Волошина, Т. О. Яценко, Н. М. Логвіненко, І. В. Одинець, С. О. Жила, З. О. Шевченко, Г. Л. Бійчук, А. М. Фасоля, А. Л. Ситченко, А. В. Градовський; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Ленвіт, 2003. - 215 c. - укp.

Розкрито сутність національної свідомості, описано форми та методи її формування у процесі родинного виховання, під час вивчення фольклорних традицій в українській літературі та аналізу спадщини митців. Висвітлено взаємозв'язок української літератури та західноєвропейської.

Раскрыта сущность национального сознания, описаны формы и методы ее формирования в процессе семейного воспитания, во время изучения фольклорных традиций в украинской литературе и анализа наследия деятелей. Освещена взаимосвязь украинской литературы и западноевропейской.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20 + Ч421.252.6 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА641536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Градовський А. В. 
Компаративний аналіз у системі шкільного курсу літератури: методологія та методика : Моногр. / А. В. Градовський. - Черкаси : Брама, 2003. - 291 c. - Бібліогр.: с. 274-291. - укp.

Уперше в методиці української літератури запропоновано систему компаративного вивчення вітчизняної та зарубіжної літератури на підставі всебічного історико-літературного підходу до розвитку їх взаємовідносин. Розкрито теоретичні та методичні аспекти порівняльного вивчення літератури в середній школі. Наведено шляхи та способи розвитку емоційно-естетичного сприймання та аналізу зразків вітчизняної літератури у порівнянні з їх зарубіжними аналогами.

Впервые в методике украинской литературы предложена система компаративного изучения отечественной и зарубежной литературы на основе всестороннего историко-литературного подхода к развитию их взаимоотношений. Раскрыты теоретические и методические аспекты сравнительного изучения литературы в средней школе. Приведены пути и способы развития эмоционально-эстетического восприятия и анализа образцов отечественой литературы по сравнению с их зарубежными аналогами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш4в6 + Ш5(4УКР)р20 + Ш5(0)р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА647741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Градовський А. В. 
Теоретико-методичні засади компаративного вивчення шкільного курсу української літератури : Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / А. В. Градовський; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2004. - 40 c. - укp.

Вперше проведено методологічний аналіз концепції компаративного вивчення української та зарубіжної літератур. З'ясовано теоретичні та методичні аспекти порівняльного вивчення літератури в середній школі. З використанням сучасних методів, засобів і форм навчальної діяльності обгрунтовано технологію компаративного підходу щодо вивчення літератури. Визначено шляхи та способи формування емоційно-естетичного сприйняття творів вітчизняної літератури у порівнянні з їх зарубіжними аналогами. Розроблено різні види завдань, що сприяють усвідомленому й міцному засвоєнню літературознавчих понять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ш5(0) р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332254 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вища школа України: проблеми модернізації навчально-виховного процесу : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф., 5 - 6 жовт. 2006 р., Черкаси / ред.: А. В. Градовський; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. - Черкаси, 2006. - 142 c. - укp.

Висвітлено соціальні, педагогічні та психологічні проблеми розвитку вищої школи (ВШ) в контексті модернізації навчально-виховного процесу у ВНЗ України. Проаналізовано нові освітні стратегії як шлях розвитку інноваційної активності студентів. Визначено освітні шляхи удосконалення системи підготовки фахівців дошкільної освіти. Обгрунтовано доцільність професійно-прикладної фізичної підготовки спеціалістів. Розкрито специфіку використання тестових методик у процесі педагогічної діагностики у ВШ. Розглянуто питання управління навчальною діяльністю студентів за умов реалізації гнучких педагогічних технологій, формування та розвитку їх риторичних умінь та навичок. Описано педагогічні технології формування духовних цінностей молоді, розвивальні технології у позанавчальній діяльності студентів як ефективну умову готовності до соціальної роботи, особливості підготовки соціальних педагогів до роботи у кризових центрах.

Освещены социальные, педагогические и психологические проблемы развития высшей школы (ВШ) в контексте модернизации учебно-воспитательного процесса в ВУЗ Украины. Проанализированы новые образовательные стратегии как путь развития инновационной активности студентов. Определены образовательные пути усовершенствования системы подготовки специалистов дошкольного образования. Обоснована целесообразность профессионально-прикладной физической подготовки специалистов. Раскрыта специфика использования тестовых методик в процессе педагогической диагностики в ВШ. Рассмотрены вопросы управления учебной деятельностью студентов в условиях реализации гибких педагогических технологий, формирования и развития их риторических умений и навыков. Описаны педагогические технологии формирования духовных ценностей молодежи, развивающие технологии во внеучебной деятельности студентов как эффективное условие готовности к социальной работе, особенности подготовки социальных педагогов к работе в кризисных центрах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)я431 + Ю9я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА722997 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Збірник праць наукових читань : до 120-річчя з дня народж. письм. З. Тулуб, 24 листоп. 2010 р., Черкаси / ред.: А. В. Градовський, Л. І. Кавун, С. А. Китова; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького, Осередок Наук. т-ва Шевченка в Черкасах. - Черкаси, 2010. - 283 c. - укp. - рус.

Наведено результати досліджень, присвячених різним аспектам творчості (прозі, поезії, перекладацтву) відомої української письменниці З. Тулуб (1890 - 1964). Висвітлено маловідомі епізоди її біографії. Розкрито специфіку образності пейзажної лірики З. Тулуб. Розглянуто її історичний роман-епопею "Людолови" як художній документ епохи. Охарактеризовано перекладацьку діяльність З. Тулуб у контексті українського перекладацтва "розстріляного відродження". Подано інформацію про життя та творчих шлях інших визначних представників роду Тулубів, зокрема, О. Д. Тулуба, П. О. Тулуба, О. О. Тулуба.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Тулуб, З. П. я434

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА740854 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Феномен Лесі Українки: літературознавчий, лінгвістичний, історіософський, філософський та педагогічний аспекти : зб. наук. пр. / ред.: Ю. А. Ведєрніков, С. А. Гальченко, В. А. Гошовська, А. В. Градовський, В. А. Зарва; НАН України, Ун-т сучас. знань, Житомир. філ., Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького, Бердян. держ. пед. ун-т, Новгород-Волин. літ.-мемор. музей Лесі Українки. - К.; Новоград-Волинський; Житомир; Черкаси, 2010. - 284 c. - укp.

Висвітлено творчість Лесі Українки в контексті національної літератури, всесвітньої та української історії. Значну увагу приділено мовностилістичним особливостям текстів поетеси та їх збереженню в перекладах творів на інші мови. Життя та творчість Лесі Українки розглянуто як уособлення національного обов'язку митця, простежено генезу національної ідеї у її творчості та формування національної самосвідомості та національної гідності українців на прикладі життя та творчості поетеси. Розкрито педагогічні погляди Лесі Українки, освітній потенціал її творчої спадщини, психологічні погляди. Показано роль мистецтва, зокрема музики та живопису, в житті та творчості Лесі Українки.

Освещено творчество Леси Украинки в контексте национальной литературы, всемирной и украинской истории. Значительное внимание уделено языковостилистическим особенностям текстов поэтессы и их сохранению в переводах произведений на другие языки. Жизнь и творчество Леси Украинки рассмотрены как олицетворение национального долга творца, прослежен генезис национальной идеи в её творчестве и формирование национального самосознания и национального достоинства украинцев на примере жизни и творчества поэтессы. Раскрыты педагогические взгляды Леси Украинки, образовательный потенциал её творческого наследия, психологические взгляды. Показана роль искусства, в частности музыки и живописи, в жизни и творчестве Леси Украинки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Українка Л. я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА730125 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Градовський А.  
Античні мотиви в романі Дж. Джойса "Улісс" / А. Градовський // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2011. - Вип. 208. - С. 159-162. - укp.

Розглянуто питання про безпосередній зв'язок роману Дж. Джойса "Улісс" з поемою Гомера "Одіссея", зокрема відтворення змісту гомерівського твору у сучасному варіанті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)33-4 + Ш5(4ІРЛ)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Градовський А.  
Основні принципи "Епічного" театру Б. Брехта / А. Градовський // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2009. - Вип. 159. - С. 193-202. - укp.

Розглянуто новаторський характер "Епічного" театру Б. Брехта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ334.073(4НІМ)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Градовський А.  
Особливості відображення подій Другої світової війни у прозі Г. Белля й О. Довженка / А. Градовський, В. Градовський // Вісн. Черкас. ун-ту. Cер. Філол. науки. - 2009. - Вип. 168. - С. 72-76. - укp.

Розглянуто особливості відображення подій Другої світової війни у творчості Г. Белля й О. Довженка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 + Ш5(4НІМ)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Градовський А.  
Творчість М. Гоголя у контексті європейської оповідної прози (на прикладі типологічної парадигми "Портрет" М. Гоголя - "Невідомий шедевр" О. Бальзака) / А. Градовський // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2009. - Вип. 158. - С. 97-100. - укp.

Розглянуто типологічну подібність творів М. Гоголя і О. Бальзака.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 + Ш5(4ФРА)5-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Градовський А.  
Формування в майбутніх учителів літератури науково-методичних засад порівняльної інтерпретації твору / А. Градовський // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2010. - Вип. 178. - С. 127-132. - укp.

Проаналізовано науково-методичні засади порівняльної інтерпретації твору, дидактичну модель організації уроків компаративного вивчення літератури та типи уроків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Градовський А. 
Українська палітра на європейському тлі / А. Градовський // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2012. - № 26. - С. 7-10. - укp.

Проаналізовано процес входження української літератури у світовий художній контекст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр)-318.3 + Ш5(4)-318.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Градовський А. 
Ознаки постмодерного експериментаторства у творчості Томаса Пінчона / А. Градовський // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2012. - № 38. - С. 79-84. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблематику творів Томаса Пінчона через призму постмодерного експериментаторства. Увагу зосереджено на аналізі змісту роману "Вигукується лот 49".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО)6-4 Пінчон Т.534

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Градовський А. 
"Спартак серед рабинь" (феміністичний дискурс у творчості Жорж Санд) / А. Градовський // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2013. - № 5. - С. 72-77. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано зміст найвідоміших творів Жорж Санд "Індіана", "Лелія" та "Валентина" з позицій феміністичної критики. Констатовано, що зародження феміністичної ідеології вбачають у подіях XVII ст., пов'язаних із розширенням та усвідомленням суспільством жіночих прав. Надано ретроспективний огляд найважливіших подій, пов'язаних з проблемою жіночої самоідентифікації в Англії, Франції, США, Канаді. Визначено певні шляхи аналізу художнього твору з позиції феміністичної критики як методу літературознавчого дослідження. Зроблено висновок, що апробація феміністичної проблематики у творчості Жорж Санд зумовлена переакцентацією у художньому зображенні жіночих типів. Так, уже в першому своєму романі "Індіана" письменниця виступає проти інституту тогочасного шлюбу, побудованого на корисливих інтересах і приниженнях жінки. Феміністична змістова домінанта характерна також романам Ж. Санд "Лелія" та "Валентина".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Фра)5-4 Санд Ж.534

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського