Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (12)
Пошуковий запит: (<.>A=Гайденко В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Гайденко В.  
Поворот к феминистской эпистемологии: Постнеклассика - феминизм - наука = Towards a feminist epistemology. Post-non classic - feminism - science : Моногр. / В. Гайденко. - Сумы : Унив. кн, 2003. - 176 c. - Библиогр.: 339 назв. - рус.

Проанализирована феминистская эпистемология как постнеклассический феномен. Рассмотрены такие направления, как постпозитивизм, постмодернизм и социология знания, оказавшие значительное влияние на развитие феминистской концепции. Показаны принципы и методы феминистского исследования. Переведены и использованы новейшие англоязычные источники по феминистской критике в науке.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю22 + Ф74(0),84

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА658655 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гайденко В.  
Феміністські інтервенції в епістемології: головні напрямки та підходи / В. Гайденко // Філософ. думка. - 2001. - № 1. - С. 56-80. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф74(0,8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Предборська І.  
Філософські абриси сучасної освіти : Моногр. / І. Предборська, Г. Вишинська, В. Гайденко, Г. Гамрецька, Н. Кочубей. - Суми : Унів. кн., 2006. - 225 c. - укp.

Розкрито філософські засади освітнього дискурсу, обгрунтовано можливості застосування посткласичної методології (нелінійного, гендерного, ціннісно-смислового, діалогічного підходів). Висвітлено філософські проблеми інформатизації й управління сучасною освітою. Показано місце педагогічної комунікації в літературно-освітній сфері. Розглянуто освіту як важливу соціокультурну детермінанту становлення особистості.

Раскрыты философские основы образовательного дискурса, обоснованы возможности применения постклассической методологии (нелинейного, гендерного, ценностно-смыслового, диалогового подходов). Освещены философские проблемы информатизации и управления современным образованием. Показано место педагогической коммуникации в литературно-образовательной сфере. Рассмотрено образование как важная социокультурная детерминанта становления личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гайденко В. О. 
Феміністська епістемологія як постнекласичний феномен : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.02 / В. О. Гайденко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2000. - 18 c. - укp.

Досліджено феміністську епістемологію як постнекласичний феномен. Простежено теоретичні витоки виникнення феміністської теорії знання (постпозитивізм, соціологію знання, постмодернізм). Визначено її методологічні засади. Проаналізовано головні напрямки - емпіризм, постмодернізм, соціальну епістемологію. Запропоновано визначення феміністської епістемології. Висвітлено її головні принципи та методи. Розглянуто феміністські підходи, що застосовуються у біології, антропології, соціології, освіті, етиці та теорії міжнародних відносин, окреслені як феміністська методологія в природничо-науковому і гуманітарному знанні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю222.1 + Ю22в2:с5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312590 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гендер і сексуальність = Gender and sexuality : навч. вид. / ред.: В. Гайденко. - Суми : Унів. кн., 2009. - 140 c. - укp.

Висвітлено результати гендерних і феміністських досліджень зарубіжних авторів, праці яких уперше перекладені українською мовою (І. Кона, Р. Хаббарда, М. Даймена, М. Месснера, К. Мартіна, Л. Тайфер, Б. Баркера-Бенфілда, Л. Мур, А. Кларк, В. Гайденко).

Освещены результаты гендерных и феминистических исследований зарубежных авторов, труды которых впервые переведены на украинский язык (И. Кона, Р. Хаббарда, М. Даймена, М. Месснера, К. Мартина, Л. Тайфер, Б. Баркера-Бенфилда, Л. Мур, А. Кларк, В. Гайденко).


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.2*344 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА719526 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Андрущенко Т.  
Філософія освіти : навч. посіб. / Т. Андрущенко, В. Бех, Ю. Бех, М. Бойченко, В. Гайденко, М. Култаєва, С. Клепко, І. Степаненко. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2009. - 329 c. - укp.

Висвітлено загальну проблематику філософії освіти в контексті визначення філософських напрямків її розвитку. Розглянуто проблеми освіти в її філософській рефлексії, розкрито онтологічні, антропологічні, епістемологічні, аксіологічні, естетичні аспекти. Особливу увагу приділено гендерній освіті та освітньому менеджменту.

Освещена общая проблематика философии образования в контексте определения философских направлений её развития. Рассмотрены проблемы образования в её философской рефлексии, раскрыты онтологические, антропологические, эпистемологические, аксиологические, эстетические аспекты. Внимание уделено гендерному образованию и образовательному менеджменту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:Юя73-1 + Ю252:Ч30я73

Шифр НБУВ: ВА730247 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гайденко В. 
Гендерна освіта для мінливого світу / В. Гайденко // Філос. освіти. - 2006. - № 1. - С. 54-62. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Висвітлено гендерну освіту як необхідну складову освіти за умов мінливості соціуму. На прикладі історії філософії вказано на мізогіністську орієнтацію інтелектуальної історії людства, зокрема в контексті соціальних реалій сучасної України. З урахуванням соціологічних та статистичних даних, обгрунтовано патріархатну спрямованість сучасного українського суспільства, зміна якого частково можлива саме через гендерну освіту як практику свободи.

Рассмотрено гендерное образование как необходимая составляющая образования в условиях меняющегося социума. Показана мизогинистская ориентация интеллектуальной истории человечества на примере истории философии. С учетом социологических и статистических данных, обоснована патриархатная направленность современного украинского общества, изменение которого частично возможно через гендерное образование как практику свободы.

Gender education is considered as a key element of education as a whole in a changeable world. The misogynist orientation of a history of philosophy as a part of human intellectual history has been shown. A compelling argument for the patriarchal character of up-to-date Ukrainian society finds support in soci-patriarchal order can be partially done by means of gender education as a practice of freedom


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.2*344 + Ч34(4УКР)42 + Ю3(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гайденко В. 
Філософія освіти в Бразилії: критична педагогіка Пауло Фрейре / В. Гайденко // Філос. освіти. - 2006. - № 2. - С. 91-99. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто критичну педагогіку бразильського освітянина та педагога Пауло Фрейре. Наведено основні засади критичної педагогіки: проблемно зорієнтована освіта, антропологічне тлумачення культури, концепція людської гуманності, критична свідомість та ідеал викладача. Зазначено, що критична педагогіка має багато спільного з "уповноваженою освітою" А.Шор, "граничною педагогікою" Г.Жиру та гендерною (феміністською) педагогіками. Доведено, що у критичної педагогіки завжди буде стабільне майбутнє, оскільки вона є критичною сама до себе.

Рассмотрена критическая педагогика бразильского педагога и теоретика образования Пауло Фрейре. Приведены основные принципы критической педагогики: проблемно ориентированное образование, антропологическая интерпретация культуры, концепция человеческой гуманности, критическое сознание и идеал преподавателя. Отмечено, что критическая педагогика имеет много общего с "уполномоченным образованием" А.Шор, "граничной педагогикой" Г.Жиру и гендерной (феминистской) педагогикой. Доказано, что у критической педагогики всегда будет стабильное будущее, поскольку она в первую очередь критична к самой себе.

The article deals with the the critical pedagogics of the Brazilian teacher and the theorist of education Paulo Freire. Main principles of critical pedagogics are shown: problem-oriented education, anthropological interpretation of culture, the concept of human humanity, critical consciousness and an ideal of the teacher. It is noticed, that the critical pedagogics is crossed with " the authorized education " A.Shor, " boundary pedagogics " G.Zhiru and gender/feministic pedagogics. It is proved, thatthe critical pedagogics always will have stable future as it first of all is critical to herself.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7Бра)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гайденко В. 
Філософія освіти в Австралії. Дженніфер Гор: "Боротьба за педагогіки" та якість освіти / В. Гайденко // Філос. освіти. - 2007. - № 1. - С. 87-90. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розкрито деякі аспекти філософії освіти в Австралії і викладено основні ідеї її провідної представниці - Дж. Гор, дослідницькі інтереси якої зосереджені на проблемах соціології освіти, постструктуралізму та феміністської теорії, а саме: якості викладання і навчання, владних відносинах у викладанні, соціалізації вчителів, альтернативній педагогіці (критична, феміністська). Розглянуто розроблені Дж. Гор концепції "продуктивної педагогіки", мета якої полягає у реструктуруванні освіти, і охарактеризовано принципи, на яких вона базується: інтелектуальна якість, доцільність, сприятливе середовище та визнання відмінності. Наведено короткий огляд основних ідей книги Дж. Гор "Боротьба за педагогіки: критичний і феміністський дискурси як режими істини", яка є масштабним дослідженням відносин "влада-педагогіка".

Раскрыты некоторые аспекты философии образования в Австралии и изложены основные идеи ее ведущей представительницы - Дж. Гор, исследовательские интересы которой сосредоточены на проблемах социологии образования, постструктурализма и феминистской теории, а именно: качестве преподавания и обучения, властных отношениях в преподавании, социализации учителей, альтернативной педагогике (критическая, феминистская). Рассмотрены разработанные Дж. Гор концепции "продуктивной педагогики", цель которой состоит в реструктуризации образования, и охарактеризованы принципы, на которых она базируется: интеллектуальное качество, целесообразность, благоприятная среда и признание различия. Приведено краткий обзор основных идей книги Дж. Гор "Борьба за педагогики: критический и феминистский дискурс как режимы истины", которая является масштабным исследованием отношений "власть-педагогика".

This article is an encyclopedic sketch about the philosophy of education in Australia, in particular, J. Gore, its leading speaker. Her works are devoted to feminist approach toward critical pedagogy. J. Gore has contributed to the advancement of "productive pedagogy" based on the principles of intellectual quality, connectedness, supportive classroom environment, and recognition of difference. The article gives a short overview of the core ideas of J. Gore's book "The struggle for pedagogies: Critical and feminist discourses as regimes of truth", the fragment of which is available in translation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(8АВС) + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського