Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Вашист К$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія:    
1.

Вашист К. М. 
Різнорівневі засоби вираження негації в мові / К. М. Вашист, С. О. Швачко, Л. Хантер // Філол. трактати. - 2015. - 7, № 2. - С. 70-76. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Мовна негація відноситься до складних лінгвістичних універсалів. Вона пронизує всю лексику та граматику, використовує різні засоби та способи вираження, має складний семантико-структурний характер, що потребує ретельного вивчення. Досліджено особливості функціонування лінгвістичних засобів вираження негації на різних рівнях мови, зокрема, в межах художнього дискурсу. Мета дослідження - осмислення таксономії мовних засобів вираження заперечення в англійській і німецькій мовах, комплексний опис та аналіз системи семантичних, прагматичних і стилістичних особливостей структур негації в межах художнього дискурсу. Результати дослідження доводять, що лінгвістична категорія негоції має широкі потенційні можливості - мовленнєві засоби реалізації заперечення можуть ускладнюватися різними модальними значеннями і бути стилістично модифіковані, до актуалізації значення ствердження, що може стати перспективою дослідження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-21-3 + Ш143.24-21-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кисленко А. Ю. 
Емотивність електронних текстів-відгуків в перекладах з англійської на українську / А. Ю. Кисленко, К. М. Вашист // Філол. трактати. - 2015. - 7, № 3. - С. 39-46. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

У парадигмі малоформатних комунікативних одиниць розглянуто особливості перекладу текстів-відгуків, що розміщуються в мережі Інтернет. Електронний текст-відгук як якісно новий у своєму форматі, створений на основі первинного тексту, відіграє роль посередника в мовній комунікації та характеризується своєю прагматичною спрямованістю, оціночністю та емотивністю. Електронний текст-відгук - особливий тип вторинного тексту, що характеризується включеністю в гіпертекст, приналежністю до текстів масової комунікації, естетичні принципи якого належать до традиції постмодернізму. Проведено аналіз засобів реалізації емоцій в електронних текстах-відгуках та способи їх передачі на фонетико-морфологічному, синтаксичному та лексичному рівнях під час перекладу українською мовою. Наведені приклади електронних текстів-відгуків надають змогу зрозуміти, що українська й англійська мови відрізняються не лише деякими ізольованими параметрами, а й усією сукупністю вербальної та невербальної інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-77 + Ш143.21-70 + Ш143.21-77

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Медвідь О. М. 
Телескопія як спосіб утворення неологізмів (на матеріалі сучасних англомовних онлайн-видань ЗМІ) / О. М. Медвідь, А. Є. Пєтухова, К. М. Вашист // Філол. трактати. - 2016. - 8, № 1. - С. 39-45. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Висвітлено дослідження явища телескопії як способу сучасного словотвору. На матеріалі сучасних англомовних онлайн-видань ЗМІ проаналізовано вживання телескопічних одиниць, виявлено їх структурно-семантичні особливості, визначені способи їх перекладу, а також досліджені продуктивність і активність телескопічного способу словотвору. Здійснений комплексний функціональний аналіз телескопічних одиниць базується на відомих класифікаціях і надає підстави вважати, що явище телескопії є продуктивним способом утворення, неологізмів. Використання телескопізмів в сучасних онлайн-виданнях в останні роки набирає все більших обертів, і перекладач бере на себе відповідальність за їх декодування в мові оригіналу і адекватну інтерпретацію в мові перекладу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-20

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Вашист К. М. 
Прагматичні особливості скорочень та телескопічних одиниць у рекламі / К. М. Вашист, М. В. Катериніна // Філол. трактати. - 2017. - 9, № 1. - С. 14-21. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено функціонування скорочень і телескопічних одиниць у рекламних текстах, що розміщені на сучасних англомовних онлайн-ресурсах, вивчено їх структурно-семантичні особливості. У рекламі використовуються різноманітні мовні засоби, і окрім того, щоб бути короткими та експресивними, вони мають передавати також велику кількість інформації. Тому рекламна комунікація відбувається великою мірою на імпліцитному, когнітивному рівні. Емпіричний матеріал дослідження допомагає виявити прагматичний статус телескопізмів і скорочень у рекламних текстах, їх лінгвальні функції. Основним фактором, що сприяє поширенню скорочених лексичних одиниць у рекламній сфері, є їх високий лінгвопрагматичний потенціал. Завдяки своїм динамічним, нестандартним словотворчим функціям скорочення та телескопізми задовольняють мовні потреби суспільства, які не можуть реалізуватися за допомогою інших словотворчих засобів - афіксації, словоскладення та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-716

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Вашист К. М. 
Специфіка трансляції стилістичної складової англомовних рекламних текстів / К. М. Вашист, Т. В. Домашенко // Філол. трактати. - 2017. - 9, № 2. - С. 30-35. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проведено аналіз використання стилістичних засобів в англомовних рекламних текстах, за допомогою яких формуються необхідні умови для закріплення рекламних образів у свідомості реципієнта. Сучасна мова реклами характеризується мінливістю, динамічністю та нестабільністю словника, потенціями у використанні неологізмів, жаргонізмів, сленгу, порушенні літературних стилістичних норм. Рекламний текст, як і будь-який інший підвид текстів, має свою жанрову специфіку та комунікативно-лінгвальні характеристики. Стиль уніфікує засоби рекламного тексту й у той же час диференціює їх, відрізняючи від інших. Стиль рекламного тексту виявляється під час добору елементів-складників як на рівні лінгвістичної структури, так і на змістовому рівні. Вибір стилістичних прийомів залежить від соціопрагматичної інтенції реклами. Розглянуто функціональний аспект стилістичних засобів у даному типі інформаційних повідомлень та особливості їх перекладу українською мовою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-716

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вашист К. М. 
Функціонально-прагматичні тенденції комерційних номінацій / К. М. Вашист // Філол. трактати. - 2017. - 9, № 4. - С. 20-25. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Вивчено функціональні можливості маркувальних найменувань, які закономірно стали предметом міждисциплінарного дослідження цілого комплексу гуманітарних наук. На цій основі виникла можливість і власне лінгвістичної інтерпретації прагматичних маркувань - брендів. Це штучні слова (штучна номінація), але на цій підставі вони не можуть вважатися маргінальними. Ім'я ідентифікує лише окремий референт. Це індивідуальне обмеження у вживанні складає основу відношень між іменами власними (брендами) і об'єктами / поняттями маркетингової сфери. Будь-які лексичні одиниці можуть стати структурною основою для виникнення імені власного блендингового типу. Семантичний зміст рекламного імені / бренда інколи або частіше за все виходить за межі сем слів, елементи яких складають цей бленд. Матеріалом для утворення рекламних імен можуть слугувати апелятивні одиниці загального лексикону мови, але, переходячи до розряду онімів в межах дискурсу, вони деструктуруються і десемантизуються повністю або змінюють / доповнюють свою семантику, закріплюючись за конкретним референтом. Дослідження доводить необмежені потенції функціонально-прагматичних тенденцій комерційних найменувань як правомочної частини лексикону англійської мови.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-316

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського