Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Бриль Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Бриль Г. К. 
Формування особистісної виховної технології майбутнього вчителя початкових класів у ВНЗ / Г. К. Бриль, В. А. Косенко // Наука і освіта. - 2007. - № 6/7. - С. 56-58. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто питання, пов'язані із підготовкою майбутнього вчителя початкових класів до оволодіння виховними технологіями і створенням особистісної виховної технології.

Рассмотрены вопросы, связанные с подготовкой будущего учителя к овладению воспитательными технологиями и созданием личностной воспитательной технологии.

It is revealed the issues on training future teacher for mastering educational technologies and developing a personality educative technology.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бриль Г. К. 
Шляхи удосконалення системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів / Г. К. Бриль, Е. А. Унтілова // Наука і освіта. - 2009. - № 1/2. - С. 144-147. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано стан справ у системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Визначено основні напрями інтенсифікації перепідготовки вчителів - компетентно-орієнтований та особистісно-орієнтований. Виконано теоретичне обгрунтування комплексного підходу до вирішення завдань щодо модернізації післядипломної освіти вчителів згідно з європейськими вимогами. Висунуто пропозиції стосовно подальшого дослідження проблеми підвищення ефективності психолого-педагогічної підготовки вчителів-фахівців.

Проанализировано состояние дел в системе повышения квалификации педагогических кадров. Определены основные направления интенсификации переподготовки учителей - компетентно-ориентированный и личностно-ориентированный. Выполнено теоретическое обоснование комплексного подхода к решению заданий относительно модернизации последипломного образования учителей согласно европейским требованиям. Выдвинуты предложения относительно последующего исследования проблемы повышения эффективности психолого-педагогической подготовки учителей-специалистов.

The article analyses the state of affairs in the system of retraining of pedagogical staff; establishes the main trends in intensification Ч competence and personality oriented ones. It also substantiates the complex approach to solving problems of modernization of post-graduate education of teachers due to European demands.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ю9 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бриль Г. К. 
Еколого-естетичне виховання молодших школярів у процесі ігрової діяльності / Г. К. Бриль, Л. Г. Савлучинська, І. М. Лебідь // Наука і освіта. - 2011. - № 2. - С. 71-74. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально апробовано методику формування еколого-естетичного виховання учнів початкових класів у процесі ігрової діяльності. Розроблено й класифіковано ігри еколого-естетичної спрямованості: перша - ігри, спрямовані на розвиток здатності молодших школярів розрізняти зовнішні властивості природних об'єктів і явищ; друга - ігри, пов'язані з удосконаленням уміння виявляти співчуття; третя - ігри, які сприяють розвитку сприйнятливості до зовнішньої виразності в природі і здатності виявляти співчуття стосовно антропоморфізованих природних об'єктів. Відзначено, що ефективність ігор залежить від системи подачі матеріалу. В перспективі заплановано проведення ігор-змагань, сюжетно-рольових, театралізованих ігор еколого-естетичної спрямованості.

Теоретически обоснована и экспериментально апробирована методика формирования эколого-эстетического воспитания младших школьников в процессе игровой деятельности. Разработаны и классифицированы игры эколого-эстетической направленности: первая - игры, направленные на развитие способности младших школьников различать внешние свойства природных объектов и явлений; вторая - игры, связанные с совершенствованием умения проявлять сочувствие; третья - игры, способствующие развитию восприимчивости к внешней выразительности в природе и способности проявлять сочувствие по отношению к антропоморфизованным природным объектам. Отмечено, что эффективность игры зависит от системы подачи материала. В перспективе запланировано проведение игр-соревнований, сюжетно-ролевых, театрализованных игр эколого-эстетической направленности.

The article brings up the problem of ecological and aesthetic education of junior pupils. It ascertains the main notions of the research; presents a developed series of games of ecological and aesthetic direction for children of junior school age.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.385.859

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бриль Г. К. 
Структура формування музично-естетичних уподобань учнів підліткового віку / Г. К. Бриль, Л. В. Молорова // Наука і освіта. - 2011. - № 5. - С. 5-10. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Подано структуру формування музично-естетичних уподобань учнів підліткового віку за результатами констатувального етапу експерименту. Розкрито ключові поняття дослідження музично-естетичних уподобань учнів підліткового віку, уточнено поняття "естетичні уподобання". Визначено критерії (емоційний відгук учнів підліткового віку на твори мистецтва з показниками, пізнавальна активність підлітків у процесі сприйняття творів музичного мистецтва з показниками, сформованість естетичних цінностей з показниками) та показники та рівні сформованості музично-естетичних уподобань учнів підліткового віку (високий, середній, низький). Наведено схему структури формування музично-естетичних уподобань учнів підліткового віку та таблицю рівнів сформованості їх естетичних уподобань. Зроблено висновок про необхідність створення педагогічних умов для подальшого формування естетичних уподобань і проведення спеціальної роботи щодо їх формування в учнів підліткового віку в процесі навчально-виховної роботи.

Освещена структура формирования музыкально-эстетических вкусов учеников подросткового возраста с помощью результатов констатирующего этапа эксперимента. Раскрыты ключевые понятия исследования музыкально-эстетических вкусов учеников подросткового возраста, уточнено понятие "эстетические вкусы". Определены критерии (эмоциональная реакция учеников подросткового возраста на произведения искусства с показателями, познавательная активность подростков в процессе восприятия произведений музыкального искусства с показателями, сформированность эстетичных ценностей с показателями) а также показатели и уровни сформированности музыкально-эстетических вкусов учеников подросткового возраста (высокий, средний, низкий). Приведена схема структуры формирования музыкально-эстетических вкусов учеников подросткового возраста и таблица уровней сформированности их эстетических вкусов. Сделан вывод о необходимости создания педагогических условий для последующего формирования эстетических вкусов и проведения специальной работы относительно их формирования в учеников подросткового возраста в процессе учебно-воспитательной работы.

By the results of the establishing stage of experiment the structure of forming of musical-aesthetic tastes of students of teens is given. The key concepts of research of musical-aesthetic tastes of students of teens are exposed, a concept "Aesthetic tastes is specified". Criteria (emotional reaction of students of teens on works of art with indexes, cognitive activity of teenagers in the process of perception of works of musical art with indexes, formed of aesthetically beautiful values with indexes), indexes and levels of formed, are certain, musical-aesthetic tastes of students of teens (high, middle, low). The chart of structure of forming of musical-aesthetic tastes of students of teens is resulted the table of levels of formed of aesthetic tastes of students of teens. A conclusion is done about the necessity of creation of pedagogical terms for the subsequent forming of aesthetic tastes of the special work in relation to their forming for the students of teens.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бриль Г. К. 
Розвиток навчальної самостійності як складової професійної компетентності майбутніх економістів / Г. К. Бриль, Е. А. Унтілова // Наука і освіта. - 2011. - № 7. - С. 11-14. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні засади, принципи та педагогічні умови розвитку навчальної самостійності як складової професійної компетенції майбутніх економістів у процесі вивчення курсу української мови професійного спрямування у ВНЗ. Виокремлено рівні розвитку самостійності як професійної компетентності фахівця, а саме: дезінтегрована, сугестивна, інтегрована. Визначено ознаки самостійності студента, особливості навчально-виховної діяльності у ВНЗ для формування навчальної самостійності студентів у процесі вивчення курсу української мови професійного спрямування для студентів економічних спеціальностей. Запропоновано теоретичну модель формування навчальної самостійності майбутніх економістів. На підставі даних педагогічного експерименту підтверджено визначальну роль створених педагогічних умов з розвитку навчальної самостійності студентів як якості особистості й основи їх професійної компетентності.

Рассмотрены теоретические основы, принципы и педагогические условия развития учебной самостоятельности как составляющей профессиональной компетенции будущих экономистов в процессе изучения курса украинского языка профессионального направления в ВУЗ. Выделены уровни развития самостоятельности как профессиональной компетентности специалиста, а именно: дезинтегрированная, суггестивная, интегрированная. Определены признаки самостоятельности студента, особенности учебно-воспитательной деятельности в ВУЗ для формирования учебной самостоятельности студентов в процессе изучения курса украинского языка профессионального направления для студентов экономических специальностей. Предложена теоретическая модель формирования учебной самостоятельности будущих экономистов. На основании данных педагогического эксперимента подтверждена определяющая роль созданных педагогических условий по развитию учебной самостоятельности студентов как качества личности и основы их профессиональной компетентности.

The theoretical foundations, principles and pedagogical conditions of academic autonomy, as a component of professional competence of future economists in studying the Ukrainian language course in the direction of a professional institution of higher education. Identified levels of development independence as the professional competence of a specialist, namely: self-disintegrated, suggestive independence, self-integrated. Identified signs of independence the student, especially educational activitiesin higher education institutions to create educational autonomy of students in the process of learning the Ukrainian language course professional direction for the students of economic specialties. A theoretical model of academic autonomy of future economists. On the basis of pedagogical experiment confirmed the crucial role teachers created the conditions for the development of independent learning of students as personality traits and the basis of their professional competence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913-3 + У. р3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бриль Г. К. 
Музично-естетичне виховання молодших школярів засобами творчих ігор / Г. К. Бриль // Наука і освіта. - 2012. - № 1. - С. 96-99. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Наведено теоретичне обгрунтування застосування творчих ігор на уроках музики в роботі з молодшими школярами. З метою удосконалення творчого розвитку школярів розглянуто особливості проведення різних видів творчих ігор та проаналізовано методики й підходи до їх використання у музично-естетичній діяльності. В процесі експериментальної роботи з молодшими школярами практично апробовано основні форми організації музично-естетичного виховання. Узагальнено результати використання методів ігрової діяльності на уроках музики. Підкреслено, що творча ігрова музична діяльність не тільки сприяє музично-естетичному вихованню, а й підвищує ефективність вивчення предметів гуманітарного циклу в цілому.

Приведено теоретическое обоснование применения творческих игр на уроках музыки в работе с младшими школьниками. С целью усовершенствования творческого развития школьников рассмотрены особенности проведения различных видов творческих игр и проанализированы методики и подходы к их использованию в музыкально-эстетической деятельности. В процессе экспериментальной работы с младшими школьниками практически апробированы основные формы организации музыкально-эстетического воспитания. Обобщены результаты использования методов игровой деятельности на уроках музыки. Подчеркнуто, что творческая игровая музыкальная деятельность не только способствует музыкально-эстетическому воспитанию, но и повышает эффективность изучения предметов гуманитарного цикла в целом

The article investigates some aspects of musical and aesthetic education of junior pupils via creative games; analyzes kinds of creative games and methods of their use at music lessons.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Бриль Г. К. 
Формування та корекція іміджу сучасного вчителя початкових класів / Г. К. Бриль // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 56-59. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто питання формування та корекції іміджу вчителя початкових класів та наведено його визначення. Виокремлено низку особливостей іміджу, що дозволяють розглядати його, як відособлений механізм соціальної перцепції. Описано складові й принципи формування іміджу вчителя, зокрема: зовнішній вигляд, використання вербальних і невербальних засобів спілкування, внутрішня відповідність образу професії. Визначено критерії, типологію іміджу вчителя початкових класів та рівні продуктивності професійної діяльності зі створення іміджу. Підкреслено, що практичне оволодіння вчителем основними принципами педагогічної етики, розвиток його професійної культури й наукової організації праці є важливим аспектом становлення іміджу. На основі теоретичного аналізу й експериментального дослідження виявлено закономірності формування іміджу, у тому числі психологічні, соціально-перцептивні, комунікативні, пізнавальні, організаційно-управлінські й акмеологічні.

Рассмотрены вопросы формирования и коррекции имиджа учителя начальных классов и представлено его определение. Выделен ряд особенностей имиджа, которые разрешают рассматривать его, как обособленный механизм социальной перцепции. Описаны составляющие и принципы формирования имиджа учителя, в частности: внешний вид, использование вербальных и невербальных средств общения, внутреннее соответствие образу профессии. Определены критерии, типология имиджа учителя начальных классов и уровни продуктивности профессиональной деятельности по созданию имиджа. Подчеркнуто, что практическое освоение учителем основных принципов педагогической этики, развитие его профессиональной культуры и научной организации труда является важным аспектом становления имиджа. На основе теоретического анализа и экспериментального исследования выявлены закономерности формирования имиджа, в том числе психологические, социально-перцептивные, коммуникативные, познавательные, организационно-управленческие и акмеологические.

The problems of forming and correcting the image of primary school teachers. Clarified the term "image of primary school teachers." Highlighted a number of features of the image, which allow to consider it as a separate mechanism of social perception.Describes the components and principles of image formation of teachers, including: appearance, the use of verbal and nonverbal means of communication, internal consistency of the image of the profession. Defined criteria, the typology of the image of primary school teachers and professional levels of productivity by creating the image. Emphasized that the practical mastery of the basic principles of teaching teacher of ethics, the development of its professional culture and scientific organization of labor is an important aspect of becoming image. Based on theoretical analysis and experimental investigation of the regularities of formation of the image, including psychological, social, perceptual, communicative, cognitive, organizational, management and acmeologic.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бриль Г. К. 
Формування іміджу вчителя початкових класів / Г. К. Бриль, Е. А. Унтілова // Наша шк.. - 2012. - № 3. - С. 23-27. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально досліджено формування іміджу вчителя початкових класів, зокрема уточнено змістове наповнення поняття "імідж вчителя початкових класів", визначено його складові: зовнішній вигляд, вербальні та невербальні засоби спілкування, внутрішня відповідність образу професії внутрішньому "Я" та принципи формування іміджу вчителя. Згідно з результатами дослідження виявлено закономірності формування іміджу, зокрема соціально-перцептивні, комунікативні, пізнавальні, організаційно-управлінські й акмеологічні. Визначено критерії, типологію іміджу вчителя початкових класів і рівні продуктивності професійної діяльності; окреслено перспективи подальших досліджень іміджу вчителя початкових класів.

Теоретически обосновано и экспериментально исследовано формирование имиджа учителя начальных классов, в частности уточнено содержательное наполнение понятия "имидж учителя начальных классов", определены его составляющие: внешний вид, вербальные и невербальные средства общения, внутреннее соответствие образа профессии внутреннему "Я", принципы формирования имиджа учителя. Согласно результатам исследования выявлены закономерности формирования имиджа, в частности социально-перцептивные, коммуникативные, познавательные, организационно-управленческие и акмеологические. Определены критерии, типология имиджа учителя начальных классов и уровни производительности профессиональной деятельности; намечены перспективы дальнейших исследований имиджа учителя начальных классов.

The article deals with the formation of image of the teacher of initial classes, clarified the concept of "image of a primary school teacher", describes the components and principles of image formation of teachers, the criteria, the typology of the image of a primary school teacher and professional levels of performance to create the image.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ч421.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бриль Г. К. 
Формування і корекція індивідуального стилю педагогічної діяльності у студентів педагогічного ВНЗ / Г. К. Бриль // Наука і освіта. - 2012. - № 7. - С. 37-40. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - рус.

Розкрито типи індивідуальних стилів педагогічної діяльності. Виявлено основні чинники формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх педагогів та психологічні умови їх корекції відповідно до вимог ефективної професійно-педагогічної взаємодії. Визначено основні компоненти формування індивідуального стилю педагогічної діяльності, на яких відбувається становлення професіоналізму майбутнього педагога. З’ясовано основні психологічні умови формування і корекції вже наявних індивідуальних стилів педагогічної діяльності майбутніх педагогів. Розглянуто функціональні компоненти: інформаційно-пізнавальний, діагностичний, корекційно-розвивальний.

Раскрыты типы индивидуальных стилей педагогической деятельности. Выявлены основные факторы формирования индивидуального стиля профессиональной деятельности будущих педагогов и психологические условия их коррекции в соответствии с требованиями эффективного профессионально-педагогического взаимодействия. Определены основные компоненты формирования индивидуального стиля педагогической деятельности, на которых происходит становление профессионализма будущего педагога. Выяснены основные психологические условия формирования и коррекции уже имеющихся индивидуальных стилей педагогической деятельности будущих педагогов. Рассмотрены функциональные компоненты: информационно-познавательный, диагностический, коррекционно-развивающий.

Disclosed the type of individual styles of teaching. The basic factors of individual style professional future teachers and psychological conditions of their compensation in accordance with the requirements of effective vocational teacher interaction. The main components of the formation of individual style of teaching activities for which there is a becoming a future teacher professionalism. Find out the main psychological conditions of formation and correction of existing individual styles of teaching future teachers. Shows the functional components with which each topic unfolded scientific and practical seminar, namely, information-cognitive, diagnostic, remedial and developmental.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бриль Г. К. 
Формування продуктивного іміджу вчителя початкових класів засобами ділової гри / Г. К. Бриль // Наука і освіта. - 2013. - № 1/2. - С. 131-134. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Обгрунтовано та експериментально апробовано методику формування продуктивного іміджу вчителя початкових класів на основі засобів ділової гри. Уточнено зміст соціально-психологічного визначення іміджу вчителя, яке подано в такій інтерпретації: сполучення ряду внутрішніх та зовнішніх чинників і його складових – самоіміджу, сприйманого іміджу та необхідного іміджу. Розглянуто складові цієї типології та виділено детермінанти, що забезпечують успішне виконання етапів формування продуктивного іміджу: розуміння об’єктивного змісту власної Я-концепції та виявлення протиріч в змісті цих конструктів; багаторівневість структури та змісту іміджу, вираження суб’єктивного змісту іміджу за допомогою системи символів, що мають суспільно-культурну природу, здатність суб’єкта адекватно відображати в іміджі зміст власних рефлексивних трансформацій. Наведено приклад практичного заняття “Конструювання зовнішнього іміджу”, під час якого застосовано словесні вправи,ділові та рольові ігри “Катастрофа корабля”, “Паровозик”, “Руки”, ”Радистка”; дискусії щодо змін в особистому та професійному рості.

Обоснована и экспериментально апробирована методика формирования продуктивного имиджа учителя начальных классов на основе средств деловой игры. Уточнено содержание социально-психологического определения имиджа учителя, которое представлено в такой интерпретации: сочетание ряда внутренних и внешних факторов и его составляющих - самоимидж, воспринимаемый имидж и необходимый имидж. Рассмотрены составляющие этой типологии и выделены детерминанты, обеспечивающих успешное выполнение этапов формирования продуктивного имиджа: понимание объективного содержания собственной Я-концепции и выявление противоречий в содержании этих конструктов; многоуровневость структуры и содержание имиджа; выражение субъективного содержания имиджа с помощью системы символов, имеющие общественно-культурную природу, способность субъекта адекватно отражать в имидже содержание собственных рефлексивных трансформаций. Приведен пример практического занятия "Конструирование внешнего имиджа ", во время которого применены словесные упражнения, деловые и ролевые игры "Катастрофа корабля", "Паровозик", "Руки", "Радистка"; дискуссии по изменению в личном и профессиональной росте.

Substantiated and experimentally tested a method of forming a productive image of primary school teacher from assets of the business game.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.252.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бриль Г. К. 
Педагогічна технологія співробітництва та її впровадження в умовах початкової сільської школи / Г. К. Бриль, Т. В. Бессарабова // Наука і освіта. - 2013. - № 1/2. - С. 134-137. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Наведено класифікацію педагогічних технологій за особистісним ставленням до дитини, зокрема виокремлено авторитарні, дидактоцентристські, особистісно-орієнтован технологіїі. З урахуванням специфіки впровадження педагогічних технологій співробітництва за умов початкової школи розроблено експериментальну методику їх застосування. Описано методичні прийоми застосування педагогічних технологій на інтегрованих уроках з математики і малювання, безпеки життєдіяльності та правопису. Зроблено огляд застосування дидактичних вправ: “Дивуй”, “Лови помилку”, “Відкладена відгадка”, в основу яких покладено евристичні алгоритми. Особливу увагу приділено прийомам управління класом та пошуку подолання труднощів, що виникали під час виконання завдань.

Предложена классификация педагогических технологий по личностному отношению к ребенку, в частности, определены авторитарные, дидактоцентристские, личностно-ориентированные технологии. С учетом специфики применения педагогических технологий сотрудничества в условиях начальной школы разработана экспериментальная методика их применения на интегрированных уроках математики и рисования, безопасности жизнедеятельности и правописания. Описаны дидактические упражнения: "Удивляй", "Лови ошибку", "Отложенная отгадка", в основу которых положены эвристические алгоритмы. Особое внимание уделено приемам управления классом и поиску преодоления трудностей, которые возникли во время выполнения задач.

In the article devoted the classification of educational technologies for personal child-authoritarian, centrist dydaktic, student-oriented.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р1-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського