Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Анцибор А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
Категорія:    
1.

Анцибор А. І. 
Соціально-психологічні характеристики особистості сільського вчителя як лідера громадської думки : автореф. дис... канд. психол. наук / А. І. Анцибор; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. - К., 2007. - 16 c. - укp.

Обгрунтовано теоретичні положення про сукупність соціально-психологічних рис сільського вчителя, висвітлено проблематику процесу формування громадської думки на селі в контексті впливу педагога та інших категорій і персонажів сільського населення. Визначено соціально-психологічний статус вчителя в проблемному полі сільського соціуму, розкрито лідерський потенціал на основі виявлення психосемантичної структури соціально значущих рис, що актуалізуються в процесі виконання громадських функцій. Показано ступінь впливу педагога на перебіг громадської думки як представника провідної категорії сільського соціуму. Проведено порівняльний аналіз образу сільського вчителя як лідера громадської думки в уявленнях односельчан, рефлексивну оцінку та самооцінку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ю955.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352885 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Психолого-педагогічні проблеми розвитку особистості в сучасних соціокультурних умовах : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф / ред.: А. І. Анцибор, О. П. Кущ, Л. В. Войчишина; Вінниц. обл. ін-т післядиплом. освіти пед. працівників. - Вінниця : Балюк І. Б., 2011. - 320 c. - укp.

Розглянуто ряд психолого-педагогічних проблем розвитку та становлення особистості за сучасних соціокультурних умов, що характеризуються великою кількістю суспільних трансформацій та реформування освітньої системи. Розкрито роль психологічної науки в різних галузях сучасного суспільства, в тому числі в діяльності сучасного вчителя, шкільного психолога та соціального педагога. Досліджено основні чинники, які вплинули на вибір методологічних підходів у навчанні та вихованні. Висвітлено роль сучасного педагога в реалізації ідеї "Національна доктрина розвитку освіти у XXI столітті" та "Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012 - 2021 роки", розкрито значення процесу орієнтації освіти на європейські норми та цінності. Охарактеризовано проблематику переходу на профільну освіту, починаючи з аналізу рівня готовності освітянського менеджменту та педагогічного загалу до його здійснення і закінчуючи обговоренням найактуальніших питань, пов'язаних з процесом становлення та розвитку профільної освіти, набуття відповідних світоглядних засад, педагогічних поглядів та психологічних установок у процесі реалізації основних її принципів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 я431(4УКР) + Ч314.0 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС52856 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Анцибор А. І. 
Геоцентрична система Клавдія Птолемея як "Золотий сон" колективного несвідомого / А. І. Анцибор // Наук. зап. Вінниц. держ. пед. ун-ту ім. М. Коцюбинського. Сер. Педагогіка і психологія : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 22. - С. 275-278. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Представлено геоцентричну концепцію системи світобудови астронома Клавдія Птолемея. Проаналізовано психологічні причини беззастережного прийняття системи людством не зважаючи на її невідповідність істині. Висунуто дві гіпотези вирішення проблеми: перша виходить з того, що нерухомість Землі є архетипом колективного несвідомого, який додає стабільності змінюваному світу, друга полягає в припущенні, що людям властиво відстоювати глибинну будову архетипів, не замислюючись над їх істинністю. Резюмовано, що колективне несвідоме часто не веде до істини, а до "золотого сну", і хибні доктрини можуть бути підтримані суспільством через їх співзвучність з колективним підсвідомим.

Представлена геоцентрическая концепция системы мироздания астронома Клавдия Птолемея. Проанализированы психологические причины безоговорочного принятия системы человечеством, несмотря на ее несоответствие истине. Выдвинуты две гипотезы решения проблемы: первая исходит из того, что недвижимость Земли является архетипом коллективного бессознательного, который добавляет стабильности меняющемуся миру, вторая заключается в предположении, что людям свойственно отстаивать глубинное строение архетипов, не задумываясь над их истинностью. Констатировано, что коллективное бессознательное часто не ведет к истине, а к "золотому сну", ложные доктрины могут быть поддержаны обществом за их созвучие с коллективным подсознательным.


Індекс рубрикатора НБУВ: В692 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898/Пед. і псих. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Анцибор А. 
Психодинамічні системи конденсованого досвіду: Д. Келлі та можливості експресивно забарвлених конструктів як чинників розвитку аутсайдерського світобачення / А. Анцибор // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 5. - С. 157-166. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Для з'ясування причин виникнення аутсайдерського світобачення розглянуто сутність соціально-психологічного феномена аутсайдерства з точки зору особистісних конструктів Д. Келлі. Наведено опис основних положень впливу психодинамічних систем негативного досвіду на започаткування та розвиток аутсайдерства. З позиції філософських установок конструктивного альтернативізму та теорії психологічних конструктів, розробленої Д. Келлі, досліджено процес утворення в свідомості емоційно заряджених психологічних конструктів із конденсованого досвіду життя людини. Проілюстровано думку про те, що новоутворення у вигляді конструктів, які сформовані на негативному тлі, можуть набирати характерного для цього тла забарвлення та починають суттєво викривляти поведінку особи. Наголошено, що більшість особистісних конструктів можуть видозмінюватись у свідомості людини-аутсайдера, набуваючи акцентів на негативних частинах "поля" конструктів, і, незважаючи на втрату ними прогностичної здатності, домінуватимуть конструкти, що сприяють формуванню негативного оцінного погляду. При цьому багато "нормальних" конструктів можуть не застосовуватись через домінування негативних конструктів, збіднюючи свідомість людини. Зроблено висновок, що особистісні конструкти людини-аутсайдера, зазвичай, відхиляються від свого онтологічного значення і набувають чисто номінативного, достатньо викривленого значення, де спостерігається гіпертрофія негативних частин континуума новоутворень.

Для выяснения причин возникновения аутсайдерского мировоззрения рассмотрена сущность социально-психологического феномена аутсайдерства с точки зрения личностных конструктов Д. Келли. Приведено описание основных положений влияния психодинамических систем негативного опыта на возникновение и развитие аутсайдерства. С позиции философских установок конструктивного альтернативизма и теории психологических конструктов, разработанной Д. Келли, исследован процесс образования в сознании эмоционально заряженных психологических конструктов из конденсированного опыта жизни человека. Проиллюстрировано мнение о том, что новообразования в виде конструктов, которые сформированы на негативном фоне, могут приобретать характерную для этого фона окраску, и начинают существенно искажать поведение личности. Отмечено, что большинство личностных конструктов могут видоизменяться в сознании человека-аутсайдера, приобретая акценты на негативных частях "поля" конструктов, и, несмотря на потерю ими прогностической способности, будут доминировать конструкты, способствующие формированию негативного оценочного взгляда. При этом многие "нормальные" конструкты могут не применяться из-за доминирования негативных конструктов, обедняя сознание человека. Сделан вывод, что личностные конструкты человека-аутсайдера, как правило, отклоняются от своего онтологического значения и приобретают чисто номинативное, достаточно искаженное значение, где наблюдается гипертрофия негативных частей континуума новообразований.

The article considers possibility of emergence, development and fixation of outsider worldview in the human psyche from the point of view of philosophical constructive alternativizm and theory of psychological constructs by D. Kelly. The author describes the process of emotionally charged constructs appearance in human's mind, their changes in parts of the continuums that are responsible for the possibility of negative evaluation, and promotion of hypertrophic negative constructs to the central part of hierarchy, as well as the ousting ой the positive ones to the periphery. It is noted, that dominant construct exists despite the complete or partial loss of predictive ability. Most of personal constructs can be modified in the outsider's mind. Acquiring emphasis on the negative parts of the "field" they can not only activate, but also dominate constructs that promote the development of specific, often negative view or assessment. A number of "normal" constructs can not be applied at all, giving way to a purely negative, causing significant narrowing of the construct field impoverishing human consciousness. Personal constructs of an outsider tend to deviate from their ontological significance and become purely nominative, rather distorted meaning with the hypertrophy of the negative parts of the continuum of neoplasms.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(7СПО)6-8 Келлі Д.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського