Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (9)Книжкові видання та компакт-диски (74)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю941.199$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 30
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Вареник В. В. 
До питання про створення професіограми фахівця служби пожежогасіння пожежної охорони / В. В. Вареник // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 14-18. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Изложены результаты исследований профессиональной деятельности работников пожарной охраны и создания на основе эргономических требований профессиограммы специалиста службы пожаротушения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199с + Н96п

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вітенко І. С. 
Аналіз актуальних психологічних проблем підготовки медичних кадрів в Україні / І. С. Вітенко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 18-23. - укp.

Установлено, что у 24 ( +- 4) % студентов медицинских вузов (N = 100) Украины отсутствует интерес к профессии врача, а к конкретной специальности - у 35 %. Устойчивый интерес к врачеванию также отсутствует у 18,6 % врачей, которые имеют стаж работы более 15 лет. Отмечено, что наряду с проблемами экономического характера особую актуальность приобретает содержание психологической подготовки медицинских кадров. Предложена методика изменения содержания психологической подготовки врача, исходя из интегральной модели личности специалиста-медика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4Укр)р + Ю941.199 + Ю948.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Потапова В. Д. 
Гуманітарна орієнтація психолога-фахівця / В. Д. Потапова; Донец. нац. ун-т. - Донецьк : ТОВ "Юго-Восток, Лтд", 2001. - 254 c. - Бібліогр.: с. 247-254. - укp.

Визначено суть понять гуманізації, гуманітаризації, психологічної культури, нестандартно-стимульованих ситуацій, психомистецького підходу. За результатами експериментально-дослідницької роботи розглянуто види діяльності фахівця (пізнавальну, комунікативну, практично-відтворювальну та культурно-створювальну), проаналізовано етапи особистісно-професійного росту, розглянуто складові психологічної культури, професійні властивості та здатності. Охарактеризовано психомистецькі ситуації з метою усвідомлення "цеглинок" психіки, духовного збагачення особистості. Обговорено особливості використання ефекту спорідненості, а також процесу розв'язання психологічних задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю941.199 + Ч30в01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА619593 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Барко В. І. 
Професійний відбір кадрів до органів внутрішніх справ (психологічний аспект) / В. І. Барко; Нац. акад внутр. справ України. - К. : Ніка-Центр, 2002. - 296 c. - Бібліогр.: с. 270-292. - укp.

Висвітлено актуальні питання теорії та практики професійно-психологічного відбору персоналу органів внутрішніх справ (ОВС) України та зарубіжних країн. Проаналізовано сучасний стан професійного відбору персоналу ОВС, наведено його форми та методи, класифікацію видів його діяльності. Розглянуто особливості діяльності співробітників оперативних підрозділів міліції, а також патрульно-постової служби міліції, визначено чинники їх психологічної готовності. Досліджено особливості пізнавальних процесів. Встановлено зміст понять проекції та проективних методів з застосуванням методу портретних виборів професійного відбору. Наведено методи прямого поліграфного опитування та непрямого поліграфного обстеження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01п + Ю941.199с + Ю947.29с

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА618761 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Шаймарданова К.  
Професійні якості співробітників органів внутрішніх справ з точки зору психолога / К. Шаймарданова // Соц. психологія. - 2006. - № 2. - С. 161-165. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність психологічної діагностики осіб, які висловлюють бажання служити в органах внутрішніх справ. Підкреслено, що професійний відбір має носити конкретно-науковий характер, передбачати обов'язкове використання психологічних знань.


Ключ. слова: органи внутрішніх справ, професійні якості
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199:Х + Х819(4УКР)112.010.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Коваль Л. Г. 
Автоматизований комплекс для психофізіологічного тестування і відбору персоналу в системі органів внутрішніх справ України : Автореф. дис... канд. техн. наук / Л. Г. Коваль; Нац. авіац. ун-т. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Проаналізовано сучасні методи та засоби психофізіологічного тестування та відбору персоналу. Запропоновано класифікацію психодіагностичних та психофізіологічних технологій, систем та методик. Створено математичну модель процесу психофізіологічного тестування персоналу. Визначено критерії оцінки взаємодії фізіологічної та психічної компонент. Розроблено теоретичні засади, модель і метод контролю якості процесу та створено інформаційну технологію й автоматизований комплекс для психофізіологічного тестування і відбору персоналу в системі ОВС України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199 с27 + Х819(4УКР)112.01 п.с27 + З965.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА351959 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сохадзе Д. І. 
Професійний психологічний відбір кандидатів для комплектування підрозділів миротворчих сил : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.09 / Д. І. Сохадзе; Харк. військ. ун-т. - Х., 2004. - 18 c. - укp.

Розглянуто основні теоретико-методологічні підходи щодо дослідження професійного психологічного відбору військовослужбовців. Проаналізовано професійну діяльність військовослужбовців під час виконання миротворчих завдань. Визначено її цілі, завдання, умови та психологічні особливості. Розроблено професіограми основних спеціальностей військовослужбовців даних підрозділів, визначено професійно важливі якості, необхідні для виконання миротворчих завдань. Охарактеризовано динаміку (з використанням психологічних показників) та рівні їх розвитку у військовослужбовців, що свідчить про адекватність професійного психологічного відбору розробленим професіограмам досліджуваних спеціальностей, а також обгрунтованому комплектуванню миротворчих підрозділів. Розроблено систему та організаційно-методичні рекомендації щодо професійного психологічного відбору та комплектування військовослужбовцями миротворчих підрозділів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199:Ц + Ю942-69 + Ц35(0)63-42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331604 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сургунд Н. А. 
Психодіагностика професійної придатності майбутнього практичного психолога : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. А. Сургунд; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2004. - 22 c. - укp.

Розроблено комплексну програму діагностики та розвитку особистісної придатності абітурієнтів і студентів до професійного навчання за спеціальністю "Психологія" та суміжними професіями. Зазначено, що програма передбачає диференціацію абітурієнтів і студентів за рівнем їх особистісної придатності та, відповідно до запропонованого поділу, різне психологічне супроводження, а у випадку їх фахової непридатності - переорієнтацію за іншими суміжними напрямками професійного самовизначення. Наведено аналіз результатів застосування даної програми протягом 1996 - 2003 рр., надано оцінку характеру виявлених взаємозв'язків між групами особистісної придатності та критеріями успішності професійного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199с:Ю9

Шифр НБУВ: РА329873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Полудьонна Н. С. 
Психодіагностика індивідуально-типологічних властивостей майбутніх працівників оперативних підрозділів міліції : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.06 / Н. С. Полудьонна; Київ. нац. ун-т внутр. справ. - К., 2009. - 19 c. - укp.

Досліджено індивідуально-психологічні властивості майбутнього працівника оперативного підрозділу міліції. Розроблено модель індивідуально-типологічних властивостей курсантів ВНЗ МВС України, яка передбачає з'ясування їх особистісних якостей на базі теорії провідних тенденцій та врахування об'єктивних умов професійної діяльності. Запропоновано критерії, діагностичну модель, алгоритм оцінювання та прогнозування професійної придатності та психологічної готовності до навчання та подальшої діяльності в оперативних підрозділах міліції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.3п + Ю947.29 + Ю941.199:Х

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365417 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Корсун С. І. 
Психологічні засади професійного відбору працівників оперативних підрозділів податкової міліції : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.06 / С. І. Корсун; Київ. нац. ун-т внутр. справ. - К., 2009. - 18 c. - укp.

Наведено основні нормативні та психологічні засади системи професійного психологічного відбору кандидатів на оперативні посади в системі органів податкової міліції ДПА України. Розроблено й апробовано методику проведення такого відбору працівників підрозділів даних органів, яка передбачає проведення комплексу заходів щодо визначення ступеня придатності кандидата, що претендує на посаду працівника оперативного підрозділу податкової міліції. За результатами проведених емпіричних досліджень підтверджено гіпотезу щодо залежності успішності професійної діяльності від наявності у кандидата на посаду даного працівника професійно важливих якостей, необхідних для належного виконання його функцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.2п + Ю941.199:Х + Ю947.29

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365420 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Пригунов П. Я. 
Психологічні особливості рольової поведінки менеджера з безпеки підприємства (на матеріалах служб безпеки недержавних структур) : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.06 / П. Я. Пригунов; Нац. акад. внутр. справ України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Проведено емпіричний аналіз психологічних особливостей рольової поведінки менеджера з безпеки підприємництва під час його контактної взаємодії з об'єктами професійної зацікавленості. Вивчено ступінь і характер зв'язку виявлених психологічних чинників з успішністю рольової поведінки менеджера у процесі реалізації його функціональних обов'язків. Охарактеризовано типові стилі рольової поведінки (раціональний, квазіраціональний або ірраціональний), з'ясовано психологічні детермінанти її оптимізації. Розглянуто процес формування загальної готовності менеджера з безпеки підприємництва до успішного здійснення професійної діяльності. Визначено основні напрямки вивчення складових психологічних особливостей рольової поведінки, змістова сторона якої визначається характером виконуваних функцій і досягненням поставленої мети. Доповнено загальну наукову концепцію розвитку і становлення теорії та практики психології рольової поведінки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199:Х + Х819(4УКР)112.034

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333532 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Коваль С. М. 
Психологічні особливості формування професійно важливих дій у навчальній діяльності студентів-стоматологів : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. М. Коваль; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечнікова. - О., 2001. - 19 c. - укp.

Встановлено, що успішність професійної діяльності студентів-стоматологів детермінується точністю виконання професійно важливих дій в їх навчально-фаховій діяльності. Виділено 10 комплексів професійно важливих дій стоматологів, пов'язаних із діагностикою, профілактикою та лікуванням стоматологічних захворювань. Встановлено рівні їх сформованості в студентів третього та четвертого курсів, які були умовно розподілені на підгрупи з високим, достатнім, середнім і низьким рівнями сформованості професійно важливих дій. Встановлено, що успішність їх реалізації залежить від зовнішньої мотивації, емоційної стійкості, невротизму, гіпотомії, фрустрації та розвитку інтелекту студентів. Розроблено систему психолого-педагогічних рекомендацій щодо розвитку професійно важливих дій у студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р66р(4Укр)3 + Ю941.199:Р66

Шифр НБУВ: РА316836 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Дяченко В. І. 
Формування професійної усталеності курсантів вищих закладів освіти системи МВС : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. І. Дяченко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено проблему професійної усталеності співробітника органів внутрішніх справ, визначено та науково обгрунтовано сутність поняття, структуру та ознаки даної усталеності. Теоретично обгрунтовано та експериментально апробовано психолого-педагогічні умови ефективного формування професійної усталеності курсантів на заняттях з вогневої підготовки: поглиблення змістового компонента навчального заняття, диференційований підхід до навчання курсантів, емоційну регуляцію діяльності курсантів, а також оволодіння курсантами оцінним компонентом та адекватним застосуванням його у напружених ситуаціях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199 + Ю947.29 + Х819(4УКР)112п

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308656 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Вареник В. В. 
Інженерно-психологічне забезпечення професійного відбору до державної пожежної охорони України : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.03 / В. В. Вареник; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Показано можливість набуття професійно важливих якостей на етапі фахового становлення за умови оптимізації професійного психологічного відбору пожежників. Теоретично проаналізовано найбільш часто використовувані підходи, структуру та систему професійного психологічного відбору. За результатами професіографічного аналізу діяльності фахівця служби пожежогасіння пожежної охорони встановлено, що домінуючою ознакою психологічних особливостей діяльності фахівця є високі показники розвитку уваги, психофізіологічних функцій зорового та слухового аналізаторів, нервово-психічної стійкості, а також інтелектуальний рівень, низький рівень тривожності. Виявлено особливості динаміки становлення професійної майстерності пожежників протягом навчання у вищому пожежно-технічному закладі освіти та на початку практичної діяльності. Доведено ефективність використання запропонованого методичного комплексу професійного відбору до служби пожежогасіння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199с

Шифр НБУВ: РА316151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Тур'ян О. В. 
Психологічні умови формування готовності приватних охоронців до діяльності в екстремальних ситуаціях : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.09 / О. В. Тур'ян; Нац. ун-т цивіл. захисту України. - Х., 2011. - 20 c. - укp.

Вперше показано роль ціннісно-смислової сфери як складової мотиваційно-ціннісного компоненту готовності приватних охоронців до діяльності в екстремальних ситуаціях. Здійснено порівняльний аналіз психологічної готовності до діяльності в екстремальних ситуаціях у приватних і державних охоронців. Розроблено програму формування ціннісно-смислової сфери психологічної готовності приватних охоронців до діяльності в екстремальних ситуаціях. Вдосконалено узагальнення теоретичних підходів до проблеми охоронної діяльності та виокремлення специфічних вимог до особистості приватного охоронця. Встановлено структуру головних компонентів готовності приватних охоронців до діяльності в екстремальних ситуаціях, виявлено, що системотвірним компонентом є мотиваційно-ціннісний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199-69 + Х819(4УКР)112.034.012

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА383358 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Кокун О. М. 
Психофізіологічне забезпечення становлення фахівця у професіях типу "людина-людина" : монографія / О. М. Кокун, І. В. Болотнікова, С. І. Болтівець, М. В. Войтович, В. О. Гомонюк; ред.: О. М. Кокун; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - К., 2013. - 265 c. - Бібліогр.: с. 256-261 - укp.

Вперше розроблено теоретико-методологічні засади психофізіологічного забезпечення становлення фахівців професій типу "людина - людина". Вперше розроблено концепцію психофізіологічного забезпечення становлення фахівця у професіях типу "людина - людина". Суттєво доповнено існуючі наукові уявлення щодо психологічних і психофізіологічних особливостей та чинників професійного становлення фахівців професій типу "людина - людина". Вдосконалено практичні підходи, спрямовані на сприяння професійному становленню фахівців професій типу "людина - людина".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю752.1 + Ю941.199

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА775348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Завірюха В. В. 
Дослідження особливостей професійного самопізнання у студентів економічного ВНЗ / В. В. Завірюха // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2011. - № 16 (2). - С. 61-67. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито сутність професійного самопізнання. З’ясовано, що це сукупність і послідовність виявлення, фіксації, аналізу, оцінки та прийняття (неприйняття) тих, чи інших елементів свого навчально-професійного Я-образу. Запропоновано методику оцінювання здатності до професійного самопізнання у студентів економічного ВНЗ, проаналізовано рівень сформованості цієї здатності. За результатами експертного аналізу встановлено, що професійне самопізнання складає процес пізнання студентом самого себе як майбутнього фахівця та суб’єкта професійного самозростання, своїх потенцій до професійного самозростання й актуалізованих властивостей, а також мети, мотивів, способів, механізмів і результатів професійного самозростання. Відзначено, що професійне самопізнання здійснюється за допомогою внутрішніх прийомів самоспостереження, самосприйняття, самоаналізу, самомоделювання. У ході експерименту обгрунтовано, що у студента формуються знання про навчально-професійний Я-образ. Як основні механізми професійного самопізнання, як і самопізнання взагалі, постають ідентифікація і рефлексія та їх взаємодія. Ідентифікація дозволяє ототожнити свій навчально-професійний Я-образ або його складові з деяким ідеалом, з іншою особистістю, товаришем, з собою або різними аспектами свого Я. Рефлексія, навпаки, дозволяє відсторонитися від предмета аналізу (навчально-професійного Я-образу, його складових).

Исследованно содержание и особенности профессионального самопознания у студентов экономического ВУЗ. Выяснено, что это сукупность и последовательность выявления фиксации, анализа, оценки и принятия тех или других элементов своего учебно-профессионального Я- образа. Предложена методика оценки уровня способности к профессиональному самопознанию, проанализирован уровень ее сформированности у студентов экономического ВУЗ. По результатам экспертного анализа установлено, что профессиональное самопознание состоит из процесса познания студентом самого себя как будущего специалиста и субъекта профессионального самовозростания, своих потенций в профессиональном самовозростании и актуализированых качеств, целей, мотивов, способов, механизмов и результатов професионального самовозростания. Отмечено, что професиональное самопознание осуществляется с помощью внутренних приемов самонаблюдения, самовосприятия, самоанализа, самомоделирования. В ходе эксперимента обосновано, что у студента формируются знания об учебно-професиональном Я-образе. В качестве основных механизмов профессионального самопознания выделяют идентификацию и рефлексию, их взаємодействие. Идентификация позволяет отождествить свой учебно-профессиональный Я-образ или его особенности с некоторым идеалом, с другой личностью, другом, с собой или разными аспектами своего Я. Рефлексия, наоборот, позволяет отстраниться от предмета анализа, учебно-профессионального Я-образа или его частей.

The content and features of professional self-knowledge among students of economic universities. It was found that this sukupnost and sequence identification of fixation, analysis, evaluation and adoption of these or other elements of his teaching andprofessional self-image. The method of assessing the level of capacity for professional self-knowledge, analyzed its level of formation of the students' economic institution. The results of the peer review found that professional self-learning process consists of the student himself as the future of the specialist and the subject of professional samovozrostaniya, their potency in a professional and samovozrostanii aktualizirovanyh qualities, goals, motivations, methods, tools and results samovozrostaniya professionally. It is noted that self-performed professionally with internal methods of self-observation, self-perception, introspection, samomodelirovaniya. The experiment proved, that the student generated knowledge about teaching and I-proffesional manner. As the basic mechanisms of professional self-identification and reflection emit, their vzaєmodeystvie. The identification ototozhniti your educational and professional self-image and its features with some ideal, with another person, friend, or with a different aspect of J. Reflection, by contrast, allows you to step back from the object of analysis, training and professional self-image or its parts .


Індекс рубрикатора НБУВ: У. р3(4УКР) + Ю941.199:У

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Хабусєва М. С. 
Психолого-педагогічні умови становлення мотиваційної сфери особистості майбутніх медичних працівників : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. С. Хабусєва; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків, 2014. - 19 c. - укp.

Уперше виявлено зв'язок альтруїстичної орієнтації, кар'єрної орієнтації служіння із оптимістичним атрибутивним стилем особистості у структурі мотиваційної сфери майбутніх медичних працівників. Розширено уявлення про особливості становлення мотиваційної сфери майбутніх медичних працівників шляхом виявлення відмінностей з досвідченими працівниками у таких характеристиках, як альтруїстична орієнтація, кар'єрні орієнтації служіння та виклику, інтернальність у професійній діяльності. Удосконалено засоби дослідження мотиваційної сфери зазначених спеціалістів шляхом створення психодіагностичного комплексу. Набуло подальшого розвитку теоретичне уявлення про мотиваційну сферу особистості майбутнього медичного працівника шляхом визначення змісту цього поняття, що розуміється як комплекс просоціальних мотивів професійної діяльності, обумовлений альтруїстичними цінностями та смислами, інтернальністю у професійній діяльності та оптимістичним атрибутивним стилем. Покращено засоби розвитку мотиваційної сфери особистості майбутніх медичних працівників шляхом створення програми, спрямованої на розвиток мотивів та ціннісних орієнтацій, з урахуванням інтернальності у професійній діяльності та оптимістичного атрибутивного стилю, що обумовлюють успішне здійснення професійної діяльності медичної сестри.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199:Р + Р11(4УКР) п

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА404976 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Засєкіна Л. В. 
Соціальне мислення як чинник професійної компетентності майбутніх фахівців у сфері "людина - людина" / Л. В. Засєкіна // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 22. - С. 70-78. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Висвітлено результати теоретичного й емпіричного вивчення проблеми соціального мислення в сукупності основних функціональних процедур - проблематизації, категоризації, репрезентації, інтерпретації, а також впливу останніх на професійну компетентність фахівців соціальної сфери. На емпіричному рівні встановлено вплив категоризації та інтерпретації різних фрагментів соціальної дійсності на професійно-комунікативну компетентність фахівців. Запропоновано шляхи через розвиток процедур соціального мислення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Куценко Я. М. 
Емоційний інтелект як чинник психологічної готовності до соціономічних професій : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Я. М. Куценко; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - Київ, 2014. - 20 c. - укp.

Досліджено емоційний інтелект (ЕІ) як чинник психологічної готовності до соціономічних процесій. Виокремлено три складові психологічної готовності: когнітивно-цільову, мотиваційну і поведінкову; визначено їх критерії та рівні. Виявлено специфічність зв'язків здібностей ЕІ зі складовими психологічної готовності і проведено порівняльний аналіз особливостей розвитку ЕІ у представників різних соціономічних професій (психологів, педагогів і лікарів). Зокрема, виявлено різницю у вибірковості локусу фіксації на проблемі: майбутні лікарі фіксують свою увагу на управлінні емоціями пацієнта, а майбутні психологи - на змісті його емоцій. Зазначено, що у майбутніх педагогів і лікарів у процесі навчання у ВНЗ формуються установки до формальних взаємовідносин і керівної позиції щодо суб'єктів своєї праці (пацієнтів, учнів); у більшості майбутніх психологів комунікативні установки відрізняються конструктивною спрямованістю і гармонійністю. Розроблено інтегративний тренінг зі створення умов розвитку ЕІ. Підтверджено, що запропонований інтегративний тренінг має високу ефективність завдяки створенню умов, які, активізуючи пізнавальну, спонукальну і регулятивну функції ЕІ, сприяють розвитку як ЕІ, так і психологічної готовності до соціономічних професій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.199 + Ю935.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА412386 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського