Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (17)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ370.06$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Германчук В. В. 
Кінематографічна модель інтуїтивізму в контексті культуротворчих процесів ХХ ст. : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В. В. Германчук; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. - К., 2004. - 19 c. - укp.

На основі теорії Бергсона та її модифікацій у концепціях Б.Кроче та А.Роб-Грійє відтворено кінематографічну модель інтуїтивізму і розглянуто творчість провідних митців Європи даного напряму. Висвітлено досвід кіноінтерпретації класичних бергсонівських теорій - зворотного часу та штучного простору, встановлено особливості художнього втілення концепції аттантизму, школи погляду та принципу речовизму, проаналізовано специфіку осмислення та реалізації зазначених аспектів в європейському кіномистецтві. Досліджено бергсонівську модель романтизму, запропоновано її визначення як теоретичного підгрунтя напряму поетичного реалізму. Показано, що інтуїтивістські кінематографічні пошуки подолали територіальні кордони французького культурного простору і виявили своє яскраве втілення у фільмах представників італійського та іспанського кіномистецтва. Розглянуто кінематографічні особливості бергсонівських категорій зворотного часу та штучного простору, а також принципу речовизму у творчості С.Параджанова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06 + Щ373(0)6-2 + Ю3(0)6-658 + Ю812.453.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дремлюга М. М. 
Кінематографічний дискурс психоаналізу : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.04 / М. М. Дремлюга; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К, 2002. - 19 c. - укp.

Досліджено кінематографічну рефлексію теорії З.Фрейда. Проаналізовано досвід кіноінтерпретації трьох складових ортодоксального психоаналізу - теорії позасвідомого, теорії дитячої сексуальності та теорії сновидінь, а також обгрунтовано необхідність їх цілісного осмислення. Акцентовано увагу на доцільності використання у понятійному апараті кінознавчої науки термінів "інтерпретація", "тілесність", "компенсація", що сприяють процесу міжнаукового збагачення, розширенню спектру її методологічних можливостей. Розкрито причину звернення до окремих положень "глибинної психології" К.Г.Юнга та "індивідуальної психології" А.Адлера, які відкривають нові обрії для сучасного кінознавства. Розглянуто доробок митців, які свідомо або позасвідомо використовували концептуальні положення теорії З.Фрейда у своїх фільмах, проаналізовано художні можливості кінотворів психоаналітичної орієнтації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06:Ю953.6 + Щ373(0)6-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА320311 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Черков Г. А. 
Проблема IBправдиD у сучасному ігровому кінематографі : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / Г. А. Черков; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К., 2008. - 18 c. - укp.

Досліджено проблему трансформації художньої правди у сучасному ігровому кінематографі. З використанням методів теоретичного аналізу на підставі комплексного підходу розглянуто відношення понять "істина" та "правда" у контексті сприйняття художнього твору - ігрового фільму. Проаналізовано типологію та принципи "правди" у кінотексті та її інтерпретацію реципієнтом. Завдяки аналізу різних художніх течій висвітлено генезу, типологію інтерпретації "правди" на різних етапах еволюції кіномистецтва, у різних течіях ігрового кінематографа. Уточнено класифікацію фільмів за жанрами, типами монтажного мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.013 + Щ370.06

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА356892 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Брюховецька О. В. 
Психоаналітична концепція суб'єкта і її застосування в теорії кіно : Автореф. дис... канд. філософ. наук / О. В. Брюховецька; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2006. - 17 c. - укp.

Досліджено застосування психоаналітичної концепції суб'єкта у теорії кіно та сформульовано критичну стратегію "повернення до психоаналізу", що передбачає реконтекстуалізацію психоаналітичних понять та систематизацію основних розробок у галузі психоаналітичної теорії кіно. Здійснено реконстекстуалізацію ряду понять ("регресія", "психоз", "перверсія", "бажання", "насолода", "погляд") у психоаналітичні тексти. Диференційовано проблемне поле психоаналітичної теорії кіно на проблеми "враження реальності" (l'impression de realite) та кінематографічної ідентифікації як ефектів позиціювання суб'єкта кінематичним апаратом, розкрито їх психоаналітичні імплікації. Доведено неадекватність рецепції ідей засновника психоналітичної теорії кіно Ж.-Л.Бодрі. Обгрунтовано можливості застосування нової стратегії "повернення до психоаналізу" для розробки адекватного способу застосування психоаналітичної концепції у теорії кіно.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю81в2:Ю9 + Щ370.06:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА342747 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Братерська-Дронь М. Т. 
Інтерпретація наріжних понять моральнісної свідомості в кіномистецтві : монографія / М. Т. Братерська-Дронь; Київ. нац. ун-т театру, кіно і телебачення ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2009. - 185 c. - Бібліогр.: с. 175-183. - укp.

Розглянуто питання моральнісної самосвідомості в контексті досвіду кіномистецтва. Увагу приділено духовності сучасного кіномистецтва, кінематографічним традиціям кордоцентризму (любов, милосердя, справедливість, співчуття, співстраждання, прощення), а також проблемам влади, самотності, смерті та безсмертя.

Рассмотрены вопросы маральностного самосознания в контексте опыта киноискусства. Внимание уделено духовности современного киноискусства, кинематографическим традициям кордоцентризма (любовь, милосердие, справедливость, сочувствие, сострадание, прощение), а также проблемам власти, одиночества, смерти и бессмертия.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06:Ю7 + Ю701.46 + Ю773

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА730242 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Братерська-Дронь М. Т. 
Інтерпретація наріжних понять моральнісної свідомості в кіномистецтві : [монографія] / М. Т. Братерська-Дронь; Київ. нац. ун-т театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого. - Вид. 2-ге, допов. - К. : Вид-во Нац. пед. ун-ту ім. М.П. Драгоманова, 2012. - 187 c. - Бібліогр.: с. 178-186 - укp.

Розглянуто наріжні поняття моральнісної свідомості в контексті досвіду кіномистецтва. Досліджено етичне й естетичне світоставлення на перетині двох координат "І не залишилось нікого...". Наведено кінематографічні традиції кордецентризму (любов, справедливість, милосердя, співчуття, співстраждання, прощення). Висвітлено моральнісний сенс страждань. Увагу приділено проблемі смерті - безсмертя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06 в2:Ю7 + Ю701.46 + Ю773

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА758262 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Братерська-Дронь М. Т. 
Поняття "милосердя" і "прощення" як об'єкт дослідження кінематографа / М. Т. Братерська-Дронь // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2005. - № 4. - С. 5-9. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06 + Ю702.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Ванда І. С. 
Екзистенційні аспекти буття людини у сучасному кінематографі / І. С. Ванда // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2008. - № 4. - С. 35-39. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Здійснено інтерпретацію проблемного поля кінематографічного досвіду останніх десятиліть XX - початку XXI ст. у контексті теоретичних засад екзистенціалізму, актуальність яких визначається зосередженням уваги суспільства на проблемі екзистенціальності життя людини засобами екранної культури. Розкрито специфіку художньої мови кінематографу, що створює "реальність, реальнішу за саму реальність", ту повсякденність, в якій відбувається самореалізація особистості. Визначено особливості відображення у сучасному кінематографі екзистенційної проблематики свободи та відповідальності. Досліджено нові тенденції в сучасному кінематографі, пов'язані з появою нового реалізму, сюжетності, локальних повсякдених ситуацій на противагу модернізму.

Осуществлена интерпретация проблемного поля кинематографического опыта последних десятилетий XX - начала XXI ст. в контексте теоретических основ экзистенциализму, актуальность которых определяется сосредоточением внимания общества на проблеме экзистенциальности жизни человека средствами экранной культуры. Раскрыта специфика художественного языка кинематографа, создающего "реальность, более реальную, чем сама реальность", ту повседневность, в которой осуществляется самореализация личности. Определены особенности отображения в современном кинематографе экзистенциальной проблематики свободы и ответственности. Исследованы новые тенденции в современном кинематографе, связанные с появлением нового реализма, сюжетности, локальных повседневных ситуаций в противоположность модернизму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.06 + Щ373(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Дихнич Л. П. 
Світовий кінематограф у розвитку індустрії моди в 1930-х роках / Л. П. Дихнич // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 68-73. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Визначено роль світового кінематографа у розвитку індустрії моди в 1930-х роках. Актуальність теми зумовлена зростанням інтересу вітчизняних науковців до історичних процесів, що відбувалися у галузі світової моди продовж першої половини ХХ ст. Проаналізовано історіографію наукової проблеми; визначено модні стилі, що панували у світовому суспільстві; простежено вплив культових акторів на розповсюдження моди; розглянуто діяльність художників з костюмаів провідних кінокомпаній, які впливали на формування модних тенденцій; проаналізовано участь європейських кутюр'є у створенні одягу для кіноіндустрії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.771.4 + Щ370.06:М + М4-22г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Степаненко К. С. 
Фольклорні традиції в українському кінематографі 1960 – 2010-х років : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / К. С. Степаненко; Київський національний університет культури і мистецтв. - Київ, 2021. - 18 c. - укp.

Досліджено проблему функціонування фольклорних традицій в українському кінематографі 1960-2010-х рр. Встановлено, що витоки українського фольклорного кіно варто шукати у творчості майстрів кіногалузі 1920-1930-х рр.: Д. Демуцького, О. Довженка, І. Кавалерідзе, В. Кричевського, І. Савченка, П. Чардіна тощо. Як мистецький феномен «фольклорне» найбільшого розвитку набуло у 1960-1970-ті рр., коли визначальною для формування стилістики в українському кіно стала поетична традиція народної культури (Б. Івченко, Ю. Іллєнко, М. Мащенко, І. Миколайчук, Л. Осика, С. Параджанов тощо). З кінця 1980-х рр. поетичний напрям у вітчизняній кіногалузі був підданий негласній забороні. Упродовж 2000-2010-х рр. з’явилися кінокартини, в яких живописний візуальний ряд, використання автентичного мистецтва сприяло відродженню фольклорної стилістики у кіномистецтві (О. Володкевич, М. Іллєнко, О. Костюк, І. Правило, Д. Сухолитко-Сабчук, В. Тихий, В. Чабанюк, Г. Яровенко тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ373(4УКР)63/64 + Щ370.06:Т52

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА453241 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського