Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (22)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ353$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Курінна Г. В. 
Драматургія циркової вистави в контексті карнавально-сміхової культури : автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / Г. В. Курінна; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2008. - 20 c. - укp.

Зроблено спробу здійснити комплексний культурологічний аналіз драматургії циркової вистави у контексті карнавально-сміхової культури. Досліджено історичні засади та сучасні особливості циркових вистав в Україні та СНД, які демонструються з урахуванням традицій національної та світової карнавально-сміхової культури. Запропоновано тезу, що циркова вистава як драматургічна форма репрезентує загальний стан циркового мистецтва та є недостатньо вивченою. Увагу приділено дослідженню драматургічної структури сучасного циркового видовища. Розглянуто питання щодо належності циркового сценарію до драматичного роду літератури. З урахуванням результатів дослідження до наукового обігу введено нові різновиди сучасної циркової вистави, нову циркознавчо-драматургічну термінологію, визначено місце драматургії циркової вистави у сучасному українському видовищному мистецтві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ353(4УКР)6-074 + Щ354.1 + Щ344.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА359763 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бачинська О. М. 
Циркове видовище у добу гетьманату П. Скоропадського / О. М. Бачинська // Наук. пр. іст. ф-ту Запоріз. нац. ун-ту. - 2014. - Вип. 40. - С. 73-77. - Бібліогр.: 43 назв. - укp.

Досліджено цирк за доби гетьманату П. Скоропадського. У роботах, що присвячені цирковому мистецтву, розвиток цирку в добу Гетьманату висвітлено фрагментарно, причому акцентовано увагу на роботі циркових колективів у найбільших містах - Києві, Одесі, Харкові. Розповідається про стан циркового мистецтва на всій території Української Держави. Висвітлено артистичну діяльність циркових труп і окремих циркових артистів. Розповідається про діяльність профспілки артистів вар'єте і цирків, окреслено стосунки власників цирків та їх керуючих з місцевою та державною владою. Особливу увагу звернено на проведення змагань з французької боротьби.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ353(4УКР)611

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69253 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шумакова С. М. 
Генезис і еволюція харківської школи циркового мистецтва : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.04 / С. М. Шумакова; Харків. держ. акад. культури. - Харків, 2015. - 20, [1] c. - укp.

Висвітлено культурологічно-мистецтвознавчі аспекти генезису й еволюції циркового процесу Харкова. Вперше в дискурсі українського мистецтвознавства запропоновано авторську експлікацію поняття "циркова школа". В широкому історико-культурному контексті визначено джерела й організаційні основи генезису та становлення харківської школи циркового мистецтва, виокремлено соціокультурні детермінанти її походження. Виявлено, реконструйовано та проаналізовано фактографію і хронологію еволюційного розвитку циркового мистецтва Харкова, розроблено його періодизацію з акцентуацією феномену розважальних садів у фокусі реновації виразної мови циркового мистецтва. Диференційовано типологічні особливості перетворень постановочних технік. Охарактеризовано системотворчий принцип харківської школи циркового мистецтва як творчої діяльності циркової майстерні на основі кореляції досвіду (художнього та технічно-трюкового характерів) і творчості, сформовано уявлення про особливості творчої специфіки, яка визначається режисурою великих форм і естетичними принципами постановочного мислення. Розкрито культуротворчий потенціал харківської циркової школи як одного з чинників формування національної ідентичності, передусім, у контексті діяльності Українського національного циркового колективу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ353(4УКР-4ХАР-2Х)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418065 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Малихіна М. А. 
Циркове мистецтво в Україні (20 - 30-ті роки XX століття) : навч. посіб. / М. А. Малихіна; ред.: М. М. Дубина; Нац. акад. керів. кадрів культури і мистецтв. - Київ : НАКККіМ, 2016. - 154 c. - Бібліогр.: с. 148-153 - укp.

Вперше досліджено наукові, публіцистичні, архівні, раритетні та мемуарні джерела, здійснено культорологічний аналіз феномену цирку в Україні. Проаналізовано циркове мистецтво в Україні (1920 - 1930 рр.), яке насправді залишилося поза увагою культурологів та мистецтвознавців, а окремі публікації на сторінках наукових та періодичних видань, присвячені творчості провідних артистів або епізодично відтворюють сторінки історії цирку. Висвітлено історію державних цирків в Україні (Київський державний цирк, Одеський державний цирк та Харківський державний цирк), а також циркових комерційних груп.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ353(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА809203 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Малихіна М. А. 
Циркове мистецтво України 20 - 30-х років XX століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / М. А. Малихіна; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. - Київ, 2016. - 19 c. - укp.

Дослідження присвячено вивченню особливостей розвитку циркового мистецтва 1920 -1930 рр. в Україні. Вперше в українському мистецтвознавстві розглянуто формування циркового мистецтва в сучасному науковому дискурсі. Виокремлено основні напрями теоретичної думки в галузі циркового мистецтва. Запропоновано визначення "манежний образ", простежено еволюцію циркового мистецтва від зародження до початку XX ст. Розкрито творчий внесок українських митців у розвиток вітчизняного цирку. Окреслено його найбільш характерні художні тенденції, які виникли на цьому історичному етапі та тривалий час лишалися домінуючими. На основі архівних документів, вперше введених у науковий обіг, відтворено об'єктивний послідовний розвиток історії цирку в Україні, його витоки та формування, організацію під керівництвом Державного управління цирками (1933) та становлення як самостійної мистецької галузі, набуття специфічних художніх засобів, зокрема створення манежного образу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ353(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА423011 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Пожарська О. Ю. 
Культурогенез циркового мистецтва / О. Ю. Пожарська // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Культурологія : наук. зб. - 2017. - Вип. 25. - С. 38-42. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Звернено увагу на необхідність комплексного вивчення цирку як феномена культури, його культурологічної специфіки, обумовленість його розвитку соціально-економічними, історичними, політичними, естетичними чинниками. Розкрито зміст карнавалу як джерела форм видовищної культури, в т. ч., і циркової. Наголошено, що саме карнавальна культура поклала початок таким феноменам, як скоморошество і жонглерство, які уособлюють приклад візуально-слухового синтезу і відповідності в епоху середньовіччя уявленням народу про свободу творчого духу, радість чуттєвого сприйняття світу. Наведено спільні й відмінні риси скоморошества і жонглерства. Відзначено, що культургенетична природа циркового мистецтва виявляє зв'язок цирку з різними формами видовищної культури: народним ляльковим театром, ілюзіоном, лубком, тобто "балаганною традицією".


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ353-07 + Щ354.1/9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Поспєлов О. О. 
Циркове мистецтво у просторі та часі: від Колізею до Амфітеатру Естлі; від скоморохів до сучасності / О. О. Поспєлов // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 30. - С. 14-21. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

У контексті дослідження особливостей розвитку циркового мистецтва і циркової справи на західноукраїнських землях кінця ХVIII - ХIХ ст. поставлено завдання простежити процес становлення циркового мистецтва на етнічній території України. Розглянуто проблематику визначення зв'язку сучасного циркового мистецтва України з мистецтвом скоморохів; зроблено спробу визначення ступеню "спорідненості" зв'язку цирку Нового часу з давньоримським цирком. З'ясовано, що через брак історичних відомостей не існує підстав пов'язувати творчість скоморохів із генезою професійного циркового мистецтва в Україні. Більш коректним є визначення витоків сучасного циркового мистецтва в перших гастрольних виступах на етнічній території України західноєвропейських акробатичних і циркових труп, які належать до другої пол. XVIII ст., виходячи зі значущості їх впливу на системність подальшого розвитку циркових жанрів і циркового мистецтва. Розглянуто і визначено спільні риси, відмінності і особливості цирку Нового часу і давньоримського цирку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ353(4УКР33)44/51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кашуба В. Г. 
Організаційно-творчі трансформації українського цирку: від централізації до реформ (1993 р. - донині) / В. Г. Кашуба // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2020. - Вип. 36. - С. 185-191. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто зміни в організаційно-творчій моделі циркової справи в Україні пострадянської доби. Виявлено позитивні й негативні тенденції розвитку державної циркової системи періодів централізації (1993 - 2003 рр.) та реформ (2004 р. - дотепер). Розглянуто сутність трансформацій та приділено увагу оцінці їх наслідків. Нинішня модель циркової справи охарактеризована в контексті творчої та господарської ефективності, її здатності до самовідтворення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ353(4УКР)62/65

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського