Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (16)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ317.410.416$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Батовська О. М. 
Специфічні особливості хорових сцен в драматургії опери-балету "Вій" В. Губаренка / О. М. Батовська // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 3. - С. 19-29. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто хорові сцени у порівнянні з образним світом твору у контексті специфічного розподілу двох паралельних планів - світу реальних та світу фантастичних персонажів.

Рассмотрены хоровые сцены в сравнении с образным миром произведения в специфическом распределении двух параллельных планов - мира реальных и мира фантастических персонажей.

The choral scenes in matching with a figurative world of product in specific allocation of two parallel schedules - world actual and world of the fancy characters are surveyed.


Ключ. слова: хорові сцени, драматургія опери-балету, інтонаційний спектр, хорові моделі
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4Укр)6-81 + Щ317.410.416 Губаренко В.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гречишкина Н. Ф. 
Исполнение оперной арии на концертной эстраде : Учеб. пособие / Н. Ф. Гречишкина; Донец. гос. муз. акад. им. С.С.Прокофьева. - Донецк : ООО "Юго-Восток, Лтд", 2006. - 73 c. - Библиогр.: с. 64-65 - рус.

Обобщен научно-теоретический и практический опыт работы над различными вариантами концертного исполнения оперного отрывка в сопровождении фортепиано. Проанализирована существующая концертная и педагогическая практика и результаты творческого поиска оптимального, логически выверенного подхода к выделению из оперного клавира сольного номера, способного довольно емко раскрыть в концерте суть драматургии исполняемого отрывка, наиболее удобного для исполнения солистом-вокалистом и пианистом-концертмейстером. Показаны особенности исполнения оперной арии на концертной эстраде. Определены основные функции концертной композиции оперного отрывка. Обоснованы принципы формирования вступления и заключения к арии, приведены характеристика, классификация и методы исполнения "дополнительного материала". Рассмотрены основные этапы работы концертмейстера над фортепианной партией арии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.410.416 я7 + Щ314.042 я7 + Щ364.14 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА680876 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гречишкіна Н. Ф. 
Особливості концертного виконання оперної арії : навч. посіб. / Н. Ф. Гречишкіна; Донец. держ. муз. акад. ім. С.С.Прокоф'єва. - Донецьк : ТОВ "Юго-Восток, Лтд", 2007. - 106 c. - Бібліогр.: с. 95-96. - укp.

Розглянуто роботу піаніста-концертмейстера над оперною арією, розкрито особливості її виконання в концерті, наведено різні варіанти концертних композицій, які поєднують арію з речитативним матеріалом. Охарактеризовано функціональні особливості концертної композиції оперного уривка та принципи формування вступу до арії та її завершення.

Рассмотрена работа пианиста-концертмейстера над оперной арией, раскрыты особенности ее исполнения в концерте, приведены разные варианты концертных композиций, объединяющих арию с речитативным материалом. Охарактеризованы функциональные особенности концертной композиции оперного отрывка и принципы формирования вступления к арии и ее завершения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.042я73 + Щ315.42-713.1я73 + Щ317.410.416я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА689518 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Хон Чен 
Феномен тембру-амплуа баса в оперному співі XIX - XX століть : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / Хон Чен; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2008. - 17 c. - укp.

Досліджено проблему семантики басового вокалу, яка склалася в оперній класиці XIX - XX ст. у контексті архаїчних засад чоловічого співу у низькому регістрі, у взаємозв'язку з культово-містеріальною практикою Європи та Китаю. Наголошено на наявності мислительного порубіжжя міфологічно-релігійного синкрезису та раціоналізму у філософії пантеїзму, що зумовлило ідеологічний контекст втілення оперного вокалу на "штучному" диханні, а також розкриття повноти прояву можливостей людського голосового звучання. Обгрунтовано двоїсту природу вокального мистецтва, наявну у басовому вокалі, а саме: похідність від містеріальної-релігійної, ритуально-церемоніальної сфер та одночасно представництво світської театральної природи співу. Значну увагу приділено аспекту використання достоїнств виразного співу басів у давньоцерковній традиції в операх російських композиторів і взаємопов'язаних з цим виразним комплексом творів західноєвропейських авторів. Значну увагу приділено архетиповим, співвідносним з міфологемами Сходу, образно-сюжетним розкладам опер М.Глінки, О.Бородіна, М.Лисенка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.076 г(0)5/6 + Щ317.410.416

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА355934 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бутенко Л. М. 
Функція хору в драматургії сучасного оперного спектаклю : Автореф. дис... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Л. М. Бутенко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2001. - 16 c. - укp.

Розглянуто проблеми оперного синтезу, проведено комплексний аналіз опорно-драматургічної функції хорових сцен в оперному спектаклі та його органічного входження в контекст сучасної музично-театральної культури. Широкий спектр взамодії хору з іншими компонентами вистави, її актуальну змістову якість висвітлено з позицій феноменологічно спрямованого музикознавства через механізм темпо-ритму - об'єднувальний опорний стрижень художньої цілісності вистави. Це дозволяє осмислювати й узагальнювати проблеми оперного жанру в цілому та вузькопрофесійні питання специфіки оперно-хорового виконавства. Результати дослідження, його наукові положення втілено у практику оперних театрів і використано у теоретичних курсах хорознавства та музичної культурології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.410.416 + Щ314.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Регрут В. Й. 
Семантика ансамблевих і хорових сцен в оперних творах В. Моцарта : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / В. Й. Регрут; Одес. нац. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. - О., 2013. - 18 c. - укp.

Висвітлено провідні напрямки й актуальні аспекти музикознавчої моцартіани, де головною рисою моцартівської оперної культури стає не її завершеність, а постійна динамічність з тенденцією до протиставлення протилежностей. Надано визначення моцартівської оперної культури як естетичного і стильового еталона. Розкрито головні структурно-семантичні особливості оперного тексту, який функціонує у двох своїх іпостасях - як принцип і як форма. Зазначено, що складність розуміння тексту будь-якого театрального жанру полягає у володінні ним специфічною мовою, на якому відбувається спілкування між усіма сторонами сценічного діалогу. У разі оперного спектаклю завдання суттєво ускладнюється, оскільки, з одного боку учасників діалогу стає більше - до них додається диригент, оркестр, в деяких випадках балет, з іншого - до мови сценічної дії додається складна семіотична система - мова музики. Розглянуто провідні принципи організації музичного тексту в хорових і ансамблевих оперних сценах. Показано, що осередком оперної семантики Моцарта є феномен ансамблевості - як комплекс, що включає в себе сольні, хорові та ансамблеві сцени. Даний феномен яскравіше інших музично-виконавських оперних форм демонструє перетворення безпосередньої виконавської комунікації в складно-опосередкований умовний художній діалог. Обгрунтовано значення «психологічного контрапункту» Моцарта як підходу до образного відтворення в музиці почуттів і взаємин героїв.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4АВС)4-81 Моцарт В. + Щ317.410.416

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА398175 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Казначеєва Т. О. 
Танець як художньо-естетичний феномен в українській опері XIX ст. : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Т. О. Казначеєва; Одес. нац. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. - Одеса, 2015. - 18 c. - укp.

Введено поняття "танцювальний комплекс", "танцювальна система", у теоретичному та історичному ракурсі проаналізовано елементи, що складають ці поняття та досліджено процес їх формування. Вперше розглянуто витоки та сутність танцювальних рухів, принципи їх втілення в оперно-сценічному жанрі відповідно до генетичного зв'язку з ментальністю певної національної школи. Розглянуто розвиток різних танцювальних комплексів як внутрішніх жанрових елементів, що впливають на цілісну драматургію оперного твору. Обгрунтовано поняття "сюїтної танцювальної форми", "малої танцювальної форми", "великої танцювальної форми", "танцювального жанрового синтезу", "коду танцю" та "ментального коду танцю". Досліджено специфічні особливості впливу народно-сценічного танцювального комплексу на становлення та розвиток оперно-театрального мистецтва України. Виявлено органічний зв'язок танцю з ментальністю українського народу, її вплив на конкретні танцювальні жанри (козак, гопак, козачок, хороводи), які використовують композитори в опері та інших сценічних жанрах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.410.416

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА414842 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського