Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (52)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ310.03$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Михайличенко О. В. 
Музично-естетичне виховання дітей та молоді в Україні (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.) / О. В. Михайличенко. - К. : Вид. центр КДЛУ, 2000. - 340 c. - Бібліогр.: с. 327-338. - укp.

Досліджено основні історико-теоретичні засади, на яких грунтувався процес музично-естетичного виховання в Україні у другій половині ХІХ - початку ХХ ст. Проаналізовано соціально-економічні процеси, які впливали на стан освіти і музично-естетичного виховання українського народу у зазначений період. Висвітлено діяльність видатних українських громадських діячів, митців, а також громадських та музичних товариств, аматорських організацій, закладів освіти та мистецтва та визначено їх роль у розвитку теорії й практики музично-естетичного виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-6 + Щ310.03 + Ю817.2 + Ч311.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лисюк С. Р. 
Розвиток моральних почуттів підлітків засобами музичного мистецтва : навч.-метод. посіб. / С. Р. Лисюк; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. - О. : Астропринт, 2007. - 95 c. - Бібліогр.: с. 94-95. - укp.

Проаналізовано сутність моральних почуттів і особливості їх прояву у підлітків. Розкрито вплив музичних творів на формування моральності, визначено шляхи та засоби розвитку моральних відносин. Запропоновано методику діагностики та розвитку моральних почуттів підлітків у процесі сприйняття музичних творів.

Проанализирована сущность моральных чувств и особенности их проявления у подростков. Раскрыто влияние музыкальных произведений на формирование моральности, определены пути и средства развития моральных отношений. Предложена методика диагностики и развития моральных чувств подростков в процессе восприятия музыкальных произведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352я7 + Ю984.544.3я7 + Щ310.03я7

Шифр НБУВ: ВА702749 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Маріо М. Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. Д. Маріо; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2000. - 19 c. - укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Омельченко А. І. 
Музично-естетичне виховання в українській педагогіці кінця ХVI - XVIII століть : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А. І. Омельченко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 20 c. - укp. - рус.

Висвітлено процес становлення музично-естетичного виховання в кінці XVI - XVII ст. як цілісний період розвитку української педагогіки. З'ясовано особливості вокально-хорової роботи в різних типах навчальних закладів (братських школах, Києво-Могилянській академії, колегіумах). З використанням широкого кола різноманітних джерел досліджено музично-педагогічні ідеї відомих просвітителів - М. Дилецького, Г. Сковороди та інших, визначено їх роль у розвитку освіти та педагогіки в Україні. Розроблено методику впровадження музично-педагогічних традицій Відродження в сучасну практику навчання та виховання майбутніх учителів музики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.03 + Ч33 (4Укр)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316099 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Фоломєєва Н. А. 
Педагогічні технології естетичного виховання дітей віком 5 - 10 років засобами музичного мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. А. Фоломєєва; АПН України. Ін-т пробл. виховання. - К., 2001. - 22 c. - укp.

Обгрунтовано ідею естетичного виховання дітей засобами музичного мистецтва як вихідну форму й основу цілісного формування особистості людини. Процес оновлення технологій масового естетичного виховання засобами музичного мистецтва розглянуто як необхідну умову досягнення соціально-гуманістичної мети формування особистості на сучасному етапі розвитку суспільства: розвитку активності, здатності до творчого, оптимістичного, конструктивного ставлення до світу й себе. Аргументовано тезу про необхідність оновлення технологій музично-естетичного виховання дітей засобами музичного мистецтва, що підвищує ефективність їх інтелектуального, морального, трудового, фізичного навчання та виховання, забезпечує розвиток творчого ставлення до життя, здатності подолати проблемні ситуації. Запропоновано нову технологію естетичного виховання дітей засобами музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.23 + Ч421.355.23 + Ю817.2 + Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Фрайт І. В. 
Проблеми музичного виховання школярів у діяльності західноукраїнських композиторів (друга половина ХІХ - початок ХХ сторіччя) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Фрайт; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 1998. - 18 c. - укp. - рус.

У роботі аналізується діяльність західноукраїнських композиторів другої половини XIX - початку XX сторіччя, визначається їх внесок у розробку ідей, що стосуються розвитку національного музичного виховання в Західній Україні. Встановлено, що, незважаючи на складні соціально-економічні, політичні і культурні обставини, композитори в умовах австро-угорської окупації внесли вагому лепту в теорію і практику музично-естетичного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Щ310.03 + Щ313(4УКР33)5-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА302705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Березан В. І. 
Підготовка майбутнього педагога до естетичного виховання школярів засобами сучасної музики масових жанрів : Автореф. дис... канд. пед.наук: 13.00.04 / В. І. Березан; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - К., 2000. - 20 c. - укp.

Розглянуто методологічні, історико-теоретичні та методичні аспекти підготовки майбутніх педагогів до естетичного виховання школярів засобами сучасної музики масових жанрів. Розкрито зміст поняття "сучасна музика масових жанрів", її функціонування і педагогічний потенціал. Обгрунтовано необхідність включення до професійної педагогічної підготовки майбутніх спеціалістів спецкурсу естетичного виховання школярів засобами сучасної музики масових жанрів, розглянуто її критерії та показники. Запропоновано методику, яку покладено до основи спецкурсу "Сучасна музика масових жанрів". Створено комплексну систему діагностики рівнів готовності майбутніх педагогів до естетичного виховання школярів засобами сучасної музики масових жанрів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.355.23 + Щ313(0)6 + Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309468 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Грищенко Т. А. 
Становлення і розвиток музично-естетичного виховання в гімназіях України (ХІХ ст.- початок ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т. А. Грищенко; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 1998. - 16 c. - укp. - рус.

Досліджена проблема музично-естетичного виховання в Україні (XIX ст. - початок XX ст.) в історично-педагогічному аспекті. У контексті становлення і розвитку гімназійної освіти розглянуто зміст і форми музично-естетичного виховання. Виділені етапи й тенденції еволюційного шляху музичної освіти в гімназіях. Виявлені традиції та принципи музично-естетичного виховання, які можуть бути використані на сучасному етапі побудови української школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Щ31р(4Укр)22 + Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301229 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Жорнова О. І. 
Формування готовності студентів педагогічних училищ до художньо-естетичного виховання дітей засобами української дитячої музики : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О. І. Жорнова; Київ. держ. ун-т культури і мистец. - К., 1998. - 16 c. - укp.

Досліджено проблему змістового наповнення художньо-естетичної освіти майбутніх педагогів. Визначено критерії їх художньо-педагогічної підготовленості. Розроблено педагогічну модель процесу формування готовності студентів педагогічних училищ до художньо-естетичного виховання дітей засобами української дитячої музики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)22-3 + Щ310.03 + Ч479.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308513 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Барвінок І. В. 
Формування музично-естетичної культури молодших школярів в умовах культурно-дозвіллєвої діяльності : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. В. Барвінок; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2000. - 19 c. - укp.

Визначено та обгрунтовано зміст та структурні компоненти музично-естетичної культури молодших школярів (інформаційний, почуттєво-емоційний, комунікативний), критерії та рівні сформованості музично-естетичної культури, а також педагогічні умови її формування у молодших школярів під час дозвілля. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено та впроваджено у практику цілісну методику організації музично-естетичної діяльності дітей у клубному об'єднанні на основі розвитку їх творчо-пізнавальної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Щ31р(4УКР)21-3 + Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309073 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Фурсенко Т. Ф. 
Формування ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури в позашкільних навчальних закладах : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Т. Ф. Фурсенко; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано теоретичні засади та методи формування ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури в позашкільних навчальних закладах на базі застосування особистісно орієнтованого підходу щодо виховання засобами музики. Розкрито сутність категорій "цінності", "естетичні цінності", "ціннісні орієнтації особистості". Виявлено сутність ціннісних орієнтацій у галузі музичної культури та їх структуру. Вперше запропоновано метод актуалізації цінностей, що грунтується на використанні кращих зразків молодіжної музики, народних та академічних творів у сучасній обробці та класичної музики складної форми. Визначено стан, критерії та рівні сформованості ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури й обгрунтовано педагогічні умови та технології їх формування в музично-виконавських колективах. Підтверджено ефективніть експериментальної навчальної програми та доведено вагоме значення одержаних результатів для подальшого розвитку музично-педагогічної теорії та практики виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.351.2 + Ч421.355.23 + Щ310.03г(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336626 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Можайкіна Н. С. 
Формування естетичного відношення учнівської молоді до вокального мистецтва : навч.-метод. посіб. / Н. С. Можайкіна. - Луцьк : СПД Гадяк Жанна Володимирівна, друк. "Волиньполіграф", 2011. - 94 c. - Бібліогр.: с. 91-93. - укp.

Розкрито актуальні питання музично-естетичного виховання учнів старших класів закладів загальної середньої освіти. Висвітлено історичні й теоретико-методичні аспекти виховання та формування естетичного відношення до вокального мистецтва. Вміщено методичні рекомендації щодо проведення занять з факультативного навчального курсу "Музичне мистецтво", присвячених ознайомленню учнів з операми "Іван Сусанін" М.І. Глінки, "Євгеній Онєгін" П.І. Чайковського, "Борис Годунов" М.П. Мусоргського та з особливостями виконання основних партій видатними оперними співаками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 я7 + Щ310.03 г(4УКР) я72

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА739008 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Skvarek J.  
Rola muzyki w procesie wychowawczym i resocjalizacji / J. Skvarek, B. Panasyuk // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2011. - № 7. - С. 93-99. - Библиогр.: 18 назв. - пол.

Розглянуто проблематику, пов'язану з роллю, яку відіграє культура, а особливо музика, в житті людини. Цікавим простором використання музичних занять можуть бути ресоціалізаційні та профілактичні програми як цікаві форми дозвілля.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.03 + Щ310.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Вербовецька С. В. 
Психофізіологічні умови сприйняття музики / С. В. Вербовецька // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2012. - № 7. - С. 57-61. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Надано аналіз психологічних досліджень щодо сприйняття музики та її впливу на емоційний стан людини. Визначено характеристики впливу музики різних стилів і напрямів, а також її переживання різними категоріями слухачів залежно від їх виховання, соціального стану, інтелектуального розвитку. Зазначено, що важливу роль у цьому процесі відіграє налаштованість на сприйняття творів різних авторів, а кінцевим результатом його є емоційно-естетичний відгук на музику.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.9 + Щ310.03 + Ю945.443

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Власенко О. М. 
Роль музики у формуванні духовності особистості / О. М. Власенко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 5. - С. 224-229. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто роль музики в естетичному вихованні молоді та формуванні її життєвих цінностей. Зазначено висновок, що музика є одним з основних факторів вдосконалення особистості.

Рассмотрена роль музыки в эстетическом воспитании молодежи и формировании ее жизненных ценностей. Отмечено, что музыка является одним из основных факторов усовершенствования личности.

It is diskussed the role of music in the aesthetic education of youth and the formation of her values in life. It is concluded that music is a major factor in improving the individual


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сіончук О. 
Сприймання музики як важливий чинник художнього, естетичного та духовного збагачення молоді / О. Сіончук // Нова пед. думка. - 2009. - № 1. - С. а101-102. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено проблему сучасної музичної педагогіки - формування музичного сприймання (МС). Зазначено, що використання лише асоціативно-зорового ряду сприйняття залишає незатребуваним величезний виховний потенціал музичного мистецтва, пов'язаний з його емоційно-виражальними можливостями. Розглянуто чинники психологічного, соціологічного та педагогічного рівнів МС. Акцентовано увагу на новому методологічному орієнтирі: навчити дітей розумінню музики як мистецтву інтонованого смислу, що функціонує в загальній системі естетичних відношень. Наголошено, що закономірності, принципи та методи формування МС розкрито недостатньо, механізм впливу музики на дітей, можливості його педагогічного опосередкування з'ясовано не повністю. Підсумовано, що пошук ефективних шляхів формування МС слід пов'язувати з теоретичними дослідженнями у сфері педагогіки, психології та музикознавства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.544 + Щ310.03 г(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Яківчук Г. В. 
Самоосвітня діяльність як умова виховання особистості майбутнього вчителя музики / Г. В. Яківчук // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 12. - С. 360-364. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто питання виховання особистості майбутнього вчителя музики на факультетах мистецтв, де самоосвітня діяльність є одним із основних компонентів цього процесу.

Рассмотрена проблема воспитания личности учителя музыки на факультетах исскуств, где самообразовательная деятельность является одним из основных компонентов этого процесса.

The problem of education of personality of a music teacher in the arts faculties, where self-educational activity serves as a key component of this process is studied.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Каблова Т. Б. 
Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в українській музичній культурі (остання третина XX ст.) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / Т. Б. Каблова; Нац. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. - Київ, 2014. - 16 c. - укp.

Вивчено золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в українській музичній культурі останньої третини XX ст. Вперше в українському мистецтвознавстві здійснено системний компаративний аналіз феномену золотого перетину в історико-культурному аспекті. Досліджено роль золотого перетину у композиції музичних творів, інспірованих образотворчим мистецтвом. На основі концепції О. Коблякова щодо прояву трансмірності в музичному мистецтві розроблено поняття трансмірності композиції музичних творів, написаних на основі сюжетів та жанрів образотворчого мистецтва. Трансмірний аналіз, заснований на принципі золотого перетину, дозволяє моделювати схему, що генерує механізм інтеграції концепції, закладеної в образотворчому першоджерелі, та відображає асиміляцію та взаємодію складових у творах образотворчого та музичного мистецтв. У ракурсі інтеграції живопису та музики золотий перетин у композиції творів допомагає поєднувати просторово-часові характеристики зазначених видів мистецтв та впливає на композиційні особливості форми та сюжетів художніх творів. Запропоновано метод трансмірного аналізу композиції, якій презентовано на прикладі творів українських композиторів останньої третини XX ст. - Л. Дичко, І. Карабиця, В. Кікти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА409765 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Бондарчук А. 
Виховання в студентів музично-педагогічних факультетів культури міжособистісних взаємин засобами музичного мистецтва / А. Бондарчук // Нова пед. думка. - 2012. - № 4. - С. 110-113. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

На основі узагальнення теоретичних засад формування культури міжособистісних взаємин обгрунтовано педагогічний потенціал музичного мистецтва як фактора впливу на виховання в студентської молоді культури міжособистісних взаємин. Розкрито сутність складових культури міжособистісних взаємин, якими є поняття "культура", "взаємини", "культура взаємин". Визначено основні моральні якості особистості, які впливають на культуру взаємин. Охарактеризовано особливості музичного мистецтва, що сприяють ефективному залученню студентської молоді до загальнокультурних цінностей побудови міжособистісних взаємин.

На основе обобщения теоретических основ формирования культуры межличностных отношений обоснован педагогический потенциал музыкального искусства как фактора влияния на воспитание у студенческой молодежи культуры межличностных отношений. Раскрыта сущность составляющих культуры межличностных отношений, которыми являются понятия "культура", "взаимоотношения", "культура взаимоотношений". Определены основные нравственные качества личности, влияющие на культуру взаимоотношений. Охарактеризованы особенности музыкального искусства, способствующие эффективному привлечению студенческой молодежи к общекультурным ценностям построения межличностных взаимоотношений.

The artical principles of education of culture of interpersonality mutual relations are certain in the article, the constituents of this summarizing concept, that is, are exposed "culture", "mutual relations", "culture of mutual relations". Proved educational potential of music as the main factor of influence on the education of students in music and teaching faculty culture of interpersonal relationships.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Чергєєв А. А. 
Музична культура Криму XX століття: регіональний аспект дослідження / А. А. Чергєєв // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. - 2014. - № 1. - С. 82-86. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено окремі рівні системи музичної культури Криму XX ст. як історико-культурний процес, що інтенсивно розвивається на території півострова. Описано музичну творчість, виконавство, поширення музичної культури, виявлено їх загальні риси та конкретні прояви.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937:Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського