Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (46)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ156.63$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Фоменко Д. Д. 
Аркушеві образотворчі видання у фондах Національної бібліотеки України імені В.І.Вернадського (1904 - 1923) : Бібліогр. покажч. / Д. Д. Фоменко, І. І. Цинковська, Г. М. Юхимець; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. - К., 2002. - 194 c. - укp.

Подано покажчик поштових карток і плакатів за період з 1904 - 1923 рр., що містять текст українською мовою та зберігаються у фондах Відділу образотворчого мистецтва НБУВ. Застосовано їх розташування за алфавітом місця видання, а в межах місця видання - за алфавітом назв видавництв, номерів серії, випуску й алфавітом назв поштової картки, а також за хронологією, а в межах року - за алфавітом назв плакатів, де авторське зображення та текст є нерозривними складовими творчого задуму. Наведено стислі біографічні дані про художників, що зустрічаються в тексті бібліографічного опису, а також покажчики видавничих текстів-пояснень до зображальної частини листівки, зображених осіб, назв зображених місцевостей та архітектурних пам'яток.

Предложен указатель почтовых открыток и плакатов, издававшихся с 1904 - 1923 гг., которые содержат текст на украинском языке, находящихся в фондах Отдела изобразительного искусства НБУВ. Использовано размещение их в алфавитном порядке по месту издания, а далее - по названиям издательств, номерам серии, выпуска, названий почтовой карточки, а также в хронологическом порядке, а каждый год - по алфавиту названий плакатов, в которых авторское изображение и текст являются неразрывными составными частями творческого замысла художника. Помещены краткие библиографические данные художников, встречающихся в тексте библиографического описания. Приведены указатели издательских текстов-пояснений к изображаемой части открытки, изображаемых особ, названий изображенных местностей и памятников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч736.833.5(4УКР)511.1 + Щ156.63(4УКР)61 я1 + Щ158.913(4УКР)61я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС36571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гладун О.  
Харківський плакат 1970 - 1990-х рр. / О. Гладун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 3. - С. 23-27. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто плакатне мистецтво Харкова 1970 - 1990-х рр. та виявлено його специфіку на різних етапах розвитку.

Рассмотрено плакатное искусство Харькова 1970 - 1990-х гг., и выявлена его специфика на различных этапах развития.

Kharkiv placard art of 1970 - 1990-th is spotlighted and the article discovers it's specifics on different stages of development.


Ключ. слова: авторський плакат, рекламний плакат, харківська школа графіки
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч615.12 + Щ156.63(4УКР-2Хар)63

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Саратовская Н. Н. 
Белорусский плакат периода хрущевской "оттепели" [Електронний ресурс] / Н. Н. Саратовская // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 10. - С. 112-119. - Библиогр.: 4 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2005/

The article is devoted to creative works of beloration artists at the 50 s - 60 s.


Ключ. слова: белорусский плакат, политический и агитационный плакат
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4БІЛ)63

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шевченко В. Я. 
Композиція плаката : навч. посіб. / В. Я. Шевченко; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2-ге вид., доповн. - Х. : Колорит, 2007. - 133 c. - Бібліогр.: с. 131. - укp.

Розглянуто питання історії становлення та розвитку плаката у системі візуальної комунікації. Проаналізовано образотворчі засоби композиції плаката, визначено найважливіші чинники, що впливають на виразність і дієвість художнього (рекламного) образу. Наведено відомості з реформування системи підготовки фахівців у навчально-творчій майстерні плаката Харківської державної академії дизайну і мистецтв згідно з принципами Болонського процесу.

Рассмотрены вопросы истории становления и развития плаката в системе визуальной коммуникации. Проанализированы художественные средства композиции плаката, определены важнейшие факторы, влияющие на выразительность и действенность художественного (рекламного) образа. Приведены сведения о реформировании системы подготовки специалистов в учебно-творческой мастерской Харьковской государственной академии дизайна и искусств в соответствии с принципами Болонского процесса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.608.05 я73 + Щ156.63(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО27788 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гладун О.  
Міжнародна триєннале дизайн-графіки "4-й Блок" в контексті актуального мистецтва [Електронний ресурс] / О. Гладун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 2. - С. 14-20. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Висвітлено онтологію Міжнародної триєннале екологічного плакату "4-й Блок" та визначено завдання на різних етапах.

Рассмотрена онтология Международной триеннале экологического плаката "4-й Блок" и определены задачи на разных этапах.

The article traced the ontology of the international triennial of an ecological poster "The 4th Block" and determined its tasks for different periods.


Ключ. слова: актуальне мистецтво, Д4-й Блок", екологічний плакат, О. Векленко
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(0)м:Б1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Северина О. Н. 
Развитие темы "атомной опасности" в искусстве плаката [Електронний ресурс] / О. Н. Северина // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 2. - С. 20-32. - Библиогр.: 4 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто питання історії плаката "ядерної загрози", художні образи, які використовуються, а також засоби та символи, запропоновано ідентифікувати в плакаті трагічні проблеми, що виникли після бомбування Хіросіми та Нагасакі й після вибуху 4-го блоку Чорнобильської атомної електростанції.

Рассмотрены вопросы истории плаката "атомной угрозы", используемые художественные образы, средства и символы, предложенные для идентификации в плакатах трагических проблем, возникших после бомбардировки Хиросимы-Нагасаки и после взрыва 4-го блока Чернобыльской атомной станции.

In this work some questions of history of "nuclear threat" poster are discussed. Also work consists description of used art fancies, tools, and symbols, offered for poster identity of tragic problems connected with Hiroshima and Nagasaki bombing andexplode of Chernobyl station 4th block.


Ключ. слова: плакат, Хиросима, Чернобыль, экологический плакат, Международное Триеннале Д4-Блок"
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4УКР)6:Б1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Саратовская Н. Н. 
Советский плакат периода позднего сталинизма (на материале творчества белорусских художников [Електронний ресурс] / Н. Н. Саратовская // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 7. - С. 8-17. - Библиогр.: 5 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2005/

The article is devoted to creative works of beloration artists at the beginning of 50 years.


Ключ. слова: белорусский плакат, политический и агитационный плакат
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4БІЛ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Авраменко А. В. 
Радянський плакат 1920 - 1930-х рр. як засіб пропаганди / А. В. Авраменко // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Теорія та історія культури. - 2010. - Т. 101. - С. 66-72. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Досліджено пропагандистські елементи у радянському плакаті 1920 - 1930-х рр. Використано твори агітаційного мистецтва періоду становлення та зміцнення тоталітарного режиму СРСР. Розглянуто перехід від авангарду до соцреалізму в образотворчому мистецтві на прикладі плаката і визначено його роль у радянській пропаганді довоєнних років.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4СОЮ)61 + Ф61(4СОЮ)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Теор.іст.культ. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Цинковська І. 
Український плакат періоду Великої Вітчизняної війни у фондах Національної бібліотеки України імені В.І.Вернадського / І. Цинковська, Г. Юхимець // Історія України. Маловідомі імена, події, факти : зб. наук. ст. - 2004. - Вип. 26. - С. 120-133. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)622-7л6 + Щ156.63(4УКР)622л61

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342281/Вип. 26 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Гутник Л. М. 
Майстри вітчизняної графіки в мистецтві кіноплаката (на матеріалах зібрання українського кіноплаката XX ст. з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) / Л. М. Гутник // Рукоп. та книжк. спадщина України : археогр. дослідж. унік. архів. та бібл. фондів. - 2013. - Вип. 17. - С. 250-269. - укp.

Висвітлено один з головних аспектів дослідження зібрання українського тиражного кіноплаката ХХ ст. із фондів Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського – вивчення діяльності майстрів вітчизняного образотворчого мистецтва у цьому різновиді плакатної графіки. Проаналізовано творчість провідних українських художників, які працювали в галузі реклами кіномистецтва.

The article covers one of the main aspects of the study of the XXth century Ukraini- an cinematographic printed posters collection kept in the funds of the V. I. Vernadsky National Library of Ukraine – the study of the Ukrainian fine arts masters activity in this type of poster graphics. The author analyzes the works of the leading Ukrainian artists who worked in the cinema advertisement industry.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68592 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Донець О. М. 
Використання образу Т. Г. Шевченка в українському радянському плакаті (за матеріалами зібрання українського радянського плаката з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) / О. М. Донець // Рукоп. та книжк. спадщина України : археогр. дослідж. унік. архів. та бібл. фондів. - 2013. - Вип. 17. - С. 270-276. - укp.

Розглянуто питання втілення в мистецтві українського плаката образу Т. Г. Шевченка – знакової постаті історії і культури України. Систематизовано плакати за функціональною належністю, художньо-образним втіленням та композиційним рішенням, подано основні види трансформації образу поета – від безпосередньої портретної візуалізації до художньої інтерпретації творчої спадщини, і визначення його ролі у соціокультурному просторі.

The article deals with the embodiment of T. Shevchenko, a significant person in Ukrainian history and culture, in the Ukrainian poster art. The author systematizes posters featuring the poet image on their functional attachment, artistic and figurative embodiment and compositional resolution. She also gives the main types of the poet image transformation: from the direct portrait visualization to the creative interpretation of the artistic heritage. The article also covers the poet role in the sociocultural environment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4УКР)6-3 + Ш5(4УКР)5-4

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж68592 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Залевська О. Ю. 
Український плакат епохи постмодернізму в працях вітчизняних науковців / О. Ю. Залевська // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 232-238. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано публікації, в яких увагу приділено науковим дослідженням розвитку нового світового періоду - постмодернізму. Виявляються дослідження, в яких розглядається графічний дизайн загаломта приділяється увага еволюції, періодизації розвитку, національним особливостям та трансформації образу українського плакату. Акцентовано на дослідженнях візуально-пластичної мови українського плакату та виділено низку наукових розробок з цієї тематики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4УКР)-239.11 + Ч615.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Гутник Л. М. 
Український кіноплакат 1947 - 1994 років з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського : наук. кат. / Л. М. Гутник; НАН України, Нац. б-ка України ім. В.І. Вернадського. - Київ : Академперіодика, 2018. - 573, [2] c. - Бібліогр.: с. 569-573 - укp.

Висвітлено історію розвитку українського кіноплаката. Представлено бібліографічну інформацію про масив українського друкованого кіноплаката 1947 - 1994 рр. (3442 назви). До наукового обігу уперше введено значний за обсягом і хронологічними рамками документальний пласт. Вміщено 365 кольорових зображень кіноплакатів, більшість з яких репродукуються вперше. Бібліографічний опис супроводжують розгорнуті примітки, де зазначено: дані про наявність однієї або декількох паралельних назв, наявність короткого анонсу рекламованого фільму, відомості про зазначення виконавців ролей на плакаті, інформацію про допущені помилки в написанні назв фільмів, прізвищ або ініціалів окремих персоналій, відомості про портретні зображення акторів і про вміщені на плакаті фото кадрів із фільмів. Наведено покажчик художників кіноплакатів, іменний покажчик і покажчик назв фільмів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4УКР)6 + Щ37(4УКР)6 я6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС64601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Шалінський І. П. 
Культурний код українського плаката Революції гідності : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / І. П. Шалінський; Нац. акад. мистецтв України, Ін-т проблем сучас. мистецтва. - Київ, 2017. - 17 c. - укp.

На основі осмислення плаката Революції Гідності з'ясовано культурно-історичні передумови становлення сучасного українського культурного коду в мистецтві. Запропоновано авторське визначення культурного коду. Уведено до наукового обігу маловідомі для мистецтвознавчої науки факти використання новітніх творчих принципів та інструментів сучасної тиражованої графіки. Визначено перетворення форм української національної самоідентифікації від архаїзації через кіч і жлоб-арт до осучаснення, насамперед в сенсі європеїзації і космополітичних засновків новітнього українського культурного коду. Виявлено образну природу перетворень новітнього культурного коду як суспільно-політичного і мистецького контенту, проаналізовано його функціонування в мистецтві плаката та суміжних синтетичних мистецьких спрямуваннях. Досліджено єдність технології та мистецтва у візуалізації творів тиражованої графіки. Обгрунтовано її роль як соціального інституту репрезентації новітнього українського культурного коду. Охарактеризовано роль плаката як художнього прийому репрезентації новітнього українського культурного коду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4УКР)64

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА428776 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Залевська О. Ю. 
Український плакат епохи постмодернізму в працях вітчизняних науковців / О. Ю. Залевська // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 232-238. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано публікації, в яких увагу приділено науковим дослідженням розвитку нового світового періоду - постмодернізму. Виявляються дослідження, в яких розглядається графічний дизайн загаломта приділяється увага еволюції, періодизації розвитку, національним особливостям та трансформації образу українського плакату. Акцентовано на дослідженнях візуально-пластичної мови українського плакату та виділено низку наукових розробок з цієї тематики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4УКР)-239.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Залевська О. Ю. 
Проектно-художні засоби українського плаката доби постмодернізму : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.07 / О. Ю. Залевська; Харківська державна академія дизайну і мистецтв. - Харків, 2019. - 20 c. - укp.

Подано уявлення про стан наукової думки, виявлено актуальні напрямки і проблеми розвитку дизайну вітчизняного постмодерністського плаката. Схарактеризовано проектні та художні засоби виразності, притаманні постмодерністським візуально-комунікативним дизайн-практикам загалом і українському плакату зокрема. Розкрито функції метафори, парадоксу, іронії, гри. Проаналізовано постмодерністські прийоми візуалізації явної і потенційної інформації. Висвітлено національну специфіку українського плаката доби постмодернізму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(4УКР)6-239.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА440379 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Адаптивна роль плакату в контексті розвитку сучасного мистецтва : монографія / О. В. Колосніченко, Н. В. Остапенко, К. Л. Пашкевич, О. В. Мазніченко, О. В. Єжова, Н. В. Скляренко, Н. В. Чупріна, Д. Ю. Косенко, Т. В. Луцкер, Т. В. Струмінська, А. М. Осадча, Є. П. Гула, М. В. Колосніченко; ред.: М. В. Колосніченко; Київський національний університет технологій та дизайну. - Київ : КНУТД, 2023. - 219 c. - (Серія монографій факультету дизайну / Київський національний університет технологій та дизайну). - Бібліогр.: с. 208-215 - укp.

Узагальнено теоретичний матеріал, а також прикладні науково-дослідні розробки авторів щодо графічного дизайну на основі сучасних наукових методів. Зазначено, що візуальна комунікація здійснює різний вплив на оцінку, думки і поведінку людей, що досягається систематичним поширенням різноманітних друкованих і цифрових повідомлень за допомогою засобів масової інформації, кіно, телебачення, соціальних мереж. Зауважено, що сучасне мистецтвознавство не надає чітко виробленої та уніфікованої термінології і класифікації плаката, що створює довільне трактування визначень, які часто є суперечливими. Досліджено плакатний жанр як один з різновидів графічного мистецтва, як один з найдієвіших засобів візуальної комунікації, як врешті решт мистецького феномену, що бурхливо розвивався наприкінці XIX - початку XX сторіччя в Європі та Америці та є актуальними. Основна задача плакату - донести потрібну інформацію про продукт, послугу, подію. Сучасні дизайнери рекомендують дотримуватись рекомендацій візуального сприйняття при розміщенні тексту на плакаті. Дизайн плакату зазвичай спрямований на привернення уваги і зацікавлення потенційного покупця.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.63(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА863727 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського