Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (14)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ140.5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Романенко С. А. 
Символіка кольору в системі образів Максиміліана Волошина / С. А. Романенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2002. - № 1. - С. 75-80. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено особливості бачення світла та кольору М.Волошиним, який пізнав реальність духовної символіки, втіленої у готичних вітражах давніх київських мозаїк та іконах. Зазначено, що у пейзажах художника немає зображення людини, але в них присутній "духовний автопортрет" митця, його світосприйняття. Перевтілене духовне єство Волошина постає у гармонійних живописних і поетичних образах картини прекрасного світу.

Отмечено, что видения света и цвета М.Волошиным было необыкновенное. Он познал реальность духовной символики света и цвета, воплощенных в готических витражах давних киевских мозаик и древних иконах. Показано, что в пейзажах художника нет изображения человека, но в них присутствует "духовный автопортрет" автора, его мировосприятия. Его перевоплощенное духовное естество предстает перед нами в гармонических живописных и поэтических образах картины прекрасного мира.

Visions of light and colour Volochin was unusual. It has learnt a reality of spiritual symbolics of light and colour embodied in gothic stained-glass window of old Kiev mosaics and ancient icons. In landscapes Volochin there is no image of the man. But at them there is " a spiritual auto portrait " of the author, it universe. It reincarnate a spiritual nature presented to us in harmonic picturesque and poetic images of a picture of the perfect world.


Ключ. слова: колір, мистецтво, історія, образ
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ140.5 + Щ146.63(4Рос)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Носенко А. И. 
Роль световой среды в колористической системе Д.М. Фруминой / А. И. Носенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 2. - С. 71-80. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Розглянуто формування колористичної системи видатної одеської художниці Д.М. Фруміної у контексті європейського та українського пленерного живопису. Показано своєрідність її живопису, що проявляється в увазі до духовного плану буття крізь безпосереднє відчуття краси в природі (світло та колір).

Рассмотрено формирование колористической системы выдающейся одесской художницы Д.М. Фруминой в контексте европейской и украинской пленэрной живописи. Показано своеобразие ее живописи, проявляющейся во внимании к духовному плану бытия через непосредственное ощущение красоты в природе (свет и цвет).

Under examination is the formation of color system of a prominent Odessa artist D.M. Frumina in the context of European and Ukrainian landscape painting. Developed with an attention to the spiritual plane of existence through the direct sense of beauty in the nature (light and color).


Ключ. слова: Свет, цвет, колорит, импрессионизм, пленэр
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8 + Щ140.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Жердзіцький В. Є. 
Живопис і загальний тон [Електронний ресурс] / В. Є. Жердзіцький // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 4. - С. 74-80. - Бібліогр.: 3 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2007/

Розглянуто основні складові загального тону живописного зображення картини.

Рассмотрены основные составляющие общего тона живописного решения картины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ140.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Жердзіцький В. Є. 
Обмежена палітра і олійні фарби [Електронний ресурс] / В. Є. Жердзіцький // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 5. - С. 56-61. - Бібліогр.: 3 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2007/

Розглянуто основні складові колористичного рішення живописної площини і застосування олійних фарб.

Рассмотрены основные составляющие цветового решения живописной плоскости и использование масляных красок.

In offered clause(article) the basic are considered making color decisions of a picturesque plane and use of oil paints.


Ключ. слова: фарби, пігменти, обмежена палітра
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ140.5 + Щ145.5-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Евтушенко С. В. 
"Хроматические" ремарки к портянковской унике [Електронний ресурс] / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 12. - С. 45-50. - Библиогр.: 10 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Проаналізовано колірну символіку культової атрибутики, введеної до композиції унікальної "Покрови" з с. Портянки, яку розглянуто як своєрідне посилання на подію богослужбового календаря та відповідно одного з орієнтирів атрибуційного пошуку.

Проанализирована цветовая символика культовой атрибутики, введенной в композицию уникальной "Покровы" из с. Портянки, рассмотренной в качестве своеобразной ссылки на событие богослужебного календаря и соответственно одного из ориентиров атрибуционного поиска.

The colour symbolics of cult attributes entered into a composition of unique "Intercession" from village of Portianki, is analysed. This symbolics as a peculiar reference to a church services' calendar's event and, accordingly, as one of attribution'ssearch's orienting points is being regarded.


Ключ. слова: примитив, атрибуция, иконография, цветовая символика
Індекс рубрикатора НБУВ: Э370.9(4УКР)-56 + Щ146.563(4УКР) + Щ140.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вовнянко Т. А. 
Суб'єктивна семантика колористичної стратегії в образотворчій діяльності : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / Т. А. Вовнянко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м. Одеса). - О., 2003. - 20 c. - укp.

Науково обгрунтовано поняття "колористична стратегія". Розроблено методику дослідження суб'єктивної семантики колористичної стратегії, виявлено особливості змісту й організації суб'єктивної семантики кольору образотворчої діяльності. З'ясовано, що дана семантика впливає на колористичну стратегію розв'язання творчих задач у зазначеній діяльності. Показано, що на змістовному рівні цей вплив проявляється у виборі кольорової гами, на операціональному - реалізується у таких способах семантичної інтерпретації кольору, як перцептивно-імпресивний, динаміко-перцептивний, емоційно-чуттєвий, символо-означуваний, аналого-асоціативний, проективно-особистісний та особистісно-інтерпретаційний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113.11 + Ю935.131.3 + Щ140.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328442 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сарычева З. А. 
О символике растений / З. А. Сарычева. - К. : ВПЦ "Київ. ун-т", 2007. - 100 c. - Библиогр.: с. 97-99 - рус.

Рассмотрена символическая терминология, связанная с растениями. Уделено внимание особенностям использования цвета и растений в творчестве художников и в украинской мифологии. Дан список символических назаваний растений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-34:Е5 + Щ140.52 + Щ143(4УКР)6-391

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718671 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ушанов Ю. А. 
Гіпотеза про застосування склероції ріжків у староруському іконопису / Ю. А. Ушанов // Наук. вісті НТУУ "КПІ". - 2013. - № 3. - С. 84-92. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4РОС)3 + Щ140.560.5

Шифр НБУВ: Ж16492 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Юрченко О. С. 
Виконання сюжетної композиції в техніці олійного живопису. Етапи роботи над дипломом / О. С. Юрченко // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 26. - С. 417-423. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено сюжетну композицію як вид станкового живопису та його жанри: побутовий, історичний, батальний, міфологічний. Визначено, що запорукою успішної роботи над дипломним завданням є вивчення законів, правил і засобів побудови композиції, оволодіння ними на практиці й ознайомлення з досвідом роботи відомих художників. Розкрито етапи роботи над дипломом. Виявлено головний недолік студентських композиційних робіт - шаблонне рішення, запозичення і повтор чужих композиційних схем. Зроблено висновок, що створення сюжетної композиції потребує високої майстерності, що спирається на професійні вміння, абстрактне мислення, творчу інтуїцію, художній смак.

Исследована сюжетная композиция как вид станковой живописи и ее жанры: бытовой, исторический, батальный, мифологический. Определено, что для успешной работы над дипломным заданием необходимо изучение законов, правил, средств построения композиции, овладения ними на практике и ознакомление с опытом работы известных художников. Раскрыты этапы работы над дипломом. Выявлен главный недостаток студенческих композиционных работ - шаблонное решение, заимствование и повтор чужих композиционных схем. Сделан вывод, что создание сюжетной композиции требует высокого мастерства, что опирается на профессиональные умения, абстрактное мышление, творческую интуицию, художественный вкус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.5-4 + Щ140.5 р3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Радзієвський В. О. 
Кольори і семантика в добу Давньої Русі / В. О. Радзієвський // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2007. - № 4. - С. 109-115. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Охарактеризовано основні давньоруські семантичні системи кольору, розглянуто їх релігійно-художню символіку. Досліджено взаємозв'язок між словом, кольором, звуками, розглянуто можливість їх використання для відновлення психоемоційного стану людини та лікування різних захворювань. Розкрито особливу роль фонів і кольорів у правоcлавній естетиці, які у поєднанні зі словом виступають виразником духовної сутності православ'я. Досліджено символічне значення основних кольорів, викладено правила візантійського та давньоруського іконопису, проаналізовано особливості розвитку вітчизняної живописної школи, кольоротерапії та фітолікування.

Охарактеризованы основные древнерусские семантические системы цвета, рассмотрена их религиозно-художественная символика. Исследована взаимосвязь между словом, цветом, звуком, рассмотрены возможности их использования для восстановления психоэмоционального состояния человека и лечения различных заболеваний. Раскрыта особенная роль фона и цвета в православной эстетике, которые в сочетании со словом являются средством выражения духовной сущности православия. Исследовано символическое значение основных цветов, приведены правила византийской и древнерусской иконописи, проанализированы особенности развития отечественной живописной школы, цветотерапии и фитолечения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Щ146.563(0)421 + Щ140.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Юр М. В. 
Український живопис ХІХ - початку ХХІ століття: національна, конвенціональна, авторська моделі : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознавства : 26.00.01 / М. В. Юр; Національна академія мистецтв України, Інститут проблем сучасного мистецтва. - Київ, 2021. - 43 c. - укp.

Вперше здійснено комплексне міждисциплінарне дослідження закономірностей розвитку українського живопису в ХІХ - початку ХХІ століття в контексті ціннісних вимірів національної культури, суспільно-політичних процесів, авторської візії. Відзначено, що контекстуальність українського живопису була недостатньо теоретично осмислена. Охарактеризовано загальні принципи класифікації мистецтва (еволюціонізм) та нові підходи, основані на національних особливостях, різних фазах розвитку (лінійності, циклічності, перервності), філософських парадигмах. Запропоновано метод "моделі", що дає цілісне уявлення про складну систему смислоутворюючих зв'язків в живописі, його періодизації, мистецтвознавчої й культурологічної типологізації. Обґрунтовано теоретичні засади образотворчого процесу живопису, уточнено поняття - конструктивна ідея, простір, художній простір, художній експеримент, модифікація художньої мови, введено в науковий обіг нові дефініції - анаморфізм, міжвидова транзитивність, аргументовано роль та взаємовідношення культурного та художнього контексту в аналізі творів. Досліджено ґенезу національного живопису, осмислено його базові концепти як аксіологічну основу творчості художників, охарактеризовано світоглядні засади творчості Т. Шевченка та його новації в малярстві. Показано, що українська природа, культура, історія, були ідентифікаторами формуючого кола тем та мотивів, що означували національний контекст творчості у творчості Т. Шевченка, В. Тропініна, І. Сошенка, В. Штернберга, їх послідовників - митців українського модернізму, бойчукістів, шістдесятників, художників періоду незалежності України. Визначено критерії "конвенціональності" в мистецтві (живописі), показано їхнє впровадження на макро- і мікрорівні стосунків художника і влади. Розглянуто питання "авторської» концепції у новій репрезентації художньої картини світу, досліджено роль авторських візій у поступі українського живопису в руслі модернізму, авангарду, постмодернізму. За встановленими домінантними ознаками сформовано принципи будови концептуальних моделей живопису - "національної", "конвенціональної", "авторської". Охарактеризовано культуротворчі процеси в сучасному живописі, визначено його потенціал в актуалізації нових смислів та цінностей, виявлено нові підходи до просторової організації творів, обумовлені міжвидовою транзитивністю, цифровізацією, прийомами анаморфізму, "Glitch art".


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)5/6-5 + Щ140.5(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448387 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського