Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (11)Книжкові видання та компакт-диски (59)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч493$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 49
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Голець М. І. 
Етика матері й дитини. Ч. 1. Про виховання малят (з історії педагогічної думки) / М. І. Голець. - К. : Тираж, 1999. - 199 c. - Бібліогр.: с. 189-197. - укp.

Досліджено історію психолого-педагогічної думки, практичний досвід виховання дітей раннього віку з найдавніших часів до першої третини І-го тисячоліття до н.е., у класичний період VI - IV ст. до н.е., післякласичний період або елліністичний з другої половини IV ст. до н.е. до V ст. н.е., період середньовіччя V - XVII ст., період Відродження XIV - XVI ст. (в Україні цей період визначено з середини XVI до початку XVIII ст.), період розвитку буржуазного суспільства XVII - ХІХ ст., сучасний період - з початку ХХ ст. Висвітлено педагогічні умови виховання дітей, які здобули найбільше визнання у народній свідомості, а також погляди, що розвивались в українській педагогіці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0) + Ч493(0) + Ю717.15

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сім'я та родинне виховання у національній етнопедагогічній культурі : Зб. наук. ст. / ред.: В. П. Коцур; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г.Сковороди. - Переяслав-Хмельниц., 2005. - 437 c. - укp.

Розкрито історичні витоки і традиції родинного виховання у національній етнопедагогічній культурі. Розглянуто питання історичного формування морально-духовного змісту виховного ідеалу у родинній етнопедагогіці, системи навчання та виховання дітей у період Київської Русі, української козацької педагогіки Гетьманщини. Проаналізовано роль матері в українській родині, православну віру як важливий фактор морально-духовного виховання дітей та молоді в традиційній українській родині, основні напрями виховання в українській родинній педагогіці. Висвітлено психолого-педагогічні проблеми сучасних сімей в Україні, методичні аспекти впровадження національної системи освіти та виховання в практику родинного виховання та виховну роботу закладів освіти. Визначено місце і роль сім'ї у вихованні дітей, вплив мікроклімату сім'ї на формування особистості дитини, усної народної творчості на розвиток культури мовлення дітей, а також роль народних традицій у національному вихованні дітей і молоді.

Раскрыты исторические истоки и традиции семейного воспитания в национальной этнопедагогической культуре. Рассмотрены вопросы исторического формирования морально-духовного содержания воспитательного идеала в семейной этнопедагогике, системы обучения и воспитания детей в период Киевской Руси, украинской казаческой педагогики Гетманщины. Проанализированы роль матери в украинской семье, православная вера как важный фактор морально-духовного воспитания детей и молодежи в традиционной украинской семье, основные направления воспитания в украинской семейной педагогике. Освещены психолого-педагогические проблемы современных семей в Украине, методические аспекты внедрения национальной системы образования и воспитания в практику семейного воспитания и воспитательную работу образовательных заведений. Определены место и роль семьи в воспитании детей, устного народного творчества на развитие культуры речи детей, а также роль народных традиций в национальном воспитании детей и молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР) + Ч491,01 + Ч493(4УКР) + Т595.221 + Т595.193

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА678130 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Хлистун І. Г. 
Національне виховання в родинах української еліти (кінець XIX - початок ХХ століття) : Автореф. дис... канд. пед. наук / І. Г. Хлистун; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Проаналізовано національне виховання в родинах української еліти (кінця XIX - початку XX ст.) на прикладі родинно-виховного досвіду сімей Старицьких - Лисенків, Коцюбинських, Крушельницьких, Грушевських, Крамаренків, Суровцових, Бажанів. На підставі узагальнення родинновиховного досвіду у досліджених родинах визначено головні напрями національного виховання (психологічний, світоглядний, етичний, етнокультурний). Виокремлено поведінкові аспекти (морально-емоційний, діяльнісно-вольовий, мовленнєво-культурний). Виявлено умови, форми, методи, засоби виховання. Розроблено модель виховання елітарної особистості. Розроблено рекомендації щодо наповнення змісту фахових дисциплін інформацією про родинно-виховний досвід еліти кінця XIX - початку XX ст., а також спецкурс "Виховання в українських елітарних родинах кінця XIX - початку XX ст.".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР)52 + Ч491,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345977 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дубінець І. В. 
Педагогічна просвіта батьків у вітчизняній періодичній пресі другої половини XIX століття : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Дубінець; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2001. - 19 c. - укp.

Висвітлено актуальність проблеми педагогічної просвіти батьків у досліджуваний період, виявлено динаміку становлення та розвитку ідеї педагогічної просвіти батьків, розглянуто систему психолого-педагогічних та медико-фізіологічних знань, необхідних батькам для ефективної реалізації завдань виховання. Розкрито сутність, мету, завдання, засоби, способи та специфіку розумового, морального, естетичного виховання дітей у сім'ї. Узагальнено напрями здійснення педагогічної просвіти батьків на сторінках педагогічної преси. Узагальнено досвід організації батьківських гуртків, комітетів, спілок, товариств. Порівняно зміст та форми педагогічної просвіти батьків, що мали місце у досліджуваний період та за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР) + Ч612.11(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313791 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Калашник Л. С. 
Педагогічні засади родинного виховання в китайській сім'ї : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. С. Калашник; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2005. - 20 c. - укp.

Здійснено комплексний аналіз традиційної та сучасної системи родинного виховання дітей у китайській сім'ї. Досліджено основні закономірності становлення та розвитку китайської сім'ї, охарактеризовано її структуру та визначено основні функції, проаналізовано їх залежність від соціально-економічних, політичних, ідеологічних та соціокультурних чинників. Досліджено ціннісні орієнтири, зміст, принципи, методи та засоби родинного виховання дітей у Китаї на різних етапах історичного розвитку. Показано вплив радикальних соціальних і політичних перетворень останнього сторіччя на зміну характеру родинного виховання в Китаї, виявлено основні напрями та тенденції його розвитку в сучасний період. До наукового обігу введено раніше невідомі теоретичні ідеї китайської педагогіки. Розглянуто методи трудового, фізичного, морально-етичного, естетичного, патріотичного, екологічного та розумового виховання дітей, проаналізовано особливості використання традиційних виховних засобів, зокрема міфології. Визначено перспективи творчого використання китайського досвіду родинного виховання в Україні. Простежено особливості співпраці сім'ї та школи у сучасному Китаї як специфічної форми поєднання традиційних і сучасних підходів і методів виховання на засадах народної педагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(5КИТ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340449 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ярошинська О. О. 
Розвиток поглядів на інститут батьківства в історії української етнопедагогіки : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. О. Ярошинська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 18 c. - укp.

Здійснено системний аналіз розвитку поглядів щодо інституту батьківства в історії української етнопедагогіки. Теоретично обгрунтовано феномен інституту батьківства та досліджено процес формування засад і вдосконалення ролі цього виховного інституту в історії вітчизняної педагогіки (IX - XX ст.). Розкрито роль, значення та функції батьків у контексті народної культури українців. Узагальнено та систематизовано міркування вчених щодо інституту батьківства. Виділено періоди становлення та розвитку виховного інституту у вітчизняній етнопедагогічній теорії та практиці виховної діяльності української сім'ї. Досліджено роль і значення української жінки-матері в родині та у загальному процесі національно-культурного розвитку нації. Проаналізовано сучасний стан і проблеми української сім'ї та інституту батьківства, вивчено механізм реалізації його функцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР) + Ч493(4УКР) + С5*644.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337515 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Фінчук Г. В. 
Теорія та практика сімейного виховання в зарубіжній педагогіці (теоретико-методологічний аспект) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Г. В. Фінчук; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2001. - 20 c. - укp.

Розглянуто питання теорії та практики сімейного виховання в зарубіжній педагогіці. Здійснено комплексний аналіз, визначено теоретико-методологічні засади становлення та функціонування системи сімейного виховання в країнах Західної Європи та Північної Америки. Досліджено динаміку становлення та розвитку системи принципів, форм і методів та особливостей сутності теорії та практики сімейного виховання в зарубіжній педагогічній науці. Визначено пріоритети сімейного виховання в зарубіжжі та наведено значну кількість педагогічних фактів та явищ. Запропоновано класифікацію структур сімейної організації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316017 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Денисенко М. В. 
Теорія і практика домашньої освіти в Україні у першій половині ХІХ ст. : автореф. дис... канд. пед. наук. : 13.00.01 / М. В. Денисенко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2009. - 21 c. - укp.

З'ясовано витоки та генезис, досліджено проблеми теорії та практики домашньої освіти в Україні у першій половині XIX ст. Визначено тенденції розвитку домашнього навчання та виховання від часів Київської Русі до XIX ст. Розкрито погляди світових і вітчизняних філософів, просвітників, педагогів щодо організації домашньої освіти. Конкретизовано мету домашньої освіти у досліджуваний період. Розкрито нормативні засади діяльності домашніх наставників і вчителів в Україні у першій половині XIX ст. Проаналізовано законодавчі документи та педагогічні ідеї, які впливали на характер домашньої освіти даного історичного періоду. Науково обгрунтовано етапи розвитку діяльності гувернерів як професійних учителів в Україні у першій половині XIX ст. Охарактеризовано провідні методи та форми діяльності гувернерів у досліджуваний період. Обгрунтовано шляхи творчого використання позитивного історико-педагогічного досвіду діяльності гувернерів за сучасних умов. До наукового обігу введено значну кількість невідомих і маловідомих архівних документів, окремих фактів, положень, пов'язаних з розвитком домашньої освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч495.1 + Ч493(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Романовська О. О. 
Фостерна сім'я Великої Британії як соціально-педагогічне середовище підтримки особистості дитини : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.05 / О. О. Романовська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2002. - 20 c. - укp.

Розкрито особливості фостерної сім'ї як соціально-педагогічного мікросередовища, виявлено й обгрунтовано умови ефективного виховного впливу фостерної сім'ї: бажання дитини бути у прийомній сім'ї, доброзичливе ставлення фостерних батьків та їх рідних дітей до прийомної дитини, професійність соціальних педагогів дитини та прийомної сім'ї. Розкрито особливості підготовки та практичного навчання фостерних батьків для роботи з дітьми та доведено ефективність даного процесу. Вивчено теорію та історію розвитку фостерних сімей Великої Британії як соціально-педагогічного середовища підтримки особистості дитини. Проведено емпіричні дослідження взаємодії прийомної дитини, фостерної сім'ї, соціальних педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4Вел) + Ч491.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317533 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Геркерова О. М. 
Ідеї сімейного виховання на засадах єврейської етнопедагогіки (кінець XIX - початок XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. М. Геркерова; Республік. ВНЗ "Крим. гуманіт. ун-т". - Ялта, 2011. - 20 c. - укp.

Розглянуто народно-педагогічні традиції виховання підростаючого покоління єврейського народу, досліджено джерела виникнення єврейської народної педагогіки, до яких належать фольклор, релігійна, морально-дидактична література, традиції, звичаї. Сформульовано основні положення виховання єврейської етнопедагогіки у контексті загальнолюдських цінностей і національних особливостей народу. Досліджено зміст народно-педагогічних традицій підготовки підростаючого покоління до життя. Визначено внесок єврейської інтелігенції в становлення та розвиток педагогічної науки на основі народних традицій виховання та навчання дітей. Проаналізовано просвітницьку та педагогічну діяльність єврейської інтелігенції в XIX - на початку XX ст., її роль у відродженні духовної спадщини народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР=9Є)52 + Ч313(4УКР=9Є)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА383003 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Муляр Н. М. 
Морально-етичне виховання в українській сім'ї (друга половина XIX - початок XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. М. Муляр; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. - Дрогобич, 2010. - 20 c. - укp.

Розкрито передумови становлення та розвитку української сім'ї, досліджено процес формування цінностей морально-етичного виховання другої половини XIX - початку XX ст. Визначено роль співпраці сім'ї, школи та церкви у процесі формування морально-етичної культури особистості. Проаналізовано практику виховання морально-етичних цінностей дітей та молоді в українській сім'ї означеного століття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352 + Ч493(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375027 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дубінець І. В. 
Педагогічна просвіта батьків: історико-педагогічний аспект : монографія / І. В. Дубінець; Бердян. держ. пед. ун-т. - Донецьк : Юго-Восток, 2009. - 159 c. - Бібліогр.: с. 136-151. - укp.

Розкрито концептуальні засади педагогічної просвіти батьків, проаналізовано вплив психологічних і медико-фізіологічних знань на її розвиток. Показано значення соціального інституту сім'ї у процесі формування особистості дитини, описано форми педагогічної просвіти батьків. Розглянуто основні завдання та теорії сімейного виховання другої половини XIX ст. Висвітлено питання організації підготовки батьків до розумового, морального й естетичного виховання дітей. Проаналізовано основні напрями педагогічної просвіти батьків, розглянуто досягнення вітчизняної періодичної преси у даній сфері.

Раскрыты концептуальные основы педагогического просвещения родителей, проанализировано влияние психологических и медико-физиологических знаний на ее развитие. Показано значение социального института семьи в процессе формирования личности ребенка, описаны формы педагогического просвещения родителей. Рассмотрены основные задачи и теории семейного воспитания второй половины XIX ст. Освещены вопросы организации подготовки родителей к умственному, моральному и эстетическому воспитанию детей. Проанализированы основные направления педагогического просвещения родителей, рассмотрены достижения отечественной педагогической прессы в данной сфере.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР)52 + Ч491.395

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА719106 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чепіль М. М. 
Підручник як чинник родинного виховання молодших школярів у Західній Україні (1919 - 1939 рр.) : монографія / М. М. Чепіль, Л. Г. Стахів. - Дрогобич : Ред.-вид. від. Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. І.Франка, 2010. - 356 c. - укp.

Вперше в історико-педагогічній науці системно досліджено зміст україномовних підручників як засіб родинного виховання молодших школярів у Західній Україні міжвоєнного періоду (1919 - 1939 рр.). Увагу приділено вивченню еволюції таких понять, як підручник і родинне виховання. Визначено етапи розвитку підручників на західноукраїнських землях. Розкрито тенденції розвитку підручника як носія цінностей родинного виховання. Обгрунтовано перспективи творчого використання змісту підручників у родинному вихованні молодших школярів за сучасних умов.

Впервые в историко-педагогической науке системно исследовано содержание украиноязычных учебников как средство семейного воспитания младших школьников в Западной Украине межвоенного периода (1919 - 1939 гг.). Уделено внимание изучению эволюции таких понятий, как учебник и семейное воспитание. Определены этапы развития учебников на западноукраинских землях. Раскрыты тенденции развития учебника как носителя ценностей семейного воспитания. Обоснованы перспективы творческого использования содержания учебников в семейном воспитании младших школьников в современных условиях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР3)61 + Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА727940 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Петрус М. В. 
Проблеми сімейного виховання в педагогічній теорії і практиці Закарпаття (друга половина XIX - 30-ті роки XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. В. Петрус; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Т., 2011. - 20 c. - укp.

Проведено індуктивний аналіз поняття "сімейне виховання", проаналізовано стан його дослідженості в історико-педагогічній літературі, охарактеризовано вплив здобутків західноєвропейських педагогічних теорій на сімейне виховання на Закарпатті та в Україні. На основі аналізу детермінантних факторів виховного процесу в закарпатській родині (етнічного, економічного, соціального, демографічного, фізіологічного, духовного та ін.) виокремлено проблеми сімейного виховання в педагогічній теорії та практиці краю у другій половині XIX - 1930-х рр. Визначено роль батьків у сімейному вихованні дітей Закарпаття, розкрито структурні елементи (мету, основні завдання, принципи, напрями, форми, засоби, методи) та особливості виховання в крайовій родині у досліжуваний період. Охарактеризовано еволюцію сімейних цінностей і визначено шляхи творчого використання провідних ідей результатів дослідження задля підвищення ефективності виховання в сучасних родинах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР3)52 + Ч493(4УКР3)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА383033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Федяєва В. Л. 
Сімейне виховання в історичній ретроспективі (друга половина ХІХ - ХХ століття) : монографія / В. Л. Федяєва; Херсон. держ. ун-т. - Херсон : РІПО, 2010. - 348 c. - Бібліогр.: с. 278-347. - укp.

Досліджено особливості виховання дітей у сім'ї в Україні другої половини ХІХ - ХХ ст. Показано залежність сімейного виховання від трансформації у соціально-економічному, ідеологічному, культурному житті країни. Висвітлено питання теорії та методики формування поглядів на сімейне виховання раннього радянського періоду (1917 - 1941 рр.), ідеалів і цінностей сімейної педагогіки радянського періоду (1950 - 1980 рр.).

Исследованы особенности воспитания детей в семье в Украине второй половины ХІХ - ХХ ст. Показана зависимость семейного воспитания от трансформации в социально-экономической, идеологической, культурной жизни страны. Отражен вопрос теории и методики формирования взглядов на семейное воспитание раннего советского периода (1917 - 1941 гг.), идеалов и ценностей семейной педагогики советского периода (1950 - 1980 гг.).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР)52 + Ч493(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА730548 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Ченбай І. В. 
Становлення і розвиток в Україні сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (40-і роки XX ст. - поч. XXI ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Ченбай; ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Переяслав-Хмельниц., 2010. - 20 c. - укp.

Досліджено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку в Україні сімейних форм виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, з 1940-х р. до початку XXI ст. На підставі теоретичних узагальнень даних архівних та опублікованих джерел, вивчення наукової літератури та статистичних даних вперше цілісно висвітлено історичний шлях становлення та розвитку форм усиновлення, опіка, піклування, патронат, прийомна сім'я, дитячий будинок сімейного типу. Висвітлено питання організації соціально-педагогічної роботи з сім'ями, де виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. Охарактеризовано напрями діяльності неурядових організацій різних історичних періодів, які здійснюють реалізацію програм із підтримки сімейних форм виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР)6 + Ч494(4УКР)719.2 + С5*644.123

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Федяєва В. Л. 
Теорія та практика виховання дітей у сім'ї в Україні (друга половина XIX - початок XXI ст.) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / В. Л. Федяєва; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2011. - 39 c. - укp.

Комплексно проаналізовано становлення та розвиток теорії та практики виховання дітей у сім'ї в другій половині XIX - на початку XXI ст. в Україні. Розкрито значення сім'ї як найважливішого соціального інституту та виховної системи, фунціонування якої змінювалося під впливом соціально-економічного, ідеологічного, соціокультурного розвитку суспільства. Подано визначення історичної моделі сім'ї, виокремлено традиційні її функції (економічну, репродуктивну, рекреативну, комунікативну, виховну). Показано, що виховна функція є провідною у діяльності сім'ї, в процесі реалізації якої здійснюється система внутрішньосімейної взаємодії дорослих і дітей, що формує цінності, потреби, інтереси, звички, поведінку дитини. Виокремлено та обгрунтовано основні періоди сімейного виховання зазначеного періоду. На основі аналізу історичної ретроспективи становлення та функціонування інституту сімейного виховання з урахуванням стану дослідження цієї проблеми на сучасному етапі розроблено структурно-функціональну модель ідеальної (взірцевої) сім'ї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР)52 + Ч493(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА378709 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Івасішина С. В. 
Формування "вседозвільної" виховної ідеології у США у 40-50-ті рр. ХХ ст. / С. В. Івасішина // Педагогіка і психологія: зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 36. - С. 143-150. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано вплив "вседозвільної" виховної ідеології у США у 1940 - 1950-ті рр. на розвиток сімейного виховання і просвіти батьків дітей дошкільного віку. Виявлено, що панування даної ідеології у вихованні стимулювало виникнення й активне розповсюдження серед американських батьків методу "природного батьківства", суть якого полягала в уважному спостереженні за комунікативними знаками новонароджених і прагненні максимального задоволення їх емоційних і фізичних потреб. Зроблено висновок, що підняття дитини з її бажаннями понад потребами і бажаннями самої сім'ї вплинуло на зростання цінності дитини в американській родині і призвело до усе більшого вкорінення "вседозвільної" виховної ідеології, що закріпило її у свідомості американських батьків як правильне виховання.

Проанализовано влияние "вседозволенности" воспитательной идеологии в США в 1940 - 1950-х гг. на развитие семейного воспитания и просвещения родителей детей дошкольного возраста. Выявлено, что господствующее существование идеологии "вседозволенности" в воспитании стимулировало возникновение и активное распространение среди американских родителей метода "естественного родительства", сутью которого является внимательное наблюдение за коммуникативными знаками новорожденных и стремление к максимальному удовлетворению их эмоциональных и физических потребностей. Сделан вывод о том, что превознесение ребенка с его желаниями над потребностями и желаниями самой семьи повлияло на возрастание ценности ребенка в американской семье и привело к большему укоренению воспитательной идеологии "вседозволенности", что закрепило ее в сознании американских родителей в качестве правильного воспитания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(7СПО)62 + Ч494(7СПО)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Герасимчук А. Ю. 
Етнотрадиції родинного виховання в Україні: історико-педагогічний аспект / А. Ю. Герасимчук // Наук. пр. Донец. нац. техн. ун-ту. Сер. Педагогіка, психологія і соціол. - 2010. - Вип. 7. - С. 188-190. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Зроблено спробу проаналізувати провідні ідеї деяких видатних діячів минулого і сучасності щодо народних традицій родинного виховання у ретроспективі, починаючи з Київської Русі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР) + Ч491,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Савченко І. В. 
Виховання дітей в українських селянських родинах Запорізького краю в 20 - 30-х рр. ХХ ст. (за усними джерелами) / І. В. Савченко // Наук. пр. іст. ф-ту Запоріз. нац. ун-ту. - 2010. - Вип. 29. - С. 142-144. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено особливості виховання дітей в українських селах 20 - 30-х рр. ХХ ст. Зокрема, акцентується увага на шкільному навчанні, трудовому виховані, іграх. Визначено зміни, які відбуваються у даний період в процесі освіти дітей. Наголошено на ускладненні навчального процесу серед дітей, які одержували освіту в другій половині 20 - 30-х рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(45УКР)-522 + Ч493(4УКР-4ЗАП)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69253 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського