Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.252.13$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Евдокімова О. О. 
Процес запису лекцій: психологічні характеристики та умови ефективності / О. О. Евдокімова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 55-59. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На материале обучения студентов-иностранцев записи лекций проанализированы психологические компоненты данного процесса и их взаимосвязь. Определены критерии отбора студентами информации при записи лекций. Рассмотрены факторы, которые облегчают и, наоборот, затрудняют отбор текстового материала.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.32 + Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Окса М. М. 
Вузівська лекція як структурна одиниця вивчення загальнопедагогічних дисциплін / М. М. Окса // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 12. - С. 44-50. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто інваріант лекції за рахунок якого досягається розвантаження теми, розділу, засвоєння навчального матеріалу укрупненими блоками, з'являється можливість простежити логічні причинно-наслідкові зв'язки, проводити порівняння та протиставлення, відкривається шлях до творчості.

Рассмотрен инвариант лекции за счет, которого достигается разгрузка темы, раздела, усвоение учебного материала укрупнёнными блоками, возникает возможность проследить логические причинно-следственные связи, проводить сравнения и противопоставления, открывается путь к творчеству.

The invariant of the lection is considered. It helps to discover the subject or section, to learn the material with enlarged blocks. There comes the possibility to retrace the logical causal end effective relationships, to carry out the comparison andopposition? to open the way to creativity.


Ключ. слова: інваріант лекції, лекційно-семінарська система, розумова діяльність студентів
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ревенко В. О. 
Методи та форми проведення лекційних занять / В. О. Ревенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 24. - С. 86-93. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто види лекцій, здійснено порівняльний аналіз їх ефективності. Обгрунтовано переваги безупинної системи проблемно-розвиваючого навчання, за допомогою якої найбільш повно реалізується ідея розвитку творчих здібностей студентів.

Рассмотрены виды лекций, проведен сравнительный анализ их эффективности. Обоснованы преимущества непрерывной системы проблемно-развивающего обучения, с помощью которой наиболее полно реализуется идея развития творческих способностей студентов.

In the article the views of the lectures are esteemed, the comparative analysis of their efficiency is carried out. In activity are esteemed of advantage of a continuous system of problem-developing training, with the help by which one is fullest the idea of development of creative capacities of the students will be realized.


Ключ. слова: метод, форма, лекція, урок, студент
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Садова В. В. 
Історико-педагогічна інформація: особливості сприйняття та осмислення / В. В. Садова // Освіта Донбасу. - 2012. - № 5/6. - С. 51-56. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Висвітлено проблемні аспекти історико-педагогічної підготовки студентів вищих навчальних закладів, досліджено особливості сприйняття, засвоєння та осмислення студентами вищої педагогічної школи навчальної історико-педагогічної інформації. Шляхом узагальнення емпіричних даних та зіставлення з результатами новітніх педагогічних розвідок у галузі викладання педагогічних дисциплін виокремлено чинники, які сприяють досягненню глибини та грунтовності засвоєння студентами історико-педагогічних знань за умов збереження лекційної форми навчання як провідної у вищому педагогічному навчальному закладі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33 р30 + Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хейлик В. Д. 
Интегративно-когнитивный подход к обучению иностранных студентов-медиков записи лекций по специальности / В. Д. Хейлик // Запорож. мед. журн. - 2013. - № 1. - С. 112-114. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Рассмотрены некоторые факторы эффективности обучения иностранных студентов языку специальности, в частности, новый подход к формированию умений конспектирования лекций медико-биологического профиля.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3 + Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Козак Т. М. 
Інтенсифікація лекції у вищій школі засобами мультимедійних презентацій [Електронний ресурс] / Т. М. Козак. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 12 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/651/486

Актуальність статті зумовлена необхідністю вдосконалення лекційного заняття у вищій школі. Одним із шляхів інтенсифікації пізнавальної діяльності студентів на лекції є використання засобів мультимедія. Проаналізовано особливості побудови мультимедійних презентацій, виокремлено організаційно-педагогічні, навчально-методичні та психолого-ергономічні вимоги до їх розробки. Наголошено на необхідності дотримання принципів створення ілюстративно-графічних матеріалів. Візуалізація навчального матеріалу, залучення кількох каналів сприйняття, можливість побудови розгалужених презентацій сприятиме підвищенню інформативності мультимедійної лекції, інтенсифікації освітнього процесу та підвищенню якості підготовки фахівців.

Актуальность статьи обусловлена необходимостью совершенствования лекционного занятия в высшей школе. Одним из путей интенсификации познавательной деятельности студентов на лекции является использование средств мультимедиа. Проанализированы особенности построения мультимедийных презентаций, выделены организационно-педагогические, учебно-методические и психолого-эргономические требования к их разработке. Отмечена необходимость соблюдения принципов создания иллюстративно-графических материалов. Визуализация учебного материала, привлечение нескольких каналов восприятия, возможность построения разветвленных презентаций будет способствовать повышению информативности мультимедийной лекции, интенсификации образовательного процесса и повышению качества подготовки специалистов.

Relevance of the article is caused by necessity to improve the lecture in higher school. One of the ways of intensification of the cognitive activity of students at the lecture is the use of multimedia. The article analyzes the features of construction of multimedia presentations, determines organizational and pedagogical, educational and methodical, psychological and ergonomic requirements for their design. The necessity of adherence to principles of illustrative and graphic materials is noticed. Visualization of educational material, involvement of several channels of perception, the possibility of building branched presentations will increase the information content of multimedia lectures, the intensification of the educational process and improve the quality of training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13 + Ч481.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Белова Е. К. 
Дидактическая обработка конспектов лекции и их использование в учебном процессе высшей школы / Е. К. Белова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 16. - С. 161-170. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Рассмотрена методика дидактической обработки конспектов лекций. Установлено, что использование дидактически обработанных конспектов лекций позволяет не только восполнить недостаток времени для освещения учебного материала преподавателем на лекции, но и является мощным дидактическим средством организации самостоятельной работы студентов, активизации и повышения развивающей функции учебного процесса.

Розглянуто методику дидактичної обробки конспектів лекцій. Встановлено, що використання дидактично оброблених конспектів лекцій дозволяє звільнити час для висвітлення навчального матеріалу та є ефективним засобом організації самостійної роботи студентів, активізації та підвищення розвивальної функції навчального процесу.

The article deals with the didactic processing of lecture notes. The use of didactically processed lecture notes is shown not only to compensate the shortage of time for a teacher to inroduce the material being taught at the lecture, but to be also a powerful didactic means of students' self-dependent work organization, activation and intensification of teaching process functioning.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Власенко К. В. 
Методика проведення лекційних занять у вищих навчальних закладах в умовах гуманізації освіти / К. В. Власенко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 16. - С. 171-178. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Досліджено методику, за допомогою якої викладач під час лекції може зацікавити студента, активно вплинути на його емоції, викликати інтерес до навчального предмета, прагнення постійно поповнювати знання. Запропоновано шляхи вирішення проблем, що виникають під час підготовки до лекційних занять: визначення композиції, змісту, прикладів та ілюстрацій, методичного оформлення, прийомів активізації, основних питань для запам'ятовування й запису, а також розрахунку часу, складу слухачів, встановлення зв'язку з попереднім матеріалом. Наведено методичні розробки для викладання курсу вищої математики.

Исследована методика, с помощью которой преподаватель высшей школы во время лекции может заинтересовать студента, активно повлиять на его эмоции, вызвать интерес к учебному предмету, способствовать желанию постоянно пополнять знания. Обоснованы пути решения проблем, которые возникают во время подготовки к лекционным занятиям: определения композиции, содержания, подбора примеров и илюстраций, методического оформления, расчета времени, прийомов активизации, нахождения связи с предыдущим материалом. Приведены примеры методических разработок для курса высшей математики.

The article investigates a methodology which the help of which during the lecture a teacher of the Higher School can interest a student, actively influence his/her emotions, awake interest in the educational subject, support his/her wish to enrich knowledge. The author suggests ways of solving problems arising today in the process of preparation for lecture: defining the composition, contents, choice of examples and illustrations, methodical aids, time calculation, activization skills, linkage with proceding material, choosing literature for self-dependant work. The article gives examples from the course of higher mathematics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Цвяк А. 
Лекція як форма навчання у вищих навчальних закладах: загальнометодичний аспект / А. Цвяк // Проблеми дидактики історії. - 2010. - Вип. 2. - С. 20-26. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Висвітлено загальнометодичні підходи до підготовки, організації та проведення лекційних занять у ВНЗ в процесі викладання соціально-політичних дисциплін. Розкрито переваги лекційного викладання в порівнянні з іншими формами організації і методики навчальної роботи студентів. Підсумовано, що для досягнення високого рівня ефективності вузівської лекції необхідна щоденна напружена праця викладача, його професійна майстерність, глибоке знання свого предмету, постійне самовдосконалення, володіння культурою слова.

Освещены общеметодические подходы к подготовке, организации и проведения лекционных занятий в ВУЗ при преподавании социально-политических дисциплин. Раскрыты преимущества лекционного преподавания сравнительно с другими формами организации и методики учебной работы студентов. Подытожено, что для достижения высокого уровня эффективности вузовской лекции необходима ежедневная напряженная работа преподавателя, его профессиональное мастерство, глубокое знание своего предмета, постоянное самосовершенствование, владение культурой слова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Шифр НБУВ: Ж73652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Коваленко А. Б. 
Особливості застосування методів активного навчання при підготовці до професійної діяльності / А. Б. Коваленко // Наука і освіта. - 2009. - № 5. - С. 77-81. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто особливості застосування методів активного навчання під час підготовки майбутніх фахівців. Зосереджено увагу на характерних особливостях активного навчання та застосування активних методів навчання на неімітаційних заняттях. Детально проаналізовано специфіку та методику застосування таких нетрадиційних форм лекцій, як лекція-візуалізація, лекція вдвох, лекція із запланованими помилками, лекція з використанням зворотного зв'язку та мозкової атаки.

Рассмотрены особенности применения методов активного обучения при подготовке будущих специалистов. Сосредоточено внимание на характерных особенностях активного обучения и применении активных методов обучения на неимитационных занятиях. Детально проанализированы специфика и методика применения таких нетрадиционных форм лекций, как лекция-визуализация, лекция вдвоем, лекция с запланированными ошибками, лекция с использованием обратной связи и мозговой атаки.

The features of application of active learning in the preparation of future professionals. Focuses on the characteristics of active learning and application of active teaching methods to neimitatsiynih classes. Analyzed in detail the specifics and methodology of such non-traditional forms of lectures, lecture-like visualization, lecture alone, a lecture with planned errors, a lecture with the use of feedback and brainstorming. It is concluded that the use of active learning in general and non-traditional lectures particularly enhances the effectiveness of learning, conservation interest in the discipline, as well as building the skills of future specialists. Prospects for further research related to the analysis of the possible application of activeteaching methods in simulation exercises.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ковальова К. 
Підготовка студента-магістранта до проведення успішної лекції / К. Ковальова // Вища шк.. - 2010. - № 7/8. - С. 51-56. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наведено рекомендації для студентів-магістрів з підготовки до проведення лекції з дотриманням дидактичних вимог, основними серед яких є цілісність, науковість, доступність, системність і наочність. Показано варіанти структурування лекції. Зазначено, що найбільшу зацікавленість викликають ті лекції, під час яких лектор вільно володіє матеріалом, наводить велику кількість доцільних прикладів, спираючись на інтереси і побажання аудиторії. Наведено практичні поради з запам'ятовування лекційного матеріалу. Зазначено, що в цілому лекція повинна відповідати таким вимогам: наявність опорного конспекту, зміст лекції має формувати мету та спрямованості, відповідати певному науковому рівню, містити узагальнення, викликати у слухачів потяг до розв'язання наукових проблем, мати зв'язок із підручниками, забезпеченість лекції наочністю, належний зовнішній вид викладача і манера його поведінки під час лекції мають відповідати його статусу.

Выведены рекомендации для студентов-магистров по подготовке к проведению лекции с соблюдением дидактических требований, основными из которых является целостность, научность, доступность, системность и наглядность. Показаны варианты структурирования лекции. Указано, что наибольший интерес вызывают те лекции, во время которых лектор свободно владеет материалом, приводит большое количество целесообразных примеров, опираясь на интересы и пожелания аудитории. Приведены практические советы по запоминанию лекционного материала. Подытожено, что в целом лекция должна отвечать следующим требованиям: наличие опорного конспекта, содержание лекции должно формировать цели и направленности, соответствовать определенному научному уровню, содержать обобщения, вызвать у слушателей тягу к решению научных проблем, иметь связь с учебниками, обеспеченность лекции наглядностью, надлежащий внешний вид преподавателя и манера его поведения во время лекции должны соответствовать его статусу.

The process of preparing a master-student for delivering a lecture in consideration of the main didactic principles is being studied. The lecture to be delivered up to the standard, a number of requirements should be satisfied.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Белова Е. К. 
Структурирование информации как основа повышения информативности учебного процесса в технических высших учебных заведениях / Е. К. Белова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2011. - № 30/31. - С. 14-18. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Рассмотрена возможность повышения информативности лекционных занятий в ВУЗ при использовании свертывания и моделирования учебной информации в сочетании с компьютерной презентацией. Показано, что такие лекционные занятия должны быть обеспечены специальными лекционными рабочими тетрадями, облегчающими студентам восприятие и конспектирование информации, подаваемой в свернутом виде и ускоренном за счет использования презентации темпе.

Розглянуто можливість підвищення інформативності лекційних занять у ВНЗ за використання згортання й моделювання навчальної інформації в поєднанні з комп'ютерною презентацією. Показано, що такі лекційні заняття повинні бути забезпечені спеціальними лекційними робочими зошитами, які полегшують студентам сприйняття та конспектування інформації, що подається у згорнутому вигляді та прискореному за рахунок використання презентації темпі.

The article deals with the possibility of more informative lectures in universities by using convolution modeling of educational information in conjunction with a computer presentation. It has been shown, that such lectures should be provided with special lecture workbooks to facilitate note-taking and perception by students of information supplied in the compressed form and in the accelerated pace due to the use of the presentation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ибрагимова Г. Т. 
О некоторых элементах, повышающих активность работы первокурсника на лекции / Г. Т. Ибрагимова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2013. - № 40/41. - С. 121-127. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Рассмотрено влияние некоторых элементов на рациональную организацию самостоятельной работы одаренного студента, недостаточно подготовленного по химии в средней общеобразовательной школе. Приведены фрагменты опорных конспектов лекций. Эти конспекты помогают студентам осознанно воспринимать информацию лектора.

Розглянуто вплив деяких елементів на раціональну організацію самостійної роботи обдарованого студента, недостатньо підготовленого з хімії в середній загальноосвітній школі. Наведено фрагменти опорних конспектів лекцій. Ці конспекти допомагають студентам усвідомлено сприймати інформацію лектора.

In the article influence of some elements is examined on rational organization of independent work of the gifted student, not enough geared-up on chemistry at middle general school. Fragments of basic abstracts of lectures are given. These abstracts help students to perceive information of the lecturer consciously.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13 + Г. р3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Брюховецька В. 
Інноваційний формат університетської лекції в сучасному освітньому процесі / В. Брюховецька // Післядиплом. освіта в Україні. - 2012. - № 2. - С. 50-54. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему підготовки висококваліфікованих кадрів в межах використання традиційних форм і методів навчання. Обґрунтовано переваги інноваційного формату університетських лекцій у процесі підготовки майбутніх фахівців. Наведено принципи контекстного навчання, які лежать в основі нетрадиційних форм лекцій. Висвітлено позитивні аспекти нетрадиційних лекцій. Зазначено, що використання нетрадиційних університетський лекцій сприяє розвитку й активізації у студентів їхніх творчих можливостей, критичного мислення, здатності мобілізувати свій інтелектуальний потенціал, спонукає їх до імпровізації, використання не запланованих наперед засобів професійної комунікації, створює умови для інтелектуального творчого самовираження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Янц Н. 
Проблемна лекція як засіб активізації пізнавальної діяльності студентів / Н. Янц // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2010. - Вип. 19. - С. 277-281. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто сутність проблемної лекції, розкрито особливості відбору та побудови проблемного викладу лекційного матеріалу, розглянуто етапи підготовки викладача до проблемних занять. Проаналізовано переваги проблемної лекції як засобу активізації пізнавальної діяльності студентів та обгрунтовано доцільність її застосування у процесі підготовки майбутніх педагогів.

Рассмотрена сущность проблемной лекции, раскрыты особенности отбора и построения проблемного изложения лекционного материала, рассмотрены этапы подготовки преподавателя к проблемным занятиям. Проанализированы преимущества проблемной лекции как средства активизации познавательной деятельности студентов и обоснована целесообразность ее применения в процессе подготовки будущих педагогов.

The essence of problem lecture is considered, also, is exposed the features of selection and construction of problem exposition of lecture material, the stages of teacher's preparation to problematic classes were considered, were analyzed the advantages of problematic lectures as a activation tool of cognitive students' activity, and, also, were grounded its necessity of application, during the process of preparation of future teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13 + Ч481.222

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Беломорец В. П. 
Лекция в теории и истории русской риторики / В. П. Беломорец, Л. И. Смурова, Ю. Ю. Саплин // Держава та регіони. Сер. Гуманіт. науки. - 2011. - Вип. 3. - С. 88-92. - Библиогр.: 22 назв. - рус.

Рассмотрены коммуникативные и риторические свойства лекции на фоне понятий дидактики и теории социальной коммуникации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244/Гум.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Поліновський В. В. 
Програмний комплекс для створення та накопичення сучасних навчальних матеріалів / В. В. Поліновський, В. А. Герасименко // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 7. - С. 109-116. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано недоліки існуючих рішень в області засобів створення лекційних матеріалів та запропонований новий комплекс з модульною архітектурою, який підтримує роботу з лекційними матеріалами різних типів, шаблонами, інтерактивними елементами, включає банк лекційних матеріалів з можливостями пошуку, сортування та групування даних і може використовуватись як для створення лекційних матеріалів для дистанційної форми навчання, так і для проведення інтерактивних лекцій при стаціонарній формі навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Кочубей А. 
Лекційний метод навчання в системі фахової підготовки студентів технічного ВНЗ / А. Кочубей // Нова пед. думка. - 2014. - № 1. - С. 94-97. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Охарактеризовано лекційний метод навчання як неімітаційний метод активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів технічних університетів, проаналізовано психолого-педагогічні вимоги до проведення лекцій у технічному ВНЗ. Вказано на тенденцію до зниження ролі лекції у професійній підготовці студентів, оскільки доступність інформації дозволяє самостійно здобувати знання, і як наслідок – функція викладача як носія інформації поступово втрачає свою актуальність. Підкреслено важливість формування лекторської майстерності, вміння зацікавити студентську аудиторію, вивчивши її “портрет” (соціально-демографічний, соціально-психологічний та індивідуально-особистісний). Проаналізовано психолого-педагогічні аспекти викладача технічного ВНЗ у ході підготовки до лекції. Наведено нетрадиційні форми лекцій, які варто застосовувати науково-педагогічним працівникам у технічних ВНЗ і які максимально наближені до комплексу інноваційних освітніх технологій. Зазначено, що лише постійний пошук змісту та форми лекції сприятиме формуванню інтелектуального, вихованого, високоосвіченого фахівця.

Охарактеризован лекционный метод обучения как неимитационный метод активизации учебно-познавательной деятельности студентов технических университетов, проанализированы психолого-педагогические требования к проведению лекций в техническом вузе. Указано на тенденцию к снижению роли лекции в профессиональной подготовке студентов, поскольку доступность информации дает возможность самостоятельно приобретать знания, и как следствие – функция преподавателя как носителя информации постепенно теряет свою актуальность. Подчеркнута важность формирования лекторского мастерства, умение заинтересовать студенческую аудиторию, изучив ее “портрет” (социально-демографический, социально-психологический и индивидуально-личностный). Проанализированы психолого-педагогические аспекты преподавателя технического вуза в ходе подготовки к лекции. Приведены нетрадиционные формы лекций, которые следует применять научно-педагогическим работникам в технических вузах и максимально приближенные к комплексу инновационных образовательных технологий. Указано, что только постоянный поиск смысла и формы лекции способствует формированию интеллектуального, воспитанного, высокообразованного специалиста.

Characterized lecture method of teaching as a method of activating not imitation educational-cognitive activity of students of technical universities, analyzed the psychological and pedagogical requirements for conducting lectures in a technical college. Indicated a tendency to reduce the role of the lecture in the training of students, because the availability of information provides an opportunity to acquire knowledge, and as a consequence - the function of the teacher as a carrier of information is gradually losing its relevance. It’s stressed the importance of forming lecturing skills, salesmanship student audience, examining her “portrait” (socio-demographic, socio-psychological and individual personality). Аnalyzed psychological and pedagogical aspects of a technical college instructor in preparation for the lecture. It’s presented with non-traditional forms of lectures, to be applied science teachers in technical colleges and as close to the complex of innovative educational technologies. It’s indicated that only a constant search for the meaning and form of lectures promotes the formation of intelligent, educated, well-trained workforce.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Головчак І. С. 
Сучасна лекція / І. С. Головчак // Галиц. лікар. вісн.. - 2015. - 22, № 1. - С. 100-101. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Головними критеріями педагогічної та психологічної ефективності лекції є наступні: збудження у слухачів зацікавленості та мотивації, прояв емоційної реакції через подив, парадоксальність, переживання прикладу, виникнення пізнавальної потреби у подальшому самостійному пошуку, поштовх у професійному розвитку особистості майбутнього лікаря під впливом особистості фахівця викладача. Сучасна лекція змінюється у результаті значного збільшення темпів нагромадження нових наукових даних, зростання психоінформаційних навантажень студентів, зростання темпів оновлення професійних технологій. Інтерактивна лекція надає змогу поєднати керуючу роль викладача з високою активністю студентів на основі використання сучасних інтерактивних технологій. Викладання програмного матеріалу здійснюється шляхом активізації знань студентів як ретроспективних, що побудовані на базі міжпредметних зв'язків, так і новостворених, які студент одержує під час лекції за допомогою викладача та самостійного мислення. Ефективність засвоєння курсу значно підвищується за рахунок упровадження мультимедійних технологій, перевагами яких є одночасне використання декількох каналів сприймання студентів, активізація візуального каналу, можливість створення динамічних, наочних навчальних матеріалів, тривимірної візуалізації навчальних об'єктів тощо. Мобільність інформації, можливість копіювання і розмноження покращують якість засвоєння матеріалу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69358 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Соломко М. Т.  
Використання презентацій на лекційних заняттях / М. Т. Соломко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 5 (48). - С. 77-85. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Відзначено, що освіта сьогодні не може успішно розвиватися без використання інформаційних технологій і комп’ютерної техніки. Розглянуто питання створення і проведення лекцій-презентацій, можливості використання презентацій для інтеграцій різноманітних типів мультимедійної навчальної інформації на лекційних заняттях. Акцентовано увагу на тому, що у цілому, мультимедіа є виключно корисною і плідною навчальною технологією, завдяки притаманній їй якості інтерактивності, гнучкості та інтеграції різноманітних типів мультимедійної навчальної інформації, а також завдяки можливості враховувати індивідуальні особливості студентів та сприяти підвищенню їх мотивації.

Отмечено, что образование сегодня не может успешно развиваться без использования информационных технологий и компьютерной техники. Рассмотрены вопросы создания и проведения лекций-презентаций, возможности использования презентаций для интеграции различных типов мультимедийной учебной информации на лекционных занятиях. Акцентировано внимание на том, что в целом, мультимедиа является исключительно полезной и плодотворной учебной технологией, благодаря присущими ей качествами интерактивности, гибкости и интеграции различных типов мультимедийной учебной информации, а также благодаря возможности учитывать индивидуальные особенности студентов и способствовать повышению их мотивации.

The article deals with the creation and implementation lecture-presentation, the possibility using presentations to integrate diverse types of multimedia educational information regarding the selection of the equipment necessary for the creation lecture-presentations, and for making them. The modern software tools to create presentations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13 + Ч481.252.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського