Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (15)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч471.203$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Жижко Т. А. 
Педагогічні умови інтенсифікації професійної підготовки студентів в економіко-правовому коледжі (на матеріалі спеціальних дисциплін) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. А. Жижко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2004. - 18 c. - укp.

Запропоновано ефективні шляхи інтенсифікації професійної підготовки фахівців в економіко-правовому коледжі та виявлено умови їх реалізації. Теоретично обгрунтовано психолого-педагогічні чинники, які впливають на ефективність інтенсифікації професійної підготовки студентів, визначено психолого-педагогічні аспекти понять "інтелектуальний розвиток", "інтенсифікація навчального процесу", "педагогічна майстерність". Виявлено педагогічні умови ефективності навчального процесу на засадах інтенсифікації, якими є оволодіння студентами методами самостійної пізнавальної діяльності та рівень педагогічної майстерності викладачів. Розроблено навчально-методичний комплекс для підвищення рівня самостійності пізнавальної діяльності майбутніх фахівців і викладачів професійних навчальних закладів. Експериментально перевірено ефективність педагогічних умов інтенсифікації професійної підготовки студентів у вищих навчальних закладах I - II рівнів акредитації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203 + У р20-2+Х р31(4УКР)-25

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332132 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Хахула Л. П. 
Професійно-педагогічна адаптація молодих викладачів вищих аграрних навчальних закладів : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. П. Хахула; Нац. аграр. ун-т. - К., 1998. - 19 c. - укp. - рус.

Теоретично обгрунтовано процес професійно-педагогічної адаптації молодих викладачів спеціальних дисциплін аграрних технікумів та коледжів, з'ясовано можливості якісної і у менш тривалий період адаптації молодих викладачів-аграріїв до навчально-виховної роботи; розроблено та експериментально перевірено систему адаптаційної діяльності початкуючого викладача по оволодінню педагогічною професією. Встановлено, що системний підхід до управління професійною адаптацією в поєднанні з цілеспрямованою професійною самоосвітою і самовихованням підвищує ефективність набуття психолого-педагогічних знань, розвитку професійно значущих якостей особистості, впливає на професійне функціонування молодого викладача-аграрія, оволодіння ним педагогічною майстерністю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203 + Ч481.203 + П.р(4УКР)3-4,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301874 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Карлінська Я. В. 
Модель формування інформаційної компетентності студентів у процесі навчання природничо-математичних дисциплін / Я. В. Карлінська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 3. - С. 230-236. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування інформаційної компетентності майбутнього фахівця комерційного профілю на основі моделювання навчально-виховного процесу. Висвітлено основні компоненти моделі формування інформаційної компетентності студента комерційного коледжу у процесі навчання природничо-математичних дисциплін.

Рассмотрена проблема формирования информационной компетентности будущего специалиста коммерческого профиля на основе моделирования учебно-воспитательного процесса. Освещены основные компоненты модели формирования информационной компетентности студента коммерческого колледжа в процессе обучения естественно математическим дисциплинам.

The article is devoted to the problems of informative competence forming of future specialist of commercial type on the basis of educational process design. The basic components of forming the model of informative competence of commercial college student in the process of studies naturally mathematical disciplines.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кіндзерська С. Г. 
Формування ключових компетентностей фахівців у вищих професійних училищах / С. Г. Кіндзерська // Проф.-техн. освіта. - 2012. - № 2. - С. 16-18. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено послідовність розроблення моделі формування ключових компетентностей у вищих професійних училищах. Структуровано ключові компетентності фахівців за такими блоками: комунікативним, психологічним, соціальним. Обгрунтовано комунікативну, психологічну та соціальну компетентності, розвиток яких у навчально-виховному процесі забезпечує формування ключових компетентностей фахівців ресторанного сервісу. Підкреслено, що очікуваним результатом моделі формування ключових компетентностей фахівців ресторанного сервісу є впровадження навчально-методичного комплексу та визначення рівня якості оволодіння фахівцями ресторанного сервісу ключовими компетентностями.

Освещена последовательность разработки модели формирования ключевых компетентностей в высших профессиональных училищах. Структурированы ключевые компетентности специалистов по таким блокам: коммуникативному, психологическому, социальному. Обоснованы коммуникативная, психологическая и социальная компетентности, развитие которых в учебно-воспитательном процессе обеспечивает формирование ключевых компетентностей специалистов ресторанного сервиса. Подчеркнуто, что ожидаемым результатом модели формирования ключевых компетентностей специалистов ресторанного сервиса является внедрение учебно-методического комплекса и определение уровня качества овладения специалистами ресторанного сервиса ключевыми компетенциями.

The article deals with the sequence of development of models for the formation of key competencies in higher vocational schools. Structured core competence of specialists in such clusters: communicative, psychological and social. Grounded communicative, psychological and social competence, whose development in the educational process ensures the formation of the key competencies of specialists catering service. Stressed that the expected outcome of the model of formation of the key competencies of specialists catering service is the implementation of educational and methodical complex and determine the level of quality of restaurant service specialists mastering core competencies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хмеляр І. 
Діяльнісний підхід як один зі шляхів формування ключових компетентностей, котрі обслуговують особистість тa її природний талант: реалізація в умовах навчання у коледжі / І. Хмеляр, М. Лукащук // Нова пед. думка. - 2011. - № 1. - С. 68-73. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Обгрунтовано діяльнісний підхід до формування ключових компетентностей особистості. Подано модель формування ключових компетентностей. Зазначено, що вища професійна освіта нині вимагає вдосконалення технології навчання та виховання, що базується на використанні інноваційних технологій, що передбачають розробки спеціального програмного, інформаційного та методичного забезпечення. Визначено переваги та значення системи підготовки молодших спеціалістів перед традиційними засобами навчання студентів. Виділено етапи проблеми навчальної діяльності на основі досліджень науковців.

Обосновано деятельностной подход к формированию ключевых компетенций личности. Подано модель формирования ключевых компетентностей. Указано, что высшее профессиональное образование сегодня требует совершенствования технологии обучения и воспитания, базирующейся на использовании инновационных технологий, предусматривающих разработки специального программного, информационного и методического обеспечения. Определены преимущества и значение системы подготовки младших специалистов перед традиционными среддеятельностнoй подход, компетентность, ключевые компетентности, инновационные образовательные технологии

Аctivity approach to the development of core competencies of the individual. Filed model of key competences. Indicated that higher professional education today requires an improvement of technology training and education, based on the use of innovative technologies that provide the development of special software, information and methodological support. The advantages and importance of training junior specialists to traditional means of teaching students. Stages of problem-based learning activities of research scientists.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мацевко-Бекерська Л. 
Гармонійне середовище як дискурс особистісноорієнтованого фахового розвитку студентів / Л. Мацевко-Бекерська // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. пед.. - 2006. - Вип. 21, ч. 1. - С. 204-211. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Зазначено, що проблема гармонізації освітнього середовища за умов глобалізованого суспільства набуває нової якості та потребує поглибленого дослідження. У цьому контексті особливе місце належить соціальним ролям викладача та студента, зміні мотивації пізнавальної діяльності. Одним із засобів здійснення ефективної інтелектуальної комунікації є діагностика та корекція самостійної науково-пошукової діяльності студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203 + Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Козак А. 
Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх майстрів ресторанного обслуговування / А. Козак // Наук. вісн. Ін-ту проф.-техн. освіти НАПН України. Проф. педагогіка. - 2018. - № 17. - С. 43-50. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Заявлено про актуальність оновлення традиційних способів професійної підготовки майбутніх фахівців сфери послуг на основі урахування соціально-економічних реформ, модернізації техніко-технологічних процесів, форм організації праці тощо. Обгрунтовано, що формування професійної компетентності майбутніх майстрів ресторанного обслуговування у закладах професійної освіти має здійснюватися за умов, наближених до виробничих реалій ресторанного ринку. На основі результатів аналізу наукових праць щодо визначення педагогічних умов, зорієнтованих на вдосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців сфери ресторанного обслуговування, узагальнено їхні спільні особливості у формуванні позитивної мотивації учнів до оволодіння необхідними для професійної діяльності знаннями; в оновленні змісту професійної підготовки; упровадженні інноваційних форм, методів, технологій навчання, інтегративних навчально-методичних комплексів професійного спрямування. За результатами експертного оцінювання вагомості факторів, що мають потенційну можливість вплинути на перебіг процесу формування професійної компетентності майбутніх майстрів ресторанного обслуговування, визначено такі педагогічні умови: підвищення мотивації учнів до набуття фахових знань, умінь та навичок; оновлення змісту професійного навчання з урахуванням сучасних виробничих технологій ресторанного обслуговування; використання інтегративного навчально-методичного комплексу формування професійної компетентності майбутніх майстрів ресторанного обслуговування; здійснення проектного професійного навчання майбутніх майстрів ресторанного обслуговування. Охарактеризовано значення цих педагогічних умов у контексті функціонування цілісної системи професійної освіти та вдосконалення професійно-практичної підготовки майбутніх майстрів ресторанного обслуговування в закладах професійної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203 + У9(4УКР)424.14р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Якименко С. І. 
Формування професійної культури майбутніх працівників сфери обслуговування у процесі фахової підготовки в коледжі : монографія / С. І. Якименко, І. В. Іозіс. - Київ : Слово, 2019. - 202, [1] c. - укp.

Висвітлено теоретичні та практичні аспекти формування професійної культури майбутніх працівників сфери обслуговування у процесі фахової підготовки в коледжі. Розглянуто питання професійної культури працівника сфери обслуговування в теорії професійної освіти. Увагу приділено етапам формування професійної культури працівника сфери обслуговування у коледжі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203 + У9(4УКР)421 р21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА839069 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Стрілець О. 
Професійна підготовка майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної галузі за дуальною формою здобуття освіти / О. Стрілець // Наук. вісн. Ін-ту проф.-техн. освіти НАПН України. Проф. педагогіка. - 2019. - № 1. - С. 54-61. - Бібліогр.: 59 назв. - укp.

Зосереджено увагу на необхідності обгрунтування суті та структури професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників за дуальною формою здобуття освіти. У контексті сформульованої мети здійснено аналіз понять "суть", "структура" та "професійна компетентність". На основі результатів аналізу й узагальнення наукових досліджень установлено, що професійна підготовка майбутніх кваліфікованих робітників МБГ за дуальною формою здобуття освіти має оцінюватися за мотиваційним, когнітивним, діяльнісним і рефлексивним критеріями. Структура професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників МБГ за дуальною формою здобуття освіти представлена у вигляді чотирьох взаємопов'язаних компонентів: ціннісно-мотиваційного, інноваційно-когнітивного, професійно-діяльнісного, рефлексивно-оцінного. Охарактеризовано модель дуальної форми здобуття освіти в Німеччині. Визначено, що взаємодія професійних шкіл Німеччини та роботодавців на індивідуальному й інституційному рівні вважається одним із найдієвіших інструментів розбудови системи професійної освіти. Здійснено теоретичний аналіз педагогічних джерел філософської, навчально-методичної, психологічної, педагогічної літератури та наукових праць вітчизняних і зарубіжних дослідників, нормативно-правових документів; моделювання (синтез), порівняння, класифікація, систематизація й узагальнення теоретичних та експериментальних даних. Проаналізовано особливості оновлення змісту професійної освіти, управління системою професійної освіти, зміни в системі професійної підготовки фахівців МБГ, приведення структури професійної освіти у відповідність до попиту на ринку праці та вимог роботодавців. Здійснено аналіз джерел щодо передумов та особливостей оновлення змісту професійної освіти, питань управління системою професійної освіти, відповідних змін у системі професійної підготовки фахівців МБГ, приведення структури професійної освіти у відповідність до попиту на ринку праці та вимог роботодавців. Акцентовано увагу на формуванні в майбутніх фахівців МБГ професійно важливих якостей, що проявляються у психологічній, теоретичній та практичній підготовленості до професійної діяльності. Визначено основні причини та недоліки сучасної системи професійної підготовки, обгрунтовано напрями модернізації професійної підготовки фахівців МБГ у закладах професійної (професійно-технічної) освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Zagirniak D. 
Rationalization of the choice of professional education in the context of the needs of business environment = Раціоналізація вибору професійної освіти в контексті потреб бізнес-середовища / D. Zagirniak, O. Kratt, M. Zagirnyak // Наук. вісн. Нац. гірн. ун-ту. - 2020. - № 4. - С. 158-163. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.

Purpose. Rationalization of the person's choice of the HE in relation to the personnel needs of the branch business environment based on determining the number of positions and staff units by educational degree in the branch directory of specialties. Methodology. The method of rational choice of the future profession by a potential consumer of educational services (taking Mining specialty as an example), based on the parameterization of professional and qualification needs of mining enterprises as the subjects of the branch business environment. Findings. Methodical recommendations on the professional orientation of the individual in the context of the needs of the branch business environment (mining enterprises) have been formed. The low level of educational pragmatism in the behavior of educational service consumers is explained by the lack of professional experience. When choosing a profession, applicants focus on the specialties offered by educational standards rather than the needs of employers. In particular, staffing of mining enterprises reflects the qualitative and quantitative composition of the professional and qualification needs of employers, recorded in job descriptions. The methodical recommendations are in the form of a Directory that contains qualitative (specialty) and quantitative (staff units) aspects of the mining industry's impersonal staffing needs, allowing employers to influence prospective students' consumer preferences as to future employment, vocation and qualification characteristics. This, on the one hand, will greatly improve the professional orientation of the person, and, on the other hand, will release the personnel needs of the mining industries as the basis of Ukrainian business environment to public. Originality. Rationalization of qualitative the individual's choice of higher education and the most useful profession for future employment due to releasing and quantitative aspects of the personnel needs of the mining industry to public in the Directory of specialties. Practical value. Public consolidation of the personnel needs of mining companies in the Directory of specialties required in the branch labor market allows employers to influence effectively the choice of potential consumers of professional educational services in Mining.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16377 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Скорнякова О. В. 
Формування конкурентоспроможності майбутніх фахівців з інформаційних технологій у технічних коледжах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. В. Скорнякова; Національна академія педагогічних наук України, Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджементу освіти". - Київ, 2020. - 18 c. - укp.

Досліджено проблему формування конкурентоспроможності майбутніх фахівців з інформаційних технологій у технічних коледжах. Розроблено й експериментально перевірено модель формування конкурентоспроможності майбутніх ІТ-фахівців у технічних коледжах і технологію її впровадження. Визначено й обгрунтовано структурні компоненти моделі; комплекс педагогічних умов формування конкурентоспроможності майбутніх ІТ-фахівців; критерії, показники та рівні сформованості конкурентоспроможності майбутніх ІТ-фахівців у технічних коледжах. Розроблено методичні рекомендації щодо впровадження моделі формування конкурентоспроможності майбутніх ІТ-фахівців у технічних коледжах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203 + Ч471.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА447061 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кондратова М. В. 
Формування ціннісного ставлення до праці у студентів коледжу будівництва та архітектури : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М. В. Кондратова; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. - Вінниця, 2020. - 20 c. - укp.

З’ясовано сутність ціннісного ставлення до праці у студентів коледжу будівництва та архітектури. Обґрунтовано педагогічні умови, розроблено критерії, показники, рівні та запропоновано модель ціннісного ставлення до праці майбутніх фахівці будівництва та архітектури. Визначено, що ціннісне ставлення до праці - це складний змістовно-синтетичний компонент особистості, що охоплює ставлення молоді до праці як однієї з найважливіших життєвих потреб, відчуття задоволеності працею і систему важливих моральних якостей, котрі визначають ставлення до трудової діяльності. Доведено, що ціннісне ставлення до праці детермінує професійну поведінку, забезпечує позитивну спрямованість діяльності, додає зміст професійним діям. Система цінностей в діяльності студента - майбутнього будівельника - набуває характеру центрального елементу у структурі професійного образу світу. Підтверджено, що трудове виховання у процесі формування ціннісного ставлення до праці - це процес цілеспрямованого й усвідомленого залучення студентської молоді до суспільних цінностей праці, котрі виховуються засобами конкретно продуктивних видів діяльності поступово зростаючої складності. Розроблено методику реалізації педагогічних умов формування ціннісного ставлення до праці у студентів коледжу будівництва та архітектури; впроваджено методичні рекомендації для викладачів та студентів закладів вищої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.351 + Ч471.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА446305 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бігун О. М. 
Педагогічна підготовка майбутніх учителів середніх шкіл у коледжах Великої Британії : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. М. Бігун; Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. - Переяслав, 2020. - 20 c. - укp.

Дослідження присвячене актуальній проблемі педагогічної підготовки майбутніх учителів середніх шкіл у коледжах Великої Британії з перспективою розвитку вітчизняної фахової передвищої освіти, удосконалення її змісту, форм, методів, інноваційних педагогічних технологій. Здійснено аналіз сучасних підходів до професійного становлення майбутніх учителів середніх шкіл, уточено понятійно-термінологічний апарат досліджуваної проблеми, визначено сутність поняття "педагогічна підготовка майбутніх учителів". Окреслено основні компоненти педагогічної підготовки майбутніх учителів середніх шкіл: методологічний, змістовий, процесуальний, організаційний, технічний і практичний. Проаналізовано когнітивний, праксеологічний та аксіологічний складники педагогічної підготовки. Обґрунтовано ефективні методологічні підходи до педагогічної підготовки майбутніх учителів. З'ясовано, що структура педагогічної підготовки майбутніх учителів середніх шкіл Великої Британії складається з трьох основних компонентів, серед них: методика навчання фахового предмета, професійні знання та школознавство, педагогічна практика. Розроблено модель педагогічної підготовки майбутніх учителів у національних коледжах з урахуванням британського досвіду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч474(4ВЕЛ)710 + Ч471.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА446494 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Іозіс І. В. 
Формування професійної культури майбутніх працівників сфери обслуговування у процесі фахової підготовки в коледжі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. В. Іозіс; Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. - Кропивницький, 2018. - 20 c. - укp.

Досліджено процес формування професійної культури майбутніх спеціалістів у процесі фахової підготовки в коледжі. Теоретично обґрунтувано й експериментально перевірено ефективність моделі формування професійної культури у майбутніх працівників сфери обслуговування у процесі фахової підготовки в коледжі. Зауважено, що у процесі дослідження застосовано такі методи, як: теоретичних: аналіз, синтез, порівняння, моделювання, систематизація, узагальнення, що передбачали теоретичний аналіз науково-педагогічної, психологічної, методичної літератури з теми дослідження з метою відбору й осмислення фактичного матеріалу, аналіз концепцій, теорій і методик для виявлення шляхів розв'язання досліджуваної проблеми; аналіз досвіду застосування відкритих освітніх ресурсів у фаховій підготовці майбутніх працівників сфери обслуговування; емпіричних: опитування, бесіди, педагогічне спостереження, анкетування, тестування; аналіз навчальної діяльності, творчих робіт майбутніх працівників сфери обслуговування - з метою виявлення рівня професійної культури у майбутніх працівників сфери обслуговування; констатувальний та формувальний етапи педагогічного експерименту для визначення ефективності запропонованої педагогічної технології; математичних: статистичні методи аналізу отриманих даних з метою виокремлення кількісних та якісних характеристик рівня сформованості професійної культури майбутніх працівників сфери обслуговування у процесі фахової підготовки в коледжі, виявлення їх розбіжності в контрольних та експериментальних група. Вперше визначено та науково обґрунтовано сутність і структуру феномена "професійна культура працівника сфери обслуговування", що включає в себе професійні знання, вміння та навички у поєднанні з морально-етичними нормами та постійним професійним самовдосконаленням; розроблено модель формування професійної культури майбутніх працівників сфери обслуговування у процесі фахової підготовки в коледжі. Охарактеризовано види компетенцій, розроблено критерії (когнітивний, мотиваційний, регулятивний) і показники (професійні знання, вміння та навички; уявлення та знання про майбутню професію; усвідомлення соціальної значущості професійної діяльності; позитивне ставлення до майбутньої професії; самоаналіз, прагнення до професійного самовдосконалення). Виявлено рівні сформованості професійної культури у майбутніх працівників сфери обслуговування (низький, середній, достатній, високий). Обґрунтовано педагогічні умови формування професійної культури майбутніх працівників сфери обслуговування у процесі фахової підготовки в коледжі: (єдність теоретичної та практичної підготовки; залучення до активної професійної діяльності; спрямованість навчального процесу на формування позитивної мотивації студентів до навчальної та професійної діяльності, професійно значущих якостей, що сприятимуть розвитку професійної культури та розвитку у студентів потреби у подальшому професійному самовдосконаленні).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203 + У9(4УКР)421 р21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА437490 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського