Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (17)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.352$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Сурмяк Ю. Р. 
Взаємодія вищих професійних училищ та органів внутрішніх справ у правовому вихованні учнів : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Ю. Р. Сурмяк; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. - Дрогобич, 2009. - 20 c. - укp.

Висвітлено модель системної взаємодії вмщих професійних училищ (ВПУ) й органів внутрішніх справ у правовому вихованні учнів, теоретично обгрунтовано основні напрями та форми спільної правовиховної діяльності. Розкрито зміст правового виховання учнів за безпосередньою участю працівників міліції районного відділу внутрішніх справ. Доведено, що ефективне вирішення завдань правового виховання учнів може бути забезпечене за умови налагодження системи партнерських відносин між педколективами ВПУ та територіальними органами внутрішніх справ на підставі науково обгрунтованої моделі. Розроблено орієнтовний план залучення працівників ОВС до правового виховання учнів ВПУ та програма курсу правового виховання учнів ВПУ у позаурочний час за безпосередньою участю працівників міліції, на яких базується запропонована модель, знайшли застосування у діяльності органів внутрішніх справ і ВПУ та довели свою ефективність, що підтверджено результатами дослідно-експериментальної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.53 + Ч461.352.26 + Х8(4УКР)х

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА369085 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сахневич І. Д. 
Громадянське самовизначення учнівської робітничої молоді : монографія / І. Д. Сахневич; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2010. - 210 c. - Бібліогр.: 299 назв - укp.

Висвітлено теоретичні та практичні аспекти громадянського самовизначення молоді. Проаналізовано досвід формування громадянського самовизначення учнів ПТНЗ у позанавчальній діяльності. Розкрито особливості та педагогічні умови його формування за нових соціально-політичних умов розбудови української державності, культурного та духовного відродження українського народу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.13 + Ч461.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА736311 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сахневич І. Д. 
Формування громадянського самовизначення учнів професійно-технічних навчальних закладів у позанавчальній діяльності : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І. Д. Сахневич; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Розроблено модель формування громадянського самовизначення учнів професійно-технічних навчальних закладів у позанавчальній діяльності, обгрунтовано педагогічні умови, що сприяють забезпеченню активізації громадянського самовизначення вихованців. Розкрито сутність дефініцій "громадянське самовизначення учнів професійно-технічних навчальних закладів". Визначено критерії (повнота, глибина осмислення та міцність знань; зміст, спрямованість і стійкість мотивів, характер емоцій; ступінь розвитку умінь і навичок поведінки, їх стійкість; ступінь розвитку саморегуляції та контролю поведінки) та розроблено відповідні їм показники для виявлення рівнів сформованості громадянського самовизначення учнів (високий, достатній, середній, низький). Обгрунтовано структуру громадянського самовизначення як системи взаємопов'язаних компонентів - когнітивного, емоційно-мотиваційного, діяльнісно-поведнікового та саморегулятивного.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.13 + Ч461.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА370929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Осіпцов А. В. 
Формування моральних якостей учнів професійно-технічних навчальних закладів у процесі фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / А. В. Осіпцов; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2010. - 20 c. - укp.

Визначено пріоритети в формуванні професійно-моральних якостей учнів у процесі фізичного виховання та розроблено організаційно-педагогічні умови їх реалізації в навчально-виховному закладі. Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено доцільність організації процесу фізичного виховання як педагогічної системи відкритого типу, спрямованої на формування моральної структури особистості учнів. Виявлено та рекомендовано для використання інтерактивні засоби, методи та форми фізичного виховання, які компліментарне обумовлюють необхідність прояву професійно актуальних моральних якостей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.516 + Ч461.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сурмяк Ю. 
Концептуальні засади взаємодії вищого професійного училища й органів внутрішніх справ у правовому вихованні учнів / Ю. Сурмяк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 6. - С. 205-216. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто організаційно-правові і концептуальні засади взаємодії професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) і органів внутрішніх справ (ОВС) у правовому вихованні учнів учбових закладів у сучасних умовах. Вивчено та проаналізовано реальний стан практики взаємодії ПТНЗ Львівщини з державними органами та службами у правовому вихованні учнів. Для удосконалення процесу правового виховання учнів вищих ПТНЗ запропоновано науково обгрунтовану структурно-функціональну модель педагогічної системної взаємодії ОВС і вищих ПТНЗ, завданням якої є формування правової компетентності учнів.

Рассмотрены организационно-правовые и концептуальные принципы взаимодействия профессионально-технических учебных заведений (ПТУЗ) и органов внутренних дел (ОВД) в правовом воспитании учеников учебных заведений в современных условиях. Изучено и проанализировано реальное состояние практики взаимодействия ПТУЗ Львовщины с государственными органами и службами в правовом воспитании учеников. Для усовершенствования процесса правового воспитания учеников высших ПТУЗ предложена научно обоснованная структурно-функциональная модель педагогического системного взаимодействия ОВД и высших ПТУЗ, заданием которого является формирование правовой компетентности учеников.

This article considers the organized juridical and conceptual principles of the co-operation between vocational schools and departments of internal affairs in juridical education under modern conditions. The author offers a pedagogical model of co-operation between higher vocational schools and local departments of internal affairs in order to improve the juridical education of their students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.26 + Ч461.5

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Музальов О. О. 
Культурологічне становлення особистості майбутнього фахівця у процесі навчально-виховної діяльності / О. О. Музальов // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 183-191. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено проблему становлення особистісної та професійної культури майбутнього фахівця в системі професійної освіти. Розглянуто структуру культуротворчого потенціалу особистості, яка охоплює сукупність її різних можливостей і потенціалів. Висвітлено мету культурологічної підготовки учнів вищих професійних училищ (ВПУ). Наголошено на комплексному формуванні світоглядно-професійної культури, у контексті якої особистість учня ВПУ розглянуто як цілісну, багатовимірну, інтегративну систему. Для розуміння суті професійної культури й оптимізації освітньо-виховної практики використано триступеневу модель культури, яка у цілому дозволяє охарактеризувати ціннісно-нормативні, технологічні та культурно-ціннісні аспекти професійної культури.

Исследована проблема становления личностной и профессиональной культуры будущего специалиста в системе профессионального образования. Рассмотрена структура культуротворческого потенциала личности, которая охватывает совокупность ее различных возможностей и потенциалов. Освещены цель культурологической подготовки учащихся высших профессиональных училищ (ВПУ). Акцентировано внимание на комплексном формировании мировоззренчески-профессиональной культуры, в контексте которой личность ученика ВПУ рассмотрена как целостная, многомерная, интегративная система. Для понимания сути профессиональной культуры и оптимизации образовательно-воспитательной практики использовано трехступенчатую модель культуры, которая в целом позволяет охарактеризовать ценностно-нормативные, технологические и культурно-ценностные аспекты профессиональной культуры.

With work on the problems of professional and spiritual identity formation, investigated the problem of the formation of personal and professional culture of the future specialist in vocational education. The structure kulturotvorcheskim individual potential, which covers the totality of its various capabilities and capacities are to be objective culturological training students in higher vocational schools (HVS). ItТs noted on the complex formation of ideologically-professional culture, in the context of which the individual student HVS is seen as a holistic, multidimensional, integrative system. To understand the essence of professional culture and optimization of educational and educational practices used three-stage model of culture, which generally allows to describe the value-regulatory, technological, and cultural and value aspects of professional culture. Culturological education of future professionals is presented not only as an object of knowledge and vocational expertise, as well as value-oriented approach to the creative life HVS students, their morality, spirituality, development of artistic and imaginative thinking, understanding of the aesthetic relation to reality, their inclusion in the professional creative activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352 + Ч111.155

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Данильчук Л. 
Особливості профілактики торгівлі людьми у системі професійно-технічної освіти / Л. Данильчук // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 4. - С. 161-172. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено проблему торгівлі людьми, яка включає в себе: дії (вербування, перевезення, приховування); способи боргова кабала, шантаж, погрози, насильство), мету (примусова праця, рабство, експлуатація). Вміщено перелік Законів Верховної Ради України постанов Кабінету Міністрів України, співпраці з міжнародними організаціями мета яких - посилення боротьби з цим видом злочинності. Відзначено, що у 2005 р. був створений Департамент боротьби з торгівлею людьми з метою криміналізації всього спектру діянь, пов'язаних з цим фактом. Основним завданням дослідження, проведеного в закладах професійно-технічної освіти України, було визначення рівня обізнаності учнів ПТУ в питаннях торгівлі людьми, вивчення рівня ризику потрапляння в ситуації торгівлі людьми, рівня професійної кваліфікації викладачів для ведення профілактичної роботи.

Исследована проблема торговли людьми, которая включает в себя: действия (вербовка, перевозка, укрывательство), способы (долговая кабала, шантаж, угрозы, насилие), цель (принудительный труд, рабство, эксплуатация). Помещен перечень Законов Верховной Рады Украины, постановлений Кабинета Министров Украины, факты сотрудничеств с международными организациями цель которых - усиление борьбы с этим видом преступности. Отмечено, что в 2005 г. был создан Департамент по борьбе с торговлей людьми с целью криминализации всего спектра деяний, связанных с этим фактом. Основной задачей исследования, проведенного в учреждениях профессионально-технического образования Украины, было определение уровня осведомленности учащихся ПТУ в вопросах торговли людьми, изучение уровня риска попадания в ситуации торговли людьми, уровня профессиональной квалификации преподавателей для ведения профилактической работы.

The problem of human trafficking, which includes: actions (recruitment, transportation, harbouring ...); ways to debt bondage, blackmail, threats and violence. Objective (forced labour, slavery, exploitation). The main objective of the study conducted in institutions of vocational education in Ukraine, was to determine the level of awareness of vocational school students on issues of human trafficking, the study of the level of risk falling into the situation of human trafficking, the study of the professional qualifications of teachers to conduct preventive work, etc.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.26:Ч4 + Х883.9(4УКР)711.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Руденко Л. А. 
Формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування у контексті професійної адаптації / Л. А. Руденко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 71-83. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

На підставі досліджень з проблем професійної адаптації особистості та гуманізації процесу спілкування під час підготовки у ПТНЗ обгрунтовано комунікативну компетентність як показник адаптованості до професії майбутніх фахівців сфери обслуговування. Актуалізовано її формування шляхом розвитку емпатійної культури та навичок між особистісної взаємодії. Розглянуто міжособистісну комунікативну діяльність працівників сфери обслуговування, емпатію визначено як основну навичку, набуту у процесі соціалізації.

На основании исследований по проблемам профессиональной адаптации личности и гуманизации процесса общения во время подготовки в ПТУ обоснованно коммуникативную компетентность как показатель адаптируемости к профессии будущих специалистов сферы обслуживания. Актуализировано ее формирование путем развития емпатийной культуры и навыков межличностного взаимодействия. Рассмотрена межличностная коммуникативная деятельность работников сферы обслуживания, эмпатия определена в качестве основного навыка, приобретенного в процессе социализации.

With the help of research on occupational adaptation of the individual and the humanization of communication during training in vocational schools reasonably communicative competence as an indicator of adaptability to future career service professionals, update its formation through the development empatiynoi culture and skills between the personal interaction. Considered interpersonal communicative activities service workers, empathy is defined as the basic skills acquired in the process of socialization. It is concluded that occupational adaptation of future professionals in the service sector largely provided by the formation of their communicative competence, ability to communicate constructively in terms of interpersonal interaction skills empatiynoi culture and a willingness to deal effectively with conflict situations in their professional work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.25 + У9(4УКР)442 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сурмяк Ю. 
До питання практики взаємодії професійно-технічних навчальних закладів та органів внутрішніх справ у правовому вихованні учнів / Ю. Сурмяк, Л. Кудрик // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 2. - С. 153-164. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто реальний стан і практичний досвід взаємодії професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) і середніх загальноосвітніх шкіл (СЗШ) з органами внутрішніх справ (ОВС) у правовому вихованні учнів ПТНЗ та СЗШ. Проаналізовано законодавчі акти, які регламентують таку діяльність. Графічно представлено результати порівняльного аналізу участі працівників міліції Львівщини у правовому вихованні учнів ПТНЗ та СЗШ, а також кількісний і якісний склад опитаних працівників міліції з підрозділів РВВС Львівської області. Визначено зміст, принципи та окреслено організаційно-педагогічні, дидактичні, методичні умови спільної правовиховної діяльності ПТНЗ та ОВС.

Рассмотрены реальное положение и практический опыт взаимодействия профессионально-технических учебных заведений (ПТУЗ) и средних общеобразовательных школ (СОШ) с органами внутренних дел (ОВД) в правовом воспитании учащихся ПТУЗ и СОШ. Проанализированы законодательные акты, регламентирующие такую деятельность. Графически представлены результаты сравнительного анализа участия сотрудников милиции Львовщины в правовом воспитании учащихся ПТУ и СОШ, а также количественный и качественный состав опрошенных работников милиции из подразделений РОВД Львовской области. Определено содержание, принципы и очерчены организационно-педагогические, дидактические, методические условия совместной правовоспитательной деятельности ПТУ и ОВД.

The authors consider problem aspects of the practice of the co-operation of vocational schools and internal affairs organs in the legal education of pupils, analyses acts of law that regulate this activity, determines the contents, principles and conditions of joint legal education work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.5 + Ч461.352.26 + Х819(4УКР)112.010.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Руденко Л. 
Психологічне забезпечення правової підготовки учнів ПТНЗ (Інформація про регіональну науково-практичну конференцію Львівського науково-практичного центру професійно-технічної освіти НАПН України) / Л. Руденко, Г. Дегтярьова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 5. - С. 222-224. - укp.

Зауважено, що за умов системної економічної кризи, недостатнього розвитку ринкових стосунків, складних соціально-психологічних процесів правова політика держави спрямовується на реалізацію громадянами своїх прав і свобод, забезпечення їм доступу до широкої правової інформації та надання належної правової допомоги. Вказано, що професійно-технічний навчальний заклад покликаний стати місцем, де готують кваліфікованих робітників як компетентних громадян. Акцентовано увагу на проблемах педагогічної взаємодії у процесі викладання правознавства, психологічних аспектах забезпечення її ефективності. Розкрито роль психологічної підтримки в запобіганні вигоранню педагогічних працівників ПТНЗ, окреслено його етапи й ознаки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.26 + Х8 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сурмяк Ю. Р. 
Зміст право освітньої діяльності працівників органів внутрішніх справ у професійно-технічних навчальних закладах / Ю. Р. Сурмяк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 4. - С. 161-173. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На основі теоретичного осмислення наукових праць у галузі педагогіки, юриспруденції, психології, соціальної педагогіки й експертного оцінювання теоретично обгрунтовано змістові аспекти правової просвіти учнів професійно-технічних навчальних закладів за безпосередньою участю працівників органів внутрішніх справ. Запропоновано схему моделі взаємодії ПТНЗ і органів внутрішніх справ у правовиховній, профілактичній роботі. Наведено тематичний план робочої програми елективного курсу з правового виховання учнів професійно-технічного навчального закладу за безпосередньою участю працівників міліції. Зроблено висновок, що ефективно вирішувати проблему правової освіти та виховання підростаючого покоління можна за умов здійснення правової освіти, чітко визначеної цілеспрямованості та безперервності навчально-виховного процесу в межах школи, ПТНЗ, розширення та поглиблення правових знань, формування усвідомлення наслідків будь-яких порушень правопорядку, введення факультативів і спецкурсів ("Закон і молодь", "Право і порядок" тощо).

Рассмотрены проблемные аспекты практики взаимодействия профессионально-технических учебных заведений и органов внутренних дел в правовом просвещении учащихся. Проанализированы нормативно-правовые документы, которые регламентируют такую деятельность, оthe problem aspects of practice of co-operation of vocational educational establishments and organs of internal affairs are considered in the legal enlightening of students. Normatively-legal documents that regulate such activity are analyzed, maintenance of joint low-educational work is certain.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.26 + Х8р2-3ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Нікітчина С. 
Народні традиції у професійному вихованні учнівської молоді / С. Нікітчина // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 27-29. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розкрито традиції народної педагогіки та найважливіші чинники системи трудового виховання українського народу. Наголошено на вагомому значенні традицій, звичаїв і обрядів українців у вихованні учнівської молоді. Висвітлено основні засоби та методи трудового виховання підростаючого покоління, що визначаються особливостями економіко-господарської зайнятості населення України. Зроблено висновок, що народні трудові традиції формуються всім укладом суспільного життя та суспільними відносинами, збагачуються у ході виховання наступних поколінь, їх підготовки до активної трудової громадської діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Дяченко О. 
Училищний музей: виховання патріотизму / О. Дяченко // Проф.-техн. освіта. - 2010. - № 1. - С. 41-43. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено діяльність Музею народного подвигу при Білоцерківському професійному училищі будівництва та сервісу, заснованого у 1981 р., основні форми його діяльності та значення. Описано експозиційні розділи музею ("Подвиг народу у Великій Вітчизняній війні", "Подвиг воїнів-інтернаціоналістів на землі Афганістану", "Подвиг ліквідаторів аварії на Чорнобильській атомній електростанції"), який є надбанням училища та тому використовується в організації навчально-виховного процесу для екскурсій, лекцій, консультацій, наукових читань (конференцій, сесій, засідань), конкурсів, зустрічей з цікавими людьми, для проведення свят, історичних ігор. Зазначено, що використання музейних експонатів на уроках історії із застосуванням новітніх інформаційних технологій привертає увагу учнів, сприяє підвищенню продуктивності уроку, надає можливість коригувати темп і об'єм навчального матеріалу, встановлювати міжпредметні зв'язки, започатковувати різні види проектної діяльності (пошуково-дослідницькі, творчі, інформативні, рольово-ігрові тощо), у яких використовується музейна інформація, експонати та фотографії, ведеться пошуково-краєзнавча робота.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.13 + Ч774(4УКР)773

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бахтін М. І. 
Формування духовно-моральних орієнтацій майбутніх робітничих кадрів - учнів ПТУ / М. І. Бахтін // Вища освіта України. - 2006. - № 4. - С. 80-86. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто теоретико-методологічні ідеї ціннісної моделі тоталітарного суспільства та положення ціннісної системи в період становлення ринкових відносин. Проаналізовано сутність понять "духовність", "цінність", "ідеал", "політична культура". Обгрунтовано важливість формування системи ціннісних орієнтацій учнів ПТУ з урахуванням професійної специфіки навчального закладу. Виокремлено духовно-етичні цінності, на які необхідно орієнтувати учнів ПТУ у процесі навчання: рідна земля, природа, пізнання, Вітчизна тощо. Акцентовано увагу на потенційних можливостях аксіологізації дисциплін, що викладаються в ПТУ; визнанні факту динаміки ціннісних орієнтацій особи відповідно до періодів її життя; формуванні політичної культури молоді тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Калошин В. Ф. 
Формування в учнів ПТНЗ почуття господаря своєї долі. Практичні поради педагогам ПТНЗ щодо формування в учнів відповідальності за свою долю / В. Ф. Калошин // Проф.-техн. освіта. - 2012. - № 3. - С. 43-46. - укp.

Обговорено проблему формування в учнів ПТНЗ почуття господаря своєї долі. Надано практичні поради педагогам ПТНЗ щодо формування в учнів відповідальності за свою долю. Презентовано конструктивну модель поводження "Господар", яка докорінно міняє життя людини, робить її щасливоюж; розглянуто основні її положення. Описано технологію формування в учнів моделі поведінки "Господар власної долі", яка містить у собі ряд етапів - взяти на себе відповідальність, використання закону відбиття, подібне притягає подібне, позитивний намір.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.23

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Парамонов И. Ф. 
Аксиосфера рабочей молодежи: пути преодоления кризисна / И. Ф. Парамонов // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2012. - № 36. - С. 216-218. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Раскрыты теоретические аспекты аксиосферы рабочей молодежи, представлены ценностные предпочтения современные рабочей молодежи. Проанализированы и предложены возможные пути преодоления кризиса ценностных ориентаций рабочей молодежи в контексте современной социкультурной ситуации.

Розкрито теоретичні аспекти аксіосфери робітничої молоді, наведено ціннісні переваги сучасні робітничої молоді. Проаналізовано та запропоновано можливі шляхи подолання кризи ціннісних орієнтацій робітничої молоді в контексті сучасної соцікультурноїситуації.

The article is devoted to theoretical aspects of axiosphere of working youth, presented value preferences of modern working youth, as well as suggests possible ways of overcoming the crisis of value orientations of the working youth in modern sociocultural situation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Погребняк С. В. 
Модель формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до правовиховної роботи / С. В. Погребняк // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 12. - С. 260-264. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Запропоновано структуру моделі формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до право виховної роботи в ПТНЗ. Проаналізовано основні її компоненти (цільовий, змістовний та оціночно-результативний). Обгрунтовано цілісний характер запропонованої моделі, що сприяє оптимізації, активізації, інтенсифікації та підвищенню ефективності формування готовності до правовиховної роботи майбутніх інженерів-педагогів.

Предложена структура модели формирования готовности будущих инженеров-педагогов к правовоспитательной работе в ПТУЗ. Проанализированы основные ее компоненты (целевой, содержательный и оценочно-результативный). Обоснован целостный характер предложенной модели, что способствует оптимизации, активизации, интенсификации и повышению эффективности формирования готовности к правовоспитательной работе будущих инженеров-педагогов.

This article proposes structure of the model of forming readinessof the future engineers-pedagogues to law educational work in vocational schools, the main components (target, substantial and estimate-resultive) are analysed. The integral character ofthe offered model, which helps optimization, activisation, intensification and growth of the effectiveness of forming readiness to the law educational work of the future engeneers-pedagogues is grounded.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Музальов О. 
Теоретико-методологічні засади формування професійної культури у процесі навчально-виховної діяльності / О. Музальов // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 3. - С. 141-151. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено проблему формування професійної культури майбутніх фахівців в сучасному педагогічному дискурсі. Проблемне поле професійної культури, яка включає сформований світогляд, соціально-професійну відповідальність, суспільну значущість норм спілкування, свідому творчу активність є домінантним для гуманістичної педагогіки. Зроблено аналітичний огляд ціннісних орієнтацій сучасної генерації учнів ПТНЗ. Акцентовано увагу на викладанні предметів курсу "Культурологія" у вищих професійних училищах як важливого чинника професійної культури учнів. Сформульовано завдання щодо соціально-гуманітарної спрямованості навчально-виховного процесу ПТНЗ. Доведено взаємозалежність впливу культури на професійно-духовне становлення особистості майбутнього спеціаліста.

Исследована проблема формирования профессиональной культуры будущих специалистов в современном педагогическом дискурсе. Проблемное поле профессиональной культуры, которая включает сложившееся мировоззрение, социально-профессиональную ответственность, общественную значимость норм общения, сознательную творческую активность является доминантным объектом исследований гуманистической педагогики. Сделан аналитический обзор ценностных ориентаций современной генерации учащихся ПТУ. Акцентировано внимание на преподавании предметов курса "Культурология" в высших профессиональных училищах как важного фактора профессиональной культуры учащихся. Сформулированы задачи по социально-гуманитарной направленности учебно-воспитательного процесса ПТУ. Доказана взаимозависимость влияния культуры на профессионально-духовное становление личности будущего специалиста.

The problem of forming of future specialists in contemporary pedagogical discourse. Problem field of professional culture, which includes formed worldview, social and professional responsibility, importance of communication standards, conscious creative activity is dominant for Humanistic Education. Made analytical examination of value orientations modern generation students of vocational schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352 + Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Стех Є. О. 
Патріотичне виховання учнівської молоді в професійно-технічних навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Є. О. Стех; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 23 c. - укp.

Вперше теоретично обгрунтовано та розкрито зміст процесу патріотичного виховання учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ). Виявлено виховний потенціал ПТНЗ і розроблено структурно-функціональну модель даного процесу у позааудиторній діяльності. Висвітлено особливості процесу патріотичного виховання учнівської молоді ПТНЗ як пріоритетного напряму виховання. Розкрито специфіку педагогічних умов, що сприяють оптимізації процесу патріотичного виховання учнівської молоді ПТНЗ. Визначено компоненти (когнітивний, поведінковий, мотиваційний, інформаційний), критерії, показники та рівні (високий, достатній, середній, низький) патріотичної вихованості учнівської молоді ПТНЗ. Уточнено зміст дефініцій "патріотизм", "патріотичне виховання", запропоновано визначення поняття "патріотично-вихований учень ПТНЗ". Набули подальшого розвитку зміст, форми, методи патріотичного виховання, спрямовані й адаптовані до підвищення ефективності процесу патріотичного виховання учнівської молоді ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411208 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Слатвінська О. 
Формування екологічної компетентності учнів ПТНЗ шляхом екологізації їх мислення / О. Слатвінська // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2013. - Вып. 28. - С. 321-325. - Бібліогр.: с. 325 (5 назв) - укp.

Проаналізовано проблему глобального впливу суспільства на природу, виокремлено проблему органічного запровадження екологічних компонентів у загальноосвітній процес та істотного збільшення його дидактичного навантаження. Показано, що вирішити ці проблеми можливо лише за умови створення системи екологічної освіти та виховання. Досліджено умови формування екологічної компетентності випускника ПТНЗ. Зазначено, що екологічна освіта у професійно-технічних навчальних закладах має бути цілісною й узгодженою системою навчання, виховання та розвитку особистості на засадах екологізації, спрямованою на формування морально-етичного ставлення до навколишнього середовища у процесі професійної самореалізації та в повсякденному житті.

Проанализирована проблема глобального воздействия общества на природу, выделена проблема органичного внедрения экологических компонентов в общеобразовательный процесс и существенного увеличения его дидактической нагрузки. Показано, что решить эти проблемы можно только при условии создания системы экологического образования и воспитания. Исследованы условия формирования экологической компетентности выпускника ПТУ. Отмечено, что экологическое образование в профессионально-технических учебных заведениях должно быть целостной и согласованной системой обучения, воспитания и развития личности на основе экологизации, направленной на формирование морально-этического отношения к окружающей среде в процессе профессиональной самореализации и в повседневной жизни.

Education in the spirit of responsible attitude to the state of the environment, the health of others, for their own health, as thehighest social values characterize modern society, which requires the achievement of a new quality of the final result of the educational sphere – the formation of environmental competence graduate student in vocational schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського