Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (16)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.352.17$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Чепига Л. П. 
Специфика самоотношения учащихся 6-х классов в зависимости от способа организации учебной деятельности подростков / Л. П. Чепига // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 201-206. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Наведено порівняльний аналіз особливостей ставлення до себе, самооцінки, рівня вимогливості шестикласників, які навчаються за традиційною системою навчання та системою Д.Б.Ельконіна - В.В Давидова. Висунуто припущення, що ставлення до себе підлітків-шестикласників, які навчаються за системою розвиваючого навчання, грунтується на самоаналізі, тобто когнітівному компоненті Я-концепції, водночас в основі ставлення до себе підлітків, які навчаються за традиційною системою, лежить здебільшого афективний компонент Я-концепції. У дослідженнях використано такі методики: "Опитник самовідношення" В.В.Століна, дослідження самооцінки С.А.Будассі, дослідження рівня домагань за Шварцландером. Результати дослідження показали, що підлітки-шестикласники, які навчаються за прогресивною системою навчання, відрізняються від однолітків, які навчаються за традиційною системою, більш позитивним ставлення до себе, як до особистості, та більш високою самооцінкою завдяки тому, що у них присутні сформований інтерес до пізнання власної особистості, прагнення отримувати інформацію про себе та брати відповідальність за події власного життя, ставити перед собою складні завдання в ситуації непередбаченості.


Ключ. слова: учащиеся, развивающее обучение, самоотношение, учебная деятельность
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Стаднік Н. В. 
Виховання відповідальності у дітей шестирічного віку у взаємодії сім'ї та школи : автореф. дис ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. В. Стаднік; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2009. - 19 c. - укp.

Досліджено актуальну проблему виховання відповідальності в дітей віком шести років у взаємодії сім'ї та школи. На підставі аналізу праць вітчизняних і зарубіжних дослідників розкрито суть відповідальності стосовно даних дітей. Виявлено їх психофізіологічні особливості як передумови виховання в них відповідальності. Визначено структурні компоненти вихованості у шестирічних учнів відповідальності (когнітивний, емоційно-мотиваційний, діяльнісний), критерії та показники їх оцінювання. Охарактеризовано педагогічні умови виховання у шестирічних учнів відповідальності у взаємодії сім'ї та школи, проведено їх апробацію у межах розробленої організаційно-функціональної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.51 + Ю983.726-43 + Ю983.402.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Татомир Л. П. 
Розвиток відповідальності у дітей підліткового і старшого шкільного віку : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. П. Татомир; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 1998. - 17 c. - укp. - рус.

У роботі представлена цілісна характеристика проблеми розвитку відповідальності у дітей підліткового і раннього юнацького віку. Розкриваються закономірності даного процесу. Представлені результати експериментального вивчення особливостей розвитку предмета відповідальності, визначається його "зона найближчого розвитку" в підлітковому і ранньому юнацькому віці. Дається характеристика інстанції відповідальності та особливостей суб'єкта поведінки. Досліджені психологічні умови та засоби ефективного впливу на розвиток відповідальності у підлітків і старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.010.2-990,63 + Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА302952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Голова Н. І. 
Виховання відповідальності у старшокласників у процесі учнівського самоврядування : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. І. Голова; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. - Миколаїв, 2010. - 20 c. - укp.

Досліджено критерії та рівні сформованості відповідальності в учнів старшого шкільного віку. Висвітлено роль учнівського самоврядування у формуванні відповідальності в старшокласників і педагогічні умови підвищення ефективності його впливу на даний процес: структура організації сприяє залученню всіх старшокласників до активної участі в житті класу, школи та навколишнього середовища. Визначено етапи впровадження учнівського самоврядування у навчально-виховний процес загальноосвітнього закладу. Розроблено методичні рекомендації щодо виховання відповідальності у старшокласників у процесі діяльності учнівського самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.431 + Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА372150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Шиян Т. В. 
Формування відповідальності старшокласників у процесі факультативних занять гуманітарного профілю в загальноосвітніх навчальних закладах : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т. В. Шиян; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. - Миколаїв, 2009. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування відповідальності старшокласників у процесі факультативних занять. Науково обгрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови розвитку даної якості в учнів старших класів, якими є відбір навчального матеріалу, спрямованого на формування особистої відповідальності, організація проектної діяльності старшокласників, застосування інтерактивних методів навчання та виховання, забезпечення готовності вчителів до формування відповідальності старшокласників у процесі факультативних занять. Уточнено сутність поняття "відповідальність старшокласників", охарактеризовано його компоненти: мотиваційний (потреби, ідеали, ціннісні орієнтації), гностичний (усвідомлення моральних, етичних і правових норм діяльності та поведінки), емоційно-вольовий (вміння визначати мету й обирати засоби її досягнення), діяльнісно-поведінковий (здатність свідомо коригувати власну поведінку відповідно до моральних переконань). Розроблено критерії та показники сформованості відповідальності старшокласників (пізнавальна активність - стійкий пізнавальний інтерес, мотивація досягнення мети, ціннісні орієнтації - самосприйняття, орієнтація на суспільно корисну діяльність, самостійність - ініціатива, вміння автономно планувати, реалізовувати й оцінювати власну діяльність, саморегуляція - моделювання власних вчинків і поведінки, рефлексивність).

Визначено рівні сформованості відповіальності у старшокласників: інтернальний (сформовані стійкі ціннісні орієнтації, високий рівень саморегуляції) конвенційний (усвідомлення моральних норм, брак саморегуляції власних дій), екстернальний (низький рівень самосприйняття, невміння конструктивно співпрацювати), критичний (неусвідомлення відповідальності за власні вчинки та поведінку). Розроблено та впроваджено у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів методику формування відповідальності старшокласників, методичний інструментарій діагностування сформованості відповідальності старшокласників. Удосконалено інтерактивні та проектний методи організації діяльності старшокласників. Укладено методичний посібник для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів "Формування відповідальності старшокласників у процесі факультативних занять суспільно-гуманітарного профілю".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.263 + Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368917 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мартинець Л. А. 
Критерії, показники та рівні сформованості ділових якостей старшокласників / Л. А. Мартинець // Наук. пр. Донец. нац. техн. ун-ту. Сер. Педагогіка, психологія і соціол. - 2011. - Вип. 10. - С. 183-187. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено критерії, показники та рівні сформованості ділових якостей старшокласників, розкрито сутність понять "рівень", "критерій", визначено узагальнену характеристику рівнів сформованості ділових якостей учнів старшої школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Букша С. Б. 
Національні ідеї виховання відповідальності у працях видатних українських педагогів / С. Б. Букша // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 7, ч. 2. - С. 137-146. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто погляди видатних українських педагогів і мислителів на проблему виховання відповідальності особистості. Проаналізовано зміст професійно-особистісних якостей вчителя, які є складовими професійної компетентності та мають бути сформовані в процесі фахової підготовки. Розглянуто погляди Г. С. Сковороди, К. Д. Ушинського, А. С. Макаренка та В. О. Сухомлинського на проблему відповідальності у зв'язку з професійною діяльністю вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кондратенко Р. В. 
Наступність у вихованні відповідальності в старших дошкільників і молодших школярів / Р. В. Кондратенко // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 28. - С. 94-99. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Обгрунтовано особливості здійснення наступності у вихованні відповідальності в старших дошкільників і першокласників. Визначено структуру відповідальності як базової характеристики особистості, що має такі компоненти: пізнавально-світоглядний, емоційно-мотиваційний, діяльнісно-поведінковий, особистісний. Проаналізовано різноманітні педагогічні технології, які стимулюють выявлення відповідальних ставлень у дітей. Виділено найбільш ефективні методи та засоби організації навчально-виховного процесу: використання ігор, впровадження проектної технології, міжособистісне спілкування.

Обоснованы особенности осуществления преемственности в воспитании ответственности у старших дошкольников и первоклассников. Определена структура ответственности как базовой характеристики личности, которая имеет такие компоненты: познавательно-мировоззренческий, эмоционально-мотивационный, деятельно-поведенческий, личностный. Проанализированы разнообразные педагогические технологии, которые стимулируют проявление ответственных отношений у детей. Выделены наиболее эффективные методы и средства организации учебно-воспитательного процесса: использование игр, внедрение проектной технологии, межличностное общение.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Богуш А. 
Взаємозалежність свободи і відповідальності: погляд В. О. Сухомлинського / А. Богуш // Рідна шк.. - 2013. - № 8/9. - С. 12-15. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто проблему взаємозалежності свободи та відповідальності як базових характеристик особистості. Запропоновано тлумачення цих понять у словникових джерелах, а також видатними мислителями, сучасними педагогами та психологами. Проаналізовано дефініції «свобода» та «відповідальність» у світлі педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського. Простежено роль відповідальності, обов’язку та совісті у громадянському вихованні особистості. Наголошено на запереченні В.О. Сухомлинським існування абсолютної свободи як такої, що суперечить гармонії суспільних і особистих інтересів.

Рассмотрена проблема взаимозависимости свободы и ответственности как базовых характеристик личности. Предложено толкование данных понятий в словарных источниках, а также выдающимися мыслителями, современными педагогами и психологами. Проанализировано дефиниции «свобода» и «ответственность» в свете педагогического наследия В.А. Сухомлинского. Прослежена роль ответственности, долга и совести в гражданском воспитании личности. Подчеркнуто отрицание В. А. Сухомлинским существования абсолютной свободы как таковой, что противоречит гармонии общественных и личных интересов.

Сonsidered the problem of interdependence of freedom and responsibility, as the basic characteristics of the individual. Proposed interpretation of these terms in the dictionary sources, as well as modern thinkers and educators and psychologists. Analyzed the definition of «freedom» and «responsibility» in the light of pedagogical legacy V. Sukhomlinskyi. It traces the role of responsibility, duty and conscience in the civic education of the individual. B. Sukhomlinsky emphasized denial of the existence of absolute freedom, as such, contrary to the harmony of public and private interests.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Голова Н. І. 
Характеристика відповідальності як якості особистості старшокласника / Н. І. Голова // Наук. зап. Вінниц. держ. пед. ун-ту ім. М. Коцюбинського. Сер. Педагогіка і психологія : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 23. - С. 167-172. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто генезу відповідальності як суспільного явища, еволюцію поняття "відповідальність" у сучасній філософії, взаємовідношення між відповідальністю та свободою. Розглянуто зв'язок відповідальності як інтегративного психічного утворення з іншими психологічними та морально-етичними рисами особистості (мотиваційна сфера, локус контролю, самоконтроль тощо). Проаналізовано розуміння відповідальності в педагогічній концепції В. Сухомлинського.

Рассмотрено генезис ответственности как общественного явления, эволюцию понятия "ответственность" в современной философии, взаимоотношения между ответственностью и свободой. Рассмотрена связь ответственности как интегративного психического образованияс другими психологическими и морально-этическими чертами личности (мотивационная сфера, локус контроля, самоконтроль и т.д.). Проанализировано понимание ответственности в педагогической концепции В. Сухомлинского.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898/Пед. і псих. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Тернопільська В. І. 
Відповідальність старшокласників: історико-педагогічний аспект / В. І. Тернопільська // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2000. - Вип. 6. - С. 102-105. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано історичні засади проблеми відповідальності школяра. Розглянуто педагогічні погляди Ж.-Ж.Руссо, Дж.Локка, С.Русової, А.Макаренка у контексті проблеми відповідальності особи.

Проанализированы исторические корни проблемы ответственности школьника. Рассматриваются педагогические взгляды Ж.-Ж. Руссо, Дж. Локка, С. Русовой, А. Макаренка в контексте проблемы ответственности личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч33(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Левківський М. В. 
Відповідальність у контексті нової виховної парадигми / М. В. Левківський // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2000. - Вип. 6. - С. 15-17. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто науково-теоретичні та методологічні засади формування відповідальності особистості у контексті створення нової освітньої та виховної парадигми в українській державі.

Рассмотрены научно-теоретические и методологические основы формирования ответственности личности в контексте создания новой образовательной и воспитательной парадигмы в украинском государстве.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Басюк Н. А. 
Самоврядування як технологія формування почуття відповідальності молодших школярів / Н. А. Басюк // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 105-108. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито технологію формування почуття відповідальності молодших школярів.

Раскрыта технология формирования чувства ответственности младших школьников.

The technology of the formation of the feeling of responsibility in junior pupils is discussed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кирилюк С. П. 
Самоврядування у вихованні відповідальності молодших підлітків / С. П. Кирилюк // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2007. - Вип. 34. - С. 128-131. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано складові учнівського самоврядування як важливого засобу виховання моральної відповідальності молодших підлітків. Зокрема окреслено структуру самоврядування з урахуванням напрямків експериментальної діяльності Коростишівської гуманітарної гімназії № 5, а також висвітлено особливості формування відповідних вмінь молодших підлітків на кожному з етапів.

Проанализированы составляющие ученического самоуправления как важного средства воспитания нравственной ответственности младших школьников, а именно очерчена структура самоуправления с учетом направлений экспериментальной деятельности Коростышевской гуманитарной гимназии № 5, а также определены особенности формирования соответствующих навыков младших подростков на каждом из этапов.

The components of self government as the important means of junior juveniles' moral responsibility upbringing are analysed in the article, besides the self-government structure is outlined taking into account the direction of Korostyshiv Humanitarian secondary school experimental activity. The peculiarities of junior juveniles' corresponding abilities formation on every stage are singled out.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431 + Ч421.352.17 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кирилюк С. П. 
Формування моральної відповідальності підлітків засобами самоврядування / С. П. Кирилюк // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2007. - Вип. 35. - С. 150-154. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано деякі аспекти формування моральної відповідальності учнів підліткового віку в процесі організації самоврядування. Виявлено внутрішні детермінанти, котрі актуалізують суб'єктне начало в розвитку відповідальності як особистісного підліткового новоутворення.

Проанализированы некоторые аспекты формирования нравственной ответственности учащихся подросткового возраста в процессе организации самоуправления. Определены внутренние детерминанты, которые актуализируют субъектное начало в развитии ответственности как личностного подросткового новообразования.

Some aspects of teenagers' moral responsibility formation in the process of self-government organization are analysed. At the same time the inner determinants which actualize the subject basis in the development of responsibility as teenager's personality new construct are defined. Thus, the responsibility is defined as inner personality subjectivity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Богомолова М. Ю. 
Проблема самовизначення й відповідальності як детермінанта особистісного становлення підлітків-делінквентів / М. Ю. Богомолова // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 63. - С. 378-382. - Бібліогр.: 5 назв - укp.

Розглянуто особистісне самовизначення та відповідальність як чинники профілактики делінквентної поведінки підлітків. Зазначено, що особистісне самовизначення є результатом розвитку суспільного індивіду. Вказано, що без суб'єктивного усвідомлення себе самостійною соціальною істотою неможлива профілактика делінквентної поведінки.

Рассмотрены личностное самоопределение и ответственность как факторы профилактики делинквентного поведения подростков. Отмечено, что личностное самоопределение является результатом развития общественного индивида. Указано, что без субъективного осознания себя самостоятельным социальным существом невозможна профилактика делинквентного поведения.

The problem of self-determination and responsibility as determinants of their personal development are considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Селуянова М. В. 
Почуття відповідальності дітей молодшого шкільного віку / М. В. Селуянова // Пед. науки. - 2015. - Вип. 67. - С. 207-213. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Розглянуто проблему почуття відповідальності дітей молодшого шкільного віку. Визначено структуру та складники почуття відповідальності як компоненти загального процесу виховання молодших школярів.

Раскрыта проблема чувства ответственности детей младшего школьного возраста. Определены структура и составляющие чувства ответственности как компоненты общего процесса воспитания младших школьников.

Disclosed the problem of sense of responsibility of primary school-age children. The structure and components of the sense of responsibility as a part of general the process of education of children of primary school ageisdefined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Терехова Л. В. 
Формирование социальной ответственности подростков в процессе общественно полезного труда : Дис... канд. пед. наук / Л. В. Терехова; Академия педагогических наук Украины, Институт педагогики. - К., 1993. - 15 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.385.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС42207 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
19.

Терехова Л. В. 
Формирование социальной ответственности подростков в процессе общественно полезного труда : Дис... канд. пед. наук / Л. В. Терехова; Академия педагогических наук Украины, Институт педагогики. - К., 1993. - 15 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.385.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС42207 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Свйонтик О. О. 
Читанка як засіб формування відповідальності в учнів початкової школи (друга половина XX – початок XXI століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. О. Свйонтик; Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка. - Дрогобич, 2019. - 19 c. - укp.

Досліджено зміст читанок щодо формування відповідальності в учнів початкової школи (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.), обґрунтовано періодизацію змістового наповнення читанок як засобу формування відповідальності у молодших школярів. Висвітлено зміст читанок у формуванні відповідального ставлення до трудової, пізнавальної, суспільно корисної діяльності, а також відповідальності як інтегрованої якості дітей молодшого шкільного віку. Розроблено і впроваджено в освітній процес підготовки майбутніх учителів програму "Читанка як засіб формування відповідальності в учнів початкової школи: історія і сучасність" і хрестоматію "Виховуємо відповідальність (за творами В. Сухомлинського)".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439260 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського