Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (22)Книжкові видання та компакт-диски (142)Журнали та продовжувані видання (40)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.215$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 173
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Одарченко Н. І. 
Використання відеоінформації при проведенні лекційних і семінарських занять у школах нового типу : Навч. посіб. / Н. І. Одарченко; АПН України. Ін-т педагогіки. - Суми : Слобожанщина, 1999. - 79 c. - Бібліогр.: 56 назв. - укp.

Розглядаються можливості засобів відеоінформації в підвищенні якості знань, умінь і навичок при проведенні лекційних і семінарських занять у школах нового типу. Саме їх інформаційні можливості у оперативності подачі навчальної інформації можуть створювати сприятливі умови для успішного сприймання, усвідомлення навчального матеріалу з мінімальними витратами навчального часу, порівняно із іншими засобами навчання. На основі побудованої моделі проведення таких форм занять з використанням засобів відеоінформації подано методичні розробки навчальних занять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.716

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гуманізація навчально-виховного процесу в загальноосвітніх школах : Посіб. для вчителів зони підвищ. радіац. контролю / ред.: Г. О. Балла; Центр соц. експертиз і прогнозів Ін-ту соціології НАН України. - К., 1998. - 130 c. - Бібліогр.: с. 128-130. - укp.

Розкривається сутність гуманізації навчання й виховання. Висвітлюються підходи до її здійснення, започатковані чи розвинуті видатними психологами й педагогами, у т.ч. К.Роджерсом, А.Маслоу, В.Сухомлинським, Ш.Амонашвілі. Показано співзвучність гуманістичної орієнтації освіти сучасним цивілізаційним зрушенням, особливу вагу такої орієнтації для посттоталітарного суспільства (зокрема, українського) і для осіб, які потерпіли від Чорнобильської та інших катастроф. Висвітлюється конкретний практичний досвід побудови на гуманістичних засадах навчально-виховного процесу в початкових класах. Даються рекомендації щодо надання допомоги дітям, які зазнають труднощів в навчанні, з урахуванням їх психологічних причин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01 + Ч421.215 + Ю984.030.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гуржій А. М. 
Дидактичні основи створення навчального обладнання : Навч. посіб. для студ. вузів / А. М. Гуржій, В. П. Волинський, В. В. Самсонов; АПН України. Ін-т педагогіки. - К., 1999. - 337 c. - Бібліогр.: 748 назв. - укp.

Подано аналітичний огляд сучасного стану забезпечення середніх закладів освіти України навчальним обладнанням, визначено методологічні та концептуальні засади його удосконалення з метою створення у предметних лабораторіях та кабінетах навчального середовища відповідно до нової парадигми і стандартів освіти. Висвітлено технічні засоби навчання, питання організації дослідження ефективності створення навчального обладнання і засобів навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589202 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гуржій А. М. 
Засоби навчання загальноосвітніх навчальних закладів (теоретико-методологічні основи) : Навч. посіб. для студ. вищ. пед. навч. закл. та слухачів системи післядиплом. освіти / А. М. Гуржій, І. В. Орлова, М. І. Шут, В. В. Самсонов; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 96 c. - Бібліогр.: 134 назв. - укp.

Викладено методологічні основи класифікації засобів навчання та навчального обладнання загальноосвітніх навчальних закладів. Наведено класифікації засобів навчання та навчального обладнання та характеристику їх видової різноманітності. Висвітлено основні категорії видової різноманітності. Проаналізовано внутрішньовидову різноманітність засобів навчання та навчального обладнання загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено закономірності внутрішньовидової різноманітності друкованих засобів навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА607503 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Проблеми сучасного підручника : Зб. наук. пр. / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Комп'ютер у шк. та сім'ї, 1999. - 196 c. - укp.

Розглянуто загальні питання теорії сучасного шкільного підручника, зокрема, реалізації у підручниках емоційно-ціннісного компонента змісту освіти, застосування методів структурно-номінативної реконструкції системи знання до проблеми оцінки підручників. Висвітлено особливості підручникотворення у галузях природничо-математичних дисциплін і технологій, а також гуманітарних дисциплін. Визначено основні вимоги до створення шкільного підручника для початкових та спеціальних шкіл.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596473 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Проблеми сучасного підручника : Зб. наук. пр. Вип. 2 / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Пед. Думка, 2000. - 195 с. - укp.

Розглянуто особливості процесу складання підручників з природничо-математичних дисциплін і технологій. Детально проаналізовано роль підручника з іноземної мови у диференційованому навчанні школярів. Значну увагу приділено організаційно-педагогічному дизайну підручника та принципам його реалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Боришевський М. Й. 
Психологія самоактивності учнів у виховному процесі : Навч.-метод. посіб. / М. Й. Боришевський, С. Т. Музичук, В. В. Антоненко, Л. П. Удодова, Л. І. Пилипенко, П. Д. Фролов, Н. Д. Володарська, І. В. Мартинюк; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1999. - 190 c. - Бібліогр.: с. 182-190. - укp.

Розкривається сутність самоактивності особистості, аналізуються психолого-педагогічні, соціально-психологічні чинники, що сприяють зростанню в учнів здатності до проявів самоактивності, забезпечують їхню участь у вихованні на рівні суб'єкт-суб'єктної взаємодії з педагогом, актуалізують потребу у самовихованні. Розглядаються теоретичні й методологічні засади дослідження самоактивності учнів у виховному процесі, способи оволодіння суспільними цінностями у становленні самоактивності учнів, оцінні ставлення як чинник самоактивності учнів у виховному процесі. Проводиться психологічний аналіз залежностей між самоактивністю учнів у виховному процесі й рівнем їх вихованості, висвітлюються духовні цінності як детермінанта самоактивності особистості у вихованні й самовихованні та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч421.352.212 + Ю984.010.2-990-78

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590486 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Українська історична дидактика. Міжнародний діалог : Фахівці різних країн про сучасні укр. підруч. з історії / ред.: М. Телус, Ю. Шаповал; Ін-т ім. Г.Еккерта з міжнар. дослідж. шк. підруч. - К. : Генеза, 2000. - 368 c. - укp.

Розглянуто рамкові умови, за яких у сучасний період створюються підручники в Україні та Німеччині. На прикладі становлення комуністичного минулого в сучасних українських підручниках з'ясовано, що підручники - особливо в період бурхливого процесу зміни цінностей - стають ареною для спроб різноманітних соціальних сил погодити між собою нові суспільні правила, способи бачення та оцінки, тлумачення та визначення. Досліджено роль української історичної дидактики у процесі націотворення, а також подано уявлення про те, як відомі українські автори шкільних підручників використовують у своїй практичній діяльності надбання української історичної науки та результати дискусії, що відбувається нині в українському суспільстві. Простежено можливість порівняння тенденцій у розвитку історіографії в Україні, Молдові, Німеччині та Швейцарії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 я43 + Т.р(4УКР) я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599966 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гірняк А. Н. 
Система традиційного підручникотворення та її психолого-дидактичний аналіз / А. Н. Гірняк. - Т. : Ін-т ЕСО, 2004. - 68 c. - Бібліогр.: 200 назв. - укp.

Проаналізовано питання досягнень та сутнісних вад процесу традиційної піготовки підручників. Охарактеризовано основні складові вітчизняних підручників - текстовий та позатекстовий компоненти. Висвітлено особливості проектування структури традиційних підручників.

Проанализированы вопросы достижений и существенных недостатков процесса традиционной подготовки учебников. Охарактеризованы основные составляющие отечественных учебников - текстовой и внетекстовой компоненты. Освещены особенности проектирования структуры традиционных учебников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661284 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Staniszewski Tadeusz. Tadeusz 
Whether the tutorial assisting to physical training to promote to augmentation of a motor performance of the schoolboys can / Tadeusz. Tadeusz Staniszewski // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 3. - С. 92-99. - Библиогр.: 11 назв. - англ.

Висвітлено погляди дітей про роль і значення додаткового підручника з фізичного виховання в збільшенні їх рухової активності.

Представлено мнение детей о роли и значении дополнительного учебника по физическому воспитанию в увеличении их двигательной активности.

In paper the judgement of children on a role and value of the padding tutorial on physical training in augmentation of their motor performance is presented.


Ключ. слова: school tutorial, children, physical training, motor performance
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Проблеми сучасного підручника середньої і вищої школи : Зб. наук. пр. Вип. 1 / ред.: В. С. Білецький, В. В. Оліфіренко; Донец. філ. центру гуманіт. освіти НАН України, Донец. від-ня наук. т-ва ім. Шевченка. - Донецьк, 2001. - 100 с. - укp.

Розкрито передумови створення першого підручника з української літератури. Наведено наукові вимоги до шкільних підручників з мови. Висвітлено проблеми шкільного підручника в сучасній середній школі. Проаналізовано підручники з гуманітарних дисциплін як навчальні книжки з життєтворчості учнівських особистостей. Описано досвід створення підручників української мови і літератури для шкіл з українською мовою навчання у Польщі. Розглянуто проблеми створення підручника з історії української філософії.

Раскрыты предпосылки создания первого учебника по украинской литературе. Приведены научные требования к школьным учебникам по языку. Освещены проблемы школьного учебника в современной средней школе. Проанализированы учебники по гуманитарным дисциплинам как учебные книги по жизнетворчеству личностей учеников. Описан опыт создания учебников украинского языка и литературы для школ с украинским языком обучения в Польше. Рассмотрены проблемы создания учебника по истории украинской философии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215 + Ч481.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Технічні засоби навчання. Курс лекцій : Навч. посіб. / ред.: Є. О. Перепелиця; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. Каф. техн. засобів навчання. - К., 2001. - 148 c. - Бібліогр.: с. 147. - укp.

З використанням сучасних технічних засобів навчання (ТЗН) розглянуто питання інтенсифікації навчального процесу. Описано види ТЗН, проаналізовано їх педагогічні можливості та запропоновано класифікацію. Розглянуто світлову проекцію екранних носіїв інформації, запропоновано класифікацію проекційної апаратури, наведено дидактичні характеристики діафільмів, діапозитивів, транспарантів. Подано загальні вимоги до форм представлення інформації в кадрі. Розкрито основи програмованого навчання, дидактично обгрунтовано можливості створення навчальної машини на базі ЕОМ, розглянуто спеціальні види навчальних програм, визначено головні фактори ризику та негативного впливу на стан здоров'я учня в процесі роботи з комп'ютером.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215я73

Шифр НБУВ: ВА620343 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Технічні засоби навчання : Навч.-метод. посіб. / уклад.: О. В. Мельничук; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2001. - 103 c. - укp.

Висвітлено психолого-педагогічні аспекти впровадження технічних засобів навчання у навчально-виховний процес. Наведено дидактичні характеристики діапосібників: діафільмів, діапозитивів, транспарантів. Вміщено вказівки та рекомендації щодо виготовлення проекційних посібників. Розглянуто телебачення як засіб навчання та виховання. Викладено основи комп'ютерного навчання. Описано структуру персонального комп'ютера.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7я73

Шифр НБУВ: ВА613222 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Карпенко О. О. 
Трансформація підручника в соціально-культурному розвитку суспільства / О. О. Карпенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 21. - С. 50-59. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто трансформацію підручника як феномену одного з елементів системи засобів освіти в розвитку суспільства в аспекті соціокультурного підходу. Визначено шість періодів у його розвитку, з акцентом на зміні його ознак: форми, змісту, структури, оформлення, призначення, місця в системі засобів освіти.

Рассмотрена трансформация учебника как феномена одного из элементов системы средств образования в развития общества с точки зрения социокультурного подхода. Определены шесть условных периодов его развития, акцентировано внимание на изменении его признаков: формы, содержания, структуры, оформления, назначения, места в системе средств образования.

The transformation of the textbook as phenomenon of a system of education tools in society developmentis consideredon the basis of a social and cultural approach. Six conditional periods in its development is determinated, taking into consideration ofmodification of its attributes: forms, content, design, structure, purpose, place in an education system.


Ключ. слова: підручник, ознаки, соціально-культурний розвиток суспільства, періоди, засоби освіти, система освіти
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Жерар Ф.  
Як розробляти та оцінювати шкільні підручники / Ф. Жерар, К. Роеж'єр; Пер. з фр.: М. Марченко. - К. : К.І.С.: Аналіт.-дослідн. центр "АНОД", 2001. - 352 c. - Бібліогр.: с.327-332. - укp.

Висвітлено концепцію шкільного підручника та особливості її реалізації. Описано етапи створення шкільного підручника. Визначено функції шкільного підручника. Розвинуто систему загальних положень процесу викладання - навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС35319 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Гуржій А. М. 
Візуальні та аудіовізуальні засоби навчання : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / А. М. Гуржій, В. П. Коцур, В. П. Волинський, В. В. Самсонов; Ін-т педагогіки АПН України. Наук.-метод. центр орг. розробки та вир-ва засобів навчання. - К., 2003. - 173 c. - Бібліогр.: 106 назв. - укp.

Викладено загальнопедагогічні, ергономічні та експериментально-емпіричні основи, наведено методику та результати дослідження ефективного використання візуальних та аудіовізуальних засобів навчання. Проаналізовано сучасний стан забезпечення та використання візуальних та аудіовізуальних засобів, їх дидактичну роль. Описано динаміку розумової працездатності учнів у процесі використання візуальних та аудіовізуальних засобів навчання.

Изложены общепедагогические, эргономические и экспериментально-эмпирические основы, приведены методика и результаты исследования эффективного использования визуальных и аудиовизуальных средств обучения. Проанализированы современное состояние обеспечения и использования визуальных и аудиовизуальных средств, их дидактическая роль. Описана динамика умственной трудоспособности учеников в процессе использования визуальных и аудиовизуальных средств обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7я7

Шифр НБУВ: ВА641147 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Желіба О. В. 
Методика викладання історії засобами умовно-графічної наочності : Навч. посіб. / О. В. Желіба; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2003. - 148 c. - (Labore Et Zelo). - Бібліогр.: с. 89-91. - укp.

Запропоновано детальну класифікацію умовно-графічних наочних засобів. Наведено методи роботи умовно-графічної наочності на уроках всесвітньої історії у Х - ХІ класах, зокрема, додаткового стимулювання учнів, збору й обробки інформації, закріплення нового матеріалу і перевірки домашнього завдання, а також оволодіння навичками проведення дослідження. Запропоновано карти та схеми з питань історії.

Предложена детальная классификация условно-графических наглядных средств. Приведены методы работы условно-графической наглядности на уроках всемирной истории в Х - ХІ классах, в частности, дополнительного стимулирования учеников, сбора и обработки информации, закрепления нового материала и проверки домашнего задания, а также овладения навыками проведения исследования. Предложены карты и схемы по вопросам истории.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР)2 + Ч421.215.5 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА636701 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Сердюк Т. А. 
"Синопсис": політична заангажованість історичної моделі / Т. А. Сердюк // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2002. - Т. 8. - С. 220-225. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто проблеми дослідження першого вітчизняного підручника з історії Синопсиса. Проаналізовано питання його авторства, передумови виходу в світ.


Ключ. слова: історія України, підручники, барокко, історична література, література XVII століття.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Т3(4Укр)46-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Яременко В.  
"Добрі жнива колись-то будуть..." (Християнська наповненість Шевченкового "Букваря") / В. Яременко // Слово і час. - 2004. - № 4. - С. 42-49. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ш5(4УКР)5-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Кодлюк Я. П. 
Підручник для початкової школи: теорія і практика : Моногр. / Я. П. Кодлюк. - Т. : Підруч. і посіб., 2004. - 288 c. - Бібліогр.: с. 230-247. - укp.

Розкрито теоретичні засади підручникотворення у галузі початкової освіти України у період 1960 - 2000 рр. Запропоновано теоретичну модель підручника для школи першого ступеня, проаналізовано етапи підручникотворення у даний період. Розглянуто сучасні тенденції підручникового забезпечення початкової школи за умов державної незалежності України.

Раскрыты теоретические основы создания учебников в области начального образования Украины в период 1960 - 2000 гг. Предложена теоретическая модель учебника для школы первой степени, проанализированы этапы его создания в данный период. Рассмотрены современные тенденции обеспечения учебниками начальной школы в условиях государственной независимости Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч421.221.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА652086 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського