Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (23)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.202$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Гушулей Й. М. 
Загальнотехнічна підготовка учнів у процесі трудового навчання: дидактичний аспект / Й. М. Гушулей; ред.: Г. В. Терещук; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 2000. - 312 c. - Бібліогр.: 163 назв. - укp.

Розглянуто концепцію поглибленої загальнотехнічної підготовки учнів у системі безперервної освіти "школа - вищий заклад освіти". Розкрито дидактичні умови реалізації структурно-функціональної моделі поглибленого вивчення техніки у ліцеї. Значну увагу приділено аналізу змісту та структури загальнотехнічних знань, процесу їх засвоєння, шляхів реалізації проблемного підходу. Обгрунтовано рівні вивчення технічних об'єктів, виділено аспекти даного процесу - загальноосвітній та професійний. Проведено систематизацію навчального матеріалу про технічні об'єкти з урахуванням функціональної специфіки їх основних органів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ч421.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597070 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гушулей Й. М. 
Технічна підготовка школярів: проблеми змісту / Й. М. Гушулей; ред.: Д. О. Тхоржевський; Терноп. держ. пед. ін-т. - Т., 1997. - 159 c. - Бібліогр.: 127 назв. - укp.

Розглядається структура змісту технічної підготовки школярів як цілісна система, спрямована на вирішення завдання всебічного розвитку особистості. Висвітлюються проблеми технічної підготовки учнів у педагогічній науці і практиці, роль технічних знань у трудовій підготовці старшокласників, психолого-дидактичні передумови навчання основам техніки, педагогічне керівництво процесом навчання основам техніки. Представлені деякі методи і засоби формування системи технічних знань і умінь учнів. Повідомляється про досвід технічної підготовки школярів у зарубіжній педагогіці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-3 + Ч421.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588334 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Подоляк В. О. 
Формування в учнів системи наукових компетентностей в галузі сучасного виробництва. Теоретико-методичний аспект : Моногр. / В. О. Подоляк. - 2-е вид., переробл. і доповн. - Вінниця : Книга-Вега, 2002. - 461 c. - Бібліогр.: 410 назв. - укp.

Висвітлено концепцію та модель системи формування в учнів наукових компетентностей у галузі сучасного виробництва на нових методологічних засадах. Відзначено, що концепція базується на принципі когерентності розвитку особистості - учня школи, системи наук і освіти, а також на урахуванні сучасної трансформації науково-технічного прогресу під час вирішення людиною соціальних, економічних та екологічних проблем. Розкрито новий зміст концепції, описано систему дидактичних принципів, форм та методів реалізації системи та алгоритму управління нею за умов реформування освіти в Україні.

Освещены концепция и модель системы формирования в учеников научных компетентностей в отрасли современного производства на новых методологических основах. Отмечено, что концепция базируется на принципе когерентности развития личности - ученика школы, системы наук и образования, а также на учете современной трансформации научно-технического прогресса при решении человеком социальных, экономических и экологических проблем. Раскрыто новое содержание концепции, описана система дидактических принципов, форм и методов реализации системы и алгоритма управления ею в условиях реформирования образования в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА638117 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ковальчук Г. П. 
Трудове виховання школярів у загальноосвітніх закладах України в першій третині ХХ століття : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Г. П. Ковальчук; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Здійснено спробу цілісного історико-педагогічного аналізу проблеми трудового виховання школярів у першій третині XX ст. в Україні. У контексті реалізації завдань національної освіти та виховання визначено історичні витоки трудового виховання у національно-освітній сфері, реалізації ідеї поєднання навчання з продуктивною працею та пошуків шляхів вирішення даної проблеми у період національно-визвольних змагань (1917 - 1920 рр.). Розкрито педагогічні засади організації діяльності загальноосвітніх установ на основі "Положення про єдину трудову школу". Охарактеризовано нагромаджений досвід загальноосвітніх закладів 1920 - 1930-х рр. щодо організації трудового виховання та політехнічного навчання учнів на шляху переходу від трудової школи до школи політехнічної. Розглянуто методологічні аспекти структури трудового виховання, зумовлені принципом політехнічної освіти, та недоліки, які гальмували, а іноді вступали в суперечність з практичною реалізацією ідеї політехнізації школи. Проаналізовано поетапні зміни основних освітньо-виховних парадигм: "трудової школи", професійно спрямованої політехнічної на "школу навчання". Основні результати дослідження можуть бути використані для викладання історії педагогіки, у процесі підготовки підручників і методичних посібників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.351 + Ч421.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА361031 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Савенко І. В. 
Зміст і методика профільного навчання старшокласників основам графічного дизайну : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І. В. Савенко; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. - Чернігів, 2009. - 20 c. - укp.

У дослідженні охарактеризовано вітчизняний і зарубіжний досвід профільної диференціації навчання, проведено історико-культурологічний аналіз розвитку графічного дизайнерського мистецтва та розкрито пізнавальний, виховний і розвивальний потенціал графічного дизайну у розвитку особистості старшокласника. Обгрунтовано змість інтегрованого курсу "Основи графічного дизайну", доведено, що використання інноваційної методики у процесі його вивчення старшокласниками дозволяє організувати справжню дослідницьку, творчу, самостійну діяльність школярів, застосовувати прогресивні педагогічні технології, використовувати різноманітні форми організації навчально-трудової діяльності учнів, методи та засоби навчання. Зазначений підхід до вивчення основ графічного дизайну в процесі профільного навчання старшокласників сприяє інтелектуальному та соціальному становленню учнів, розвиває їх пізнавальні інтереси, робить навчальний матеріал більш доступним, створює умови для професійного самовизначення старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.202 + Ж182р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368114 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Поліщук Г. П. 
Методи навчання в українській школі (20 - 30-ті роки XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г. П. Поліщук; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград, 2010. - 20 c. - укp.

Проаналізовано особливості розвитку й становлення вітчизняної системи освіти 1920 - 1930 рр., нормативно-правові, науково-теоретичні й практичні особливості використання методів навчання в українських професійно-трудовій та політехнічній школах. Висвітлено погляди видатних представників педагогічної думки й освіти першої половини ХХ ст. Охарактеризовано трансформацію методів навчання у відповідності до мети та змісту шкільної освіти даного періоду, визначено переваги та недоліки використання окремих методів навчання. Запропоновано шляхи творчого використання позитивного історико-педагогічного досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА370715 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мадзигон В. Н. 
Продуктивная педагогика. Политехнические основы соединения обучения с производительным трудом : монография / В. Н. Мадзигон; Ин-т педагогики АПН Украины. - 2-е изд., доп. - К. : Пед. думка, 2007. - 358 c. - Библиогр.: с. 337-355 - рус.

Проанализирована отечественная и зарубежная теория и практика соединения обучения с производительным трудом учащейся молодежи. Рассмотрено развитие структурных элементов различных дидактических систем, раскрыта сущность целостного политехнического подхода к формированию и реализации содержания общего среднего образования, подчиненного отражению в нем научных основ современного производства. Предложены теоретические и методологические подходы к обоснованию новой дидактической системы, в рамках которой возможно успешное соединение обучения с производительным трудом на политехнической основе. Уделено внимание организационно-педагогическим и технологическим вопросам реализации данных подходов в образовательной практике.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ч421.266.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА720209 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Семеновська Л. А. 
Ідея політехнізму в шкільній освіті України (XX ст.) : монографія / Л. А. Семеновська; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2012. - 342 c. - Бібліогр.: с. 290-337 - укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз теорії та практики реалізації ідеї політехнізму в шкільній освіті України (XX ст.). Розкрито дидактичні засади розвитку ідеї політехнізму у вітчизняній педагогічній науці та шкільній практиці даного періоду. Обгрунтовано методологічні основи дослідження, його концепцію, визначено закономірності, суперечності, тенденції й основні генетичні структури політехнічної освіти школярів. Увагу приділено висвітленню джерел і передумов становлення ідеї політехнізму в історії зарубіжної філософської та науково-педагогічної думки XVIII - XIX ст. Охарактеризовано нормативно-правову базу, узагальнено досвід ЗНЗ України щодо здійснення політехнічної освіти школярів у XX ст., з'ясовано її специфіку на різних етапах становлення вітчизняного шкільництва. Акцентовано значення освітньої галузі "Технологія" у контексті стратегії розвитку національної системи освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА755832 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бутиріна М. 
Історія виникнення понять "технологія" і "технологічна культура" / М. Бутиріна, Г. Цибулько // Рідна шк.. - 2008. - № 5. - С. 62-64. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

На підставі аналізу наукової літератури висвітлено проблему розвитку технологічної культури в учнів загальноосвітніх шкіл. Розкрито суть понять "технологія" та "технологічна культура", що у сучасному суспільстві є основою будь-якої діяльності людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ж.г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Небеснова А. В. 
Цілеспрямований розвиток технічного мислення учнів в процесі вивчення дисциплін технічного циклу / А. В. Небеснова // Наша шк.. - 2007. - № 6. - С. 21-25. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Досліджено проблеми управління розвитком технічного мислення учнів - невід'ємної складової прискорення науково-технічного прогресу в Україні у зв'язку з її інтеграцією в Європейське економічне суспільство. Розроблено загальну методику формування такого мислення в учнів, яке розглянуто у вигляді комплексної системи компонентів: теоретичного технічного мислення, технічної творчості, емоціонально-вольового відношення до світу, практичної реалізації технічних ідей. Запропоновано структурну модель технічного мислення та модель системи управління процесом його розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ю984.532-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Нєбєснова А. 
Формування політехнічного кругозору учнів в процесі вивчення способів нанесення розмірів на кресленнях технічних деталей / А. Нєбєснова, Д. Вербицький // Наша шк.. - 2009. - № 1. - С. 7-9. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Запропоновано розв'язання проблеми невідповідності рівня політехнічного кругозору (ПК) та технічного мислення учнів ЗОШ шляхом цілеспрямованого розвитку цих якостей у студентів педагогічних ВНЗ за спеціальністю "Трудове навчання", зокрема під час вивчення теми "Нанесення розмірів на кресленнях технічних деталей". Наведено розроблений методичний посібник зі даної теми. Графічно зображено ієрархічну структурну модель ПК (основні складові: знання основ, навички просторового та понятійно-логічного мислення, вміння реалізовувати політехнічний кругозір). Висвітлено досвід впровадження методики викладання дисципліни з розвитку ПК. Рекомендовано подальше вдосконалення методики й її експериментальну перевірку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.32-513 + Ч421.202 + Ж110.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Туров М. 
Сучасні напрямки підготовки педагогічних кадрів до роботи з юними винахідниками в умовах інституту післядипломної освіти / М. Туров // Нова пед. думка. - 2008. - № 1. - С. 99-101. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено проблему впровадження системи дистанційного навчання в Україні. Запропоновано сучасну технологію створення високоефективних винаходів.

Освещена проблема внедрения системы дистанционного образования в Украине. Предложена современная технология создания високоэффективных изобретений.

The article deals with the problem of introduction of system of remote education in Ukraine. The modern technology of creation of highly effective inventions is offered. Corresponding conclusions by results of reseach are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.202 + Ч421.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Семеновська Л. А. 
Теорія і практика реалізації ідеї політехнізму в шкільній освіті України (XX століття) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Л. А. Семеновська; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2013. - 40 c. - укp.

Визначено основні напрями дослідженості проблеми (філософсько-педагогічний, історико-наративний, конкретнонауковий, загальнодидактичний тощо). Обгрунтовано процес реалізації ідеї політехнізму в шкільній освіті України XX ст., який характеризується закономірністю, зміною концептуалістики, суперечливістю, нестабільністю, періодичністю піднесення й спаду. Виявлено його етапи: 1901 - 1918 pp. - пошуково-емпіричний; 1919 - 1933 рр. - експериментально-новаторський; 1934 - 1957 pp. - теоретико-аналітичний; 1958 - 1983 рр. - професійно-виробничий; 1984 - 1999 pp. - економічно-реформаційний. З'ясовано соціально-економічні чинники та організаційно-педагогічні передумови процесу реалізації ідеї політехнізму. Виявлено його закономірності, суперечності, провідні тенденції, стадії й умови. Актуалізовано прогресивні здобутки політехнізму XX ст. за сучасних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА397075 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Тарара А. 
Навчальний предмет "Технічне проектування" для профільної підготовки учнів за спеціалізаціями інженерно-технічного спрямування / А. Тарара, В. Мадзігон, В. Вдовченко // Молодь і ринок. - 2010. - № 11. - С. 49-53. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Актуалізовано важливість профільної підготовки учнівської молоді за спеціалізаціями інженерно-технічного спрямування (ІТС). Розкрито інноваційних підхід до розробки структури і змісту навчального профільного предмету ІТС "Технічне проектування". Обгрунтовано важливість і ефективність запропонованих інновацій для профільного навчання учнівської молоді. Розкрито структуру та зміст розробленого авторами навчально-методичного комплекту профільного предмету "Технічне проектування". На підставі результатів експериментальної апробації визначено сукупність педагогічних умов для практичної реалізації змісту технологічного профілю навчання. Обгрунтовано, що реалізація змісту навчання ІТС у старшій школі сприятиме свідомому професійному вибору учнями X - XI класів подальшої навчальної або трудової діяльності, формування у них компетентності з технологічного напряму навчання в цілому й обраних профілів, зокрема.

Актуализирована важность профильной подготовки учащейся молодежи по специализациям инженерно-технической направленности (ИТН). Раскрыт инновационный подход к разработке структуры и содержания учебного профильного предмета ИТН "Техническое проектирование". Обоснована важность и эффективность предложенных инноваций для профильного обучения учащейся молодежи. Раскрыта структура и содержание разработанного авторами учебно-методического комплекта профильного предмета "Техническое проектирование". На основании результатов экспериментальной апробации определена совокупность педагогических условий для практической реализации содержания технологического профиля обучения. Обосновано, что реализация содержания обучения ИТН в старшей школе будет способствовать сознательному профессиональному выбору учащимися X - XI классов дальнейшей учебной или трудовой деятельности, формирование у них компетентности по технологическому направлению обучения в целом и избранных профилей, в частности.

In the article the attention is accented to the importance and actuality of profile training of pupil youth in specializations of engineering and technical direction and the innovational pedagogical technology is opened in detail, which will be promoted to the solution of a pointed problem.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ч421.351.6 + Ж2 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Стешенко В. 
Особливості профільної підготовки учнів за напрямком "Основи дизайну" / В. Стешенко // Молодь і ринок. - 2010. - № 11. - С. 27-30. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано значення дизайн-освіти учнів і необхідність запровадження її до навчального процесу загальноосвітніх шкіл шляхом профільного технологічного навчання заданим напрямом. Розкрито особливості профільної технологічної підготовки старшокласників за напрямом "Дизайн" (предметна інтеграція знань, забезпечення професійного самовизначення, обов'язкове вивчення креслення, продуктивна праця на заняттях тощо). Розкрито три групи цілей навчання учнів дизайну: виховання людяності, усвідомлення зв'язку людини із середовищем, виховання творчої особистості. Охарактеризовано зміст підручника "Дизайн", програми "Основи дизайну" та навчально-методичного комплекту для реалізації дизайн-освіти в профільному навчанні старшокласників. Наведено рекомендації щодо його впровадження до навчального процесу.

Обосновано значение дизайн-образования учащихся и необходимость введения его в учебный процесс общеобразовательных школ путем профильного технологического обучения по направлению "Дизайн". Раскрыты особенности подготовки старшеклассников по данному направлению (предметная интеграция знаний, обеспечение профессионального самоопределения, обязательное изучение черчения, производительный труд на занятиях и т.д.). Раскрыты три группы целей обучения учащихся дизайну: воспитание человечности, осознание связи человека со средой, воспитания творческой личности. Охарактеризовано содержание учебника "Дизайн", программы "Основы дизайна" и учебно-методического комплекта для реализации дизайн-образования в профильном обучении старшеклассников. Приведены рекомендации по внедрению дизайн-образования в учебный процесс.

The importance of profile technological preparation of seniors of the direction of УDesignФ is set and distinct recommendations with its introduction in the studying process cousinly.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Поліщук Г. П. 
Розбудова політехнічної школи в Україні у 30-і роки XX століття / Г. П. Поліщук // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 33. - С. 533-542. - Бібліогр.: 17 назв - укp. - рус. - англ.

Висвітлено перехід української школи до предметної системи навчання, яка мала стати базисною основою побудови нової політехнічної школи. Акцентовано особливу увагу на те, що політехнічна школа передбачала озброєння підростаючого покоління системою теоретичних знань, достатніх для продовження навчання у ВНЗ та формування практичних навичок і вмінь, необхідних для швидкого опанування робітничими професіями. Визначено шляхи створення політехнічної школи. Окреслено етапи її побудови та проаналізовано основні завдання. Досліджено проблему застосування методів навчання школярів, що сприяли б вихованню ініціативних та діяльних людей.

Освещены переход украинской школы к предметной системе обучения, которая должна была стать базисной основой построения новой политехнической школы. Акцентировано особое внимание на то, что политехническая школа предполагала вооружение подрастающего поколения системой теоретических знаний, достаточных для продолжения учебы в ВУЗ и формирования практических навыков и умений, необходимых для быстрого овладения рабочими профессиями. Определены пути создания политехнической школы. Очерчены этапы её построения и проанализированы основные задания. Исследовано проблему применения методов обучения школьников, способствующих воспитанию инициативных и деятельных людей.

Lit transition Ukrainian school to substantive learning system, which was to become the basis for building a new base polytechnic school. Are emphasized that the Polytechnic School involves armed rising generation system theoretical knowledge sufficient to continue in higher education and the formation of practical skills needed to quickly mastering working professions . Identify ways to make Polytechnic School. Outlined the stages of its construction and analyzes the main job. Investigated the problem of application of student learning that encourages initiative and active people.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)62 + Ч421.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Кондратюк Г. А. 
Формування в учнів II-VII класів загальноосвітньої школи системи знань з основ техніки (дидактичні аспекти) : Дис... канд. пед. наук у формі наук. доповіді: 13.00.01 / Г. А. Кондратюк; Академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки. - К., 1993. - 24 с. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС40280 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Дедух В. О. 
Політехнічна освіта школярів на факультативних заняттях у 8-9-х класах : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / В. О. Дедух; Український педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - К., 1994. - 205 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ч421.263

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС44110 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
19.

Кондратюк Г. А. 
Формування в учнів II-VII класів загальноосвітньої школи системи знань з основ техніки (дидактичні аспекти) : Дис... канд. пед. наук у формі наук. доповіді: 13.00.01 / Г. А. Кондратюк; Академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки. - К., 1993. - 24 с. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС40280 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Дедух В. О. 
Політехнічна освіта школярів на факультативних заняттях у 8-9-х класах : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / В. О. Дедух; Український педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - К., 1994. - 205 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.202 + Ч421.263

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС44110 Пошук видання у каталогах НБУВ 


...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського