Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (20)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311.354.51$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Козак І. О. 
Профілактика ВІЛ/СНІДу, наркоманії, алкоголізму серед учнів і студентів: в 3 т. Т. 3 / І. О. Козак, О. О. Новак, Д. Д. Романовська, В. В. Рябуха, В. М. Шкуркіна; ред.: В. Г. Панок, І. І. Цушко; АПН України. Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи. - К. : Ніка-Центр, 2005. - 235 c. - укp.

Наведено програми факультативних і спеціальних курсів для загальноосвітніх і вищих навчальних закладів з профілактики ризикованих форм поведінки серед учнів і студентів. Проаналізовано сучасний стан профілактичної роботи у вітчизняних освітніх закладах щодо запобігання поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу. Обгрунтовано необхідність впровадження факультативного курсу "Основи соціального здоров'я" в позакласну програму навчання та виховання учнів VIII - IX класів. Розроблено курс занять, спрямований на формування навичок здорового способу життя у підлітків на прикладі профілактики ВІЛ/СНІД. Особливу увагу приділено груповій та індивідуальній корекційно-розвивальній, просвітницькій, консультативній діяльності педагогів та практичних психологів щодо профілактики негативних соціальних звичок учнівської молоді. Розроблено програму спеціального курсу "Психологічні основи гендерної культури особистості". Розглянуто питання статевої свідомості, міжособистісних стосунків, формування моральних ідеалів і розвитку відповідальної поведінки. Програми факультативних і спеціальних курсів розроблено з урахуванням сучасних світових науково-теоретичних і практичних надбань педагогіки, психології та медицини на основі використання інтерактивних методів роботи з молоддю, адаптованих до вітчизняних умов.

Приведены программы факультативных и специальных курсов для общеобразовательных и высших учебных заведений по профилактике рискованных форм поведения среди учеников и студентов. Проанализировано современное состояние профилактической работы в отечественных образовательных заведениях по предупреждению распространения ВИЧ-инфекции/СПИД. Обоснована необходимость использования факультативного курса "Основы социального здоровья" во внеклассной программе обучения и воспитания для учеников VIII - IX классов. Разработан курс занятий, направленный на формирование навыков здорового способа жизни у подростков на примере профилактики ВИЧ/СПИД. Особое внимание уделено групповой и индивидуальной коррекционно-развивающей, просветительской, консультативной деятельности педагогов и практических психологов по профилактике негативных социальных привычек учащейся молодежи. Разработана программа специального курса "Психологические основы гендерной культуры личности". Рассмотрены вопросы полового сознания, межличностных отношений, формирования моральных идеалов и развития ответственного поведения. Прогараммы факультативных курсов разработаны с учетом современных мировых научно-теоретических и практических достижений педагогики, психологии и медицины на основе использования интерактивных методов работы с молодежью, адаптированных к отечественным условиям.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.51 я7 + Р514-5 я7 + Р645.021.1-5 я7 + Ю949.241 я7 + С5*652.4 я7

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: В348864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кириленко М. І. 
Профілактика ВІЛ/СНІДу, наркоманії, алкоголізму серед учнів і студентів: в 3 т. Т. 1 / М. І. Кириленко, І. О. Корнієнко, О. А. Лисенко, Н. Ю. Максимова, О. Є. Марінушкіна; ред.: В. Г. Панок, І. І. Цушко; АПН України. Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи. - К. : Ніка-Центр, 2005. - 248 c. - Библиогр.: с. 246 - укp.

Проаналізовано сучасну епідемічну ситуацію щодо розповсюдження ВІЛ/СНІДу в Україні та стан профілактичної роботи в освітніх закладах щодо запобігання поширенню захворювання. Розглянуто досвід і перспективи застосування інтерактивних і тренінгових психолого-педагогічних технологій для реалізації профілактичних заходів щодо запобігання ризикової поведінки молоді та підвищення ефективності засвоєння знань з превентивної освіти. Наведено програми та схематичний виклад змісту тренінгів стосовно профілактики наркоманії, розповсюдження ВІЛ-інфекції та СНІДу, зловживання алкоголем серед старших підлітків і молоді. Викладено зміст програми тренінгу для підлітків "Формування соціальних навичок і умінь", запропоновано тренінг-курс з питань ведення здорового способу життя "Пізнай себе".

Проанализирована современная эпидемическая ситуации по распространению ВИЧ/СПИДа в Украине и состояние профилактической работы в учебных заведениях по предупреждению распространения заболевания. Рассмотрены опыт и перспективы внедрения интерактивных и тренинговых психолого-педагогических технологий для реализации профилактических мероприятий по предупреждению рискованного поведения молодежи и повышению эффективности усвоения превентивных знаний. Приведены программы и схематическое изложение содержания тренингов по профилактике наркомании, распространения ВИЧ-инфекции и СПИДа, злоупотребления алкоголем среди старших подростков и молодежи. Раскрыто содержание программы тернинга для подростков "Формирование социальных умений и навыков", предложен тренинг-курс по вопросам ведения здорового образа жизни "Познай себя".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.51 я7 + Р514-5 я7 + Р645.021.1-5 я7 + Ю949.241 я7 + С5*652.4 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бірюкова І. В. 
Профілактика ВІЛ/СНІДу, наркоманії, алкоголізму серед учнів і студентів: в 3 т. Т. 2 / І. В. Бірюкова, С. М. Бородай, О. М. Катоній, М. І. Кириленко, М. В. Мінакова; ред.: В. Г. Панок, І. І. Цушко; АПН України. Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи. - К. : Ніка-Центр, 2005. - 262 c. - укp.

Наведено методичні матеріали до семінару-тренінгу для учнівських лідерів з питань профілактики ВІЛ/СНІД "Цінуй життя". Розглянуто питання підвищення ефективності групового навчання, наведено сучасні методи командної роботи, показано доцільність використання рольових ігор, дискусій і ситуативних завдань. Викладено програму 2-денного соціально-психологічного тренінгу для учнівської молоді професійно-технічних закладів освіти "Ви маєте знати про ВІЛ/СНІД більше" та запропоновано програму тренінгових занять для підлітків віком 12 - 15 років "Я обираю життя". Особливу увагу приділено проблемам формування у підлітків антиалкогольних, антинаркотичних установок і вміння протистояти негативному соціальному тиску, свідомо приймати правильне рішення в різних життєвих ситуаціях. Наведено методи контролю над емоційно-вольовою сферою та керування власною поведінкою. Розкрито зміст програми з профілактики розповсюдження ВІЛ-інфекції та СНІД "Моя сім'я - мій захист", створену на основі використання нетрадиційних методичних засобів з урахуванням особливостей підліткового віку, зокрема скептичного та критичного ставлення молоді до усталених суспільних норм. Акцентовано увагу на необхідності формування сімейних цінностей та навичок безпечної поведінки в критичних життєвих ситуаціях. Викладено тренінгову програму "Людина і довкілля", спрямовану на розвиток вміння конструктивного спілкування та взаємодії, а також поліпшення адаптаційних здібностей молоді.

Приведены методические материалы к семинару-тренингу для ученических лидеров по вопросам профилактики ВИЧ/СПИД "Цени жизнь". Рассмотрены вопросы повышения эффективности группового обучения, приведены современные методы командной работы, показана целесообразность использования ролевых игр, дискуссий и ситуативных заданий. Представлена программа 2-дневного социально-психологического тренинга для ученической молодежи профессионально-технических образовательных учреждений "Вы должны знать о ВИЧ/СПИДе больше" и предложена программа тренинговых занятий для подростков 12 - 15-ти лет "Я выбираю жизнь". Особое внимание уделено проблемам формирования у подростков антиалкогольных, антинаркотических установок и умения противостоять негативногому социальному давлению, сознательно принимать правильное решения в различных жизненных ситуациях. Приведены методы контроля над эмоционально-волевой сферой и управления собственным поведением. Раскрыто содержание программы по профилактике распространения ВИЧ-инфекции и СПИД "Моя семья - моя защита", созданную на основе использования нетрадиционных методических средств с учетом особенностей подросткового возраста, в частности скептического и критического отношения молодежи к установленным общественным нормам. Акцентировано внимание на необходимости формирования семейных-ценностей и навыков безопасного поведения в критических жизненных ситуациях. Приведена тренинговая программа "Человек и окружающая среда", направленная на развитие умения конструктивного общения и взаимодействия, а также улучшение адаптационных возможностей молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.51 я7 + Р514-5 я7 + Р645.021.1-5 я7 + Ю949.241 я7 + С5*652.4 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Манжелеев Г. Н. 
Культура здоровья молодежи как проблема социальной педагогики / Г. Н. Манжелеев, Т. В Латышева, Н. И. Тарапата, Б. Г. Попов, В. А. Антонов, Т. Л. Заведея // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2006. - № 10. - С. 207-211. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

В контексті соціальної педагогіки розглянуто фактори формування еколого-валеологічної культури молоді. Корекцію виховної діяльності проаналізовано на основі системного підходу.

В контексте социальной педагогики анализируются факторы формирования эколого-валеологической культуры молодежи. Коррекция учебно-воспитательной деятельности учащихся и педагогов рассматривается как система.

Factors of the formation of the studies' ecovaleological culture from the point of vein of complex approach are analyzed (for that purpose of correcting teaching and educational activities of teachers and pupils teaching activities).


Ключ. слова: валеологическая культура, экология, здоровье, личность
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч311.354.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гелюх А. Н. 
Тренинг "Видеоигры как самостоятельная медиасистема. Видеоигра и безопасность личности" / А. Н. Гелюх // Освіта на Луганщині. - 2012. - № 2. - С. 115-127. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Рассмотрена острая потребность в развитии медиаобразования, раскрыты аспекты проблем влияния видеоигр на развитие личности. Предложенный тренинг "Видеоигры как самостоятельная медиасистема. Видеоигра и безопасность личности" знакомит с историей видеоигр, их классификацией по жанрам, платформам, тематике, количеству игроков; рассказывает о существующей классификации типа компьютерных игр и их влиянии на играющего; характеризует стадии формирования компьютерной зависимости и ее основные симптомы.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.671 + Ч311.354.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гаврищак Л. І. 
Інтернет-залежність як чинник девіантної поведінки / Л. І. Гаврищак, С. О. Мащак // Пробл. заг. та пед. психології : зб. наук. пр. - 2011. - 13, Ч. 5. - С. 56-63. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Відзначено, що використовувати інтернет-сайти та комп’ютерні ігри варто з навчальною метою, а проблему інтернет-залежності необхідно вивчати за умови комплексного підходу психологів, педагогів, медиків, програмістів, правоохоронців. К. Янг одна з перших здійснила класифікацію критеріїв поведінкових проявів інтернет-залежності. Виділено психологічні й фізичні симптоми інтернет-залежості, які негативно впливають на поведінку особистості. Досліджено, що серед чинників, які сприяють зануренню людини в мережу, є наступні: недолік спілкування в реальному світі, безвідповідальність, можливість для реалізації уявлень, фантазій зі зворотним зв'язком, контролю за інформацією про себе, уникнення конфліктних ситуацій, необмежений доступ до неструктурованої інформації, вибору будь-якої ролі, анонімної взаємодії з людьми, можливість відійти від реальності. Проведене опитування виявило, що ігромани, які проводять за комп’ютером по п'ять і більше годин, найбільше скаржаться на сонливість (65 %), слабкість (40 %), погіршення зору (30 %), погане самопочуття (22 %), неможливість сконцентруватися на вирішенні власних проблем (15 %). Зауважено, що розвиток ігрового комп’ютерного ринку, збільшення кількості комп’ютерних клубів, дорослих та дітей, які там проводять свій вільний час, змушує уважніше ставитися до впливу інтернет-інформації, сайтів, ігор на ще не сформовану психіку молодої людини і можливі прояви девіантної поведінки: агресивності, неадекватної самооцінки і сприймання себе, тривожності, викривлення системи життєвих цінностей, неврозів, психозів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю701.52 + Ч311.354.51

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж70437 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Камінська О. 
Вплив інтернет-залежності на формування ціннісних орієнтацій молоді / О. Камінська // Нова пед. думка. - 2014. - № 1. - С. 178-182. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано зміни та особистісні деформації, що виникають під впливом Інтернет-адикції. Особливу увагу приділено дослідженню ціннісних орієнтацій сучасної молоді та впливу на неї Інтернет-залежності. Останню представлено як одну з основних проблем сучасного суспільства і як таку, що призводить до виникнення адикції – патологічного потягу до чогось, що збільшує ризик розвитку психічних захворювань та пов’язане з особистими або соціальними проблемами. Зазначено, що особистості, зорієнтованій на діяльність в Інтернеті, важко вибудовувати реальні цілі, адже в неї немає чіткого уявлення про власне майбутнє. Така людина не може уявити себе поза межами мережі, а спрямована лише на віртуальну реальність, встановлення рекордів у комп’ютерних іграх, розширення кола віртуальних друзів тощо, натомість реальне життя з його труднощами та проблемами відходить на задній план. За Т. М. Вакуліч виокремлено основні типи поведінки підлітків у мережі Інтернет. Зроблено висновок, що з метою попередження чи подолання Інтернет-адикції необхідна ефективна система заходів, що сприятиме гармонізації особистості, розширенню її здатності до встановлення конструктивних стосунків з оточуючими.

Проанализированы изменения и личностные деформации, возникающие под влиянием Интернет-аддикции. Особое внимание уделено исследованию ценностных ориентаций современной молодежи и влияния на нее Интернет-зависимости. Последняя представлена как одна из основных проблем современного общества и как такая, что приводит к возникновению аддикции – патологическому влечению к чему-либо, что увеличивает риск развития психических заболеваний и связано с личными или социальными проблемами. Указано, что личности, ориентированные на деятельность в Интернете, трудно выстраивают реальные цели, поскольку у них нет четкого представления о собственном будущем. Такой человек не может представить себя вне сети и направлен только на виртуальную реальность установление рекордов в компьютерных играх, расширение круга виртуальных друзей и т. д., зато реальная жизнь с ее трудностями и проблемами отходит на задний план. По исследованию Т. М. Вакулич выделены основные типы поведения подростков в сети Интернет. Сделан вывод, что для предотвращения или преодоления Интернет-аддикции необходима эффективная система мер, способствующая гармонизации личности, расширению ее способности к установлению конструктивных отношений с окружающими.

By analyzing the domestic and foreign scientific sources to analyze the changes and personal deformation occurring under the influence of Internet addiction. Particular attention is paid to the study of the value orientations of the youth of today and the impact on her Internet addiction. Last presented as one of the major problems of modern society and as such, which can lead to addiction − the craving for anything that increases the risk of mental illness and is associated with personal or social problems. It’s indicated that the individual-oriented activities on the Internet, it is difficult to build a real purpose, because they do not have a clear idea of their own future. Such a person cannot imagine myself out of the network, and is directed only at the virtual reality, setting records in computer games, virtual expansion of the circle of friends, etc., but the real life with its difficulties and problems recedes into the background. Research T.M.Vakulich, the main types of behavior of teenagers on the Internet. It is concluded that in order to prevent or overcome Internet addiction an effective system of measures to promote the harmonization of the individual, expanding its ability to develop meaningful relationships with others.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.51 + Ч311.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Камінська О. В. 
Чинники інтернет-залежності сучасної молоді / О. В. Камінська // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 141-145. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На основі аналізу результатів констатувального етапу дослідження встановлено кореляційні зв’язки рівня залежності від комп’ютерних ігор та гендерної належності. Констатовано високий рівень інтернет-залежності у жителів обласних центрів. Простежено виникнення адикції у респондентів старшого підліткового віку та осіб з неповною середньою освітою. Узагальнено статистичні показники рівня сформованості інтернет-залежності від комп’ютерних ігор в інтернеті з урахуванням вікової динаміки, демографічних чинників і рівня освіти. Встановлено наявність сталих статистичних залежностей виникнення та розвитку адикції з урахуванням статистичних похибок під час вибору діагностичного інструментарію та формування статистично значимих зв’язків.

На основании анализа результатов констатирующего етапа эмпирического исследования проблемы интернет-зависимости установлены корреляционные связи уровня зависимости от компьютерных игр и гендерной принадлежности. Отмечен высокий уровень интернет-зависимости у жителей областных центров. Прослежено возникновение аддикции у респондентов старшего подросткового возраста и лиц с неполным средним образованием. Названы статистические показатели уровня сформированности интернет-зависимости от компьютерных игр в интернете с учетом возрастной динамики, демографических факторов и уровня образования. Констатировано наличие устойчивых статистических зависимостей возникновения и развития аддикции с учетом статистических погрешностей при выборе диагностического инструментария и формирования статистически значимых связей.

The article analyzes the results of experimental research of features of expression and manifestation of Internet addiction, presents the prevalence of computer game addiction among youth, the influence of computer game addiction on the lifestyle and level of adaptation of the individual. Definedthe specificity of difficulty of video games addiction with regard to gender, age, education.Laid the basis for the development of corrective and preventive programs based on risk and the specific characteristics of the people who are most liable to the influence of addicts. Made a detailed analysis of the psychological mechanisms that underlying in the basis of emergence of this type of Internet addiction, like addiction to computer games. Analyzes the determinants of the emergence of addiction. Gender analysis allowed to investigate the degree of addiction to computer games separately for boys and girlsthat are prone to a certain level of of addiction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Харченко С. 
Сучасні наукові підходи до проблеми ресоціалізації наркозалежної молоді / С. Харченко // Освіта на Луганщині. - 2015. - № 1. - С. 37-42. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито ключові питання соціально-педагогічної роботи з наркозалежними особами в реабілітаційних центрах, викладені теоретичні аспекти, технології та фактори, що впливають на процес соціалізації наркозалежних, проаналізовано основні ідеї, напрями і наукові підходи вивчення проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.51 + С5*422.71*363.3 + С5*5*333.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Bakiko I. 
The ways of education and self-education of children and young people, who are prone to use drugs during the sport and tourism activities = Шляхи виховання й самовиховання дітей та молоді, які мають схильність до вживання наркотиків, у процесі занять спортом і туризмом / I. Bakiko, O. Hrebik, L. Potapiuk, O. Panasiuk, A. Khomych // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2017. - № 3. - С. 154-158. - Бібліогр.: 7 назв. - англ.

Висвітлено способи виховання та самовиховання дітей і молоді, які мають схильність до вживання наркотиків, у процесі занять спортом і туризмом. Указано, що спорт і туризм належать до тих небагатьох галузей, які володіють великим арсеналом методів і засобів впливу на організм людини, а отже, їх правильне використання сприятиме належній організації дозвілля, формуванню культури вільного часу та дотриманню здорового способу життя, зокрема відмови від уживання наркотиків. Здоровий спосіб життя - невід'ємна частина фізичного здоров'я людини, а також і найпроблематичніша складова частина: чи дотримуватися засад здорового способу життя, чи ні - завжди залежить від більш чи менш свідомого вибору людини. Головними "ворогами" здорового способу життя можна назвати культурні забобони, деякі соціальні чинники, а також уживання наркотичних засобів. Спорт і туризм покликані послабити та нейтралізувати дію цього негативного прояву, який щороку призводить до зростання смертності та погіршення загального стану здоров'я підростаючого покоління. Мета роботи - висвітлити окремі результати дослідження в плані пошуку ефективних методів виховання та самовиховання дітей і молоді, які займаються спортом і туризмом, і, на жаль, схильних до вживання наркотиків. Проведено вивчення літературних джерел, педагогічні спостереження під час спортивних тренувань і змагань; використано метод незалежних характеристик, вивчено документацію планування та обліку виховної роботи в ДЮСШ і дитячих спортивних клубах за місцем проживання; проведено ретроспективний аналіз, анкетування, педагогічний експеримент як основний метод дослідження, у ході якого в експериментальних групах застосовувалися методи психодіагностики. Для педагогічної корекції запропоновано структуру технологічних етапів із формування негативного ставлення до наркотиків тих юних спортсменів і туристів, які коли-небудь уживали або епізодично вживають наркотичні речовини. Технологія корекції, яку апробовано протягом 10 - 12 міс тренерами ДЮСШ і керівниками туристичних секцій м. Луцьк, включає 3 етапи, у кожному з яких - по 2 блоки. Зроблено висновки, що для профілактики наркоманії серед дітей, підлітків і молоді, які займаються різними видами спорту та туризмом, мають схильність або епізодично вживають психоактивні речовини, потрібно ширше використовувати психолого-педагогічні впливи, такі як переконання, приклад, залучення до здорового способу життя, навчання методів самонавіювання, самоаналізу, самоконтролю та інших, що мають безпосередній стосунок до методики виховання та самовиховання. Рекомендовано дотримуватися структури технологічних етапів педагогічної корекції (підготовчий, інформаційний, корекційний етапи). Кожен із них уключає 2 блоки: у підготовчому - макросоціальний і сімейний, в інформаційному - особистий і коригувальний, у корекційному - поведінковий і мотиваційний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.4 + Ч311.354.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського