Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311.223.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Кравченко О. В. 
Аспекти формування тестів для контролю знань в системі адаптивного навчання / О. В. Кравченко, Ж. М. Плакасова // Искусств. интеллект. - 2010. - № 4. - С. 576-583. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено системи навчання, які дозволяють проводити попередню оцінку знань і враховувати індивідуальні підходи до об'єкта навчання. Досліджено моделі та методи адаптивного контролю знань, наведено основні принципи побудови сучасної системи тестування, самотестування та самопідготовки. Запропоновано модель адаптивного навчання, яка вміщує програму формування тестів на базі принципу модульного контролю знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4 + Ч311.284

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Милушев В. Б. 
Рефлексия и рефлексивный подход в обучении математике / В. Б. Милушев // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 143. - С. 56-69. - Библиогр.: 27 назв. - рус.

Розглянуто деякі елементи теорії рефлексії, а саме: типи інтелектуальної та праксеологічної рефлексії. Представлено модель оволодіння математичними знаннями з урахуванням зв'язку між цими двома типами рефлексії.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-32 + Ч311.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Свірідова Т.  
Симуляція проекту як спосіб підвищення мотивації до навчання / Т. Свірідова // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2011. - № 719. - С. 283-286. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто проблеми мотивації під час навчання. Вирішити цю проблему можна, використовуючи симуляцію проекту з можливістю застосування різних технік тестування. Проблеми комунікації запропоновано вирішити, застосовуючи Google Apps, також описано основні функції та можливості цього набору аплікацій. Наведено приклади створених сайтів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4 + Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Соколов А. Ю. 
Нечеткий контроллер в индивидуальной среде самосовершенствования / А. Ю. Соколов, О. И. Морозова // Системи упр., навігації та зв'язку. - 2011. - Вип. 4. - С. 191-194. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Рассмотрена актуальная задача повышения успеваемости обучаемого. Предложено использовать индивидуальную среду самосовершенствования для решения данной задачи. Для формирования поддержки принятия решений, то есть рекомендаций относительно последующего обучения, предложено использовать теорию нечеткой логики, а именно нечеткий контроллер. Приведен набор правил определения рекомендаций для поддержки принятия решений в процессе обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Коношенко С. В. 
Соціальна дезадаптація вихованців як науковий феномен / С. В. Коношенко, Н. А. Коношенко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 7, ч. 2. - С. 30-34. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто поняття "соціальна дезадаптація вихованців", його структурні компоненти, причини виникнення та наслідки для учасників педагогічного процесу. Дезадаптацію показано як явище об'єктивної реальності, що поширюється, стає однією з основних причин відчуження суб'єктів освіти від освітньої діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4 + Ч421.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дучимінська Т. 
Теоретичний аналіз досліджень психологічного феномена завченої безпорадності / Т. Дучимінська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 5. - С. 151-158. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проведено експериментальне дослідження, в якому доведено негативний вплив сформованої безпорадності в навчальній діяльності, яка зачіпає різноманітні сфери життєдіяльності: навчання, політику, спорт, професійну діяльність, стосунки в сім’ї тощо. Актуальність дослідження безпорадності полягає в тому, що вона має здатність маскуватися під інші психологічні стани (депресію, апатію); негативно впливає не лише на успішність навчальної діяльності, а й на особистісний розвиток, оскільки їй притаманний такий симптомокомплекс як редукція діяльнісного потенціалу, низька самокритичність, соціальна інфантильність, пасивність моральної сфери; а також знижує ймовірність соціальних та особистісних досягнень. Відмічено, що завчена безпорадність не є стійкою, а змінюється відповідно до вікових особливостей психічного розвитку людини. Підсумовано, що аналіз історії вивчення завченої безпорадності, причин її формування та проявів свідчить про необхідність діагностики цієї особистісної характеристики на початкових етапах розвитку з метою розробки програм корекції й профілактики тих негативних наслідків, які виявляються у поведінці, діяльності та взаємовідносинах особистості.

Проведено экспериментальное исследование, в котором доказано негативное влияние сложившейся беспомощности в учебной деятельности, которая затрагивает различные сферы жизнедеятельности: обучение, политику, спорт, профессиональную деятельность, отношения в семье и прочее.Актуальность исследования беспомощности состоит в том, что она обладает способностью маскироваться под другие психологические состояния (депрессию, апатию); негативно влияет на только на успешность учебной деятельности, но и на личностное развитие, поскольку ей присущ такой симптомокомплекс как редукция деятельностного потенциала, низкая самокритичность, социальная инфантильность, пассивность нравственной сферы; а также снижает вероятность социальных и личностных достижений. Отмечено, что заученная беспомощность не является устойчивой, а изменяется в соответствии с возрастными особенностями психического развития человека. Подытожено, что анализ истории изучения заученной беспомощности, причин его формирования и проявлений свидетельствует о необходимости диагностики этой личностной характеристики на начальных этапах развития с целью разработки программ коррекции и профилактики тех негативных последствий, которые проявляются в поведении, деятельности и взаимоотношениях личности.

An experimental study that demonstrated the negative impact of the prevailing helplessness in the educational activity, which affects different spheres of life: education, politics, sports, professional activities, family relationships, and more. The urgency of the study consists of helplessness in the fact that she has the ability to masquerade as other psychological states (depression, apathy), only a negative effect on the success of training activities, but also on personal development. It is proved that such a symptom of powerlessness inherent in the activity as a reduction of capacity, low self-criticism, social infantilism, the passivity of the moral sphere, and reduces the likelihood of social and personal achievements. It is noted that the learned helplessness is not stable, but varies according to the age characteristics of human mental development. Thus, the analysis of the history of studying memorized helplessness causes and manifestations of its formation demonstrates the need for diagnosis of personality characteristics in the initial stages of development in order to develop programs of prevention and correction of the negative consequences that are manifested in behavior, activities and relationships of the individual.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4 + Ю933-725.11 + Ю937.25-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сверида Б. 
Вплив мотиваційних процесів на ефективність навчання / Б. Сверида, В. Антонюк // Нова пед. думка. - 2012. - № 1. - С. 108-110. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розкрито мотиваційні процеси в освіті. Підкреслено значення внутрішньої мотивації як основного чинника забезпечення ефективності проблемного навчання. Названо фактори, що впливають на підвищення мотивації, їх роль у забезпеченні ефективності навчання, зокрема, застосування активних методів і форм навчання, структурування навчального матеріалу, креативні навчальні завдання, полі функціональний підхід, залежність мотивації від поетапних конкретних дій, багатоаспектність суб'єкта навчального процесу як дослідника, конструктора, віртуального суб'єкта, врахування психологічних особливостей, відсутність каральних (!) дій за неправильність виконання завдання. Проаналізовано професійне зростання фахівця на фоні адаптації в трудовому колективі, підвищення ним післядипломної освіти.

Раскрыты мотивационные процессы в образовании. Подчеркнуто значение внутренней мотивации как основного фактора обеспечения эффективности проблемного обучения. Названы факторы, влияющие на повышение мотивации, их роль в обеспечении эффективности обучения, в частности: применение активных методов и форм обучения, структурирование учебного материала, креативные учебные задания, полифункциональный подход, мотивация поэтапных конкретных действий, многоаспектность субъекта учебного процесса, учет психологических особенностей, отсутствие карательных (!) действий за неправильность выполнения задания. Проанализирован профессиональный рост специалиста на фоне адаптации в трудовом коллективе, повышения последипломного образования.

In the article opens the motivational processes in science, shows the factors that influences on motivation its role in the scientific effectiveness. The second specialty of student cans he shown in the adaptation process in the working group of people.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Яковицька Л. С. 
Взаємозв’язок сприйняття часової перспективи і самореалізації особистості у навчально-технічній діяльності / Л. С. Яковицька // Пробл. заг. та пед. психології : зб. наук. пр. - 2011. - 13, ч. 6. - С. 429-435. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Відзначено, що динаміку самореалізації фахівця у науково-технічній діяльності треба розглянути і в контексті особистісного часу: особистісна організація часу передбачає певне ставлення до реальних подій і діяльності, зокрема професійної. Висвітлено взаємозв'язок та взаємообумовленість минулого, теперішнього та майбутнього у свідомості та поведінці людини, що описується терміном часової перспективи особистості. Констатовано, що розвиток особистості, планування життєвих звершень, ефективна діяльність обумовлюється визначеністю життєвого простору, його диференціацією і когнітивним освоєнням ситуацій. Виділено загальні часові режими, за яких найчастіше здійснюється діяльність фахівця науково-технічної сфери: оптимальний для здійснення діяльності людиною термін; ліміт часу, коли людині необхідно достатньо напружено працювати, щоб встигнути до визначеного часу; дефіцит часу. Доведено, що зайнятість фахівця роботою залежить від його рівня самореалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113.921 + Ч311.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70437 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Малімон Л. 
Психологічний аналіз взаємозв’язку атрибутивного стилю та рівня інтернаціональності студентів із мотивацією їх навчальної діяльності / Л. Малімон, Т. Дучимінська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 6. - С. 127-137. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено атрибутивний стиль студентів коледжів та курсантів військових інститутів. Відмічено, що в навчальних закладах переважає думка, що успіх є результатом поєднання таланту і бажання. Розглянуто причину невдачі – недостатність таланту, бажання, або того та другого більш ніж достатньо, проте не вистачає оптимізму. Доведено, що студентів з песимістичним атрибутивним стилем поведінки більше схильні до виникнення депресивних станів. Висвітлено методику „Тест на оптимізм” для діагностики особливостей атрибутивного стилю, результати якої наведено у таблиці. Доведно, що у студентів із домінуванням песимістичного атрибутивного стилю поведінки з екстернальним рівнем суб’єктивного контролю у мотивації навчальної діяльності переважають зовнішні прагматичні мотиви. І навпаки, досліджувані з оптимістичним атрибутивним стилем та інтернальним локусом контролю орієнтовані на одержання знань і опанування професією.

Исследован атрибутивный стиль студентов колледжей и курсантов военных институтов. Отмечено, что в учебных заведениях преобладает мнение, что успех является результатом сочетания таланта и желания. Рассмотрены причину неудачи – недостаток таланта, желания, или того и другого предостаточно, однако не хватает оптимизма. Доказано, что студенты с пессимистическим атрибутивным стилем поведения более склонны к возникновению депрессивных состояний. Освещена методика "Тест на оптимизм" для диагностики особенностей атрибутивного стиля, результаты которой приведены в таблице. Доказано, что у студентов с доминированием пессимистического атрибутивного стиля поведения с экстернальным уровнем субъективного контроля в мотивации учебной деятельности преобладают внешние прагматические мотивы. И наоборот, исследуемые с оптимистическим атрибутивным стилем и интернальным локусом контроля ориентированы на получение знаний и овладение профессией.

Investigated attributional of their college students and military institutions. It is noted that in schools the prevailing view that success is a result of a combination of talent and desire. Considered the cause of failure - or lacked the talent or desire, or both, was enough, but not enough optimism. Proved that students with a pessimistic attributional style of behavior are more prone to the emergence of depression. Covered procedure "test optimism" for the diagnosis of the features attributional style, the results of which are located in the following table. The study concluded that students with a pessimistic attributional style dominance behavior externality level of subjective control in the motivation of learning activities predominate external pragmatic motives. Conversely, studied with an optimistic attributional style, and internal locus of control aimed at providing knowledge and skills development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4 + Ю704.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Блинов А. О. 
Разработка модели партнерства в обучении / А. О. Блинов, Н. В. Буркина // Дидактика математики: пробл. і дослідж. : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 36. - С. 7-12. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Рассмотрена проблема самоориентированного обучения, а также разработана модель партнерства в обучении, позволяющая найти пути достижения партнерских отношений, которые способствуют самоориентированному обучению и сотрудничеству в приобретении знаний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Луговий В. І. 
Зв'язок складності та самостійності в освіті / В. І. Луговий, Ж. В. Таланова // Педагогіка і психологія. - 2013. - № 4. - С. 50-58. - Бібліогр.: 31 назв. - укp.

Розкрито педагогічний закон зв’язку складності й самостійності в сучасній освіті, який свідчить про зростання самостійності в навчанні з підвищенням складності опановуваних освітніх програм/кваліфікацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Романовський О. Г. 
Мотивація досягнення як умова конкурентоспроможності майбутнього фахівця : навч.-метод. посіб. для слухачів магістер. програм зі спец. "Адміністративний менеджмент" і "Педагогіка вищої школи" / О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов, Л. М. Грень, С. М. Резнік; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". - Харків, 2014. - 55 c. - Бібліогр.: с. 49-51 - укp.

Увагу приділено формуванню мотивації досягнення - необхідній умові конкурентоспроможності майбутнього фахівця. Охарактеризовано стан досліджень проблем мотивації. Розкрито сутність самоврядування і самоконтролю як чинники мотивації досягнення. Обгрунтовано принципи самоврядування і самоконтролю і мотивацію досягнення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА786035 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Смагіна Т. М. 
Діяльність для стійкого розвитку в контексті компетентнісного підходу / Т. М. Смагіна // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2011. - Вип. 57. - С. 93-96. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Викладено засадничі положення освіти для стійкого розвитку. Висвітлено діяльнісну складову педагогіки натхнення на дії. На основі аналізу засад компетентнісного навчання та освіти для стійкого розвитку сформульовано рекомендації щодо покращання навчального процесу на основі педагогіки емпаурменту.

Изложены основные положения образования для устойчивого развития. Освещена деятельностная составляющая педагогики вдохновения на действие. На основе анализа принципов компетентностного обучения и образования для устойчивого развития сформулированы рекомендации по улучшению учебного процесса на основе педагогики емпаурмента.

The article has presented the main principles of education for the stable development. The active component of pedagogy of inspiration on the action has been considered. On the basis of competent training and education principles analysis for the stable development recommendations on the improvement of the teaching process on the basis of pedagogy of empowerment are formulated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.203 + Ч311.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського