Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (6)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>U=О563.47$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Нелин О. В. 
Математическая модель задачи оперативного планирования антиобледенительной обработки самолетов в аэропорту / О. В. Нелин // Мат. машини і системи. - 2004. - № 1. - С. 52-57. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Визначено функціональні задачі, які потребують розв'язання у випадку обмерзання повітряних суден в аеропорту. Наведено математичну модель загальної задачі оперативного планування обробки літаків проти обмерзання. Обгрунтовано вибір алгоритму її розв'язання.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тарасенко В. В. 
Методы комбинированного резервирования в интегрированной противообледенительной системе самолета / В. В. Тарасенко, О. В. Шурыгин // Зб. наук. пр. Харк. ун-ту Повітр. сил. - 2006. - Вип. 1. - С. 35-38. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Предложены методы комбинированного резервирования с использованием различных видов избыточности (структурной, временной, версионной) модулей обмена в интегрированной противообледенительной системе самолета. Проанализированы возможные дефекты аппаратных и программных средств с использованием событийных моделей в виде диаграмм Эйлера - Венна.


Ключ. слова: комбинированное резервирование, интегрированная противообледенительная система, событийные модели, диаграммы Эйлера - Венна
Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70455 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Остроумов С. Б. 
Метод и технология многоверсионной разработки аэрокосмических систем на кристалле с программируемой логикой / С. Б. Остроумов, А. А. Сиора, В. С. Харченко // Системи упр., навігації та зв'язку. - 2007. - Вип. 3. - С. 105-109. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Рассмотрен метод многоверсионного проектирования систем на программируемых кристаллах с использованием модели многоверсионного жизненного цикла. Показана реализация данного метода и основанной на нем технологии на примере противообледенительной системы самолета АН-140.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Касьян О. В. 
Логіко-лінгвістичні ієрархічні моделі автоматизованих засобів керування і діагностування протиобліднювальної системи турбогвинтових літаків : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.13.06 / О. В. Касьян; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". - Х., 2003. - 20 c. - укp.

Розроблено моделі та метод побудови систем підтримки прийняття рішень (СППР) протиобмерзальної системи турбогвинтових літаків, реалізованих у класі логіко-лінгвістичних ієрархічних продукційних моделей. Удосконалено логіко-лінгвістичну продукційну модель представлення знань шляхом введення ієрархічного взаємозв'язку інформаційних об'єктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327055 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Маренич С. Ю. 
Обгрунтування другого режиму роботи протиобліднювальної системи вертольоту Ми-8МТ / С. Ю. Маренич, О. О. Абрикосов // Системи озброєння і військ. техніка. - 2011. - Вип. 1. - С. 39-42. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проведено обгрунтування другого режиму роботи протиобліднювальної системи вертольоту для підвищення безпеки польоту за умов зледеніння.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Приходько А. А. 
Обледенение аэродинамических поверхностей: условия возникновения и методики расчета / А. А. Приходько, С. В. Алексеенко // Авиац.-косм. техника и технология. - 2012. - № 6. - С. 37-47. - Библиогр.: 45 назв. - рус.

Проанализированы основные модели и методы исследования процессов обледенения аэродинамических поверхностей и их влияние на полетные характеристики. Приведена классификация противообледенительных систем. Рассмотрены соответствующие модели и методики расчета нарастания льда в полете. Представлены результаты расчетов выпадения влаги на поверхность цилиндра c помощью модели взаимопроникающих сред на базе авторских моделей, методов и алгоритмов. Направлением дальнейших исследований обледенения аэродинамических поверхностей летательных аппаратов будет учет особенностей обтекания тел двухфазным вязким сжимаемым потоком с учетом взаимодействия несущей и жидкой фаз, изменения геометрии обтекаемого тела и влияния этого изменения на внешний поток.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Зинченко В. П. 
Актуальные вопросы создания современных систем контроля обледенения самолета / В. П. Зинченко, Н. П. Зинченко, М. В. Шиков, И. П. Муха // Адапт. системи автомат. упр. : міжвід. наук.-техн. зб. - 2011. - Вип. 18. - С. 129-139. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Рассмотрены вопросы создания современных систем контроля обледенения самолета. Приведен обзор существующих технических средств и методов борьбы с обледенением летательных аппаратов.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж63671 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Приходько А. А. 
Обледенение аэродинамических поверхностей: моделирование воздушно-капельного потока / А. А. Приходько, С. В. Алексеенко // Авиац.-косм. техника и технология. - 2013. - № 4. - С. 59-67. - Библиогр.: 19 назв. - рус.

Разработано программно-методическое обеспечение для моделирования воздушно-капельного потока и процессов выпадения влаги на обтекаемую поверхность. Для описания воздушного потока используются уравнения Навье - Стокса сжимаемого газа, для описания движения переохлажденных капелек воды применены модель взаимопроникающих сред, инерционная модель осаждения капелек и гомогенная модель. Проведено тестирование численных алгоритмов на задачах, воспроизводящих различные режимы обтекания цилиндра и профиля. Представлены результаты расчета выпадения влаги на поверхность цилиндра и профиля NACA 0012 c помощью модели взаимопроникающих сред.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Pitertsev A. A. 
On the problems of radar detection of zones of possible aircraft icing-in-flight / A. A. Pitertsev // Електроніка та системи упр.. - 2014. - № 2. - С. 98-102. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.

Розглянуто механізми формування зон можливого обледеніння літаків у польоті. Наведено алгоритм радіолокаційного виявлення таких зон та умови його застосування. Показано, що здатність існуючого алгоритму виявити загрозу обледеніння під польоту повітряного судна залежить від механізму формування такої зони в атмосфері.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Приходько А. А. 
Обледенение аэродинамических поверхностей: методика моделирования нарастания льда / А. А. Приходько, С. В. Алексеенко // Авиац.-косм. техника и технология. - 2015. - № 8. - С. 35-45. - Библиогр.: 18 назв. - рус.

На основании известных экспериментальных данных о поведении жидкости в процессе обледенения обтекаемой поверхности сформулированы основные предположения и допущения, принятые при описании процесса нарастания льда. Математическая модель обледенения аэродинамических поверхностей базируется на уравнениях неразрывности, сохранения количества движения и энергии. При реализации методики использован метод контрольных объемов для каждого из элементов поверхности. Приведен алгоритм расчета нарастания льда с учетом режима обледенения и формы существования влаги на аэродинамической поверхности.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шестаков О. О. 
Математичне моделювання гідравлічних процесів у повітряно-теплових протикригових системах при критичних та близьких до критичних режимах течії : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 01.05.02 / О. О. Шестаков; НАН України, Ін-т проблем моделювання в енергетиці ім. Г.Є. Пухова. - Київ, 2015. - 22 c. - укp.

Мета дослідження - створення математичної моделі розрахунку гідравлічних параметрів повітря повітряно-теплової протикригової системи на основі гідравлічних досліджень параметрів окремих конструктивних елементів мережі. Вперше запропоновано для гідравлічного розрахунку роздаточного трубопроводу представляти його сукупністю різних КЕ, що мають кожний свою математичну модель. Запропоновано також математичну модель такого КЕ як раптове розширення потоку. Одержані результати та залежності можуть бути використані для гідравлічних розрахунків розподільних повітряних пристроїв у промисловості та народному господарстві та для створення апаратів або технологічних ліній, в яких використовується розпорошення повітряних сумішей для забезпечення заданих умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.473

Шифр НБУВ: РА418535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Пузік С. О. 
Процеси забезпечення якості підготовки до оброблення повітряних суден протильодотвірними рідинами / С. О. Пузік, О. С. Пузік, В. Б. Мельник, В. Ф. Опанасенко, С. В. Карпенко, А. В. Вареник // Проблеми тертя та зношування. - 2017. - № 2. - С. 120-128. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Окреслено проблему наземного обмерзання повітряних суден під час експлуатації авіаційної техніки. Встановлено взаємозв'язок різних факторів льодоутворення на поверхнях літаків. Визначено та згруповано різні види наземного обмерзання повітряних суден. З'ясовано, що обмерзання поверхонь повітряних суден є одним з найнебезпечніших чинників для безпеки польотів. Дотримання процесів забезпечення якості підготовки до оброблення літаків протильодотвірними рідинами підвищує експлуатаційну ефективність авіаційної техніки.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж63290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Matiychyk M. 
Influence of icing on aircraft performance of unmanned aerial vehicle М-10-2 "Око" = Вплив зледеніння на льотно-технічні характеристики безпілотного повітряного судна М-10-2 "Око" / M. Matiychyk, N. Suvorova, D. Tereshchenko, I. Plakhotniuk, K. Trachuk // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2017. - 73, № 4. - С. 52-59. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.

Проаналізовано зледеніння несучих поверхонь безпілотного повітряного судна. Зледеніння відбулося при випробувальних польотах безпілотного повітряного судна. Аналіз результатів польоту за умов зледеніння проводився із використанням проектних льотно-технічних характеристик безпілотного повітряного судна, а також даних, отриманих із бортового самописця. Найбільші льодові формування було зафіксовано на поверхні передньої кромки крила практично по всій її довжині; відкладення накрили також всю передню кромку вінглетів. Встановлено, що за відповідних метеоумов на частинах малорозмірних безпілотних повітряних суднах утворюються відкладення льоду, за схемою подібною, як вони утворюються на великорозмірних повітряний суднах. Спотворення від утвореного льоду відбулось по передній кромці крила та передній частині нижньої та верхньої дужок крила; аналогічним чином обмерзло хвостове оперення. Крім того обмерзанню піддались фронтальні поверхні телеметричної та відеоантен, а також передня частина трубки приймача повітряного тиску. Зледеніння несучих поверхонь повітряного судна під час польоту може мати небажані наслідки як для великої авіації, так і для малих безпілотних повітряних суден. Практичні випробувальні польоти безпілотних повітряних суден НВЦБА "Віраж" Національного авіаційного університету в зимовий період показали, що ігнорування розгляду проблеми може знижувати рівень безпеки польотів аж до виникнення передумов до авіаційних подій. Факт зледеніння був виявлений після посадки безпілотного повітряного судна.


Індекс рубрикатора НБУВ: О538-082.022.92 + О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сілакова Т. Т. 
Механічні системи у керуванні літаком / Т. Т. Сілакова // Механіка гіроскоп. систем : наук.-техн. зб. - 2018. - Вип. 35. - С. 19-30. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Сделана попытка проанализировать направления использования современных механических систем на воздушных аппаратах. Рассмотрены традиционные механические системы, которые используются в самолетах. Рассмотрены вопросы создания современных систем контроля обледенения самолета. Приведен обзор существующих технических средств и методов борьбы с обледенением летательных аппаратов. Показано, что наиболее перспективными для использования являются электроимпульсные противообледенительное системы, интегрированные в систему управления летательного аппарата.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-047 + О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж66608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Недвига Д. В. 
Исследование режимов обледенения летательных аппаратов / Д. В. Недвига, С. В. Алексеенко // Механіка гіроскоп. систем : наук.-техн. зб. - 2017. - Вип. 33. - С. 72-83. - Библиогр.: 17 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж66608 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
16.

Алексеенко С. В. 
Анализ моделей, теоретических и иммитационных исследований обледенения летательных аппаратов / С. В. Алексеенко, О. П. Юшкевич // Систем. технології. - 2018. - № 5. - С. 151-165. - Библиогр.: 70 назв. - рус.

Кратко изложены основные этапы проведенных экспериментальных и теоретических исследований, посвященных проблеме обледенения летательных аппаратов во время полета в неблагоприятных метеорологических условиях. Описаны и проанализированы существующие наиболее известные математические модели, методики и программные продукты, позволяющие прогнозировать процессы обледенения. Проведен анализ литературных источников, определены основные достижения и обозначены направления дальнейших исследований по проблематике обледенения летательных аппаратов.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69472 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Shchegolkov A. 
Electric heaters based on nanomodified paraffin with self-installing heat contact for anti-icing systems of aerospace crafts / A. Shchegolkov, A. Semenov, A. Ostrovskaya, V. Kovalenko // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2018. - № 6/12. - С. 28-34. - Бібліогр.: 21 назв. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Алексєєнко С. В. 
Науково-методологічні основи моделювання зледеніння аеродинамічних поверхонь літальних апаратів : автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 01.02.05 / С. В. Алексєєнко; Нац. авіац. ун-т. - Київ, 2019. - 40 c. - укp.

Створено наукові та методологічні основи для розробки математичних моделей, методик, алгоритмів і програм, що описують процеси гідроаеродинаміки та тепломасопереносу, з урахуванням фазових переходів, що відбуваються при зледенінні літальних апаратів. Експериментально досліджено процес замерзання вологи, що випадає на обтічну поверхню, зокрема вивчено мікрофізику процесу взаємодії переохолоджених крапель води з поверхнею, структуру криги, що утворюється на поверхні, а також процес замерзання переохолодженої поверхневої краплі. Удосконалено методику моделювання наростання криги. Проведено системні багатопараметричні дослідження в діапазоні льотних і метеорологічних параметрів, у яких можливе виникнення зледеніння. Розроблене програмно-методичне забезпечення рекомендовано використовувати наряду з льотними випробуваннями, а також із наземними експериментами для моделювання процесу утворення крижаних наростів, у тому числі криги, що утворюється при роботі системи протизледеніння, теплової системи протизледеніння в умовах появи "бар'єрної" криги в заданих метеорологічних умовах та оцінки впливу таких наростів на експлуатаційні характеристики літальних апаратів. Одержані результати можна застосовувати під час проєктування систем захисту від зледеніння, забезпечення безпеки польотів, у процесі сертифікації літальних апаратів для польоту в умовах зледеніння, розслідування аварійних випадків.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА444279 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Пітерцев О. А. 
Інформаційна технологія виявлення зон потенційного обледеніння повітряних суден : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / О. А. Пітерцев; Нац. авіац. ун-т. - Київ, 2017. - 20 c. - укp.

Розроблено інформаційну технологію підвищення безпеки польотів повітряних суден на базі методів визначення зон їх потенційного небезпечного обледеніння. Вперше розроблено метод оцінювання поляриметричних інформативних параметрів зон небезпечного обледеніння, вдосконалено метод визначення та класифікації небезпечних метеорологічних явищ за допомогою бортової метеорологічної інформаційної системи шляхом додавання послідовності операцій для виявлення нового класу об'єктів - зон небезпечного обледеніння, і метод багатопараметричного оцінювання ступеня загрози обледеніння, у якому використовуються поляризаційні характеристики електромагнітних хвиль, відбитих від метеорологічних об'єктів та параметри повітряного судна та маршруту польоту. Перший з наведених методів дозволяє провести оцінку основних параметрів сигналів бортової інформаційної метеорологічної системи, що були відбиті від метеорологічних об'єктів (досліджуваної області простору, заповненої гідрометеорами різних типів) на основі представленої в роботі математичної моделі відбиття електромагнітних хвиль від гідрометеорів несферичної форми. Модель дозволяє проводити розрахунки поліметричних параметрів відбитого сигналу за допомогою апроксимації несферичної форми розсіювачів (гідрометеорів) сфероїдами обертання та використання модифікованих формул Релея. Другий з наведених методів описує алгоритм виявлення зон потенційного обледеніння шляхом ідентифікації типів гідрометеорів на основі аналізу відмінності поляриметричних інформативних параметрів відбитого сигналу бортової інформаційної метеорологічної системи з урахуванням результатів математичного моделювання та оцінювання цих параметрів у першому з представлених у роботі методів. Теоретичні дослідження, наведені в роботі, підтверджено експериментальними даними, зокрема результатами практичних вимірювань хмар та опадів існуючими метеорологічними радіолокаторами. Третій з розроблених методів використовує математичний апарат нечіткої логіки для оцінювання ступеня небезпеки обледеніння повітряних суден. Проаналізовано існуючі методи визначення зон обледеніння та запропоновано нові, більш досконалі методи, що дозволяють попереджувати про небезпеку обледеніння до його початку з урахуванням сукупності таких факторів, як поляриметричні параметри відбитого сигналу, температура, висота, швидкість польоту, тривалість перебування у небезпечній зоні та ін. Оцінено достовірність цих методів, і наведено рекомендації до їх реалізації в існуючих інформаційних системах забезпечення безпеки польотів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47 + О571.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА432242 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Чирва О. О. 
Моделі нестаціонарних процесів в елементах системи підготовки повітря та протиоблідювальної системи літака для відпрацювання алгоритмів управління ними : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 01.05.02 / О. О. Чирва; НАН України, Ін-т проблем моделювання в енергетиці ім. Г.Є. Пухова. - Київ, 2018. - 23 c. - укp.

Виконано критичний аналіз існуючих математичних моделей основних агрегатів пневматичної системи й обгрунтовано вимоги до необхідних математичних моделей, які описують нестаціонарні тепло-гідравлічні процеси в агрегатах системи підготовки повітря (СПП) і протиобліднювальної системи (ПОС). Розроблено математичну трьохпоточну модель нестаціонарних теплових і гідравлічних процесів в теплообмінних апаратах і проведено її верифікацію та на основі експериментальних даних виконано перевірку її адекватності. Розроблено математичну модель нестаціонарних гідравлічних процесів пневматичного крана-регулятора та проведено її верифікацію та на основі експериментальних даних виконано перевірку її адекватності. Проаналізовано математичні моделі теплових і гідравлічних процесів в трубопроводах СПП з урахування обмеження максимальної швидкості потоку та запропоновано її варіант для практичного використання. Запропоновано методику використання математичних моделей елементів СПП та ПОС у разі їх сумісного функціонування для відпрацювання алгоритмів управління перехідними режимами системи управління ними.


Індекс рубрикатора НБУВ: О563.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА438649 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського