Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (20)Книжкові видання та компакт-диски (132)Журнали та продовжувані видання (191)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.724$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 100
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Максименко С. Д. 
Розвиток психіки в онтогенезі : [В 2 т.]. Т. 2. Моделювання психологічних новоутворень: генетичний аспект / С. Д. Максименко. - К. : Форум, 2002. - 335 c. - Бібліогр.: с. 304-318. - укp.

Розглянуто механізми перетворення змісту та форм відображення в психіці, свідомості та діяльності людини для створення передумов перетворень трансформації та природної чутливості у новоутворення - здібності до творчості. Висвітлено засади взаємозв'язку навчання та розвитку особистості. Наведено емпіричні методи вивчення розвитку особистості, зокрема, обстеження, анкетування, узагальнення незалежних характеристик, а також додаткові (тести здібностей, успішності), аналізу продуктів діяльності особистості. Розглянуто історію розвитку навчального експерименту. Вміщено схему задаток - здібність - механізм для оперативних перетворень зовнішніх впливів у психічні явища.

Рассмотрен механизм преобразования содержания и форм отображения в психике, сознании и деятельности человека для создания предпосылок преобразования трансформации и природной чувствительности в новообразовании - способности к творчеству. Освещены принципы взаимосвязи обучения и развития личности. Приведены эмпирические методы изучения развития личности, в частности, обследования, анкетирования, обобщения независимых характеристик, а также дополнительные (тесты способностей, успешности), анализа продуктов деятельности личности. Рассмотрена история развития учебноого эксперимента. Помещена схема задатки - способность - механизм для оперативных преобразований внешних влияний в психические явления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-8в605 + Ю983.724-8в605 + Ч30в2:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: В345850 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Психологічна підтримка творчості учня / упоряд.: О. Главник. - К. : Ред. загальнопед. газ., 2003. - 128 c. - (Б-ка Шк. світу). - укp.

Розглянуто розвиток інтелектуально-евристичних здібностей учня. Запропоновано методику оцінювання інтелекту та критерії творчої особистості. Здійснено моделювання процесу предметних олімпіад. Розкрито суть понять геніальності, здібностей, таланту, творчої обдарованості. Проаналізовано особливості поетапного формування творчих здібностей школярів.

Рассмотрено развитие интеллектуально-эвристических способностей ученика. Предложены методика оценивания интеллекта и критерии творческой личности. Осуществлено моделирование процесса предметных олимпиад. Раскрыто содержание понятий гениальности, способностей, таланта, творческой одаренности. Проанализированы особенности поэтапного формирования творческих способностей школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА636575 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Максимчук Н. П. 
Психологія дитячої обдарованості : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. П. Максимчук; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т. - Кам'янець-Поділ. : Медобори (ПП Мошак М.І.), 2003. - 122 c. - Бібліогр.: с. 121-122. - укp.

Висвітлено психологічні особливості обдарованості, а також проблеми обдарованих дітей та їх батьків. Охарактеризовано основні принципові розробки програм для даних дітей, розглянуто особливості вияву та розвитку творчих здібностей особистості в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи.

Освещены педагогические особенности одаренности, а также проблемы одаренных детей и их родителей. Охарактеризованы основные принципиальные разработки программ для данных детей, рассмотрены особенности выявления и развития творческих способностей личности в учебно-воспитательном процессе общеобразовательной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 я73 + Ч311.220 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА646398 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Максименко С. Д. 
Формування психолого-фізіологічної стійкості, профілактика стресів, розумових, емоційних та інших перевантажень обдарованих дітей і молоді, виховання у них патріотизму й громадянської позиції у процесі навчання та виховання : Навч. посіб. / С. Д. Максименко, В. Ф. Москаленко, В. І. Берзінь, Р. Т. Бевз, О. В. Бичко; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : Купріянова, 2004. - 192 c. - укp.

Розглянуто концептуальні питання гігієнічного забезпечення організації навчального процесу у сучасній школі. Проаналізовано психологічні особливості детермінації етнічної свідомості в юнацькомі віці. Запропоновано екопсихологічну модель розвитку творчого потенціалу особистості дитини. Наведено психологічні рекомендації щодо формування адекватної самооцінки розумово-пізнавальних здібностей у молодших школярів.

Рассмотрены концептуальные вопросы гигиенического обеспечения организации учебного процесса в современной школе. Проанализированы психологические особенности детерминации этнического сознания в юношеском возрасте. Предложена экопсихологическая модель развития творческого потенциала личности ребенка. Приведены психологические рекомендации по формированию адекватной самооценки умственно-познавательных способностей у младших школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 я7 + Ч314 я7 + Ч311.220 я7 + Ч311.352 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА653700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 12, вип. 3. Проблеми психології творчості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во Житомир. держ. ун-ту ім. І.Франка, 2007. - 317 с. - укp. - рус.

Проаналізовано творчість як предмет наукового дослідження. Розглянуто методологічні питання розвитку творчого потенціалу особистості, а також питання формування стратегії аналогізування у контексті структурування знань. Визначено динаміку самооцінки творчих здібностей учнів в учбово-творчій діяльності. Висвітлено проблему регуляції навчальної діяльності за умов переходу до кредитно-модульної системи навчання. Описано особливості формування візуальної медіа-культури особистості, психологічні особливості розвитку особистісно-мотиваційної сфери інтелектуально-обдарованих підлітків. Розкрито теоретико-методичні засади визначення взаємозв'язку когнітивних та особистісних чинників розвитку обдарованості. Наведено результати дослідження трансформації стратегії розв'язування конструктивно-технічних задач.

Проанализировано творчество как предмет научного исследования. Рассмотрены методологические вопросы развития творческого потенциала личности, а также вопросы формирования стратегии аналогизирования в контексте структурирования знаний. Определена динамика самооценки творческих способностей учеников в учебно-творческой деятельности. Освещена проблема регуляции учебной деятельности в условиях перехода к кредитно-модульной системе обучения. Описаны особенности формирования визуальной медиа-культуры личности, психологические особенности развития личностно-мотивационной сферы интеллектуально-одарённых подростков. Раскрыты теоретико-методические основы определения взаимосвязи когнитивных и личностных факторов развития одарённости. Приведены результаты исследования трансформации стратегии решения конструктивно-технических задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень : моногр. / ред.: В. О. Моляко, О. Л. Музика; Держ. фонд фундамент. дослідж. М-ва освіти і науки України. - Житомир : Рута, 2006. - 320 c. - Бібліогр.: с. 306-319. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку здібностей і обдарованості. З використанням розроблених методик, зокрема, КАРУС, МВЦС (методики вивчення ціннісної свідомості), МВДЗ (методики вивчення динаміки здібностей), розкрито особливості взаємовпливу вікових, соціально-психологічних і суб'єктно-ціннісних чинників у розвитку творчо обдарованої особистості. Запропоновано системи тренінгів ціннісної підтримки розвитку здібностей і результати біографічних досліджень життєвого шляху обдарованих людей.

Рассмотрены проблемы развития способностей и одаренности личности. С использованием разработанных методик, в частности, КАРУС, МИЦС (методики изучения ценностного сознания), МИДС (методики изучения динамики способностей) раскрыты особенности взаимовлияния возрастных, социально-психологических и субъектно-ценностных факторов в развитии творчески одаренной личности. Предложены системы тренингов ценностной поддержки развития способностей и результаты биографических исследований жизненного пути одаренных людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-8с + Ю945.1 + Ю983.724 + Ю984.51 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА689999 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Здібності, творчість, обдарованість : теорія, методика, результати досліджень / ред.: В. О. Моляко, О. Л. Музика. - Житомир : Вид-во ПП Рута, 2007. - 319 c. - Бібліогр.: с. 306-319. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку здібностей і обдарованості. На підставі авторських методик, зокрема, КАРУС, МВЦС (методики вивчення ціннісної свідомості), МВДЗ (методики вивчення динаміки здібностей) висвітлено особливості взаємодії вікових, соціально-психологічних і суб'єктно-ціннісних чинників у розвитку творчо обдарованої особистості. Запропоновано системи тренінгів ціннісної підтримки розвитку здібностей. Викладено результати біографічних досліджень життєвого шляху обдарованих людей.

Рассмотрены проблемы развития способностей и одаренности. На основе авторских методик, в частности, КАРУС, МИЦС (методики изучения ценностного сознания), МИДС (методики изучения динамики способностей) освещены особенности взаимодействия возрастных, социально-психологических и субъективно-ценностных факторов в развитии творчески одаренной личности. Предложены системы тренингов ценностной поддержки развития способностей. Изложены результаты биографического исследования жизненного пути одаренных людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю937.24 с24 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687941 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Антонова О. Є. 
Обдарованість: досвід історичного та порівняльного аналізу : Моногр. / О. Є. Антонова; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2005. - 458 c. - Бібліогр.: с. 431-456. - укp.

Розглянуто існуючі теоретико-методичні підходи щодо вивчення проблеми обдарованості особистості, розкрито зміст базових понять досліджуваного питання. Проаналізовано філософсько-педагогічні системи Давнього світу, виховні теорії Середньовіччя та епохи Відродження щодо визначення творчого потенціалу людини. Висвітлено погляди видатного чеського педагога Я.А.Коменського на природу людських здібностей, наведено огляд праць провідних діячів Нового часу (Дж.Локка, Ж.Ж.Руссо, К.А.Гельвеція, Д.Дідро, Й.Г.Песталоцці, Г.Сковороди) присвячених вивченню феномену обдарованості особистості, викладено різні концепції виховання талановитих дітей. Розглянуто сучасні підходи щодо визначення сутності обдарованості, охарактеризовано її найвідоміші моделі. Висвітлено досвід розвинених країн світу в організації навчання та виховання обдарованих дітей (на прикладі США, Великобританії, Франції, Японії, Німеччини, Ізраїлю, Російської Федерації). Обгрунтовано шляхи розв'язання проблеми виявлення та розвитку творчих здібностей підростаючого покоління в Україні за сучасних умов.

Рассмотрены существующие теоретико-методические подходы к изучению проблемы одаренности личности, раскрыто содержание базовых понятий данного исследования. Проанализированы философско-педагогические системы Древнего мира, воспитательные теории Средневековья и эпохи Возрождения, посвященные изучению творческого потенциала человека. Освещены взгляды выдающегося чешского педагога Я.А.Коменского относительно природы человеческих способностей, приведен обзор трудов известных деятелей Нового времени (Дж.Локка, Ж.Ж.Руссо, К.А.Гельвеция, Д.Дидро, Й.Г.Песталоцци, Г.Сковороды), посвященных изучению феномена одаренности личности, изложены различные концепции воспитания талантливых детей. Рассмотрены современные подходы к определению сущности одаренности, охарактеризованы ее наиболее известные модели. Освещен опыт развитых стран мира по организации обучения и воспитания одаренных детей (на примере США, Великобритании, Франции, Япониии, Германии, Израиля, Российской Федерации). Обоснованы пути решения проблемы выявления и развития творческих способностей подрастающего поколения в Украине в современных условиях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220 + Ю983.724

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА671248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Семенова-Пономаренко Р. А. 
Психологические факторы развития одаренной личности : монография / Р. А. Семенова-Пономаренко, Д. К. Королев, О. В. Зазимко, М. А. Снежная, М. Н. Янковчук; АПН Украины. Ин-т психологии им. Г.С.Костюка. - Житомир, 2007. - 186 c. - Библиогр.: с. 178-183 - рус.

Освещены проблемы психологических факторов развития одаренной личности. На основе теоретико-методологического анализа проблемы и обобщения данных изучения жизнетворчества выдающихся (состоявшихся) деятелей науки, техники, политики, искусства разных эпох определены системообразующие факторы становления одаренной личности, представлена психологическая модель экстраодаренной (состоявшейся) личности. Проанализированы особенности развития одаренной личности на различных этапах онтогенеза (отрочество, ранняя юность, ранняя зрелость). Охарактеризованы принципы развития творческих способностей у детей и молодежи, описаны психологические особенности воспитания одаренного ребенка в семье.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю983.724

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА696839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Булда А. А. 
Розвиток творчих здібностей старшокласників у процесі вивчення суспільствознавчих дисциплін : Навч.-метод. посіб. / А. А. Булда, М. М. Роговенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 236 c. - Бібліогр.: с. 159-175. - укp.

Розглянуто питання розвитку інтелектуально-логічного, інтелектуально-евристичного та комунікативно-творчого компонентів творчих здібностей учнів X - XI класів у процесі вивчення історії, суспільствознавства. Проаналізовано психолого-педагогічну та методичну літературу, нормативно-правові документи, навчально-методичний комплекс, визначено критерії та показники рівня розвитку творчих здібностей старшокласників у навчальному процесі. Значну увагу приділено методиці розвитку творчих здібностей школярів на засадах послідовного застосування навчальних блоків: інформаційно-теоретичного, практичного, контролю знань і презентації творчих завдань.

Рассмотрены вопросы развития интеллектуально-логического, интеллектуально-эвристического и коммуникативно-творческого компонентов творческих способностей учеников X - XI классов в процессе изучения истории, обществоведения. Проанализированы психолого-педагогическая и методическая литература, нормативно-правовые документы, учебно-методический комплекс, определены критерии и показатели уровня развития творческих способностей старшеклассников в учебном процессе. Значительное внимание уделено методике развития творческих способностей школьников на основе последовательного применения учебных блоков: информационно-теоретического, практического, контроля знаний и презентации творческих заданий.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР) + Ч421.220 + Ю983.724

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА682024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Тихенко Л. В. 
Розвиток творчих здібностей учнівської молоді в освітньо-виховній системі "Мала академія наук України" : навч.-метод. посіб. / Л. В. Тихенко, С. І. Ніколаєнко. - Суми : Унів. кн., 2007. - 120 c. - Бібліогр.: с. 116-119. - укp.

Висвітлено історію формування та функціонування Малої академії наук (МАН) України як цілісної освітньо-виховної системи, спрямованої на розвиток творчих здібностей дітей та учнівської молоді засобами пошуково-дослідницької діяльності. Висвітлено наукові засади й організаційні особливості освітньо-виховної та розвивальної роботи в системі МАН України, розглянуто методи визначення інтелектуальної й творчої обдарованості старшокласників. Розкрито роль практичного психолога в організації освітньо-розвивального та виховного процесу. Викладено освітньо-виховні програми "Основи творчої діяльності" та "Я - дослідник". Розглянуто особливості діяльності територіальних відділень МАН України, обгрунтовано психолого-педагогічні засади формування та розвитку творчої особистості й мотивації учнів до навчальної діяльності. Проаналізовано основні проблеми та перспективи розвитку освітньо-виховної системи "Мала академія наук України".

Освещена история формирования и функционирования Малой академии наук (МАН) Украины как целостной образовательно-воспитательной системы, направленной на развитие творческих способностей детей и учащейся молодежи средствами поисково-исследовательской деятельности. Освещены научные основы и организационные особенности образовательно-воспитательной и развивающей работы в системе МАН Украины, рассмотрены методы определения интеллектуальной и творческой одаренности старшеклассников. Раскрыта роль практического психолога в организации образовательно-развивающего и воспитательного процесса. Приведены образовательно-воспитательные программы "Основы творческой деятельности" и "Я - исследователь". Рассмотрены особенности деятельности территориальных отделений МАН Украины, разработаны психолого-педагогические основы формирования и развития творческой личности и мотивации учащихся к учебной деятельности. Проанализированы основные проблемы и перспективы развития образовательно-воспитательной системы "Малая академия наук Украины".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.387(4УКР) я7 + Ю983.724 я7 + Ю984.53 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА692102 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Музика О. Л. 
Самооцінка і розвиток творчих здібностей : навч. посіб. / О. Л. Музика, І. С. Загурська. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. - 168 c. - укp.

Викладено результати психологічних досліджень самооцінки. Запропоновано оригінальну модель самооцінки здібностей, зокрема творчих. Розкрито психологічні механізми розвитку самооцінки в молодшому шкільному віці.

Изложены результаты психологических исследований самооценки. Предложена оригинальная модель самооценки способностей, в частности творческих. Раскрыты психологические механихмы развития самооценки в младшем школьном возрасте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734я73 + Ю983.724я73 + Ю984.51я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693580 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Туркот Т. И. 
Становление одаренной личности: психолого-педагогические аспекты / Т. И. Туркот. - Херсон : ОАО "Херсон. гор. тип.", 2006. - 136 c. - Библиогр.: с. 130-133 - рус.

Рассмотрены особенности проявления талантливости и гениальности, проанализировано влияние разнообразных факторов на процесс становления одаренной личности. Показана роль родителей и учителя в выявлении и развитии природных задатков ребенка, обоснованы педагогические возможности формирования художественно-творческой одаренности в условиях современной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673043 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Антонова О. Є. 
Теоретичні та методичні засади навчання педагогічно обдарованих студентів : моногр. / О. Є. Антонова. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. - 472 c. - Бібліогр.: с. 442-471. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні засади вивчення проблеми обдарованості особистості, зокрема педагогічної обдарованості майбутнього вчителя. Проаналізовано філософську, історичну, психологічну та педагогічну літературу з даної проблеми, здійснено порівняльний аналіз реалізації проблеми навчання та виховання обдарованих дітей і молоді у найрозвиненіших країнах світу. Визначено основні тенденції, підходи, форми та методи цілеспрямованої роботи з обдарованою особистістю. Теоретично обгрунтовано модель педагогічної обдарованості, запропоновано методику навчання педагогічно обдарованих студентів.

Освещены теоретико-методологические основы изучения проблемы одаренности личности, в частности педагогической одаренности будущего учителя. Проанализирована философская, историческая, психологическая и педагогическая литература по данной проблеме, осуществлен сравнительный анализ реализации проблемы обучения и воспитания одаренных детей и молодежи в наиболее развитых странах мира. Определены основные тенденции, подходы, формы и методы целенаправленной работы с одаренной личностью. Теоретически обоснована модель педагогической одаренности, предложена методика обучения педагогических одаренных студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220 + Я489.511.203 + Ю983.724

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693591 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія і практика : зб. наук. пр. Вип. 2 / ред.: Л. І. Миронова; Ін-т обдар. дитини АПН України. - К., 2009. - 276 с. - укp.

Проаналізовано розвиток антиципації як прояв творчого потенціалу старшокласників. Описано доекспериментальні методи визначення та діагностування обдарованості, теоретичну модель дослідження духовно-катарсичної активності обдарованої особистості у системному підході. Розглянуто питання психодіагностики академічних настановлень як складової системи ідентифікації обдарованості в учнів і студентів, комп'ютерної діагностики інтелектуальної обдарованості. Висвітлено психолого-педагогічні умови відбору обдарованих дітей-інвалідів у школах-інтернатах. Розкрито аспекти організації самостійної життєдіяльності обдарованих дітей, інтегрованого підходу до змісту і методів навчання у контексті розвитку особистості учня.

Проанализировано развитие антиципации как проявление творческого потенциала старшеклассников. Описаны доэкспериментальные методы определения и диагностирования одаренности, теоретическая модель исследования духовно-катарсической активности одаренной личности в системном подходе. Рассмотрены вопросы психодиагностики академических наставлений как составляющей системы идентификации одаренности у учеников и студентов, компьютерной диагностики интеллектуальной одаренности. Освещены психолого-педагогические условия отбора одаренных детей-инвалидов в школах-интернатах. Раскрыты аспекты организации самостоятельной жизнедеятельности одаренных детей, интегрированного подхода к содержанию и методам обучения в контексте развития личности ученика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724я43 + Ч421.220я43

Шифр НБУВ: Ж73683 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Моляко В. О. 
Психологічне дослідження творчого потенціалу особистості : монографія / В. О. Моляко; АПН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка, лаб. психології творчості. - К. : Пед. думка, 2008. - 207 c. - укp.

Розглянуто актуальні питання вивчення творчого потенціалу особистості, висвітлено концепцію творчої обдарованості. Проаналізовано прояви творчого потенціалу учнів у науково-технічній творчості, хореографічній, організаційній, соціально-комунікативній та художньо-графічній діяльності. Наведено загальну характеристику творчого потенціалу дітей дошкільного віку. Розглянуто проблеми психологічного стимулювання творчої діяльності суб'єкта в конкретних ситуаціях з урахуванням вікового чинника та професійного статусу. Проведено онтогенетичний аналіз проявів творчого потенціалу на різних вікових рівнях: дошкільника, молодшого школяра, підлітка, старшокласника, професійного працівника. Виявлено закономірності проявів творчого потенціалу залежно від характеру діяльності та рівня загальних і професійних знань.

Рассмотрены актуальные вопросы изучения творческого потенциала личности, освещена концепция творческой одаренности. Проанализированы проявления творческого потенциала учащихся в научно-техническом творчестве, хореографической, организационной, социально-коммуникативной и художественно-графической деятельности. Дана общая характеристика творческого потенциала детей дошкольного возраста. Рассмотрены проблемы психологического стимулирования творческой деятельности субъекта в конкретных ситуациях с учетом возрастного фактора и профессионального статуса. Проведен онтогенетический анализ проявлений творческого потенциала на различных возрастных уровнях: дошкольника, младшего школьника, подростка, старшеклассника, профессионального работника. Выявлены закономерности проявлений творческого потенциала в зависимости от характера деятельности и уровня общих и профессиональных знаний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 с + Ю984.5 + Ч421.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Твої можливості людино! : реком. покажч. л-ри / упоряд.: Т. В. Тющенко; Одес. держ. наук. б-ка ім. М.Горького. - О., 2007. - 80 c. - (Сер. бібліогр. покажч. "Пробл. Гіпотези. Відкриття"; Вип. 51). - укp.

Наведено покажчик книг з фондів і каталогів Одеської державної наукової бібліотеки ім. М.Горького, Наукової бібліотеки Одеського національного університету ім. І.І.Мечникова, що вийшли друком переважно після 1986 р., а також журнальні статті за 1996 - 2006 рр. з питань можливостей людського організму, розкриття його прихованих резервів. Надано відомості про життєвий шлях і творчість людей, які справили значних вплив на історію людства, його науку та культуру.

Приведен указатель книг из фондов и каталогов Одесской государственной научный библиотеки им. М.Горького, Научной библиотеки Одесского национального университета им. И.И.Мечникова, которые были напечатаны после 1986 г., а также журнальных статей за 1996 - 2006 гг. по вопросам возможностей человеческого организма, раскрытия его спрятанных резервов. Даны сведения о жизненном пути и творчестве людей, которые оказали значительное влияние на историю человечества, его науку и культуру.


Індекс рубрикатора НБУВ: Я181(4УКР-4ОДЕ-2ОД)2 + Ю937.4 я1 + Ю983.724 я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712830 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Токарєва Л.  
Соціалізація і розвиток обдарованого молодшого учня / Л. Токарєва // Соц. психологія. - 2006. - № 1. - С. 94-102. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку обдарованої дитини як неабиякого творчого потенціалу суспільства. Акцентовано увагу на перешкодах досягнення високого рівня розвитку, проявів індивідуальності, таланту.


Ключ. слова: обдарований учень, талант
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Лучанська В.  
Соціальна креативність і лідерські здібності підлітків / В. Лучанська // Соц. психологія. - 2006. - № 5. - С. 94-102. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Викладено сучасні теоретичні підходи до проблеми креативності, проаналізовано зв'язок лідерських здібностей і соціальної креативності, вивчено взаємозв'язок лідерських здібностей і соціальної креативності полезалежних і поленезалежних підлітків.


Ключ. слова: соціальна креативність, здібності підлітків
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю983.724

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Карпенко Н. А. 
Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. А. Карпенко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2009. - 18 c. - укp.

Проаналізовано розуміння як сприйняття та пізнання людини людиною, як розв'язування творчої задачі у контексті батьківсько-дитячих стосунків. Охарактеризовано дитячу обдарованість та її прояви. Проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої одарованості та його детермінанти. Виявлено зв'язки між показниками творчого мислення досліджених учнів, експертною оцінкою батьків, їх рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставленння. У контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) визначено розуміння як творчий процес, що здійснюється завдяки активній взаємодії батьків з новою задачею (проявом обдарованості дитини - задачею для батьків), в результаті цього вони збагачують їх знання, формують тактичні прийоми та стратегії. Виділено етапи, рівні й ознаки розуміння батьками обдарованості в дітей, а також види нерозуміння. Запропоновано генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як структурований, багатоетапний динамічний процес розв'язування нових пізнавальних задач, який базується на когнітивних стратегіях. Наведено зміст, структуру розробленої та апробованої навчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками їх обдарованих дітей та результати формувального експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, проведена з батьками, що не розуміють творчо обдарованих дітей, сприяє позитивним зрушенням у з'ясуванні ними феномену дитячої обдарованості й особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю953.1 + Ю956-994-06-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА364719 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського