Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (39)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю959.91-997$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Оленина Е. Ю. 
Реклама как художественно-эстетическая ценность / Е. Ю. Оленина; Харьк. гос. акад. культуры. - Х., 1999. - 54 c. - Библиогр.: 19 назв. - рус.

Рассматриваются особенности эстетического воприятия рекламы, в частности, обращается внимание на образность и игровую заданность рекламы. Показана роль рекламы в эстетизации коллективного поведения, в т.ч. в формировании стереотипов поведения, а также ее регулятивно-коммуникативное назначение. Подчеркивается, что через подражание и внушение, стандартизацию и схематизацию реклама внедряет в сознание потребителей эстетические идеалы, нормы поведения на уровне повседневного бытия, облекая их в форму образов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю815.7 + Ю959.91-997

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА591090 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шевяков О. В. 
Психологічні чинники семантичного дизайну у рекламній діяльності / О. В. Шевяков, О. Ю. Водоп'янова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 294-296. - укp.

Висвітлено деякі концептуальні підходи та принципи психології реклами.

Освещены некоторые концептуальные подходы и принципы психологии рекламы.

Some conceptual approaches and principles of psychology of advertising, to which it is desirable to listen.


Ключ. слова: рекламна діяльність, семантичний дизайн, психологічні чинники
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч620.1 + Ю959.91-997

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бутенко Н. Ю. 
Соціальна психологія в рекламі : Навч. посіб. / Н. Ю. Бутенко; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. - К., 2006. - 380 c. - Бібліогр.: с. 372-376. - укp.

Розглянуто соціально-психологічні особливості рекламної діяльності (РД), розкрито сутність понять психологічних впливів і соціально-психологічного маніпулювання в рекламі. Окрему увагу приділено психологічним проблемам РД у контексті культури та суспільства. Охарактеризовано психологічні процеси забезпечення ефективності впливу в даній сфері, визначено зміст понять уваги, пам'яті, мислення, уяви. Наведено сугестивний і маркетинговий підходи в психології РД.

Рассмотрены социально-психологические особенности рекламной деятельности (РД), раскрыта сущность понятий психологических влияний и социально-психологического манипулирования в рекламе. Особое внимание уделено психологическим проблемам РД в контексте культуры и общества. Охарактеризованы психологические процессы обеспечения эффективности влияния в данной сфере, определено содержание понятий внимания, памяти, мышления, представления. Приведены сугестивный и маркетинговый подходы в психологии РД.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА679191 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Альберт К. В. 
Психология в рекламе / К. В. Альберт, П. К. Власов, Е. В. Дворцова, А. А. Киселева, Е. В. Маркова, С. Г. Тарасов. - 2-е изд., доп., перераб. - Х. : Гуманит. Центр, 2007. - 318 c. - рус.

Освещена психологическая структура рекламы. Раскрыты особенности национальной рекламы, этнические и культурные стереотипы ее восприятия. Уделено внимание вопросам рекламной концепции и стратегии, организационной структуре рекламного отдела, влиянию рекламы на потребителя, мониторингу психологической эффективности рекламной кампании. Охарактеризован методический инструментарий организационного психолога в торговле. Раскрыты особенности рекламных текстов, устной, радио- и наружной рекламы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 + Ч620.164

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА707506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Владимирська Г. О. 
Реклама : навч. посіб / Г. О. Владимирська, П. О. Владимирський. - К. : Кондор, 2009. - 334 c. - Бібліогр.: с. 330-332. - укp.

Розкрито роль реклами в підприємницькій діяльності, проаналізовано особливості рекламного процесу у міжнародному контексті та в Україні. Висвітлено психологічні аспекти маркетингу, наведено характеристику рекламної кампанії як цілісної покрокової стратегії. Описано сучасні методи впливу на суспільну свідомість. Висвітлено питання організації діяльності рекламного агенства, розглянуто засоби створення іміджу торгової марки й інструменти стимулювання збуту. Визначено сутність основних понять брендінгу, наведено різні підходи щодо створення брендів в Америці, Японії, Україні. Охарактеризовано засоби рекламного інформування, встановлено їх ефективність. Описано творчі методики рекламістів, компоненти фірмового стилю, принципи та прийоми роботи рекламного дизайнера. Визначено основні напрями розвитку сучасної реклами, розкрито особливості її створення для жінок і чоловіків.

Раскрыта роль рекламы в предпринимательской деятельности, проанализированы особенности рекламного процесса в международном контексте и в Украине. Освещены психологические аспекты маркетинга, приведена характеристика рекламной кампании как целостной пошаговой стратегии. Описаны современные методы влияния на общественное сознание. Освещены вопросы организации деятельности рекламного агентства, рассмотрены средства создания имиджа торговой марки и инструменты стимулирования сбыта. Определена сущность основных понятий брендинга, изложены различные подходы к созданию брендов в Америке, Японии, Украине. Охарактеризованы средства рекламного информирования, установлена их эффективность. Описаны творческие методики рекламистов, компоненты фирмового стиля, принципы и приемы работы рекламного дизайнера. Определены основные направления развития современной рекламы, показаны особенности ее создания для женщин и мужчин.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.0-803.81 я73 + Ю959.91-997 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713204 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Єфімова Н. О. 
Відображення у свідомості молоді особливостей змісту стендової реклами : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н. О. Єфімова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2004. - 20 c. - укp.

Уперше встановлено, що стендова реклама, яка ілюструє алкогольну та тютюнову продукцію, є найбільш істотно представленою у свідомості молоді. Розкрито розходження у значимості елементів рекламного щита (графічної частини, слогану, текстової інформації) у процесі його сприйняття між особами, у свідомості яких домінує тютюнова та алкогольна продукція, і тими, у кого немає подібної виразності. Виділено мотиваційні, емоційно-вольові, інтелектуальні, комунікативні та інші властивості особистості, що є детермінантами у разі вибірковості сприйняття реклами різних видів продукції. Уточнено представлення про психологічну суть реклами як певної психотехнології, орієнтованої на маніпулювання мотиваційно-потребовою та свідомою сферою особистості, яка розвивається. Розкрито суть реклами як певної психотехнології, орієнтованої на маніпулювання мотиваційно-потребовою та свідомою сферою особистості, яка розвивається. Досліджено психолого-педагогічні умови щодо адекватного сприйняття рекламних повідомлень молоддю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.2 + Ю959.91-997 + Ч481.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333777 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Жовтянська В. В. 
Психологічні особливості репрезентації об'єкта в адресата художньо-образної реклами : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.05 / В. В. Жовтянська; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. - К., 2005. - 19 c. - укp.

Досліджено процес репрезентації об'єкта в адресата художньо-образної реклами. Відзначено специфічну особливість такої реклами, а саме - вона не містить конкретної інформації про рекламований об'єкт. Показано, що в адресата художньо-образної реклами образ об'єкта формується у вигляді експектацій його властивостей. Зауважено, що механізмом, що уможливлює становлення образу, є процес перенесення суб'єктивних смислів, заданих рекламою, на рекламований об'єкт. Процес смислового перенесення відбувається поза значенням об'єкта, що дає змогу розглядати смисл як функціональний елемент неусвідомлюваного. За цього вплив художньо-образної реклами має почасти маніпулятивний характер.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 + Щ127.45

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338356 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Оленіна О. Ю. 
Реклама як явище художньої культури : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / О. Ю. Оленіна; Харк. держ. акад. культури. - Х., 1998. - 19 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено дослідженню феномена реклами у контексті загальнолюдської культури в цілому та художньої культури зокрема. Розкрито зв'язок реклами з різними галузями гуманітарних знань, мистецтвом, народною творчістю. Визначено сучасні тенденції розвитку реклами як особливого виду мистецтва, що відображає повсякденне буття людини, має естетичний вплив на різні сфери її життя та суспільства в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ127.45 + Ю81,1 + Ю959.91-997

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301578 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Козлова О. С. 
Гендерні чинники сприйняття друкованої сексуально забарвленої реклами : автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. С. Козлова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2009. - 18 c. - укp.

Встановлено, що структура сприйняття даної реклами чоловіками та жінками складається з загальних і гендерно специфічних компонентів. Визначено, що сексуальність і маскулінність у рекламному образі є більш важливими для чоловіків, а естетична оригінальність - для жінок. Зазначено, що чоловіки більш толерантні до вульгарної агресивності в рекламі, сприйняття сексуальності реклами жінками тісніше пов'язане з силою та маскулінністю. Обгрунтовано, що сприйняття сексуальної реклами чоловіками визначається маскулінністю, прийняттям чоловічих ролей, силою статевого потягу та сексуальною задоволеністю, тоді як сприйняття сексуальної реклами жінками обумовлюється фемінінністю, прийняттям гендерно специфічних ролей і силою статевого потягу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 + С5*423.2*344 + Ч620.164

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА369204 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гупаловська В. А. 
Психологія реклами : навч. посіб. / В. А. Гупаловська; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - Л., 2010. - 384 c. - Бібліогр.: 61 назв. - укp.

Висвітлено психологічні основи реклами та рекламної діяльності, історію реклами, алгоритм психотехнології рекламної стратегії. Проаналізовано психологічні особливості різних видів реклами (зовнішньої, друкованої, у ЗМІ). Розкрито роль психічних процесів у створенні та споживанні реклами. Описано основні сугестивні психотехнології та маніпулятивні технології в рекламі відповідно до напрямів у психології (психоаналіз, нейролінгвістичне програмування, наведення трансового стану, гіпноз М. Еріксона, трансактивний аналіз). Визначено ефективність реклами й її вплив на споживачів, методики психологічних вимірювань ефективності рекламного впливу та психологічної експертизи реклами.

Освещены психологические основы рекламы и рекламной деятельности, история рекламы, алгоритм психотехнологии рекламной стратегии. Проанализированы психологические особенности разных видов рекламы (внешней, печатной, в СМИ). Раскрыта роль психических процессов в создании и потреблении рекламы. Описаны основные суггестивные психотехнологии и манипулятивные технологии в рекламе в соответствии с направлениями в психологии (психоанализ, нейролингвистическое программирование, приведение трансового состояния, гипноз М. Эриксона, трансактивный анализ). Определены эффективность рекламы и её влияние на потребителей, методики психологических измерений эффективности рекламного влияния и психологической экспертизы рекламы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС50388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Возняк Я. О. 
Маніпуляція як специфічна комунікація: особливості та наслідки психовпливу / Я. О. Возняк // Наук. пр. Донец. нац. техн. ун-ту. Сер. Педагогіка, психологія і соціол. - 2010. - Вип. 7. - С. 220-229. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Проведено аналітичний огляд попередніх досліджень специфіки феномену маніпуляцій, здійснено типологію маніпуляцій за розробленими критеріями, завдяки чому досліджено особливості та наслідки психовпливу маніпулятивних технологій на адресата впливу. Представлено результати емпіричного соціологічного дослідження як самостійного авторського пошуку, в результаті якого зафіксовано присутність впливу маніпуляцій на підсвідомість українських споживачів через взаємодію у рекламному просторі. Визначено специфічні групи населення, які найбільше піддаються такому типові впливу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.3 + Ю959.91-997 + С5*46*332.122-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Андрущенко О. А. 
Напрями психологічних досліджень реклами / О. А. Андрущенко // Наука і освіта. - 2009. - № 3. - С. 5-10. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

На підставі теоретичного аналізу психологічної літератури в галузі реклами розкрито напрямки розвитку рекламного процесу в різні історичні періоди, визначено етапи розвитку реклами залежно від соціально-психологічних, економічних й естетичних передумов. Акцентовано увагу на загальній меті реклами, яка не залежить від конкретного історичного етапу, - активному впливі на психіку потенційного реципієнта. Охарактеризовано різноманітні напрями досліджень реклами: суб'єктів та ознак реклами як соціально-орієнтованого спілкування, сутності теорій реклами, рекламної комунікації як виду масової комунікації; проведено огляд стану проблеми в психології. Акцентовано увагу на неоднозначності підходів до дослідження реклами, яка є невід'ємною частиною життя сучасного суспільства. Зазначено, що актуальним є: пошук і виокремлення особливостей особистості, що створюють передумови до вибірковості запам'ятовування рекламного повідомлення; вивчення впливу інформації, що розповсюджується, на відтворення й поширення певних варіантів поведінки.

На основе теоретического анализа психологической литературы в отрасли рекламы раскрыты направления развития рекламного процесса в разные исторические периоды, определены этапы развития рекламы в зависимости от социально-психологических, экономических и эстетических предпосылок. Сосредоточено внимание на общей цели рекламы, которая не зависит от конкретного исторического этапа, - активном влиянии на психику потенциального реципиента. Охарактеризованы разнообразные направления исследований рекламы: субъектов и признаков рекламы как социально-ориентированного общения, сущности теорий рекламы, рекламной коммуникации как вида массовой коммуникации; проведён обзор состояния проблемы в психологии. Акцентировано внимание на неоднозначности подходов к исследованию рекламы, которая является неотъемлемой частью жизни современного общества. Отмечено, что актуальным является: поиск и выделение особенностей личности, которые создают предпосылки к избирательности запоминания рекламного сообщения; изучение влияния информации, которая распространяется, на воссоздание и распространение определенных вариантов поведения.

The article suggests different trends of investigation using the data of theoretical analysis of psychological literature in the field of advertisement. The author attracts attention to ambiguity in approaches to investigating advertisements, the latter becoming an integral part of modern society.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч620.164 + Ю959.91-997

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Калайтан Н. Л. 
Психологические основы рекламы и Publik Relations : учеб. пособие / Н. Л. Калайтан, А. А. Макаренко, Е. К. Яковенко, Н. В. Баринова; Нац. аэрокосм ун-т им. Н.Е. Жуковского "Харьков. авиац. ин-т". - Харьков : ХАИ, 2014. - 55 c. - Библиогр.: с. 53-54 - рус.

Рассмотрены основные виды и направления рекламной деятельности. Описаны важные исторические этапы развития рекламной отрасли. Освещены психологические подходы и возможности их применения в рекламной практике. Изложены составляющие психологической эффективности рекламы, а именно особенности создания эффективного рекламного образа, методы привлечения внимания в рекламе, понятие уникального торгового предложения, правила создания эффективного рекламного текста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА782096 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кульчицька А. В. 
Психологo-економічні особливості використання Product Placement у засобах масової комунікації / А. В. Кульчицька, О. В. Мисковець // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 22. - С. 87-93. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано використання Produkt Placement у рекламних кампаніях. Висвітлено психолого-економічні особливості та психологічні меанізми Produkt Placement. Наведено результати дослідження щодо впливу Produkt Placement через засоби масової комунікації на свідомість споживача.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Щерба О. І. 
Роль реклами у підприємницькій діяльності / О. І. Щерба; Укр. акад. друкарства // Наук. зап.. - 2011. - № 2. - С. 171-176. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто питання актуальності використання реклами у підприємницькій діяльності. Вказано на переваги та недоліки реклами. Проаналізовано психологічний аспект сприймання споживачами реклами та її вплив на поведінку споживачів. Звернено увагу на важливість питання довіри споживачів до реклами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 + У9(4УКР)421.0-803.81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Котова-Олійник С. В. 
Реклама як агент гендерної соціалізації особистості: до питання толерантності / С. В. Котова-Олійник // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2010. - Вип. 50. - С. 17-21. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Розглянуто роль реклами в суспільстві масового споживання та її вплив на життя сучасної людини. Проаналізовано особливості соціалізації особистості, зокрема гендерної. Визначено місце реклами як одного з провідних агентів гендерної соціалізації в сучасній культурі. Порушено питання дотримання толерантності як важливого демократичного принципу в сучасній українській рекламі.

Рассмотрена роль рекламы в обществе массового потребления и ее влияние на жизнь современного человека. Проанализированы особенности социализации личности, в том числе гендерной. Определено место рекламы как одного из ключевых агентов гендерной социализации в современной культуре. Поднят вопрос о соблюдении толерантности как важного демократического принципа в современной украинской рекламе.

The article deals with the role of advertising in mass consumer society and its influence at modern human life. The specifics of personality's socialization, especially gender one, has been analyzed. The place of advertising as one of the core agents of gender socialization in modern culture has been defined. Author poses an issue of keeping tolerance as important democratic principle of modern Ukrainian advertising.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 + Ч620.164

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Фесун Г. С. 
Психологія маркетингу та реклами : навч. посіб. / Г. С. Фесун, А. В. Галичанська, Т. М. Канівець; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. - Чернівці : Рута, 2015. - 111, [1] c. - Бібліогр.: с. 110-[112] - укp.

Висвітлено загальнотеоретичні проблеми психології реклами. Розкрито роль психічних процесів у формуванні рекламних образів. Розглянуто прикладні питання психотехнології рекламних засобів. Увагу приділено питанню психотехнології рекламних засобів без зворотного зв'язку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА793341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Пугач А. В. 
Соціальні виклики рекламної діяльності в суспільстві споживання : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / А. В. Пугач; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ, 2015. - 16 c. - укp.

Проаналізовано рекламну діяльність та соціальні виклики за умов суспільства споживання. Проаналізовано теоретико-методологічні засади дослідження рекламної діяльності, висвітлено предметне поле й етапи розвитку проблематики. Досліджено функціонування рекламної діяльності за умов сучасних соціальних викликів. Встановлено, що в суспільстві споживання реклама набуває нових ознак і трансформується в соціально-економічний інститут, а також несе в своїй діяльності виклики для соціуму. Обгрунтованого, що розвиток рекламної діяльності за умов суспільства споживання найдоцільніше розглядати в аспекті соціально-філософського аналізу, збагачуючи, таким чином, теоретико-методологічну та понятійну базу соціальної філософії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА417501 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Хасан Алі Аль-Абабнех 
Психологія реклами, як інструмент формування її ефективності / Хасан Алі Аль-Абабнех // Економіка і регіон. - 2016. - № 2. - С. 48-53. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено психологію рекламних процесів, хронологію формування зазначеного напряму, як пріоритетного у рекламних комунікаціях. На основі аналізу та узагальнення матеріалу, викладеного в наукових працях багатьох вчених, розглянуто сутність існуючих класичних моделей психологічного впливу рекламної комунікації на споживача та сучасних прийомів впливу на рішення споживача щодо придбання товару/послуги. Виявлено завдання та цілі рекламної психології, її місце у структурі сучасного рекламного процесу. Зазначено невід'ємну роль психології реклами у структурі маркетингових комунікацій, оскільки тенденції сучасного рекламного ринку створюють умови для формування принципово нового формату реклами за стилем та призначенням.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 + У542.10-803.81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24790 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Нєізвєстна О. В. 
Теорія споживчої поведінки в трактуванні маркетингу : монографія / О. В. Нєізвєстна, Н. В. Скринько; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. - [Донецьк], 2016. - 215 c. - Бібліогр.: 70 назв. - укp.

Вивчено поведінку споживачів як ключовий елемент маркетингової стратегії. Наголошено, що розуміння мотивації та поведінки споживачів і врахування одержаних результатів під час розроблення маркетингових заходів впливу на споживача - це абсолютна необхідність для виживання за умов конкуренції. Виявлено мотиви купівлі, ситуації споживання продукту та споживчих переваг. Розглянуто загальні закономірності, чинники, які визначають поведінку споживачів. Досліджено клієнторієнтований підхід щодо ведення банківського бізнесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.0-361.1 + Ю959.91-997

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА803176 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського